Jedním slovem: zoufalství.
Vypadá naprosto skvěle. Takové české BMW X6, ale hezčí.Jenom by mě zajímalo o kolik se sníží výkon, když není baterie v optimálním stavu jak říkaj. Pokud o pár kW tak není o čem mluvit.
Tak doufam, ze to nebude takovy poruchovy scheis jak BMWErgl a jine okupantske scheisy pro omezence podporujici rusaky.
Mě se to teda líbí, mám dvě věci které mi tam schází:1/ Nevím proč to nejde objednat bez panoramatického okna. K RS přece patří černý strop, nejlépe z alcantary. Pokud jde o to aby se to nemuselo prodávat laciněji, za mě klidně panormatické okno nebo strop z černé alcantary :-). 2/ Stále nejsou ty odvětrávané sedačky, co Škoda ukazovala na prvních obrázcích Enyaqu před více jak rokem. Do Oktávky to koupit lze ale do auta 2x dražšího ne.Jinak mi připadá, že tu jsou ve fóru samí závodníci, 180 málo. Na silnicích a to ani v Německu mi to tak nepřipadá, okolo 180 mě málokdo předjede. A to jde navíc jen v momentě, když není provoz, nebo na 4 proudé dálnicí třeba před MUC, v noci je to lepší. S dobou před 20ti lety se to nedá srovnat. Doporučuji jet trasu 150km/h a nebo co to dá, já měl rozdíl 15minut na 600km. A samozřejmě k tomu všichni jezdí 1000 km bez přestávky, normálně. Trochu soudnosti by to chtělo.Negativa jsou jasná, budu čekat dýl na tankování na dlouhých trasách, pokud je dělám víc než jednou měsíčně tak bych si asi počkal až bude nabíječek víc.
Po nemecku mavam priemerky pravidelne cez 130km/hVacsinou priemerka 139-142km/h na B8 2.0tdi 110kw.Uz sa mi konecne aj podarilo dat na useku Immendingen - Rozvadov priemerku 150km/h.Ano uz sa to neda zrovnavat, skoro sami curak a krava co nepouzivaju blinkre ani spatne zrkadla.5 6 rokov dozadu okolo 21:30 dialnice skoro prazdne az do ranaDnes sami magor a dement co sa nedivajuA v elektrosrotoch este horsie. tu jazdia jak zdochnuty aby niekam dosli. A potom sa vyskieraju jak 5 koruna ze su ultra happy s cerepom co nabijaju pol dna ale 2h na supercharger
JEN HOUŠŤ.Měl bys jezdit do Němec pravidelněji a dálnice tam drtit na maximum. Je potřeba někde vzít na tu megadotaci, kterou právě Německo doslova vnutilo nejbohatšímu člověku planety za to, že si vedle berlínské Gigafaktory postaví ještě továrnu na baterie.V miliardách EUR :-)A kdo jiný to zaplatí, než benzínmachři ze svého :-)Děkujeme :-)
Absolutne mrhanie peniazmi na vyvojAbsolutne mrhanie materialomAbsolutne mrhanie prirodou a ziv prostŗfim.Absolutne nepouzitelne auto, slaby dojazd, krpate uzke vnutri, a po 7-8 rokoch srot lebo zdochne baterka.
Další uživatel generátoru blbostí :-)
Asi to nechápu.Nejsilnější elektromobil Škoda s přídomkem RS má maximálku 180km/h a na stovku se plouží skoro 7 sekund.TESLA žádné pitomé přídomky nemá, stovku zvládne už od 2,5s (čímž vyklepe i drtivou většinu supersportů) a omezovač rychlosti nemontuje.Tak já nevím.
Ale zase je to jen Tesla, čili shit všech shitů. (já vím, že pro pár postižených je to modla). Ta je pitomá už sama od sebe. :-DKoneckonců jako všechny e-kárky.
Tak ač EV moc nefandim tohle je hodně nadsazené. Tesla Y má v zahladu 5s na 100 za 1,7mil Kč. Co popisujete jsou parametry vrcholných S které Tesla také ověnčuje miliony přízvisek. Ale v pricipu je pravda že VW ještě Teslu ani nedohnal. Možná v kvalitě zpracování (snad), ale to se teprve ukáže. Jinak tak bych nechápal kdo si vezme Enyaq RS když je cenově tak blízko Tesla Y a naopak levnější trojka. No uvidíme. Ale pro běžného člověka zatím bez dotaci nedává smysl žáden EV do cca 500. Pokus Dacie o SPRING je pěkný ale bez dotace miniauto za skoro 500, je taky mimo. Ale oni nám ten smysl vnutí, zas posunou emisní normu nebo úplně spaloval zakážou a budeme se divit, jak jsme byli v klidu když se to dělo a co je z toho za problémy.
Akorát Enyaq bude mít servisní síť podstatně hustější, než Tesla. Takže já, kdybych si musel vybrat elektro, šel bych do Enyaqu, nebo do EV6 (ta se mně líbí víc, ale Enyaq mně přijde praktičtější). Co mně na elektru vadí, je to, že v zimě do Alp bych musel cestou 2x nabíjet - takže jsem nakonec loni stejně koupil spalovák - snad se ho letos dočkám.
Jenže běžný Enyaq je levnější a lepší auto, než Tesla Y. Snad jedině že ujede třeba o 8% míň na baterku...Měl jsem ho na víkend a vlastním Model3.
Nemyslím si, že o tom co je lepší může odpovědně rohodnout jeden člověk. Takové sdělení jednotlivce také nehraje žádnou roli v reálu.Tam venku se počítá jen to, kolik se čeho prodá.Až Škodovka prodá za rok MILION ELEKTROMOBILŮ jako Tesla, pak můžeme odpovědně konstatovat alespoň to, že už konečně někdo Teslu alespoň dohnal. Jenže mám takové neblahé tušení, že takových čísel se u Škodovky zcela jistě nedožiju. Možná moje děti, ale nevsadil bych na to dnes ani korunu. Na Teslu bez problémů i celý roční příjem, to je prostě tutovka.
Více nadhledu. Píšu "od 2,5s" a model Tesly tam nezmiňuji žádný.Model S je oficiálně nabízený (i v ČR) ve dvou variantách:S - 100km/3,2secS Plaid - 100km/2,5sec (2,1s s odečteným rollout)Takže žádné miliony ověnčených přízvisek.Model Y Performance (teoretický přímý konkurent pro Enyaq RS) uvádí 3,7sec/100km/h - (s odečteným rollout) s maximálkou 250km/h
TESLA žádné pitomé přídomky nemá. Jinak psát od 2.5 u jiné cenové kategorie je prostě mimo pardon. Jinak Tesle také brzo dojde klientela pokud vyschnou dotace a nebude opravdu tvrdý zákaz spalovaky nebo nějaká superman.
V USA na Teslu nezískáš dotace už dva roky. Tesla překročila tamní limit pro přiznání dotací už na počátku roku 2020, kdy poprvé uzavřela výrobní rok limitem nad 250tis. vozů ročně.Jinak obecně se tomu říká "dotační iluze".Lidé si ve skutečnosti nekupují Tesly kvůli dotacím, které téměř nikde nepřekročí 10% z ceny vozu, často se jedná pouze o paušál bez ohledu na cenu vozu. Aneb fakt se nerozhoduješ ve smyslu:Teslu za 40 tis. EUR hurá ANO, jdeme pro niTeslu za 44 tis. EUR ale už NE, to raději Golfa v TDI :-)Unikátní příklad je pouze Holandsko, kde u elektromobilu zákazník neplatí často až 100% daň na automobil, takže to tam dělá polovinu z běžné koncové ceny auta. Pořád jsou to ale jen peníze zákazníka, nikoliv automobilky. Holandsko je ale světové unikum, tohle nikde jinde na světě není.Automobilka žádné výhody ani peníze navíc nezískává.Co vymyslí naši čeští "dotační experti" se ještě neví, u nás dotace na BEV prakticky neexistují a teprve se něco "chystá".Za mě je to špatně, dotace nejsou hybnou silou elektromobility, je to jen reklama politiků za peníze nás všech a já osobně dotace principiálně, plošně i obecně naprosto odmítám.
1) je zajímavé že u nás kde dotace nejsou tak prodej Ev klesl;) a v evr. zemích bez velkého zvýhodnění také paběrkují. 2) podívejte se kolik se prodá v západní Evropě díky dotacím Renaultu Zoe, nissanu leaf, peugeotu e208 a i té Dacie spring., Takže ona velká část trhu nejsou lidi co je jim cena jedno protože to by si koupit ti Teslu 3 nebo S a ne auta od cca 500 do 900 tis. Bez dotace s dotaci v necmeku 9000 euro Francii 7000 euro. To pak je jiné než 10procent u Tesly. A kdo by si tahle auta koupil bez dotace? Pokud chcete masovou ektromobilitu poté ujeté levná auta. Jedině v čem se shodem je pohled na dotace to je zlo, pokud chtějí státy Ev podpořit tak mají Ev koupit do uradu, svých institucí a budovat infrastrukturu ostatní má být trh a vývoj.
To přece nemůžeš myslet vážně jako nějaký argument. Jestli prodej v ČR klesl z "800ks na 700ks", tak to snad nestojí ani za napsání příspěvku :-) a už vůbec to není kvůli tomu, že nemáme dotace.Nicméně, není to pravda: "V České republice prodej elektromobilů na baterii ve 3Q/2021 meziročně vzrostl o 17,8 procenta na 563 vozů, prodej plug-in hybridů se zvýšil o 111,6 procenta na 910 vozů." Neexistuje spojitost s dotacemi v měřítku, které by mělo skutečný vliv.Je to jen zbytečné vyhazování peněz, vlastně to celé zaplatí majitelé spalováků :-). Už jen to může být motivace k nákupu elektromobilu.Prostě to není tak, že: "hele dotace, tak si to jdeme koupit i když to nepotřebujeme".Prostě je to vymyšlený argument odpůrců elektromobility obecně.Co se týče ČR, tak zde není prakticky žádná motivace u obyčejných lidí a elektromobily si u nás nakupují movití zájemci o elektromobilitu, fanoušci moderní techniky, které cena netrápí.
Tak to myslím hodně vážně, ale vy z toho vyrhavate a otacite části. Ale ono to je vidět.1) není to jen v ČR ale mimo USA téměř všude kde dotace konci. 2) u poklesu v ČR jde o to že lidé ty auta nechtějí, kdyby platil vás argument rostl by český trh téměř stejně jako západní trhy s dotacemi. Ale tady si nadšenci už auta koupili a ostatním to nedává smysl. Nejde o to o kolik klesla zájem ale že neroste a navíc padá. I přes masirku kolem jak chtějí být firmy zelené atd. Uvidíme za pár let, pokud naše nová vláda nevydrží a dotace da tak se vsaďte že skokové naroste prodej. Ono teď se chystají další dotace pro firmy takže taky pár kusů přibude. Přitom kdyby místo dotaci si Ev koupil stát neřekl bych skoro nic proti.
Neexistuji federalni dotace, regionalni mohou byt.
Jistě, to můžou. Můžou být i dotace třeba městské. S tím ale nemůžu nijak operovat, jelikož je to individuální záležitost.To máš jako s manželkama, když holt do té své leješ víc, než manžel její kámošky, bude mít norkový kožich na kávičce jenom ta tvoje :-)Výrobce norkových kožichů za to ale nijak nemůže.
Nicmene to znamena co, Halik?Ze veta "V USA na Teslu nezískáš dotace už dva roky." je nepravdiva.
No ještě jsi ale nepředložil opak. Jen domněnky. Ukončení federálních dotací je doložitelná realita.A vlastně na tom nijak nezáleží. Podstata toho příspěvku je úplně někde jinde.Nicméně můžeš být klidný, od nástupu Bidena v USA bují socialismus, který by jim mohli závidět i v Sovětském svazu, takže pokud Musk založí v Tesle odbory, dotace se mu zase vrátí i z federální pokladny. Socialisté vždycky najdou cestu jak lidi obrat o další a další peníze, dokud ještě nějaké budou.
Super daň ach ty opravy
60k za Škodu a ktomu ešte elektro? :-D dobrý vtip... vymyvacom mozgov dobre sibe... viete kedy by som dal 60k za škodu? keby spravia duchovneho nastupcu škody 110R na platforme P718 s 2,5 5vlacom :-)
Tak takhle bude ta snaha o miliony nabíječek zbytečná a nakonec bude dál většina neobsazená :) tohle masivně řady Ev nerozšíří. Když vezmu prohlášení Muska že Tesla opět odkládá levný EV a to že ostatní značky se aspoň elementárně použitelným EV pod 900 tis. bez dotaci nedostanou tak sem zvědav na ty miliony Ev co mají zaplnit silnice. Spíš mi zatím přijde že kdo může ještě pořídil spalovaky a bude ho chtít 20 let provozovat a pak tu budu nová automobilová Kuba.
Kecy...E-C4 je po 900, ID.4 je okolo...a jsou to v pohodě použitelný auta. Samozřejmě pro toho, kdo chce a nepotřebuje dokazovat opak.
Ano c4 se vleze, id.4 od 1.2 mil a ID3 od 990 tis. Kč. Prostě nabídka dostupného použitelného Ev prakticky není s tím že praktičnost id3 je na úrovni hyundai i30 za víc než dvojnásobek. Prostě to není na masové rozšíření. Kdyby většina značek měla aspoň malý elektromobil kolem vel Zoe za 400 a velikosti golfa za 600 tak možná. Kde je ta cena ?např u id3? Spočítejte si cenu baterie jak nám ukazují kolik klesla za kWh krát kapacita . Vemte cenu golfa odečtěte dráhy motor a výfukovou soustavu a palivovou, přičtěte levnější elektromotor a tu baterku. Nějak mi to nevychází. To samé Zoe. Mozna je problém že značka tam pak naflaka milion dalších systémů nebo nevím kde je zakopán pes. Ale prostě nemůžu dát 850 za c4 které může sloužit skoro jen jako druhé auto do rodiny. Omlouvám se planetě ale prostě je nemám;). Když zákazníci jako já z trhu zmizí zmizí i dost pracovních míst.....
Je to bazmek 😁 na baterky a ještě to jede jen chvíli a pak vám pod zadkem bouchnou baterky 🤣 ten svět se fakt zbláznil... Mám rád věci na akumulátory, ale auto opravdu ne děkuji 😅 určitě se najde pár exotů co to budou muset mít aby ukázali že jsou s dobou 🙈😅
Status ?? Opravdu si budu kupovat skodovku jako status ?
Jó takhle se vyrábí ikonické Škodovky po kterých touží správný Čech. Správné PR a lepšího auta není.
Pojedete to rychle když máte baterii nad 88 ale méně než 91 procent, má teplotu od 37-51C, vždy v sobotu mezi 15,40 a 16,20 a někdy ve čtvrtek ráno, když jsou obsazena max 2 sedadla, neprší, máte nabitý mobil a nedlužíte na pokutě za parkování. 1,5 M. Užasná nabídka.
Takže můj Ford Focus 1.6 16v z roku 2007, ujede i té nejvýkonnější variantě, na 1 nádrž mě i s rodinou v jakémkoliv počasí doveze cca o 300km dál a natankuju ho za cca 7minut. O Fordu S-Max co má manželka ani nemluvím a cena, za tu mám 3× Focus ,nebo skoro 2× S-Max. A to se vyplatí. Ale, musím se přiznat že teď máme objednaný Hyundai Tucson mild hybrid, se slevou, za 640000,-, nějak s tou elektrikou začít musíme 😀
Jo takže Focus 1.6 2002 je výhodnější jak Enyaq, protože tankuje 7min a ujede o 300km víc. Vy toho k životu asi moc nepotřebujete, co?
Přečtěte si můj příspěvek pořádně. Rozhodně nejsem extra náročný, ale určitě nebudu zbytečně vyhazovat peníze za něco co nemá ani poloviční cenu a užitnou a zůstatkovou hodnotou než za jakou se to prodává. A jen tak mezi námi, Ford S-Max v Titanium výbavě, ujede na nádrž cca 1100 km a prostor a pohodlí je lepší a jede 225km/h, při stabilní rychlosti 160km/h je dojezd cca 900km s puštenou klimatizací. Cena byla 870000,-
Až neuvěřitelně se podobá na Škodu Vision iV. Zvláště, pokud jsou fotky vedle sebe. :-)Enyaq Coupé:https://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx... Vision iV:https://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx...
No tak určitěěěě. Statutární auto to bude jistě. Jen si netroufnu odhadnout, jak dlouho. Statutární předměty mají specifické podmínky. Kromě toho, aby byly drahé a běžně nedosažitelné pro příslušníky nižších kast, musí existovat dostatečně viditelná a fungující komunita vyznavačů. Aby auto vzbuzovalo závist mezi plebejci, musí být dostatečně často k vidění a to na správných místech. Parkoviště diskontních potravin to opravdu není. Leda ve špindlu. Až budou tyhle vozy k vidění v nezanedbatelném počtu třeba ve fashion aréně, na dostizích, u golfových hřišť, půjde o statutární majetek. Zatím tam parkují jiná auta.
suhlas.. ale aj budu nadalej parkovat ine auta
Vždyť je to jedno jak to vypadá. Vyrobí to, prodají VW Finance v daňovém ráji v Lucembursku, odmáznou si emise a postaví to na šroťák k těm ostatním.
Ovce jsou v kotci, naočkované, s visačkou v uchu a teď půjdou do fronty na elektrokáru. O tom se nediskutuje, to je fakt. Zdraví EU, EK.....
Existují ve vaší logice i poloovce, tedy např lidé co jsou tak chytří a svobodní že nechtějí elektroauto ale tak hloupí že se nechali očkovat a obráceně? Nerad bych totiž patřil do skupiny s vámi vlky a zároveň mě neláká být celá ovce:)
Já jsem svobodný..naočkovaný a s EV. A teď co s tím.
S omezenci nic neudelate, je to jak s rusaky, muzete je vyliskat fakty pres tvar, ale stejne budou kvakat neco o ovcich. Jsem ockovany, overil jsem, ze vakcina funguje (skrabalo me v krku, zatimco neockovane ovce mely horecku a malem umiraly) , EV mam Nissan a Outlander a vlastni FVE, takze klidne mohou odpojit plyn a elektrinu, budu s radosti sledovat jak ovce mrznou a bekaji neco o ovcich. Schkodu Rusaq si kupuji jen omezenci, je to predrazeny okupantsky scheis, kterym pordporujete rusaky. I kdyz coupe je asi nejhezci Schoda.
Neboj, se Zelím ve stejné skupině nebudeš nikdy. On je něco, jako když automobilka napíše o svém autě "ve své třídě".
Tak to už jsem v klidu :) zjistil jsem díky fóru jak moc se o člověku da zjistí jeho volbou auta :)
Video na YouTube: Nabíjení elektroaut v Česku do 20 sekund
Je docela zajímavé jak se designéři předháněli jak jim elektromobilita umožní nový přístup a téměř nekonečné možnosti a nakonec z toho lezou takovéhle věci. A jedinou úžasnou změnou je že některé modely mají kabely v boxu v předu. :) No uvidíme kam to půjde dál.
Je to RS - na dobu max. 30 sekund, pri teplote baterie 25-40 stupnov, pri nabiti nad 88% (co samozrejme skodi baterii) :-D No nekup to...
Náhodou to je legitimní sporťák - s maximální rychlostí 180km/h bude Enyaq Coupé RS na dálnici důstojným soupeřem pro pracovní pickupy :-)
Taky bude moct majitel večer doma machrovat že konečně potkal cestou domů Springa a tak konečně někoho předjel bez obav ze by pak nedojel domů.
Dobre ty! :-D
Slepá ulička vývoje a téměř neprodejný model s podílem na trhu prodaných automobilů pouhých 0,08%.V loňském roce vyrobila Škoda Auto 878.200 vozů, v roce 2020 to bylo před milion. Na našem trhu nejvíce frčí model Fabia následovaný octavií. Škoda Enyaq iV byla se 738 kusy nejméně prodávanou Škodou.https://www.autorevue.cz/skoda-enyaq-iv-plni-odsta... ...
Neúspěch Škodovky na poli BEV opravdu nemá nic společného s ideou o slepé větvi vývoje.Tesla aktuálně vyrobí a prodá víc aut, než celá Škodovka a to jsou všechny Tesly v cenové kategorii mimo zorné pole Škodovky, ale spíše takového Audi. Ona ta Tesla vlastně vyrobí a prodá i víc aut, než to Audi :-)Takže o slepé větvi vývoje to opravdu není. Je to o schopnostech vyrobit elektromobil, který za něco stojí a je o něj zájem takový, že nestíháš vyrábět.
Asi jsi nikdy nejezdil v San Francisku, kde Tesla početně nijak nevybočuje z průměru. Většinou tam lidi jezdí v japonských hybridech jako třeba Toyota Prius. Na Aljašce jsem žádnou Teslu vůbec neviděl.
Nechápu logiku tvého příkladu. Co má zase společného SanFrancisko či Aljaška a tamní profil modelů aut s faktem, kolik už Tesla vyrábí a prodává elektromobilů?
Že se Tesla v prodejích celosvětově vůbec nechytá...https://www.auto.cz/nejprodavanejsi-auta-svet... ...
Hm, to ale není soutěž o tom, kdo prodává nejvíc ze všech.Tesla je pouze elektromobil, kde nemá a ještě dlouho nebude mít množstevní konkurenci. Tesle je fakt jedno, kde se prodá kolik Golfů, nebo Kaškajů. Vůbec tohle prostředí nesleduje.Tak jako třeba Apple nesleduje trh se smartphony za 5 tisíc, kterých se ale prodá nejvíc na světě.
Z hlediska světových prodejů všech aut není TESLA ani kapka v moři. 98% obyvatel planety navíc na předražený krám nemá a nikdy mít nebude. Jeho užitná hodnota je "000".
To ani Porsche, Ferrari, Maserati, ani Volvo... a td.
A proto je obrovská škoda že má jen EV pohon. Protože je to jinak povedený model.
Ač EV většinou kritizují tak statistika nesedí. Těch 700 ks je na českém trhu a 878 tis. Je celosvětově. Přesto souhlasím že prodejně to hitparáda tedy není a to pomáhají dotace na západě.
Tak říct, že to bylo necelých 45 tisíc tj. 5% (v podstatě nejdražšího modelu), to už tak nevyzní. (Pro zajímavost Superb 66k a Kodiaq 98,5k)
A kolik z těch "prodaných" se prodalo jen účetně a hnije na letištích?
No myslím že s coupé se to moc nezlepší a že se trh velmi rychle nasytí. Tech co na to mají peníze a středně moc nechtějí Teslu tolik není. Chvíli to budou zachraňovat firmy aby ukázaly jak pseudozelené jsou ale tak do tří až pěti let přijde na lámání chleba jestli to bude mít šanci. Zatím tomu moc nevěřím. Obří náklady na zavedení se zatím nemají šanci vracet. Jestli škoda tvrdí za na jednom kusu enyaqu dokáže vydělat tak možná, ale ona je součástí koncernu a tomu se ta technika jen tak nevrátí.
Škoda jak ostatní značky co přestaly vyrábět produkty na kterých si vybudovaly růst půjde zas ke dnu. Že cestou uvidíme produkty jako tahle bláznivosti je jen důkaz toho, že to už nebude dlouho trvat. Jsme moc zvědav jak se rozředí už tak marné prodeje koncernových Ev. Téměř totožná technika o kterou za tu cenu není moc zájem bude mít s každým dalším modelem jen podobná celková čísla ale dělená počtěm kabátů co na to navlečou. Jednoduše jako dříve se Superbem, který začal přebírat zákazníky VW. Dokud Škoda s technikou VW dělala relativně dostupná auta s jiným více užitným charakterem mělo to smysl. Hlavně že se stále hrdě staví proti tomu aby byli Dacií VW:).
Nejdražší škodovka a i jejínejvětší křáp.
A žárovky ve světlometech, či ostatní, si budu moci vyměnit sám,nebo budu muset na 1/2dne do servisu ?!
A kolik tam těch žárovek asi je, plus mínus nula ?
Za nesvítící levé světlo, mohou odebírat TP.
Tvl, RS je status tak mozna nekde ve vidlakove na konci sveta, kde mistnim, z holin trci slama.
Tak Dacia je taky statusovka já tim vyjadřuji status že sem chtěl auto co pojde z a do b když budu kroutit tou kulatou věci a šlapat na to dole. Ale hlavně tím říkám že i když mám auta rád tak nevěřím že dražší, rychlejší nebo větší auto dělá lepšího clověka. Co přesně RS znamená pro jejich majitele to už Bohužel říct nemohu.
Dačýjí říkáš: na víc jsem si nevydělal. Nic jinýho.
To řekni třeba sedlákovi, kterému stojí ve stodole 2 John Deere traktory, kombajn, další technika za statisíce a 50 krav, že je chudý a na víc nemá.
Vidělal jsem si ve 32 na dům za 5 mega a utáhnu splátky na to co chybělo k úsporám díky tomu že nemusím mít BMW ale chci víc hezký dům se zahradou aby si děti mohly hrát venku. Řekl bych že mám celkem kliku že si na to můžu vydělat poctivou prácí a mít trochu času na rodinu. Ok můžu mít Audi když budu v bytě nebo když mi nebude vadit že rodinu skoro nevidím. Každopádně auto neříká kdo kolik vydělává viz i někteří excentričtí miliardáři kteří jezdí 15 létám Volvem :) protože prostě funguje a přeci nezbohatli rozhazováním. A hlavně každý nejede v závodu že jediným cílem je vydělat co nejvíc.
Máš starost o děti a koupíš auto s nejhoršíma vysledkama při narazovych testech. To je fakt šetření na správným místě.
Ano nejhorší z aktuálních výsledků, to je jako napsat že Jágr ke jeden z nejhorších hokejistů :). Mezitím se prostě dost změnila metodika. Nicméně 72 procent Sandero vs 81 procent fabia a 82 procent Caddy za ochranu dětí v aktuálních generacích vozů není žádná gigantická propast. Ale logika je stále stejná mohu nechat děti celý den v bytě ve městě nebo koupit dům na venkově. Mohu jim koupit kvalitní helmu na kolo. Rád jim koupím kvalitnější jídlo které ji každý den, dobre boty, ale někde je pak proste třeba dělat kompromisy a zrovna auto do kterého sednou dvakrát za měsíc cestou k prarodičům je celkem vhodné misto. Proste logika mám nenáročný vkus spokojíme se s nejlepším je geniální, škoda že to pořád lidí co berou pod 50 tis. Nechápou:). Díky za ponaučení.
V hlavě to srovnaný máš a pak jdeš pro dachnu. Tak když mám omezenej rozpočet slevim raději z funglovky než z kvality.
A proto vy jezdíte ve 20 let staré Octavii, že?
Jezdím novým Sanderem a nestěžuju si. Měl sem různé ojetiny doufám že nebudu nucen se k nim vrátit l, ale chápu že i ty mají pro mnoho lidí smysl. Naopak se bojím že ty dostupné zmizí. Jak sem byl teď že sem si po škole mohl koupit auto abych se vyjezdil, jak sme byl rád když sem před prvním potomkem mohl koupit fabii combi a před druhým 308 se, nebo za zábavnou fiestu xr2i. Prostě nechápu tyhle soudy.
Radost z nového auta v žádné ojeté káře nezažiješ.
Možná, že takovou podobnou radost z ojeté káry naopak nezažije nikdo, kdo si kupuje jen nová auta?
Zažil jsem obě radosti a musím říct že u ničeho dlouho nevydržela pokud jde o užitná auta. Sem pragmatik. Ale kde radost vydržela když jsme jestě v bezstarostných letech měli MG roadster a jaká tam byla byzpečnost. Zajímalo by mě jestli by všichni co by David nikdy nekoupili kvůli bezpečnosti si neudělali rádi výlet s veteránem:). Je to prostě vše relativní. A je super že každý může mít své preference a požadavky na auto a pro většinu se nějaké na trhu najde. Bohužel EU velkou část z trhu postupně vytlačí. Jako miniauta která byla do města super a teď je město plné SUV.
Byl jsem svědkem nechtěného čelního setkání Tatrovky s XC90. Volvo rozloupaný jak pomeranč. Je fakt, že v Dacii by to asi míň bolelo - bylo rychlejší. Posádka Volva to vzdala až v sanitce. Tatrovka jen škrábnutí. Chápu, že udělat maximu pro bezpečnost je dobře, ale když je čas, tak někdy nepomůže ani tank.
Souhlas, hlavní je jezdit předvídavě, věnovat se řízení, nezanedbat základní údržbu, modlit se ať člověka minou všichni magoři a být rád že dobře dojel. Bohužel je to čím dál horší, než přišly děti jezdil sem na motorce, žádná divočina jen na pohodu na výlety. Dnes bych má to nesed a na většině míst nejel po silnici na kole. Třeba v Německu to bylo jiné ještě nedávno se tam na motorce dalo projet celkem pěkně jen výlet žádný adrenalin.
Uvědom si, že někdo nechce dojíždět po někom dršťkovou na hlaváku. Já bych si ojetinu nikdy nekoupil. Celý život kupuji nová auta a nehodlám to měnit. Kupuji auta kolem 600-700 tisíc.
Za svůj život jsem vypozoroval, že mezi tíhnutím k ojetinám a IQ či sociálním postavením je docela silná korelace.
Tak to je pořád ono, na pořízení a provoz ojeté XC90 nemám :). Nehledě na to že sem se s ojetinama už dost finančně natrápil. Ale nechápu pořád co všem na Dacií tak vadí? Je to takové nové Berlingo. V první generaci kdo si ho pořídil byl pro všechny póvl. Přitom neskutečně praktické auto a super pro rodinu. Ale stigma dodávky, normální člověk ma přeci mpv ne dodavku jako socka. Mpv se už skoro nedělaji a najednou jsou malé dodávky prima a cool pro aktivní lidi. Dacia je pořád to prakticky to co Škoda v době první fabie a Octavie. Prakticke relativně levné auto. Třeba novým jogerem dle mého trefili co na trhu chybí a bude to úspěch. Všechny znacky opustili malá levná combi a ona ta ojetina ani pořídit brzo nepůjde z ničeho normálního.
Se vším s Vámi souhlasím, až na to XC90....Když vám jako rodině stačí standardně veliké auto, proč hned ojeté XC90, proč ne V60 třeba? Pořízení dneska už v pohodě (slušné auto v ceně jako nová dacia), servis.....náhradní díly některé i levnější jak na mainstream. Vím, protože jsem si ho pořídil a pár let s ním jezdím. A pokud koukáte jenom na nárazové testy, to je škoda. Ale ukažte, která automobilka dělá testy na nárazy ze zadu, převrácení aj. Proto jsem to pořídil, taky mám rodinu, i když teda my v tom autě strávíme trochu déle než vy.
XC90 byl příklad "tanku" když někdo volá po "absolutní" bezpečnosti a nemá řidičák C. Jasne že by nám stačila V60. Ale jak jsem psal jednak už nechci ojetinu, pokud to nebude auto z rodiny, které tam bylo od počátku a za druhé nechci Volvo. Od té doby co jej koupila Čína. Věřím že stále dělají skvělá auta, ale prostě někde už chci říct dost. V drobném zboží se člověk takřka nemůže vyhnout čínské produkci, ale nechci jim posílat ještě marže za auta. Japonci když má značka potíže jako posledně Mitsubishi tak to většinou koupi nějaký místní fond nebo skupina, my si necháme rozprodat celé know-how a divoké se kam to Čína dotáhla. Stejně to je se společnými podniky ostatních značek v Číně a dnes se diví jak tam padají všechny mainstreamové značky, když už si to umí udělat sami levněji. Někomu to nevadí a nesoudim, ale mě už to vadí a prostě Volvo už ne, stejně tak jako pro mě už nepřipadá v úvahu Německa produkce. Prostě jako spotřebitel už nemám moc jak jinak vyjádřit svůj postoj, protože ve vlnách tahle témata zapadají a mrznout na Letné mi nedává smysl. Je to demokracie když ostatní můj postoj nesdílí mam smůlu. I když on čas možná nějakou změnu přinese.
A přesně podle toho jak píšete mám ještě z dob vlastnictví Fordu a ne Geely. Ale všeobecně mám obavy, že už si nás Čína stejně koupila všechny.....
No ono jí to tak rychle nejde naštěstí, ale proč ji v tom podporovat. Vždy se bavím jak si Horst z Bavorska objedná EV SUV BMW ix3 a ono mu přijde z Číny, ekologie sama a těch německých (tureckých) rukou kterýma to prošlo. Jo svět se změnil.
Studií a dopadů o ekologii celého životního cyklu EV aut je napsáno celkem dost, ale on to nikdo nechce ,,číst". Tohle už je hodně rozjetá mašinérie.
Se vším souhlas, kromě té Dacie. Pokud máš rodinu, pokládal bych nárazové testy za jedno z hlavních kriterií. Nedívám se na procenta, ale na barvu figurek. A ta Dacie fakt není dobrá. Z menších aut bych bral např. Focus kombi, dá se nový sehnat docela levně. U Škodovky si zase můžeš připlatit za zadní boční airbagy. Kamiq i Scala je mají už v základu. Některá levnější auta nemají ani zadní hlavové airbagy, tam když do Tebe někdo narazí z boku, máš děti po smrti.
Díky ale je to pořád stejné rozdíl v ceně 150 tis. U základů to je polovina ceny té Dacie. Navíc když právě přesedat z ojetiny tak už tak jděte bezpečnosti nahoru oproti 12 let staré ojetině. Nehledě na to že to je auto primárně na dojíždění a rodina na venkově potřebuje auta 2 takže k tomu musim pak vyměnit ještě druhé auto. Prostě není ideál co by pasoval všem a ve všech životních fázích. Jasně až se žena vrátí do práce a bude zas druhý příjem můžu zvažovat i30 kombi, které vypadá bezpečnosti lépe a bude to auto na vození rodiny a dovolené a delší trasy a Sandero dojezdim do práce. Ale prostě vždy nakonec zjistíte že na splátky je tolik a tolik. Nebo že na kontě zbylo tohle po dokončení stavby a musíte si říct co za to i když je krásný že o 150 tis. dražší auto je lepší, je pořád nad vaše aktuální možnosti. Bezpečnost všeho nového kromě Zoe a Springu je dost dal než všeho čím jsme jezdili ještě nedávno včetně některých mladých Honda, BMW, nebo Toyota Urban Cruiser. Jinak problém bych viděl v homologačním řízení, má být stanoven rozumný standard čím má nové auto projít při crashtestu (ne vyžadovat milion nesmyslu co auto tak zdraží že pak bezpečné auto není dostupné) pak má být třeba vidět že Volvo jde dál nad rámec. Ale ad absurdum bych neměl děti pustit na kole do sousední vsi nebo pěšky propojit protože to je nejnebezpečnější že je přejede někdo v Zoe. A děti zdravě ztloustnou.
U korejců pozor na cenu servisu a dílů......
Tak pokud to člověk po 4 letech vymění tak to takový problém není ale máte pravdu na 20 let bych Hyundai nechtěl. Jinak mi i30 přijde super. Uvidíme na co bude.
U i30 a všech podobných mám jeden obrovský problém, vystupující obrazovky nad palubovku.....
To má teď snad kromě Opelu v mainstreamu snad každý. Nejhorší je, že ten hnus má i prémie.
To se mi taky nelíbí. Zajímave ji u Dacie možnost bez tohodle s držákem na tel. Já většinou do práce trefim bez navigace a rádio mám nastavené jednou na rozhlas plus takž pro mě super reseni
My teď koukáme na "dělníka" na meziokresní poskakovačky. Takové to auto, které nedostane lásku a jen jej nonstop používáte jako věc. S tím se pojí požadavky na cenu a blbuvzdornou techniku + podmínka je automat. K mému nemilému překvapení není možné sehnat v novém nepřímý vstřik s automatem. Tedy krom litrové Dacie, případně Renaultu Clio. Pokud bychom to brali jako auto na 5+let, tak např škodovácký přímovstřikový litřík, navíc v kombinaci s DSG je nesmysl. Vlastně jsem nenašel nic rozumného mezi Dacií a hybridní Toyotou, pokud bych bral auto na věčné časy. Takže je otázka, jestli vzít např Sandero Stepway za lidovku, nebo o kus menší, ale i o kus dražší Yaris/Yaris Cross. Ještě Citroen má aspoň klasickej hydroměnič, když už nemá motor. Jinak je to bída.
Celkove je problém najít dostupná praktická auta s automatem už je to skutečně téměř nemožné. Naštěstí ten nepotřebuju ale chápu Vás. Jsem zvědav až přibude větší počet testu dle nové metodiky a jestli někdo přehodnoti pár aut co jsou podle staré a dál se vyrábí. I ten příklad Zoe je zvláštní hledal jsem vyjádření Renaultu a co se na autě změnilo že je to taková tragédie a zatím mi to moc smysl nedává napoví až další testy.
Tady je vidět co máš v hlavě!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.