Nová Škoda Fabia má kompletní ceník. O vaše peníze si říct umí, tisíce jenom lítají

Škoda zveřejnila první ceny nové generace modelu Fabia již v rámci online světové premiéry, do rukou se nám však už dostal i kompletní ceník, odhalující i všechny příplatkové prvky.

Nová generace Škody Fabia je na první pohled dražší než ta stará, Škoda však v rámci zveřejnění ceny pro český trh připravila i hlubší rozbor, z nějž vyplývá, že je novinka díky vyšší standardní výbavě ještě o pár tisíc výhodnější. Nejlevnější výbava Ambition s motorem 1.0 MPI Evo (49 kW) stojí 329.900 Kč a zájemci o turbomotor 1.0 TSI (70 kW) si musejí připravit nejméně 349.900 Kč. Jak jsou na tom ale další kombinace motorů, převodovek a výbav?

V prvních měsících, kdy bude nová Škoda Fabia u dealerů (měla by dorazit na podzim), budou k dispozici výhradně litrové motory. Motor 1.0 MPI Evo, pro nějž Škoda zatím neměla vhodný model, se začne vyrábět až na konci srpna a patnáctistovka TSI (110 kW) až na přelomu listopadu a prosince (48. kalendářní týden). S litrovými motory TSI (70 a 81 kW) problém nebude, protože ty již nyní pohánějí celou řadu Škodovek.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

Kdo upřednostňuje turbomotor, ale 70 kW a pětistupňová manuální převodovka mu nestačí, může sáhnout po provedení s 81 kW, které je spojeno s šestistupňovým manuálem (od 369.900 Kč ve výbavě Ambition). Za příplatek 40.000 Kč je možné mít i převodovku DSG s dvojicí „suchých“ spojek. Postup na vyšší výbavu Style u všech nabízených motorů vyjde na dalších 30.000 Kč. Poslední fabia, která se ještě drží pod hranicí 400.000 Kč, má výbavu Style a motor 1.0 TSI (81 kW) s manuálem. Přes čtyři sta se ale dostanete už s výbavou Ambition, a sice zvolíte-li silnější litr s převodovkou DSG.

Škoda Fabia IV: Ceny na českém trhu k 5. květnu 2021
Výbava Ambition
Motor Výkon [kW] Převodovka Cena [Kč]
1.0 MPI 59 5M 329.900
1.0 TSI 70 5M 349.900
1.0 TSI 81 6M 369.900
1.0 TSI 81 7A 409.900
Výbava Style 
Motor Výkon [kW] Převodovka Cena [Kč]
1.0 MPI 59 5M 359.900
1.0 TSI 70 5M 379.900
1.0 TSI 81 6M 399.900
1.0 TSI 81 7A 439.900

Výbava v paketech i samostatně

Standardní výbava nové Škody Fabia docela bohatá. Linie Ambition zahrnuje 6 airbagů, 15palcová ocelová kola, LED světlomety, přední mlhovky, MaxiDot, SmartLink, bluetooth, asistent pro udržování jízdního pruhu a rozpoznání únavy, omezovač rychlosti, dálkové centrální zamykání, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zrcátek, výškově nastavitelná přední sedadla, tónovaná skla či 6,5palcový infotainment Swing s DAB+ a čtyřmi reproduktory.

Nová Škoda Fabia je dražší než ta stará. Přímé srovnání však ukazuje pravý opak

Nová Škoda Fabia je dražší než ta stará. Přímé srovnání však ukazuje pravý opak

Linie Style přidává třeba litá 15palcová kola, malý kožený paket včetně multifunkčního volantu, ambientní osvětlení, chrompaket, vkládané koberečky vpředu i vzadu, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání zadních oken, tempomat s omezovačem rychlosti, startování tlačítkem, vyhřívaná přední sedadla nebo 8palcový infotainment Bolero s šesti reproduktory. Co ale příplatkové prvky? S těmi se lidově řečeno roztrhnul pytel a občas nejsou zrovna levné.

Třeba za paket Asistovaná jízda 2.0, který zahrnuje parkovací asistent, asistent změny jízdního pruhu včetně elektricky sklopných zrcátek, 9,2 palcový infotainment Amundsen s navigací, adaptivní tempomat, virtuální kokpit, rozpoznávání dopravních značek a adaptivní vedení v pruhu dáte u linie Style 56.000 Kč (pro Ambition není dostupný). Sportovní paket s lepšími sedačkami, volantem a kryty pedálů, černým stropem a textilním dekorem Artisin stojí 9500 Kč a panoramatická střecha vyjde na 19.900 Kč, ovšem bez krycí rolety (pouze Style). Ocelové rezervní kolo pak bez rozdílu průměru stojí 3900 Kč.

Ani u fabie se nezapomíná na výhodné pakety výbav. Za paket Ambition Plus dáte 10.000 Kč a dostanete za ně tempomat s omezovačem rychlosti, Jumbobox vpředu, kožený multifunkční volant (v základu je 2ramenný PUR volant s chromovými prvky) a Zimní paket (vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů, samostatně za 6000 Kč). Paket Style Plus za 20.000 Kč pak zahrnuje Bi-LED světlomety, bezklíčové odemykání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci a Sunset.

Stále samozřejmě existuje možnost vybírat prvky výbavy zvlášť. Třeba za tempomat s omezovačem rychlosti dáte u linie Ambition 9000 Kč, elektrické ovládání oken i vzadu stojí 5000 Kč a připlácet si musíte i za ukazatel stavu kapaliny do ostřikovačů (500 Kč) nebo větší nádrž (50 místo 40 litrů za 1000 Kč). Za kolenní airbag řidiče a boční airbagy vzadu se u linií Ambition a Style připlácí 12.000 Kč a dvojitá podlaha v kufru stojí 3400 Kč. Za vyhřívané čelní sklo (s drátky) a opěradlo spolujezdce sklopné do vodorovné polohy si však lze připlatit jen u linie Style (5900 Kč a 1900 Kč).

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

Kola a laky karoserie

Fabia má standardně 15palcové disky (Ambition ocelové, Style lité), nejlevnější liťáky u linie Ambition vás vyjdou na 12.500 Kč a o palec větší disky Proxima s aero kryty stojí od 23.500 Kč. Šestnáctky u linie Style jsou levnější (od 11.000 Kč), více se ale prohnete u sedmnáctek Procyon s aerodynamickými kryty (od 22.000 Kč) a za 18palcová kola Libra dáte dokonce 38.500 Kč. Největší disky však v současnosti nelze objednávat.

Nová Škoda Fabia se ukázala v dalších barvách. Odkoukala novinku od Seatu?

Nová Škoda Fabia se ukázala v dalších barvách. Odkoukala novinku od Seatu?

Jediný lak karoserie bez příplatku je tradičně modrý Energy. Za bílý Candy dáte 7300 Kč a metalízy stojí 13.900 Kč (černá, modrá, bílá, stříbrná, šedá) a 18.600 Kč (oranžový Phoenix a červený Velvet). Pro linii Style je pak dostupný i program Color Concept, kombinující laky karoserie s černým či šedým odstínem střechy. Příplatky se pohybují od 6000 Kč do 18.600 Kč.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV: Skoro jako prémiovka. Designem i cenou

Kia Stonic 1.0 MHEV DCT

Spousta funkční a chytré techniky na městském půdorysu, výrazný design, prostor pro individualizaci... Stonic toho nabídne nemálo, ale nebojí si říci o nemálo tisícikorun.

29.  7.  2021 | Richard Herbich | 1 příspěvek
TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků