Škoda zveřejnila první ceny nové generace modelu Fabia již v rámci online světové premiéry, do rukou se nám však už dostal i kompletní ceník, odhalující i všechny příplatkové prvky.
Nová generace Škody Fabia je na první pohled dražší než ta stará, Škoda však v rámci zveřejnění ceny pro český trh připravila i hlubší rozbor, z nějž vyplývá, že je novinka díky vyšší standardní výbavě ještě o pár tisíc výhodnější. Nejlevnější výbava Ambition s motorem 1.0 MPI Evo (49 kW) stojí 329.900 Kč a zájemci o turbomotor 1.0 TSI (70 kW) si musejí připravit nejméně 349.900 Kč. Jak jsou na tom ale další kombinace motorů, převodovek a výbav?
V prvních měsících, kdy bude nová Škoda Fabia u dealerů (měla by dorazit na podzim), budou k dispozici výhradně litrové motory. Motor 1.0 MPI Evo, pro nějž Škoda zatím neměla vhodný model, se začne vyrábět až na konci srpna a patnáctistovka TSI (110 kW) až na přelomu listopadu a prosince (48. kalendářní týden). S litrovými motory TSI (70 a 81 kW) problém nebude, protože ty již nyní pohánějí celou řadu Škodovek.
Kdo upřednostňuje turbomotor, ale 70 kW a pětistupňová manuální převodovka mu nestačí, může sáhnout po provedení s 81 kW, které je spojeno s šestistupňovým manuálem (od 369.900 Kč ve výbavě Ambition). Za příplatek 40.000 Kč je možné mít i převodovku DSG s dvojicí „suchých“ spojek. Postup na vyšší výbavu Style u všech nabízených motorů vyjde na dalších 30.000 Kč. Poslední fabia, která se ještě drží pod hranicí 400.000 Kč, má výbavu Style a motor 1.0 TSI (81 kW) s manuálem. Přes čtyři sta se ale dostanete už s výbavou Ambition, a sice zvolíte-li silnější litr s převodovkou DSG.
Škoda Fabia IV: Ceny na českém trhu k 5. květnu 2021 |
Výbava Ambition |
Motor |
Výkon [kW] |
Převodovka |
Cena [Kč] |
1.0 MPI |
59 |
5M |
329.900 |
1.0 TSI |
70 |
5M |
349.900 |
1.0 TSI |
81 |
6M |
369.900 |
1.0 TSI |
81 |
7A |
409.900 |
Výbava Style |
Motor |
Výkon [kW] |
Převodovka |
Cena [Kč] |
1.0 MPI |
59 |
5M |
359.900 |
1.0 TSI |
70 |
5M |
379.900 |
1.0 TSI |
81 |
6M |
399.900 |
1.0 TSI |
81 |
7A |
439.900 |
Výbava v paketech i samostatně
Standardní výbava nové Škody Fabia docela bohatá. Linie Ambition zahrnuje 6 airbagů, 15palcová ocelová kola, LED světlomety, přední mlhovky, MaxiDot, SmartLink, bluetooth, asistent pro udržování jízdního pruhu a rozpoznání únavy, omezovač rychlosti, dálkové centrální zamykání, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zrcátek, výškově nastavitelná přední sedadla, tónovaná skla či 6,5palcový infotainment Swing s DAB+ a čtyřmi reproduktory.
Linie Style přidává třeba litá 15palcová kola, malý kožený paket včetně multifunkčního volantu, ambientní osvětlení, chrompaket, vkládané koberečky vpředu i vzadu, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání zadních oken, tempomat s omezovačem rychlosti, startování tlačítkem, vyhřívaná přední sedadla nebo 8palcový infotainment Bolero s šesti reproduktory. Co ale příplatkové prvky? S těmi se lidově řečeno roztrhnul pytel a občas nejsou zrovna levné.
Třeba za paket Asistovaná jízda 2.0, který zahrnuje parkovací asistent, asistent změny jízdního pruhu včetně elektricky sklopných zrcátek, 9,2 palcový infotainment Amundsen s navigací, adaptivní tempomat, virtuální kokpit, rozpoznávání dopravních značek a adaptivní vedení v pruhu dáte u linie Style 56.000 Kč (pro Ambition není dostupný). Sportovní paket s lepšími sedačkami, volantem a kryty pedálů, černým stropem a textilním dekorem Artisin stojí 9500 Kč a panoramatická střecha vyjde na 19.900 Kč, ovšem bez krycí rolety (pouze Style). Ocelové rezervní kolo pak bez rozdílu průměru stojí 3900 Kč.
Ani u fabie se nezapomíná na výhodné pakety výbav. Za paket Ambition Plus dáte 10.000 Kč a dostanete za ně tempomat s omezovačem rychlosti, Jumbobox vpředu, kožený multifunkční volant (v základu je 2ramenný PUR volant s chromovými prvky) a Zimní paket (vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů, samostatně za 6000 Kč). Paket Style Plus za 20.000 Kč pak zahrnuje Bi-LED světlomety, bezklíčové odemykání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci a Sunset.
Stále samozřejmě existuje možnost vybírat prvky výbavy zvlášť. Třeba za tempomat s omezovačem rychlosti dáte u linie Ambition 9000 Kč, elektrické ovládání oken i vzadu stojí 5000 Kč a připlácet si musíte i za ukazatel stavu kapaliny do ostřikovačů (500 Kč) nebo větší nádrž (50 místo 40 litrů za 1000 Kč). Za kolenní airbag řidiče a boční airbagy vzadu se u linií Ambition a Style připlácí 12.000 Kč a dvojitá podlaha v kufru stojí 3400 Kč. Za vyhřívané čelní sklo (s drátky) a opěradlo spolujezdce sklopné do vodorovné polohy si však lze připlatit jen u linie Style (5900 Kč a 1900 Kč).
Kola a laky karoserie
Fabia má standardně 15palcové disky (Ambition ocelové, Style lité), nejlevnější liťáky u linie Ambition vás vyjdou na 12.500 Kč a o palec větší disky Proxima s aero kryty stojí od 23.500 Kč. Šestnáctky u linie Style jsou levnější (od 11.000 Kč), více se ale prohnete u sedmnáctek Procyon s aerodynamickými kryty (od 22.000 Kč) a za 18palcová kola Libra dáte dokonce 38.500 Kč. Největší disky však v současnosti nelze objednávat.
Jediný lak karoserie bez příplatku je tradičně modrý Energy. Za bílý Candy dáte 7300 Kč a metalízy stojí 13.900 Kč (černá, modrá, bílá, stříbrná, šedá) a 18.600 Kč (oranžový Phoenix a červený Velvet). Pro linii Style je pak dostupný i program Color Concept, kombinující laky karoserie s černým či šedým odstínem střechy. Příplatky se pohybují od 6000 Kč do 18.600 Kč.