Nová Octavia v Německu: Tiptronic i DSG, ESP už v základu

Souběžně s oznámením cen nové Octavie v Česku byly zveřejněny i ceny v sousedním Německu. Základní model 1.4 MPI Classic přijde na 14 490 eur (470 950 Kč), tatáž výbava s motorem 1.6 MPI pak na 15 690 eur (509 925 Kč). Oproti Česku se prodává rovněž i verze s automatem Tiptronic s možností sekvenčního řazení, kterou pořídíte za 17 190 eur (558 675 Kč). Zatím nejvýkonnější benzínový motor 1.6 FSI najdete až ve výbavě Ambiente, v níž bude stát 19 290 eur (626 925 Kč).

Stejně jako u nás bude nejvíce prodávaným motorem 1.9 TDI s výkonem 77 kW. Ve výbavě Classic stojí 17 590 eur (571 675 Kč), pokud vám nebude vyhovovat pětistupňový manuál a budete volit raději šestistupňovou automatickou převodovku DSG, připravte si 19 090 eur (620 425 Kč). Nejdražší motor 2.0 TDI je dostupný od výbavy Ambiente a stojí 21 790 eur (708 175 Kč).

Poznámka: Pro přepočet jsem použil kurz 32,50 Kč za euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pro nás není bez zajímavosti, že výbava Ambiente a Elegance má v základu ESP; pro Classic je za příplatek 300 eur (9 750 Kč; u nás necelých třináct tisíc). Stejně tak najdete ve výbavě hlavové airbagy, rádio s CD přehrávačem (Ambiente, Elegance) a docela mne překvapilo, že Elegance má 16" kola, zatímco u nás jen 15". Lepší výbavu ale vyvažují vyšší ceny.

Tip: Přehled cen a výbav v Česku najdete v pondělním článku. Kompletní přehled cen a výbav najdete na webu německé Škody.

Poznámka: Z cen v Německu lze odhadovat, že za Tiptronic i DSG se bude připlácet necelých 50 tisíc korun (1 500 eur, 48 750 Kč po přepočtu).

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků