Nová Škoda Enyaq iV Sportline oficiálně: Má jen krůček k iV RS, i ten se ale počítá

Sportovněji střižená linie Sportline má u Škodovky tradici. Není se tedy čemu divit, že ji dostane také elektromobil Enyaq iV.

Od oficiální premiéry nové Škody Enyaq iV uběhlo zhruba půl roku. Vůz se již podle statistik SDA prodává a na českých silnicích jich jezdí s běžnými značkami EL dost, na novinářské testy sériového vozu ale zatím nedošlo a kdo ví, kdy na ně dojde. Místo toho Škodovka informuje o rozšíření nabídky výbav. K známým verzím s interiéry Loft, Lodge, Lounge, Suite a ecoSuite přibude i výbava Sportline, která se dnes odhaluje vůbec poprvé.

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Linie Sportline má u Škodovky tradici, poprvé ji ale najdeme u ryze elektrického modelu. Oproti dosud známým verzím je standardem sportovní podvozek snížený o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Přední maska, lišty kolem bočních oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku a nápis Škoda na víku kufru jsou v leskle černém provedení, boční ochranné lišty jsou lakovány v barvě karoserie, nechybí ani plakety s nápisem Sportline na předních blatnících. Leštěná kola Vega (20“) a Betria (21“) jsou podle Škodovky v exkluzivním designu Sportline. Vzhledově má Sportline nejblíže k verzi Founders Edition, která vznikne v počtu 1895 kusů.

Takto vypadá nejlevnější Škoda Enyaq iV. Luxusnější vzhled získá relativně za málo

Takto vypadá nejlevnější Škoda Enyaq iV. Luxusnější vzhled získá relativně za málo

Změny prodělal i interiér. Oproti dosud známým konceptům Loft, Lodge, Lounge, Suite a ecoSuite má Sportline tříramenný sportovní volant, černá sedadla (mikrovlákno Suedia) s integrovanými hlavovými opěrkami vpředu a šedým lemováním, přístrojovku potaženou černou syntetickou kůží, dekorativní lišty připomínající karbon či kryty pedálů s hliníkovým vzhledem. Součástí standardní výbavy jsou i Matrix LED světlomety s 24 nezávisle ovládanými diodami a dynamickým odstíněním ostatních účastníků provozu.

Škoda Enyaq iV se už oficiálně vyrábí. Na lince není sama, hlídá ji i termokamera

Škoda Enyaq iV se už oficiálně vyrábí. Na lince není sama, hlídá ji i termokamera

Enyaq iV Sportline se bude na našem trhu nabízet se třemi motory. Jako první do prodeje vstoupí jednomotorové zadokolky iV 60 (132 kW, baterie 59 kWh, dojezd asi 400 km) a iV 80 (150 kW, baterie 77 kWh, dojezd asi 520 km). Později nabídku doplní i čtyřkolka 80x se dvěma motory, výkonem 195 kW (75 kW vpředu, 150 kW vzadu), točivým momentem 425 N.m, silnou 77kWh baterií a dojezdem okolo 500 km na jedno nabití.

Poslechněte si Škodu Enyaq iV. Její zvuk ladili skladatelé, auto vůbec nepřipomíná

Poslechněte si Škodu Enyaq iV. Její zvuk ladili skladatelé, auto vůbec nepřipomíná

Škoda Enyaq iV 80x Sportline má zároveň nejblíže k „ostré“ verzi iV RS, o které se často mluví, ale nikdo ji zatím oficiálně neviděl. Design už Škodovka zřejmě o moc dál neposune, jedním z hlavních taháků tedy bude výkon 225 kW a „titul“ nejvýkonnější sériově vyráběná Škoda v historii. Nezapomínejme ani na to, že jsme zatím stále neviděli druhé karosářské provedení enyaqu, a sice SUV-kupé. Dorazit by mělo co nevidět.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků