Nová Octavia v Německu: Tiptronic i DSG, ESP už v základu

Souběžně s oznámením cen nové Octavie v Česku byly zveřejněny i ceny v sousedním Německu. Základní model 1.4 MPI Classic přijde na 14 490 eur (470 950 Kč), tatáž výbava s motorem 1.6 MPI pak na 15 690 eur (509 925 Kč). Oproti Česku se prodává rovněž i verze s automatem Tiptronic s možností sekvenčního řazení, kterou pořídíte za 17 190 eur (558 675 Kč). Zatím nejvýkonnější benzínový motor 1.6 FSI najdete až ve výbavě Ambiente, v níž bude stát 19 290 eur (626 925 Kč).

Stejně jako u nás bude nejvíce prodávaným motorem 1.9 TDI s výkonem 77 kW. Ve výbavě Classic stojí 17 590 eur (571 675 Kč), pokud vám nebude vyhovovat pětistupňový manuál a budete volit raději šestistupňovou automatickou převodovku DSG, připravte si 19 090 eur (620 425 Kč). Nejdražší motor 2.0 TDI je dostupný od výbavy Ambiente a stojí 21 790 eur (708 175 Kč).

Poznámka: Pro přepočet jsem použil kurz 32,50 Kč za euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pro nás není bez zajímavosti, že výbava Ambiente a Elegance má v základu ESP; pro Classic je za příplatek 300 eur (9 750 Kč; u nás necelých třináct tisíc). Stejně tak najdete ve výbavě hlavové airbagy, rádio s CD přehrávačem (Ambiente, Elegance) a docela mne překvapilo, že Elegance má 16" kola, zatímco u nás jen 15". Lepší výbavu ale vyvažují vyšší ceny.

Tip: Přehled cen a výbav v Česku najdete v pondělním článku. Kompletní přehled cen a výbav najdete na webu německé Škody.

Poznámka: Z cen v Německu lze odhadovat, že za Tiptronic i DSG se bude připlácet necelých 50 tisíc korun (1 500 eur, 48 750 Kč po přepočtu).

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků