Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Porsche umí potěšit. Čtyřlitrový atmosférický šestiválec si tak nachází cestu i do nižších variant Boxsteru a Caymanu.

S představením nových Porsche 718 Cayman GT4 a 718 Spyder se německá značka minulý rok vyslovila, že jejich nový atmosférický plochý šestiválec si později najde cestu i do dalších modelů. Čtyřválcové boxery standardních Caymanů a Boxsterů nedostály takové obliby jako původní staré šestiválce. Všechny teda už minimálně z principu potěší, že atmosférická „šestka“ bude nyní dostupnější.

První jízda s Porsche Macan Turbo: Přemotorovaný nesmysl? Ani náhodou!

První jízda s Porsche Macan Turbo: Přemotorovaný nesmysl? Ani náhodou!

Porsche totiž uvádí nové verze GTS s dodatkem 4.0 pro Cayman i Boxster. Hvězdou této specifikace obou modelů je právě čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním, který je blízký zmíněné čtyřlitrové jednotce v nejostřejším Caymanu GT4 a Spyderu. V rámci hierarchie modelových verzí ale přichází v podladěné formě s výkonem 294 kW (400 koní) – tedy slabší o 15 kW (20 koní).

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Nahrazen je tak dřívější 2,5litrový plochý čtyřválec s naladěnými 269 kW (365 koní) pro verze GTS. Nový čtyřlitrový motor má omezovač v 7800 ot./min, je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou (automat PDK ale nejspíš přijde později), a aby Porsche snížilo spotřebu paliva a produkci emisí atmosféricky plněné jednotky, objevuje se i systém deaktivace poloviny válců při nízké zátěži.

Porsche uvádí limitovanou edici 911. Belgian Legend je pocta slavnému závodníkovi

Porsche uvádí limitovanou edici 911. Belgian Legend je pocta slavnému závodníkovi

Dynamika nových GTS modelů není vůbec špatná. S akcelerací z nuly na 100 km/h mluvíme o 4,5 sekundách a maximálně lze dosáhnout rychlosti 293 km/h. S vyšším výkonem pak Porsche nasadilo i větší brzdy – vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově bude opět k dostání i karbon-keramická sada.

Jakožto nejvyšší výbava normální řady Boxsteru a Caymanu se u GTS 4.0 objevuje standardně i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm, mechanický samosvorný diferenciál, systém vektorování točivého momentu a balíček Sport Chrono s aktualizovanou telemetrií pro jízdu na okruhu Porsche Track Precision App.

Nové Porsche 911 Turbo najíždí testovací kilometry. Přesáhne výkon 600 koní?

Nové Porsche 911 Turbo najíždí testovací kilometry. Přesáhne výkon 600 koní?

Stejně jako dříve lze modely GTS odlišit hlavně díky zatmaveným světlometům a černým doplňkům na karoserii nebo díky lehkým, černě lakovaným 20palcovým diskům. Uvnitř došlo na karbonové obložení, čalounění Alcantarou a další maličkosti. Za příplatek nabídne Porsche i prémiové audiosystémy Bose a Burmester.

K německým dealerům dorazí nové Caymany GTS 4.0 a Boxstery GTS 4.0 v březnu s cenovkami od 81.926 eur (asi 2,05 milionu korun), respektive od 83.949 eur (asi 2,11 milionu korun). České ceny se určitě dozvíme zanedlouho.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků