Nová Škoda Enyaq Coupé iV se už vyrábí. Lepší pohled na výrobu v Mladé Boleslavi se vám zřejmě nenaskytne

26 komentářů

Frenk
16. února • 12:43

Kdyby v tom byl benzín 4.0 V8 tak do toho jdu

miandys
18. února • 15:36

Jako proč ne. Jen bych podotknul, že aut s 4.0 V8 jezdí po českých silnicích 3x méně než elektromobilů už teď :-)

Standa Hláska
14. února • 21:45

Enyaq se Škodovce postaral o velmi slušné světovérenomé. Věřím, že jej dokáže využít ve chvíli. Přestože teď neuvažuji ani o ev, ani o okřídleném šípu, fandím... A český Pepík si všimnul, že to není fábka ani octavia combi, a že se jich u nás tolik neprodá...no neke. Zkusili jste o tom zajít ta těmi inženýry? Možná to neví?!

Tsd
15. února • 14:45

Ono se toho moc neprodá ve všech státech kde na to nejsou dotace. Myslím že se trh velmi rychle nasytí. Lidí co chtějí Ev a zároveň aby to byla škoda moc není. Většina v téhle cenové kategorii už pokoukava po Tesle. Uvidíme za dva tři roky kde budou prodeje, ani id3 není žádný hit a co do toho inženýři nacpali práce a peněz. Prostě nadšení vedení je větší než možnosti trhu.

Standa Hláska
14. února • 21:48

To jsem nasekal chyb... večerní únava a edit tu chybí

Jirk.a
14. února • 22:19

Únava? Ty ty h0vna píšeš permanentně. Takže to bude tvou tupostí

Standa Hláska
15. února • 8:52

(ne)napsal jste opět komentář, který je věcný a velmi přínosný.. asi jako celý zbytek Vaší ctěné existence, kterou Vaše vyjadřování samozřejmě popisuje. Snad se to časem zlepší...

Jirk.a
15. února • 23:58

U tebe zlepšení nehrozí.

Kevil
14. února • 16:39

Stejně jako Enyaq to bude prodejní propadák. Ekofašisti poznají, že už komunisti zkusili poroučet větru a dešti...

miandys
17. února • 10:09

Ale on to není prodejní propadák.
Ve své cenové kategorii je to obvyklý průměr.

Praktické auto
15. února • 16:12

Přesně ono prodat pár desítek tisíc ks je jiné když se nabídka teprv rozjíždí ale s každým dalším modelem na trhu se to bude spíš snižovat a výrobní linky jim to tedy nenaplní a jestli se kvůli tomu vyhláškou na staré zákazníky tak dopadnou jak Nokia, na poli Ev je převálcuje Tesla až spustí berlínskou pololegální fabriku a na zbytku Hyundai, Dacie.

Hamarel
14. února • 18:27

Propadák vypadá poněkud jinak, Enyaqů se vloni prodalo v Evropě 48 283 ks, což je ve třídě elektrických středních SUV druhé místo (ID4 53 605, Model Y 27 687, Mach E 23 054, ostatní konkurence daleko vzadu) a není to nijak daleko třeba od spalovacího Kodiaqu (57 452). Vzhledem k mastným cenám určitě model na které Škodárna rejžuje.

Tsd
15. února • 14:39

To že mají tragické prodeje všichni neznamená že to je zázrak:). Upřímně je to bída, na to kolik toho chtěl koncern prodávat a kolik to toho nacpal se to jako celku nemůže vyplácet. Žádná tučná marže tam není jen to dotují z ostatních prodejů. A občas to i někdo z managementu přizná. Navíc si prodeje ředí dalšíma modelama na stejné bázi.

Kevil
14. února • 19:06

V loňském roce vyrobila Škoda Auto 878.200 vozů, v roce 2020 to bylo před milion. Na našem trhu nejvíce frčí model Fabia následovaný octavií. Škoda Enyaq iV byla se 738 kusy nejméně prodávanou Škodou.To představuje 0,08% všech prodejů...https://www.autorevue.cz/skoda-enyaq-iv-plni-odsta... ...

Hamarel
14. února • 19:38

Český trh je zcela bezvýznamný, pro Škodu stejně jako pro další automobilky jsou podstatné prodeje na velkých trzích.

Kevil
14. února • 21:00

Doplnil bych "dotovaných" trzích. Za normální situace by si nikdo takový nesmyslný a předražený krám nekoupil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
18. února • 15:34

Kecáš kraviny.Elektromobily jsou auta jako každá jiná, neustále se modernizují, vyvíjejí, zlepšují. Jednoho krásného dne budou jasnou volbou i bez dotací. Prostě to tak je.Co je to “normální situace” …?Ony si ty auta jen teď nekupují lidi, pro které strop auto do milionu korun. A těch druhých nikdy nebylo moc.Automobilky teď mají nějakých 10 let na to, aby se naučily vyrábět elektromobil v ceně běžně dostupného auta, třeba v ceně Oktávky. Pokud to nestihnou, všechny nakonec převálcuje TESLA, ta to totiž na 100% dá.

Hamarel
14. února • 22:23

To je automobilce putička, vyrábí a prodává to co se kupuje. Jestli je to dotované nebo ne není starost automobilky, ale politiků.

Kevil
15. února • 0:43

Až se jim budou nesmysly hromadit na dvoře a politici omezí dotace, tak si budou moc hodit mašli. První, kdo z atomobilek poletí budou "chytráci", kteří to politikům baštili.https://www.autoforum.cz/predstaveni/norsky-sen-o-... ...

Nornik
14. února • 19:51

Úplně ne... Prodej na CZ trhu pomáhá s přírodním hedgingem CZ/EUR páru. Škoda má pořád vysoké náklady v CZK (mzdové ...mimo ČR moc nikde nevyrábí). Vyšší domácí prodeje tak docela pomáhají a odolností mezi výkyvy měn.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hamarel
14. února • 20:08

Dobře, to je jistě příjemný "benefit" z domácích prodejů, ale není to nic na čem by stála a padala ekonomika automobilky. Bylo by asi divné, kdyby domácí automobilka měla nějaký nízký podíl na domácím trhu, 30 nebo kolik procent má Škoda v ČR je co do výše podílu extrémně hodně, ale pořád je to v absolutních číslech málo, protože trh je malý a navíc chudý.

Mirek
14. února • 20:57

Když už jsi uvedl číslo, kolik se Enyaqu prodalo, dá se dohledat, kolik z tohoto množství je registrováno na prodejce? Nejspíš nedá. A jak velké procento v prodejích to dělá v jiných zemích EU víš? To jen pro představu, jestli to nebude náhodou něco podobného, jako u nás, na malém a chudém trhu, jak píšeš. V celkové výrobní kapacitě Škody to také není moc a pokud půjde výroba aut se spalovacími motory do kopru, co se stane se Škodou, uživí je ta "malosériová" výroba elektroaut, nebudou muset zavírat své továrny? Nebo si někdo opravdu myslí, že většina lidí je ochotna za auto dát takové peníze? A zatím vůbec nevidím, že ceny těchto aut budou klesat.

Hamarel
14. února • 22:21

Škodovka má vedle elektrického SUV i SUV se spalovacími motory (a ne jedno) a vyrábí je paralelně, takže tvé obavy jsou zbytečné. To se spíše strachuj o automobilky, které oznámili konec spalováku a chtějí nabízet jenom EV, viz třeba Megane. Kolik je evidováno na prodejce nikdo nesleduje, prodejci nakonec všechna auta prodají, na pěstování žampionů si je nikdo nenechá.

Mirek
15. února • 18:41

To se řešilo již vícekrát, že se uváděly prodeje a auta byla registrována na dealery, případně je prodali později, než uváděli... To je potom trošku podvod s prodeji a specialista na to je zrovinka VW. A pokud jsi to nepochopil, tak jsem psal, co budou prodávat, až nastane čas konce spalovacích motorů ve Škodě. Renault mě nezajímá, proč ho tedy vytahuješ? Renault nepatři jiné automobilce, jako Škoda.

smějící se bestie 2
14. února • 16:55

Jo, uvidíme, jak a kde se ten plechovkovej počítač bude prodávat.

Karel
14. února • 17:39

Ja bych ho bral hned, kdyby byl na prodej v rozumné době. Jediná automobilka, která je schopna dodávat v rozumne dodaci době je Tesla.

Doporučujeme

Články odjinud