Nová Octavia v Německu: Tiptronic i DSG, ESP už v základu

Souběžně s oznámením cen nové Octavie v Česku byly zveřejněny i ceny v sousedním Německu. Základní model 1.4 MPI Classic přijde na 14 490 eur (470 950 Kč), tatáž výbava s motorem 1.6 MPI pak na 15 690 eur (509 925 Kč). Oproti Česku se prodává rovněž i verze s automatem Tiptronic s možností sekvenčního řazení, kterou pořídíte za 17 190 eur (558 675 Kč). Zatím nejvýkonnější benzínový motor 1.6 FSI najdete až ve výbavě Ambiente, v níž bude stát 19 290 eur (626 925 Kč).

Stejně jako u nás bude nejvíce prodávaným motorem 1.9 TDI s výkonem 77 kW. Ve výbavě Classic stojí 17 590 eur (571 675 Kč), pokud vám nebude vyhovovat pětistupňový manuál a budete volit raději šestistupňovou automatickou převodovku DSG, připravte si 19 090 eur (620 425 Kč). Nejdražší motor 2.0 TDI je dostupný od výbavy Ambiente a stojí 21 790 eur (708 175 Kč).

Poznámka: Pro přepočet jsem použil kurz 32,50 Kč za euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pro nás není bez zajímavosti, že výbava Ambiente a Elegance má v základu ESP; pro Classic je za příplatek 300 eur (9 750 Kč; u nás necelých třináct tisíc). Stejně tak najdete ve výbavě hlavové airbagy, rádio s CD přehrávačem (Ambiente, Elegance) a docela mne překvapilo, že Elegance má 16" kola, zatímco u nás jen 15". Lepší výbavu ale vyvažují vyšší ceny.

Tip: Přehled cen a výbav v Česku najdete v pondělním článku. Kompletní přehled cen a výbav najdete na webu německé Škody.

Poznámka: Z cen v Německu lze odhadovat, že za Tiptronic i DSG se bude připlácet necelých 50 tisíc korun (1 500 eur, 48 750 Kč po přepočtu).

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků