Nová ruská prezidentská limuzína je téměř hotová. Jmenuje se „průvod“

Nová ruská prezidentská limuzína je téměř hotová. Jmenuje se „průvod“

Je tomu téměř přesně dva roky od doby, kdy se na svět dostala zpráva, podle které odstartoval projekt nových vozidel pro ruské vládní představitele v čele s prezidentem Putinem. Podle aktuálních informací to vypadá, že tento projekt míří ke svému konci. Známé je také jméno, které prezidentská limuzína ponese.

Putin dostane nové limuzíny. Podílet se na nich má i Porsche

Putin dostane nové limuzíny. Podílet se na nich má i Porsche

Auto, které bude vozit Putina, dostalo označení Кортеж (tedy průvod nebo družina), píší o tom ruská média. Ruský prezident ale nebude jediný, kdo si nově vyvinutý stroj užije. Chystá se větší výroba, přičemž základ je vyvinutý tak, aby na něm bylo možné postavit více karosářských variant. V plánu je kromě limuzíny také sedan, MPV a dokonce i crossover.

Výrobu obstará Central Scientific Research Automobile a Automotive Engines Institute. Na vývoji se podílelo více společností a s vývojem motoru pomáhala údajně i automobilka Porsche. Konkrétní parametry motoru ale zatím známé nejsou.

Podívejte se, jaká auta měl v garáži ukrajinský prezident Janukovyč

Podívejte se, jaká auta měl v garáži ukrajinský prezident Janukovyč

První hotová auta vyrazí do provozu koncem příštího roku nebo začátkem roku 2018. První série bude čítat dvě stovky automobilů. V plánu je ale údajně výroba až pěti tisíc kusů od každého modelu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků