Nová Škoda Enyaq má vychytávku, díky které si po nabíjení nikdy neušpiníte ruce

78 komentářů

Adam Vágner
28. září • 6:11

Že vy jste se v redakci vsadili, jestli je možné napsat informaci, že „v kufru jsou houbičky na utření kabelu“, na pět odstavců?

Franta
16. září • 11:35

Před časem v kanclu generálního Maiera:
"... a pane generální, jak se bude ta nová Škodovka vlastně jmenovat?"
"Ježiš já nevim. To neumíte vymyslet něco sami, sakra? E-nějak, E jakože elektrika. A samozřejmě Q na konci, to je jasný."
"Hmmm, no vida - enějak, to neni špatný. Když se to trochu učeše a přehodí do angličtiny, Enyaq bude dobrej název. A Češi budou hýkat blahem."
:-D

.
8. září • 7:23
Mink
9. září • 2:11

Wau Enyak, hezká káraB-]

VDC
7. září • 14:50

A že je nenapadne zavíjet kabel mechanicky po držení knoflíku jako u vysavače před 50 lety.

EL2020
7. září • 10:10

Kdyby to mělo být fakt simply clever, tak by se kabel normálně vytáhnul z auta (jako z vysavače) a nebo z nabíječky a nebylo by potřeba kabely syslit pod podlaho kufru. Jenomže to by nesmělo existovat 150 různých standardů a systémů, ve kterých aby se prase vyznalo.

Xixao
7. září • 10:20

Cestovni redukci na zasuvky znas? Tak tady bysis koupil neco podobneho. Jen by to nebylo na cesty do ciziny, ale po okolnich nabijeckach ;-)

EL2020
7. září • 11:09

No možná, tady je totiž asi často háček i v samotném kabelu a nejen v koncovce... ;-)

dzozifko
7. září • 9:10

Tieto škodovácke vychytávky sú časom terčom posmechu, ale:
mal som troch rôznych japoncov - hondu, toyotu a mazdu, a vo všetkých mi chýbal práve ten zmysel pre detaily, ktoré spríjemňujú život v aute. Teraz mám Octávku a je v nej usporiadané presne tak, aby to bolo ergonomicky čo najlepšie. Poviem to aj inak - japonskí dizajnéri robia auto často pre seba, škodovácki dizajnéri ho robia pre budúcich majiteľov škodoviek.
Napr. na dvojkovej Octavii je tiež pár takých "drobností". Pri otváraní kapoty sa vyklopí cez prednú masku tyčka, takže netreba hľadať poistku pod kapotou a špiniť si ruky.
Klimatizované môžu byť aj priehradka pred spolujazdcom a dokonca a priehradka v lakťovej opierke.
Pri zaradení spiatočky si automaticky stíši rádio, aby bolo lepšie počuť parkovacie senzory.
Pri automatickom ladení staníc sa používa len na treťom rozsahu VKV. Takže si nemôžem omylom vymazať stanice, ktoré používam najčastejšie.
V palubnom počítači mám dva typy údajov - jeden dlhodobý a druhý sa vymaže vždy po 2 hodinách vypnutého motora. Ten prvý sa mi zvlášť hodí - octávku mám prerobenú na plyn, takže pri tankovaní si počítadlo vynulujem a viem, koľko som už najazdil km od posledného tankovania plynu.
Výdychy klimatizácie má aj pred zadnými sedačkami, ja mám dokonca dvojkovú Octaviu s vyhrievanými zadnými sedačkami (u nás sa také nepredávali, ja som si ju doviezol z Nemecka).
Do predných dverí sa mi presne zmestí 1,5 litrová PET fľaša /láhev/.
Ak sa mi vypáli žiarovka v niektorom zo svetiel, svieti mi o tom kontrolka na prístrojovke.
Ak si nastavujem ľavé zrkadlo, automaticky sa mi nastavuje aj pravé zrkadlo.
Tých vecí je veľa, určite som na niečo zabudol. Viaceré veci sú dnes možno samozrejmosťou, ale táto Octávka bola vyrobená pred 12 rokmi. V podobne starých japoncoch však nebola ani jedna z nich.

EL2020
7. září • 11:08

Souhlasím, že ty simply clever pikačoviny jsou legrační jen do chvíle, kdy člověk sedne do auta, kde nic z toho není. Jako nepochopím, že Japonci nemají ani takovou blbost, jako jsou háčky v kufru, vždyť ty přece musí ocenit každý napříč kontinenty a je to přitom korunová záležitost...

BNS
16. září • 12:30

Na Subaru mám háčky v kufru, představte:-D

dzozifko
7. září • 15:52

Prístup japoncov k takýmto drobnostiam uvediem na jednom príklade. Mazdy dlho nemali možnosť nastaviť si automatické denné svietenie - hoci v Európe to už bolo štandardom. Pýtal som sa chlapíka, čo dlhšie robil servismana v mazde, prečo je to tak a dostal som takúto odpoveď:
Ľudia z Európy sa pýtali ľudí v Japonsku, prečo mazdy túto možnosť neponúkajú. A namiesto odpovede dostali otázku, či si Európania nevedia manuálne sami zapnúť svetlá... :-D
Skrátka japonský inžinier najlepšie vie, čo je pre jeho zákazníkov najlepšie. Ale samozrejme sa ich na to vôbec nepýta.
Neviem, aká je situácia u japoncov teraz, ale škodovka má túto možnosť (softvérovo nastaviť) už od začiatku výroby dvojkovej Octavie v roku 2005.

Honza
17. září • 3:08

Hrozný kecy.
Stejně tak se dá říct, že německý/český inženýr ví nejlíp, kdy se mají rozsvěcovat světla, tak co má do toho co řidič hrabat. Ten je jenom trpěnej element mezi sedačkou a volantem, co má právo akorát tak "vystříknout", když může nahmatat škrabku na led ve víčku nádrže, či polaskat háček v kufru. A ještě aby se řidiče na cokoliv ptali, vždyť ti inženýři "jedou" podle EU, ta přeci ví nejlíp, jak má auto vypadat a fungovat.
Nejsmutnější na tom je, že si marketing koncernu vede fakt skvěle, že jsou lidi už tak zblblí, že škrabku na led ve víčku berou jako megahustou fíčuru a nechápou, jak bez toho mohli vůbec existovat.

dzozifko
7. září • 9:14

Ešte jedna maličkosť: kvôli výmene žiaroviek v predných svetlách netreba jazdiť do servisu. Jednou páčkou sa dajú odistiť a takmer, resp. úplne vybrať (po odpojení káblikov). Je to úplne iný prístup oproti niektorým oplom či mazdám, kde sa žiarovky museli vymieňať cez predný blatník. :-D

Jan
7. září • 0:44

To je tabatěrka vy blbci, ne na kabely :-D

Nornik
7. září • 4:10

ne, to je schovka na kondomy aby manželka nevěděla, když jdeš nořit :-D

Kuk Vykuk
6. září • 21:13

Hlavně aby si do toho některý zabedněnci neutirali péro. :-DB-]

Rejpal
6. září • 19:55

Určitě jsou ty věci ohromně užitečné. Jen mne trochu mate, že všechny kabely jsou pod podlahou kufru.
To je nutné při každém nabíjení vyskládat kompletně obsah kufru, abych se simple dostal k nabíjecím kabelům?

Jan
6. září • 18:55

Auto na elektriku prostě nechci,leda s dojezdem 1800km a víc a to jen tak nebude,ani rychlodobíjení to nezachrání,zlatej dieselB-]

king014
6. září • 17:11

Velmi užitečná věc, eňáci si při čekání u nabíječky můžou leštit kabel Škodováckým náčiním, tak to hoši nepřežeňte, prodření by bylo bolestivé

Conti
6. září • 20:35

To by chtělo už bezdrátové nabíjení...

Pavel F.
6. září • 15:09

Tolik to dalo práce, vymyslet krabičku s houbičkou na čištění kabelů a přitom je to taková blbost....
Stačí koupit kroucený kabel a kabel se nikdy nemusí dotknout špinavé země...
https://esl-emobility.com/de/phoenix-contact-162713... ...

libor
6. září • 7:55

To je ale chytré - skoro zázrak... :-D

Rokyta ex Acz
5. září • 21:05

Wau jsem unešen, tolik krásných vychytávek. Člověk si připadá jak v televarieté. Tu zaťuká na sedadlo, vyskočí z pod něj králík. Vloží do schránky spolujezdce krabici od vína, chvíli se autem projede a šup, je v ní milion. A krabička nemá chybu, už si nemusíte umývat pohlavní úd. Zavřete do krabičky, zmáčknete Škoda houbičky a jen pomalu stáhnete. :-D

Xixao
6. září • 8:07

Predpokladam, ze nahradni krabicku jsi uz objednal :-D

Rokyta ex Acz
6. září • 14:58

Aha, to mě nenapadlo. Vidíš, vezmu rovnou 2ks, dík za tip :-D

petr r. (petrumr)
5. září • 20:45

jak vypadá smlouva o zapůjčení EŇI? Čím redakce utírá ten kabel, může vůbec používat ty drahé doplňky co jsou vyfocené a ještě nepoužívané? Já kdybych byl správce garáže, tak bych tam umístil svoje kabely a neotravoval nějaký e-shop s houbičkou a taškou s kabely včetně nabíječky- tohle je ekologie. Koupil bych EŇU bez příplatkovýho příslušenství.

Xixao
6. září • 8:06

Jj. Jen bys ho mel drazsi, nez s temi serepetickami. Jejich cena je totiz mnohem nizsi, nez cena prace na to je ze seriove vyroby vypustit.

Kevil
5. září • 17:56

Soudruzi redaktoři hlavně zapomněli napsat, že je nový Enyaq lidem bez garáže, či parkovacího místa v obytném domě na dvě věci... :-P.

Conti
6. září • 1:36

Ve městě kde bydlím parkuje v centru Tesla, normálně na nabíječně na náměstí. Majitel bydlí na okraji náměstí a dojíždí někam do průmyslové zóny? V čem je problém a proč garáž? Samozřejmě pokud někdo nejezdí denně, tak se garáž hodí. Ale s elektromobilem to přílíš nesouvisí.

Xixao
6. září • 8:04

A to je jeho soukroma nabijecka nebo blokuje celou nov nejakou verejnou?

Conti
6. září • 20:34

Veřejná, zas nikdo v okolí elektro auto nemá resptu žádné neparkuje a je to na noc. Normální spalováky na to nevjíždějí, tak při jednom získal parkovací místo.:-D Kdyby někdo potřeboval, tak se beztak hodí na radnici požadavek, že je málo nabíječek a oni přidělají druhou :-D

Xixao
7. září • 10:18

Hm, a co kdyz tam tech elektromobilu bude 1000? Pridelaji tisic verejne soukromych nabijecek, aby elektromobilisti nemuseli ve tri rano vstavat a jit preparkovat? Tisickovka neni zadne prehnane cislo, obzvlast kdyz hromada rodin ma auta dve.

LOL
5. září • 18:56

ty nerad nocuješ v autě u veřejné nabíječky? :-D
Takto ten zelený socialismus nikdy nevybudujeme!

Petr
5. září • 14:52

S tim bubinkem ma navijeni kabelu nezni spatne ale pri takovych proudech funguje jako civka a prehriva se ale co takhle bezkontakni nabije jenom podlozka nad kterou najedes a nabijis +nemusis resit kabely koncovky a ani tu spinu mobili to umeji a myslim ze uz i auta budou

LOL
5. září • 18:54

Jasně, když to jde bezdrátově u mobilu s 3,6V/4Ah baterkou, tak proč by to, ke všem čertům, nemělo jít s 60kWh baterkou s napětím minimálně v desítkách voltů?!:-O:-DB-]

Jyrka Syrka
5. září • 19:19

Tak indukční nabíjení éček je v plánu a zkouší se dokonce i za jízdy. Ono by to nakonec i fungovat mělo. Otázkou je kdo zaplatí ty obrovské investice do infrastruktury, když dnes soudruhům v Bruselu není úplně jasno jestli elektrifikace je v současnosti ten jediný a správný směr.
Ekonomicky jsou éčka zatím sebevražda, problém je v tom že to málokdo chce vidět.

PanHajzl
5. září • 19:46

Ztráty? ...i ty v přenosové soustavě?

Jyrka Syrka
5. září • 20:03

PS.
Škodovka jako renomovaný výrobce, součást ještě renomovanějšího koncernu přiznává, že na každé nákupní tašce CityGO iV, kterou prodávala za 0,5M tekla 200k a je ráda, že výrobu ukončila. Tedy aby vydělala 1K musela by ho prodávat za 701K,
To jsem opravdu zvědav jak jim to bude ekonomicky vycházet u tohoto mnohem většího éčka.

Jyrka Syrka
5. září • 19:52

Jsou předmětem těch investic včetně dvou nových Temelínů :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PanHajzl
5. září • 20:15

Tak to potom joo, děkuji za osvětu!🤣

PanHajzl
5. září • 20:19

jen pro elektrofily doplním, že ztráty v přenosu ....nad tím se zavírá voko a přeměnou AC na DC se ztratí cca 1/5 šťávy?

Jyrka Syrka
5. září • 20:49

PaneHajzle to je hrozný nickname, promiňte
Si jako myslíte, že ty vaše počty někoho z nich zajímají ?
Večer strčí v garáži do zásuvky a ráno jede, Ne ?? Elementary dear Watson:-)
Někde jsem četl, že v Kanadě po blackoutu zůstaly některé oblasti 2 měsíce bez proudu.
To bude veselo až se ráno pomaže do práce po svých.

petr r. (petrumr)
6. září • 7:37

jak po svých???, jsou lidé co mají hybridní toyoty a to není jen v kanadě, třeba ve vesnici kde mám barák shořel trafák a celá vesnice byla 18hod bez proudu. A když se to spočítá, tak ta hybridní toyota je uspornější, hodně lidí co mají garáž v baráku se bojí nabíjet, raději mají nabíječky pod přístřeškama mimo obydlí.

Jyrka Syrka
6. září • 8:26

tak, normálně po svých. Jestli Petr nezaznamenal, nemluvil jsem o těch, co mají hybridy ani o těch co mají za barákem zaparkováno psí spřežení.

Jyrka Syrka
5. září • 20:47

PaneHajzle to je hrozný nickname, promiňte
Si jako myslíte, že ty vaše počty někoho z nich zajímají ?
Večer strčí v garáži do zásuvky a ráno jede, Ne ?? Elementary dear Watson:-)
Někde jsem četl, že v Kanadě po blackoutu zůstaly některé oblasti 2 měsíce bez proudu.
To bude veselo až se ráno pomaže do práce po svých.

PanHajzl
6. září • 0:36

Nick mam, jaky mam, jaky mam...je to tak, jak pises..zasuvkou to tece, houby zle. Ale vo hovno jde, at si dela kazdy, co chce, az se pak vsechno posere, at se s tim kazdy popere, jak chce...

Josef
5. září • 13:46

Další předražená sr. .. a

Josef
5. září • 19:29

V čase 13:46 a 13.48 regoval jiný Josef a ne já... Ale to je vlastně jedno.

Josef
5. září • 21:07

No Vy jste Pepa a já z depa;-)

Josef
6. září • 10:30

Asi je lepší použít jiný nick než ten, který už někdo v "diskusích" n Autorevue používá...

Mirek
6. září • 12:46

To je marné snažení, alespoň budeš u některých pomalejších jedinců také za hulváta.:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jane Doe
6. září • 17:43

Ano, jsi, to už dokazuješ v diskuzích pod mnoha články. ;-)
Už jsi si přečetl ten tvůj první příspěvek pod článkem o Hyundai, ty pomalejší jedinče?

Mirek
6. září • 18:53

Že ty máš nějaký psychický problém. Hledej pomoc u lékařů.
A ještě zkus nejprve tady rozebrat, co je neslušného na tom, když ironicky napíšu někomu, kdo to evidentně nemá v hlavě v pořádku, na jeho přisprostlou básničku toto:
"Ty budeš stejně první, který si to půjde koupit." :-P

Jane Doe
6. září • 19:05

xD nejsi schopný přijít s nějakým svým argumentem? Já vím, nejsi, že se vůbec ptám.
Jak jsem ti už psal - běž se léčit.

Mirek
6. září • 19:27

Splnil jsem tvé přání a vložil tady svůj první příspěvek z https://www.autorevue.cz/novy-hyundai-tucson-se-po... ...
aby ti bylo jasno, jaký jsem hulvát. :-D

Mirek
6. září • 19:24

:-D

-
5. září • 10:39

A teď prosím něco o tom software -> jak funguje ten? Je to taky dobrá vychytávka, jako ta houbička. Nebo se snad taky čeká půl hodiny na Bluetooth-propojení s telefonem, jako u nové Octávii?

Conti
6. září • 1:33

SW funguje docela dobře, chceš nějaký update svého PC?

šofér
5. září • 21:42

Na software je zakázáno se ptát, jinak je novinář bez chlebíčku jen o suchém chlebu a vodě :)

Josef
5. září • 13:48

Souhlasím, mají to pánové asi v plánu 😁

Jyrka Syrka
5. září • 10:28

Vychytávka;-)?-
Plastová krabička se dvěma houbičkami vyrobená v Číně za 15,- Kč a prodána za 180,-
Simply clever bussines:-P

Děd Vševěd
6. září • 10:01

15,-?! To má výrobní cenu tak 3 koruny a to ještě přeháním..

Medved
5. září • 12:50

A co je na tom divného? Obrovské marže nejsou nic neobvyklého.

Jyrka Syrka
5. září • 18:42

Aha, aha tyndlensty obrovské marže. Jako si myslíš medvěde, že když škodovka vytekla na každém CityGO iV 200k, že se to snaží dohnat osolením plastových krabiček ?

ROB
5. září • 9:34

nebuďte trapní, a jděte s tou elektrickou sračkou do hajzlu, nikoho to nezajímá !!!!!!!!!!!!!!!!!

Kuk Vykuk
6. září • 21:17

Kdyby tě to nezajímalo, tak bys tady nebrečel jak stará fňukna. :-D:-D:-D

Allamarein
6. září • 13:18

Vzhledem k tomu, že se tu každý z vás dementků musel vymenstruovat, tak zjevně zajímá. :-D :-D

Josef
5. září • 9:06

Šestý článek o Enyaq od úterka (1.9.), to by už snad stačilo...
V člověku pomalu raší názor, aby šel Enyaq do pr.... i s celou Škodou...
Jestli se bude rozebírat v samostatných článcích každá houbička nebo "chytrý" gumový kobereček chránící interiér v zimě v produktech Škoda, tak to už opravdu bude Autorevue jen pro debily (pro lidi s nižším IQ)...

Kuk Vykuk
6. září • 21:15

Ale ty máš nízký IQ, tak si nemáš co stěžovat. :-PB-]

Rokyta ex Acz
5. září • 21:32

Hele třeba si tam jen nějaký dělník zapomněl krabičku od hodinek:-D Nechtěně to došlo až na finál. A novináři teď u press caru dumají co to je. Prý na kabely :-D

G
5. září • 21:04

No jestli sis doteď nevšiml že tento web je PR oddělení škodovky....tak i ty máš problém s IQ.....;-)

5. září • 9:37

Rozkaz znel jasne : nejak to do tech hlav lidi nacpat musej , jak je to skveli vuz.

.
5. září • 17:14

Tobě měli do hlavy nacpat trochu pravopisu. Zatím jsi tady za blba.

Vóša
5. září • 10:34

Pane Kočnere, můžete s tím prosím něco udělat ?

Hugo
5. září • 21:10

To není vtipný ani jako vtip:-O

Vósa
6. září • 9:01

Zalez Škodomile !

Peter(Charouz)
5. září • 8:33

jo, taky mám v autě vychytávky - pracovní rukavice, PETku s vodou, malý ručník a poncho pláštěnku.

Doporučujeme

Články odjinud