V pátek se objevily první oficiální o nové Octavii, která se začne prodávat letos v létě. V článku najdete přehled technických parametrů všech motorů, s nimiž se Octavia začne prodávat, včetně dvou očekávaných motorů 1.4 FSI a 2.0 SDI.
Aby zabránila dalším spekulacím, vypustila 30. ledna Škoda Auto první obrázek nové generace modelu Octavia. Současně s tím zveřejnila i její rozměry, z nichž je patrné, že novinka narostla ve všech směrech, má ale také větší rozvor a rovněž zavazadlový prostor (více informací).
Maska vozu působí majestátně --- Záď Octavie II je hodně podobná současné verzi
Přehled motorů
Octavia II se začně prodávat s benzínovými motory 1.4, 1.6 (ty jsou známé ze současné Octavie), 1.6 FSI a 2.0 FSI s přímým vstřikem paliva, a dvěma přeplňovanými nafťáky 1.9 TDI a 2.0 TDI. Abyste si dokázali porovnat dynamiku a spotřebu jednotlivých motorizací, připravil jsem technické parametry všech motorů, s nimiž se v současné době prodává Golf V. Informace jsou převzaty ze stránek německého Volkswagenu a od parametrů Octavie se mohou lišit řádově v procentech.
Poznámka: Spotřebu má na webu VW Golf uvedenu v intervalech; do tabulky jsem převzal nejvyšší hodnoty. Ta je totiž více odpovídající, protože Octavia II bude jistě o něco těžší než Golf se stejným motorem.
Benzínové motory |
1.4 16V |
1.4 FSI * |
1.6 |
1.6 FSI |
2.0 FSI |
Objem (ccm) |
1390 |
1390 |
1595 |
1598 |
1984 |
Druh motoru |
zážehový |
zážehový |
zážehový |
zážehový |
zážehový |
Válců/ventilů |
4/4 |
4/4 |
4/2 |
4/4 |
4/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
55/5000 |
66/5200 |
75/5600 |
85/5800 |
110/6000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
126/3800 |
130/3750 |
148/3800 |
155/4000 |
200/3500 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/5 |
manuální/5 |
manuální/5 |
manuální/6 |
manuální/6 |
Max. rychlost (km/h) |
164 |
174 |
184 |
192 |
206 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
14,7 |
12,9 |
11,4 |
10,8 |
8,9 |
Palivo |
natural 91/95 |
natural 95/98 |
natural 95 |
natural 95/98 |
natural 98 |
Spotřeba (l/100 km) |
9,6/5,6/7 |
8,7/5,3/6,5 |
10/5,8/7,4 |
8,9/5,5/6,8 |
10,5/6/7,6 |
Emisní norma |
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
Poznámka: Volkswagen na webu uvádí u motorů FSI palivo s minimálním oktanovým číslem 95. Zdá se, že není Natural 98 není nutnou podmínkou.
Naftové motory |
2.0 SDI * |
1.9 TDI 5st. |
1.9 TDI 6st. |
2.0 TDI |
Objem ccm |
1968 |
1896 |
1896 |
1968 |
Druh motoru |
vznětový |
vznětový přeplňovaný |
vznětový přeplňovaný |
vznětový přeplňovaný |
Válců/ventilů |
4/4 |
4/2 |
4/2 |
4/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
55/4200 |
77/4000 |
77/4000 |
103/4000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
140/2200 |
250/1900 |
250/1900 |
320/1750-2500 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/5 |
manuální/5 |
manuální/6 |
manuální/6 |
Max. rychlost (km/h) |
163 |
187 |
187 |
203 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
16,7 |
11,3 |
11,1 |
9,3 |
Palivo |
nafta |
nafta |
nafta |
nafta |
Spotřeba (l/100 km) |
6,8/4,7/5,4 |
6,7/4,6/5,3 |
7/4,7/5,5 |
7,4/4,8/5,7 |
Emisní norma |
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
Motory označené hvezdičkou se v Octavii objeví (s největší pravděpodobností) později. Otázkou je, zda se motor 1.9 TDI bude nabízet pouze s pětistupňovou převodovkou, či zda jej stejně jako u Golfu doplní také převodovka šestistupňová.