Nová Octavia: technické parametry motorů (přehled)

V pátek se objevily první oficiální o nové Octavii, která se začne prodávat letos v létě. V článku najdete přehled technických parametrů všech motorů, s nimiž se Octavia začne prodávat, včetně dvou očekávaných motorů 1.4 FSI a 2.0 SDI.
Nová Octavia: technické parametry motorů (přehled)

Aby zabránila dalším spekulacím, vypustila 30. ledna Škoda Auto první obrázek nové generace modelu Octavia. Současně s tím zveřejnila i její rozměry, z nichž je patrné, že novinka narostla ve všech směrech, má ale také větší rozvor a rovněž zavazadlový prostor (více informací).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Maska vozu působí majestátně --- Záď Octavie II je hodně podobná současné verzi

Přehled motorů

Octavia II se začně prodávat s benzínovými motory 1.4, 1.6 (ty jsou známé ze současné Octavie), 1.6 FSI a 2.0 FSI s přímým vstřikem paliva, a dvěma přeplňovanými nafťáky 1.9 TDI a 2.0 TDI. Abyste si dokázali porovnat dynamiku a spotřebu jednotlivých motorizací, připravil jsem technické parametry všech motorů, s nimiž se v současné době prodává Golf V. Informace jsou převzaty ze stránek německého Volkswagenu a od parametrů Octavie se mohou lišit řádově v procentech.

Poznámka: Spotřebu má na webu VW Golf uvedenu v intervalech; do tabulky jsem převzal nejvyšší hodnoty. Ta je totiž více odpovídající, protože Octavia II bude jistě o něco těžší než Golf se stejným motorem.

Benzínové motory 1.4 16V 1.4 FSI * 1.6 1.6 FSI 2.0 FSI
Objem (ccm) 1390 1390 1595 1598 1984
Druh motoru zážehový zážehový zážehový zážehový zážehový
Válců/ventilů 4/4 4/4 4/2 4/4 4/4
Výkon (kW)/otáčky 55/5000 66/5200 75/5600 85/5800 110/6000
Točivý moment (Nm)/otáčky 126/3800 130/3750 148/3800 155/4000 200/3500
Typ převodovky/počet stupňů manuální/5 manuální/5 manuální/5 manuální/6 manuální/6
Max. rychlost (km/h) 164 174 184 192 206
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,7 12,9 11,4 10,8 8,9
Palivo natural 91/95 natural 95/98 natural 95 natural 95/98 natural 98
Spotřeba (l/100 km) 9,6/5,6/7 8,7/5,3/6,5 10/5,8/7,4 8,9/5,5/6,8 10,5/6/7,6
Emisní norma Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4

Poznámka: Volkswagen na webu uvádí u motorů FSI palivo s minimálním oktanovým číslem 95. Zdá se, že není Natural 98 není nutnou podmínkou.

Naftové motory 2.0 SDI * 1.9 TDI 5st. 1.9 TDI 6st. 2.0 TDI
Objem ccm 1968 1896 1896 1968
Druh motoru vznětový vznětový
přeplňovaný
vznětový
přeplňovaný
vznětový
přeplňovaný
Válců/ventilů 4/4 4/2 4/2 4/4
Výkon (kW)/otáčky 55/4200 77/4000 77/4000 103/4000
Točivý moment (Nm)/otáčky 140/2200 250/1900 250/1900 320/1750-2500
Typ převodovky/počet stupňů manuální/5 manuální/5 manuální/6 manuální/6
Max. rychlost (km/h) 163 187 187 203
Zrychlení 0-100 km/h (s) 16,7 11,3 11,1 9,3
Palivo nafta nafta nafta nafta
Spotřeba (l/100 km) 6,8/4,7/5,4 6,7/4,6/5,3 7/4,7/5,5 7,4/4,8/5,7
Emisní norma Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4

Motory označené hvezdičkou se v Octavii objeví (s největší pravděpodobností) později. Otázkou je, zda se motor 1.9 TDI bude nabízet pouze s pětistupňovou převodovkou, či zda jej stejně jako u Golfu doplní také převodovka šestistupňová.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků