thybor
23. května 2024 • 18:29

električka bude mať zmysel, keď ešte zdražia fosílne autá aspoň o 30%, a benzín bude stáť 3€. :-)

Václav Sochor
22. května 2024 • 13:53

Přijde o důležitý prvek. O motor.

petr r. (petrumr)
23. května 2024 • 18:26

můžeš nám povědět, jak se to bude pohybovat?

Jim7
22. května 2024 • 11:13

Jen tak dál. Čím víc elektro, tím dříve Škoda zanikne. To bude zřejmě dlouhodobý plán koncernu.

Petr Seliger
22. května 2024 • 12:29

Naopak, pokud by se soustředili jen na spalováky, tak by bylo zle. Je potřeba mít BEV modely, naučit se je vyrábět ekonomicky, a technicky je zlepšovat do té doby, než zájem o ICE opadne.
Protože proč by někdo v roce 2030 kupoval spalovák za stejnou cenu, když s BEV dojede stejně daleko (díky stále se snižující spotřebě BEV) a nabije o 5 minut pomaleji než natankuje své ICE. Navíc bude jezdit tiše, bez čmoudu z ropy a každoročních výměn olejů. A pokud si pořídí taky FVE, tak si může nabít doma. O tom, že BEV jezdí dobře se snad bavit už nemusíme ne?

Pavel Srnka
29. května 2024 • 7:23

Vyrábět ekonomicka?? Takže najdeme způsob jak nedrancovat přírodu kvůli těžbě nesmyslného množství surovin, které jsou potřeba na výrobu akumulátorů? To asi ne že? Celý green deal je omyl a Evropa nikdy nezachrání svět tím, že tu budeme jezdit se spalováky....Hlavně se můžeme plácat po ramenou jak jsme eko a vyrábíme vše v "ekologický" Číně.

Marek M. (Marek_)
22. května 2024 • 18:40

Tak to jo. Pokud bude BEV stát stejně jako ICE, dojede těch 800 km a nabiju pak za 10-15 minut do plna tak pak si ho koupím. Jinak si i za 4 roky, až mi skončí leasing, zase koupím spalovák. A budu spokojený.

Jenda 246
22. května 2024 • 18:32

To jsou takový prolhaný kecy, že se to ani nedá číst.

Petr Seliger
22. května 2024 • 19:32

Jendo, buď konkrétní.
Dej si pivko, uklidni se a pak napiš co jsi tím výkřikem myslel.
Kapacita baterky mi dá dnes 450km (auto z 2022), aktualizovaný pohon už dá 530km, s o 10% větší baterkou pak necelých 600km. 600km dostat na 800km za 4 roky znamená ještě jednou o 15% snižit spotřebu a o dalších 10% zvýšit kapacitu baterky. Nevidím v tom nic nereálného.

Marek71
23. května 2024 • 10:03

Jo, baterka už je skoro OK, dojezd tak kritický není, pokud to je (bude) těch cca. 400 na dálnici. Spíš by se mělo zrychlit nabíjení (10-100% za 10-15 minut) a srovnat cena s ICE. Pak by se o tom dalo uvažovat. A samozřejmě, nabíjení uživatelsky stejně jednoduché jako je dnes tankování, včetně zahraničí. A ne abych kvůli nabíjení musel mít X appek v telefonu nebo čipů a karet, to je dnes v 21.století úplný nesmysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Chytrák1
24. května 2024 • 0:58

Mám dva čipy, cez a pre. Víc nepotrebuju. Pre je bozi má dokonalej roaming. Dnes jsem se vrátil z Rakouska. U hotelu no name nabijecka. Pre to vzalo hned, přes noc se auto dobilo a vše bylo ok. Kdyby to neklaplo, na stojanu qr kód na placeni mobilem. Vše daleko jednodušší než tankování.

Pavel Srnka
29. května 2024 • 7:18

Nikdy nebude nabíjení elektriky tak pohodlné a rychlé jako tankování spalováku.... U spalováku si totiž nemusíš dělat povinný přestávky na nabíjení, řešit, žes v noci nedal nabít, protože síť čerpacích stanic je tak rozsáhlá, že každý člověk má do 500m pumpu.

Dřevo Levně
23. května 2024 • 5:59

Kapacita akumulátoru je už dlouho na koncáku teď se jenom zvětšuje velikost a tim hmotnost. Stačí vzít do ruky akunářadí a měl bys mít jasno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
23. května 2024 • 18:31

není, jestli máš aku nářadí parkside, tak ty akuče srovnej PAP se SMART.

Dřevo Levně
23. května 2024 • 19:03

V profi nářadí žádnej lehkej akumulátor neexistuje.

Petr Seliger
24. května 2024 • 7:25

Možná to bude tím, že dřív to bylo 4Ah 12V a dnes 4Ah 24V :-).
Nebo se změnila chemie baterky, to by chtělo odkaz co srovnáváš...

Doporučujeme

Články odjinud