Po lednové premiéře  modernizované Škody Enyaq  již mladoboleslavská automobilka dále rozšiřuje nabídku variant vylepšeného modelu. I nyní se tedy elektrické SUV dočkalo vrcholné specifikace RS, a to pro obě karosářské verze. | Škoda Enyaq RS & Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

Po lednové premiéře modernizované Škody Enyaq již mladoboleslavská automobilka dále rozšiřuje nabídku variant vylepšeného modelu. I nyní se tedy elektrické SUV dočkalo vrcholné specifikace RS, a to pro obě karosářské verze. | Škoda Enyaq RS & Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

Novinka si v podstatě vypůjčuje kompletní pohonné ústrojí  z nedávno představeného Elroqu RS , po jehož boku se řadí mezi nejrychleji akcelerující škodovky v dnešní nabídce. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

Novinka si v podstatě vypůjčuje kompletní pohonné ústrojí z nedávno představeného Elroqu RS, po jehož boku se řadí mezi nejrychleji akcelerující škodovky v dnešní nabídce. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

S využitím dvou elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 250 kW (340 koní) zvládá Enyaq RS zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy – překvapivě tedy stejně rychle jako menší Elroq RS. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

S využitím dvou elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 250 kW (340 koní) zvládá Enyaq RS zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy – překvapivě tedy stejně rychle jako menší Elroq RS. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

Maximálně pak dosáhne 180 km/h. Na baterii se také nic nemění, s využitelnou kapacitou 79 kWh udává Škoda dojezd na jedno nabití přes 550 km. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

Maximálně pak dosáhne 180 km/h. Na baterii se také nic nemění, s využitelnou kapacitou 79 kWh udává Škoda dojezd na jedno nabití přes 550 km. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

Díky nabíjecímu výkonu až 185 kW je obnovení kapacity z 10 % na 80 % otázkou jen 26 minut. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

Díky nabíjecímu výkonu až 185 kW je obnovení kapacity z 10 % na 80 % otázkou jen 26 minut. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

Výkonnou motorizaci pojí nové RS standardně se systémem progresivního řízení a upraveným sportovním podvozkem s optimalizovaným nastavením tlumičů, který navíc Enyaq přibližuje k zemi vpředu o 15 mm, vzadu o 10 mm. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

Výkonnou motorizaci pojí nové RS standardně se systémem progresivního řízení a upraveným sportovním podvozkem s optimalizovaným nastavením tlumičů, který navíc Enyaq přibližuje k zemi vpředu o 15 mm, vzadu o 10 mm. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

Adaptivní podvozek DCC je za příplatek a jeho tlumiče teď nabízí větší dynamický rozsah s celkem 15 úrovněmi nastavení. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

Adaptivní podvozek DCC je za příplatek a jeho tlumiče teď nabízí větší dynamický rozsah s celkem 15 úrovněmi nastavení. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

Opomenut nezůstal pro RS ani brzdový systém se schopnějšími dvoupístkovými třmeny na přední nápravě. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

Opomenut nezůstal pro RS ani brzdový systém se schopnějšími dvoupístkovými třmeny na přední nápravě. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

Omlazený design Enyaqu koření Škoda už typickými „eresovými“ prvky v leskle černém provedení, agresivnějšími nárazníky – vpředu s žebrováním bočních průduchů, vzadu s velkým reflexním pruhem –... | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

Omlazený design Enyaqu koření Škoda už typickými „eresovými“ prvky v leskle černém provedení, agresivnějšími nárazníky – vpředu s žebrováním bočních průduchů, vzadu s velkým reflexním pruhem –... | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

...a taky novými designy kol, výhradně určenými pro RS, o průměru 20- či volitelně 21 palců. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

...a taky novými designy kol, výhradně určenými pro RS, o průměru 20- či volitelně 21 palců. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

Speciálně pro RS je určen taky zelený odstín karoserie Mamba, který doplňuje jinak dostupnou  výchozí paletu barev nejnovějšího Enyaqu . | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

Speciálně pro RS je určen taky zelený odstín karoserie Mamba, který doplňuje jinak dostupnou výchozí paletu barev nejnovějšího Enyaqu. | Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

V interiéru bude standardem konfigurace RS Lounge s předními sedadly čalouněnými černým mikrovláknem Suedia v kombinaci s černou umělou kůží a limetkově zeleným kontrastním prošíváním. | Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

V interiéru bude standardem konfigurace RS Lounge s předními sedadly čalouněnými černým mikrovláknem Suedia v kombinaci s černou umělou kůží a limetkově zeleným kontrastním prošíváním. | Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

Příplatkově bude k mání RS Suite s čalouněním v kombinaci kůže a umělé kůže s šedým prošíváním. | Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

Příplatkově bude k mání RS Suite s čalouněním v kombinaci kůže a umělé kůže s šedým prošíváním. | Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

Jinak je standardem obložení palubní desky v imitaci karbonu, vyhřívaný sportovní volant potažený perforovanou kůží, vyhřívaná sportovní sedadla s masážní funkcí nebo kryty pedálů z nerezové oceli. | Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

Jinak je standardem obložení palubní desky v imitaci karbonu, vyhřívaný sportovní volant potažený perforovanou kůží, vyhřívaná sportovní sedadla s masážní funkcí nebo kryty pedálů z nerezové oceli. | Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

Pokračování verze RS u Enyaqu není nakonec překvapením, již po prvotním uvedení v roce 2022 se stala mezi zákazníky oblíbeným provedením. Do roku 2025 jí Škoda prodala přes 21.000 kusů. | Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

Pokračování verze RS u Enyaqu není nakonec překvapením, již po prvotním uvedení v roce 2022 se stala mezi zákazníky oblíbeným provedením. Do roku 2025 jí Škoda prodala přes 21.000 kusů. | Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

Cenovky nejnovější verze zatím neznáme, nepochybně však model opět zastane pozici nejdražší škodovky v nabídce. | Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

Cenovky nejnovější verze zatím neznáme, nepochybně však model opět zastane pozici nejdražší škodovky v nabídce. | Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

Cena převyšující hranici 1.290.000 Kč, za dosavadní vrchol Sportline (85x, 210 kW/285 k), je jistotou. Stejně jako příplatek 60.000 Kč za karosářskou verzi Coupé. | Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

Cena převyšující hranici 1.290.000 Kč, za dosavadní vrchol Sportline (85x, 210 kW/285 k), je jistotou. Stejně jako příplatek 60.000 Kč za karosářskou verzi Coupé. | Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq RS | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé RS | Zdroj: Škoda

Novinka si v podstatě vypůjčuje kompletní pohonné ústrojí  z nedávno představeného Elroqu RS , po jehož boku se řadí mezi nejrychleji akcelerující škodovky v dnešní nabídce. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda
S využitím dvou elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 250 kW (340 koní) zvládá Enyaq RS zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy – překvapivě tedy stejně rychle jako menší Elroq RS. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda
Maximálně pak dosáhne 180 km/h. Na baterii se také nic nemění, s využitelnou kapacitou 79 kWh udává Škoda dojezd na jedno nabití přes 550 km. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda
Díky nabíjecímu výkonu až 185 kW je obnovení kapacity z 10 % na 80 % otázkou jen 26 minut. | Škoda Enyaq RS Zdroj: Škoda
38
Fotogalerie

Nová Škoda Enyaq RS oficiálně: Má 340 koní, dynamiku jako Elroq a ujede 550 km

Oblíbené znaky RS lepí škodovka i na omlazenou verzi Enyaqu, čímž opět vytváří jeden z nejrychlejších a taky nejdražších modelů ve svém portfoliu.

Po lednové premiéře modernizované Škody Enyaq již mladoboleslavská automobilka dále rozšiřuje nabídku variant vylepšeného modelu. I nyní se tedy elektrické SUV dočkalo vrcholné specifikace RS, a to pro obě karosářské verze. Novinka si v podstatě vypůjčuje kompletní pohonné ústrojí z nedávno představeného Elroqu RS, po jehož boku se řadí mezi nejrychleji akcelerující škodovky v dnešní nabídce.

S využitím dvou elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 250 kW (340 koní) zvládá Enyaq RS zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy – překvapivě tedy stejně rychle jako menší Elroq RS. Maximálně pak dosáhne 180 km/h. Na baterii se také nic nemění, s využitelnou kapacitou 79 kWh udává Škoda dojezd na jedno nabití přes 550 km. Díky nabíjecímu výkonu až 185 kW je obnovení kapacity z 10 % na 80 % otázkou jen 26 minut.

Výkonnou motorizaci pojí nové RS standardně se systémem progresivního řízení a upraveným sportovním podvozkem s optimalizovaným nastavením tlumičů, který navíc Enyaq přibližuje k zemi vpředu o 15 mm, vzadu o 10 mm. Adaptivní podvozek DCC je za příplatek a jeho tlumiče teď nabízí větší dynamický rozsah s celkem 15 úrovněmi nastavení. Opomenut nezůstal pro RS ani brzdový systém se schopnějšími dvoupístkovými třmeny na přední nápravě.

Omlazený design Enyaqu koření Škoda už typickými „eresovými“ prvky v leskle černém provedení, agresivnějšími nárazníky – vpředu s žebrováním bočních průduchů, vzadu s velkým reflexním pruhem – a taky novými designy kol, výhradně určenými pro RS, o průměru 20- či volitelně 21 palců. Speciálně pro RS je určen taky zelený odstín karoserie Mamba, který doplňuje jinak dostupnou výchozí paletu barev nejnovějšího Enyaqu.

V interiéru bude standardem konfigurace RS Lounge s předními sedadly čalouněnými černým mikrovláknem Suedia v kombinaci s černou umělou kůží a limetkově zeleným kontrastním prošíváním. Příplatkově bude k mání RS Suite s čalouněním v kombinaci kůže a umělé kůže s šedým prošíváním. Jinak je standardem obložení palubní desky v imitaci karbonu, vyhřívaný sportovní volant potažený perforovanou kůží, vyhřívaná sportovní sedadla s masážní funkcí nebo kryty pedálů z nerezové oceli.

Pokračování verze RS u Enyaqu není nakonec překvapením, již po prvotním uvedení v roce 2022 se stala mezi zákazníky oblíbeným provedením. Do roku 2025 jich Škoda prodala přes 21.000 kusů. Cenovky nejnovější verze zatím neznáme, nepochybně však model opět zastane pozici nejdražší škodovky v nabídce. Cena převyšující hranici 1.290.000 Kč, za dosavadní vrchol Sportline (85x, 210 kW/285 k), je jistotou. Stejně jako příplatek 60.000 Kč za karosářskou verzi Coupé.

Zdroj: Škoda Auto | Zdroj videa: Škoda Auto

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud