Nová Primera přijíždí

Nová Primera vychází z konceptu, který byl představen v loňském roce na autosalónu v Paříži. Sériová podoba Primery, která je základním kamenem Nissanu v Evropě, byla představena na letošním autosalónu ve Frankfurtu, vyrábět se bude v britském Sunderlandu.
Nová Primera přijíždí
Karoserie

Při pohledu na Primeru vás zaujme jednoprostorové řešení karoserie sedanu, jehož kabina, příď i záď splývají do jediného monolitu. Kombi naopak působí sportovním dojmem.

Interiér

Kabina Primery je navržená směrem zevnitř ven, toto řešení zaručuje posádce více místa nad hlavami, v oblasti ramen, kolen i nohou. Palubní deska je klenutá ode dveří ke dveřím toto řešení vytváří pocit většího bezpečí. Přístrojová deska je umístněna více vpřed než je obvyklé, což usnadňuje přechod řidičových očí mezi silnicí a přístroji.

Sedačky Primery mají zvýšené boky sedáků toto řešení umožňuje snadný nástup a výstup, také dodává pocit lepšího výhledu do všech stran. V porovnání s předchozí generací Primery jsou sedačky hlubší, tzn. lepší pohlcují vibrace. Také vyšší opěradla, poskytující zádům lepší oporu, přispívají k vyššímu komfortu.

Nová Primera udělala významný pokrok v nasazení nových technologiích. Ty však přispívají k bezpečnější, klidnější i zábavnější jízdě. Informační systém na centrálním displeji usnadňuje všechny nutné úkony řidiče, který může ovládat vůz podvědomě s minimální koncentrací a úsilím, tedy i z minimální množstvím příležitostí k chybám.

Ovladače v nové Primeře jsou v počítačovém stylu, výsledkem je zcela nový styl komunikace mezi řidičem a Primerou. Velkým přínosem je i zjednodušení ovládání, Primera má o polovinu ovládacích prvků méně, než konkurence.

Součástí výbavy Primery je kamera pro pohled za vůz. Kamera je umístěna nad zadní registrační značkou vozu, přenáší obraz při zařazení zpátečky na displej, aby řidič měl dobrý přehled o situaci za vozem.

Pod velkou LCD obrazovkou jsou umístněny podstatně větší ovladače, než je obvyklé. Šestice multi-funkčních tlačítek v kombinaci s joystickem dovoluje ovládat navigaci, klimatizaci, audio-soupravu, diagnostiku vozidla, počítač, servisní parametry a také vestavěný telefon. Tlačítka jsou také digitálně reprodukovaná na obrazovce, svou funkci mění podle zvolené nabídky. Dva velké kruhové vypínače slouží k ovládání klimatizace a zábavy.

Zajímavým pomocníkem je i inteligentní tempomat, ten využívá laserový sensor k odhalení vozidla před vámi. Tento systém je propojen s akcelerátorem, řídicí jednotkou motoru a systém ESP, toto řešení umožňuje snadné a bezpečné provádění změn rychlosti bez zásahu řidiče.

Pokud je potřeba, systém i přibrzdí, jestliže auto i nadále zpomaluje, upozorní tento systém řidiče. Toto platí také pokud se před Primeru zařadí auto z vedlejšího jízdního pruhu. Když je cesta volná, tempomat se vrátí na původní rychlost.

Podvozek

Podvozek nové Primery je postaven na jemném odladění svého předchůdce, opět je použito zavěšení typu multi-link. Podvozek je komfortní, vyniká dobrou stabilitou i na cestách- necestách, a to vše při neznatelném přenosu vibrací. Novinkou je nezávislý stabilizátor, dovolující redukovat tuhost pouzder vlečených ramen, což snižuje hluk i chvění. Stabilitu v zatáčkách zvyšuje i systém ESP.

Motory

Primera je poháněna třemi benzínovými motory a jedním dieselovým motorem. Základní verze Primery je vybavena známým motorem o objemu 1,6 l. Nyní, ale z výkonem 106 koní. Tento motor dosáhne nejvyššího točivého momentu 144 Nm při 4 000 ot./min. Používá plynulé časování ventilů a hliníkové sací potrubí. Je dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou. Jeho výkonnější kolega má objem 1,8 l dává výkon 112 koní, točivý moment vrcholí na 160 Nm při 4 000 ot./min. 1,8 je dodávána s pětistupňovou manuální převodovkou, na přání je čtyřstupňová samočinná převodovka.

Vrcholem v nabídce motorů je dvoulitr o výkonu 140 koní, točivý moment 192 Nm při 4000 ot./min.Pro špičkové provedení Primery je tato jednotka dostupná s šestistupňovou manuální převodovkou nebo z vylepšenou samočinnou převodovkou Hypertronic CVT-M6 se šestistupňovým manuálním řazením.

Poslední neméně významnou novinkou je zabudování nového turbodieselu o objemu 2,2 l, vybaveného stejně jako u Nissanu X-Trail přímým vstřikováním common rail. Tento motor používá turbodmychadlo s variabilní tryskou, podává maximální výkon 126 koní při 4 000 ot./min., a točivý moment 279 Nm při 2 000 ot./min. Motor je v nabídce s manuální šestistupňovou převodovkou.

Nová Primera v provedení sedan a kombi přijde na trh začátkem příštího roku, zatímco pětidvéřový hatchback, vyráběný jen pro evropské zákazníky, až v létě 2002.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků