Oblíbené znaky RS lepí škodovka i na omlazenou verzi Enyaqu, čímž opět vytváří jeden z nejrychlejších a taky nejdražších modelů ve svém portfoliu.
Po lednové premiéře modernizované Škody Enyaq již mladoboleslavská automobilka dále rozšiřuje nabídku variant vylepšeného modelu. I nyní se tedy elektrické SUV dočkalo vrcholné specifikace RS, a to pro obě karosářské verze. Novinka si v podstatě vypůjčuje kompletní pohonné ústrojí z nedávno představeného Elroqu RS, po jehož boku se řadí mezi nejrychleji akcelerující škodovky v dnešní nabídce.
S využitím dvou elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 250 kW (340 koní) zvládá Enyaq RS zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy – překvapivě tedy stejně rychle jako menší Elroq RS. Maximálně pak dosáhne 180 km/h. Na baterii se také nic nemění, s využitelnou kapacitou 79 kWh udává Škoda dojezd na jedno nabití přes 550 km. Díky nabíjecímu výkonu až 185 kW je obnovení kapacity z 10 % na 80 % otázkou jen 26 minut.
Výkonnou motorizaci pojí nové RS standardně se systémem progresivního řízení a upraveným sportovním podvozkem s optimalizovaným nastavením tlumičů, který navíc Enyaq přibližuje k zemi vpředu o 15 mm, vzadu o 10 mm. Adaptivní podvozek DCC je za příplatek a jeho tlumiče teď nabízí větší dynamický rozsah s celkem 15 úrovněmi nastavení. Opomenut nezůstal pro RS ani brzdový systém se schopnějšími dvoupístkovými třmeny na přední nápravě.
Omlazený design Enyaqu koření Škoda už typickými „eresovými“ prvky v leskle černém provedení, agresivnějšími nárazníky – vpředu s žebrováním bočních průduchů, vzadu s velkým reflexním pruhem – a taky novými designy kol, výhradně určenými pro RS, o průměru 20- či volitelně 21 palců. Speciálně pro RS je určen taky zelený odstín karoserie Mamba, který doplňuje jinak dostupnou výchozí paletu barev nejnovějšího Enyaqu.
V interiéru bude standardem konfigurace RS Lounge s předními sedadly čalouněnými černým mikrovláknem Suedia v kombinaci s černou umělou kůží a limetkově zeleným kontrastním prošíváním. Příplatkově bude k mání RS Suite s čalouněním v kombinaci kůže a umělé kůže s šedým prošíváním. Jinak je standardem obložení palubní desky v imitaci karbonu, vyhřívaný sportovní volant potažený perforovanou kůží, vyhřívaná sportovní sedadla s masážní funkcí nebo kryty pedálů z nerezové oceli.
Pokračování verze RS u Enyaqu není nakonec překvapením, již po prvotním uvedení v roce 2022 se stala mezi zákazníky oblíbeným provedením. Do roku 2025 jich Škoda prodala přes 21.000 kusů. Cenovky nejnovější verze zatím neznáme, nepochybně však model opět zastane pozici nejdražší škodovky v nabídce. Cena převyšující hranici 1.290.000 Kč, za dosavadní vrchol Sportline (85x, 210 kW/285 k), je jistotou. Stejně jako příplatek 60.000 Kč za karosářskou verzi Coupé.
Zdroj: Škoda Auto | Zdroj videa: Škoda Auto