S novým modelovým ročníkem posiluje modelová řada Enyaq iV na výkonu i dojezdu. Chlubí se také novým multimediálním zařízením.
Vývoj elektromobilů letí mílovými kroky kupředu. Škoda Enyaq loni dostala automatické párování s nabíjecími stanicemi, šetrný management baterie, bezdrátové aktualizace a drobná vylepšení palubního systému. Letošní modernizace se týká především pohonu. Enyaq bude rychlejší a dojede dál. Designové změny jsou minimální.
Vylepšený modelový ročník poznáte podle nového označení Enyaq 85 a Enyaq 85x. Vyšší číslovka poukazuje na výkonnější zadní elektromotor, který posílil ze 150 kW na 210 kW (286 koní). K tomu se přidává vylepšený management baterie, který ještě lépe připraví akumulátor na nabíjení, pokud posádka zadá zastávku do navigace.
Enyaq 85 ujede nově až 565 km (Coupé 576 km), přičemž z 10 na 80 % dobijete za 28 minut. Zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo o 2 sekundy na 6,7 sekundy. Enyaq 85 x s pohonem všech kol má navýšený výkon o 15 kW, takže stejný sprint zvládne za 6,6 sekundy. Celkový dojezd poskočil na 538 kilometrů (Coupé 548 km).
Nabíjení výkonem 175 kW dosáhne výše zmíněné úrovně také za 28 minut. Vyšší točivý moment elektromotoru i nové naladění odemykají maximální rychlost na 180 km/h, tedy stejnou, jako má Enyaq RS. Výkon verze RS se nyní pyšní výkonem 250 kW, akcelerací na stovku za 5,5 sekundy a dojezdem 541 kilometrů (Coupé RS 547 km).
Další změny se týkají multimediálního zařízení se softwarovou verzí 4.0. Systém má přepracované uživatelské prostředí s novou grafikou. Tu dostává i digitální přístrojový štít a head-up displej. Více přání splní palubní asistentka Laura s pestřejší slovní zásobou.