Nejnovější elektrické RS má cenovku sice tučnou, spalovací klasiku ve formě Kodiaqu RS za nyní startovních 1,5 milionu korun však nepřekonává.
Nedlouho po premiéře modernizované Škody Enyaq RS již tento vrchol nabídky elektrického SUV míří do prodeje na českém trhu. Jedna z nejrychleji akcelerujících škodovek v portfoliu (společně s Elroqem RS) dle předpokladů opět zastává i pozici jednoho z nejdražších modelů v nabídce značky. Enyaq RS startuje na částce 1.350.000 Kč, přičemž za karosářskou verzi Coupé si připlatíte 60.000 Kč (od 1.410.000 Kč).
Nový Enyaq RS tak cenou převyšuje dosavadní vrchol Sportline (85x, 210 kW/285 k) za 1.290.000 Kč a svou hodnotu přirozeně zdůvodňuje silnějším ústrojím a obecně ještě sportovnějším charakterem. S konfigurací dvou elektromotorů pro pohon všech kol produkuje RS systémový výkon 250 kW (340 koní) a díky baterii o kapacitě 79 kWh zvládá ujet na jedno nabití přes 550 km. Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 5,4 sekundy, zatímco limitem maximální rychlosti je 180 km/h.
Výkonnou motorizaci pojí nové RS standardně se systémem progresivního řízení a upraveným sportovním podvozkem s optimalizovaným nastavením tlumičů, který navíc Enyaq přibližuje k zemi vpředu o 15 mm, vzadu o 10 mm. Opomenut nezůstal pro RS ani brzdový systém se schopnějšími dvoupístkovými třmeny na přední nápravě. Adaptivní podvozek DCC je za příplatek 44.000 Kč, a to jako součást paketu Maxx, který vozu přidá i přední masážní sedačky s pamětí nebo funkci parkování na dálku a uložení parkovacího manévru.
Jinak je ovšem RS za výchozí cenovku vybaveno více než bohatě. Nechybí mu osvětlená přední maska, Matrix-LED světlomety, panoramatický kamerový systém, head-up displej s rozšířenou realitou, vyhřívání předních sedadel, třízónová klimatizace, 13palcový infotainment, bezdrátové nabíjení telefonu s chlazením nebo očividné RS prvky jako sportovní vyhřívaný volant potažený kůží nebo kryty pedálů z nerezové oceli. Za tepelné čerpadlo chce nicméně škodovka nadále připlatit 30.500 Kč.
Výrazný zelený odstín karoserie Mamba nabízený výhradně pro RS je také příplatkem (19.000 Kč), ostatně jediným nepříplatkovým odstínem je tradiční modrá Energy (viz galerie). Nová černě lakovaná 20palcová kola Draconis jsou standardem, volitelný je ovšem větší 21palcový design Vision s leštěným povrchem. Základem je také interiérový motiv RS Lounge s předními sedadly čalouněnými černým mikrovláknem Suedia v kombinaci s černou umělou kůží a limetkově zeleným kontrastním prošíváním. RS Suite s čalouněním v kombinaci kůže a umělé kůže s šedým prošíváním přijde na extra 17.500 Kč.
Škoda Enyaq RS (2025): Technické údaje a české ceny |
Pohon |
všechna kola |
Výkon [kW] |
250 |
Točivý moment [N.m] |
- |
Akumulátor netto [kWh] |
79 |
Nabíjení DC max. [kW] |
185 |
Nabíjení DC max. 10-80 % [min] |
26 |
Dojezd [km] |
550 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,4 |
Maximální rychlost [km/h] |
180 |
Hmotnost [kg] |
2197 |
Rozměry [mm] |
4660 x 1879 x 1618 |
Rozvor [mm] |
2772 |
Objem kufru [l] |
550/1710 |
Cena RS [Kč] |
1.350.000 |
Cena Coupé RS [Kč] |
1.410.000 |