Nová Škoda Enyaq má vychytávku, díky které si po nabíjení nikdy neušpiníte ruce

Život s elektromobilem je v mnohém specifický, někdy i docela otravný. Chytrá řešení, díky kterým se nutné základní úkony obejdou bez zbytečného nervování, přijdou vhod.

Poslední dobou si čím dál tím víc uvědomuji „skrytý půvab" života s auty do zásuvky. Myšleno ironicky. V redakčních garážích máme dvě parkovací místa určená pro nabíjení takových vozů, a protože se o ně dělí čtyři motoristické redakce, snad není dne, kdy bychom neodpojovali, nepřipojovali a nepřeparkovávali testovací auta, kterých se u nás během každého týdne vystřídá spousta.

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Každá taková akce může vypadat jako záležitost na minutu, ale není tomu tak. Neustále odpojujete, připojujete, přetahujete a smotáváte kabely, které se jinak válí po zemi a nejsou zrovna čisté. Najednou zjistíte, že než vyměníte u nabíječky jedno auto za druhé, uplyne 20 minut, obzvláště v případě, když se jedno z nich rozhodne nenabíjet.

Obecná představa, že pohodlně zaparkujete, připojíte auto k nabíječce a s úsměvem odcházíte, zpravidla platí hlavně u veřejných nabíjecích stanic a v brzkých ranních hodinách. To máte největší šanci, že ukořistíte volný flek. Nemáte-li doma wallbox, vždy budete odkázáni hlavně na přetahování špinavých kabelů, což je časem fakt otrava.

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

To se pak hodí, když vám časté boje s kabely něco zjednoduší. Škoda proto po nový elektromobil Enyaq iV připravila zajímavá chytrá řešení, která využije úplně každý. Stejně jako v případě škrabky na led, která se časem vyvinula i do měřiče hloubky dezénu pneumatik, jde o velmi jednoduché prvky, které vás možná donutí plácnout si dlaní do čela a říct si „no jo, vlastně“.

Prvky, které mám na mysli, najdete pod podlážkou kufru. Je příčně rozdělená, takže není potřeba ji vyklápět celou. V organizéru najdete prostor pro nabíjecí kabel, napájecí konektory, rukavice, a hlavně čistič nabíjecích kabelů. Jde vlastně o dvě houbičky v plastové krabičce, kterou jednoduše zacvaknete okolo kabelu a přetáhnete po celé jeho délce. Je to stejné, jako byste vzali do ruky hadr a kabel očistili, avšak s tím rozdílem, že veškeré nečistoty zůstanou společně s houbami uzavřené v krabičce. Tu pak stačí otevřít, vymýt a je hotovo. Vychytávku najdete v rámci příslušenství za 179 Kč.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Co se nabíjení týče, není to stran chytrých řešení všechno. V kufru najdete i tašku na nabíjecí kabel, kterou jednoduše zavěsíte na háček a zajistíte proti pohybu během jízdy. Je drahá - stojí 1850 Kč. S kolegou jsme se shodli, že by nebylo od věci instalovat do kufru i malý navíjecí buben, třeba ale v něčím takovým nějakterý z výrobců vyrukuje.

Další novinka souvisí s krytem pro nabíjecí zástrčku. Jeho součástí je i ochranné víčko zástrčky, které u drtivé většiny elektromobilů musíte vytahovat zvlášť, a během nabíjení visí podél karoserie. Tím se zabral prostor pro škrabku na led, která nyní našla místo ve vnitřním obložení víka kufru. V porovnání se „skrýší“ pod víčkem nádrže u konvenčních modelů to není nejpraktičtější, nicméně škrabka žije dál i v době elektrické.

Škoda Enyaq iV: Vybraná chytrá řešení

  • Paket pro spaní
  • Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
  • Odkládací schránka v předních dveřích včetně deštníku
  • Síťový program pro zavazadlový prostor s komfortním otvíráním sítí SigmaQuick
  • Stínicí rolety pro zadní boční skla
  • Dva USB-C konektory a 230V zásuvka vzadu
  • Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close a virtuálním pedálem
  • Dvě odkládací kapsy na mobilní telefony na zadní straně opěradel předních sedadel
  • Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
  • Mezipodlaha v zavazadlovém prostoru
  • Elektricky ovládaná dětská pojistka

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků