Nová Octavia se bude vyrábět souběžně se starou verzí

66 komentářů

Ota
13. července • 0:06

Nevím jestli je to jenom zdání, ale když bych měl porovnat Octavii, Felicii a Fabii, tak nejvíce místa na zadních sedačkách má Felicie(), hned potom Fabie(), dlouho nic .......................a potom teprve Octavie(). Jel jsem Octavii v pěti a zážitek to byl tak otřesný,  že to nedokážu ani popsat....A víte co bylo v kufru..................... vůbec nic a teď mi povězte na co tak gigantický kufr vlastně je  ? ? ?  Čtyřčlená rodina se na dovolenou vejde do 270 litrového kufru  dost špatně, ale vejde. To znamená že od 400 litrů je kufr plně postačující pro potřeby 4člené rodiny. Kufr co má dnešní Octavie je pro české chataře "asi" velmi dobrý...ale i tak mi případá předimenzovaný  .

Velmi důležitou věcí co je v autě, je správný posaz za volantem...Takže pokud tady někdo píše, že jeho kamarád měří 170 cm, ale sedí hodně daleko od volantu, tak sedí jisto jistě špatně....Správný posaz za volantem: co nejvýše (tak aby nad hlavou byl ještě kus volného místa), vzdálenost od volantu tak, aby byla ruka vždy alespoň trochu pokrčená i pokuď  držíme volant uplně nahoře....  

anonym
12. června • 9:43

Po rozhovoru s člověkem s Boleslavi se mi podařilo vylámat tyto informace o nové Octavii:

Představení nové Octavie - Frankfurt 2003

Výroba/prodej - Listopad, Prosinec 2003

Design - Maska hodně podobná Audi A3

            - Boční pohled téměř shodný s předchozím modelem

            - Velké změny v interiéru, větší vnitřní prostor

Motory - FSI

Petr xyz
19. června • 16:55

To chci vidět, kdo dovolí z VW představení Octavie a Golfu na stejném autosalonu. Spíš bych si tipoval, že Octavie bude až 2004, bohužel..............

Skyline
5. června • 22:36

Když tak čtu názory na ochcávku, nezbývá, než se přidat. Podle některých reakcí patřím mezi masochisty, protože ve 4 lidech jsme v kombíku najezdili během 7 dnů 7 tisíc km. A bylo to ve čtyřech chlapech 178, 183 a 2x 188 cm. Nikdy předtím bych neřekl, že v rodičovské Felicii kombi je místa víc. Nohy a především kolena jsem necítil ještě několik dní.

Někdo výš tady napsal, že kufr není jeho prioritou a to je přesně to, co si myslím taky. Jasně, že podprůměrná hodnota nepotěší, ale lepší průměr (dejme tomu 400 l) a místo pro lidi, než ochcávkových 529 a zoufalý nedostatek místa. Já měl ještě před 5 lety "stodvacítku" a vždycky jsme se nějak vešli (i v pěti, se surfem a 2 koly na střeše...).

Z
7. června • 21:27

A to vzadu ve Felicii na rozdíl od Oktávky aspoň nějaký místo je.
BTW: Minulej víkend jelo ve Š120 naráz 12 (slovy dvanáct ) lidí. Naštěstí jenom asi 3 km.

Charly
8. června • 17:36

Tak tohle je sila, mam zkusenost pouze s Peugeot 205 - 7 lidi + 1 v kufru :). Taky asi 3 km.

Z
8. června • 19:26

Tím jsme pokořili náš letní rekord - v žigulu sedanu 11 lidí, z toho 2 v kufru a jeden na střeše. Tentokrát všech 12 v kabině, ale dvě holky z toho jsou takové menší (pod 160 cm), ale jiní dva "cestující" měli i přes 190 cm.

it
5. června • 11:19

Proč se tu lidé hadají? Kdo si ji bude chtít koupit, tak si ji koupí, komu se nebude líbit, nebo mu bude malá, tak si koupí něco hezčího a většího. VO CO GO ? Mně je fuk, jaká bude. Ale : až KAŽDÁ rodina v tomto státě bude mít alespoň na tu "novou a jistě zase neskutečně blbou" Octávku, budeme na tom docela fajn.Tečka.Musím makat.

Roman T.
5. června • 7:33

... až zjistíme, že úprava bude mimo jiné spočívat v tom, že místo pátých dveří udělaj kapotu kufru...
Tak to by totálně podělali.

Vůbec nechápu, co je to dnes za blbou módu cpát všude, kde se dá kapotu místo pátých dveří!! Např. takové zde již zmiňované Toledo....
... to by bylo mnohem praktičtější, kdyby se otvírala záď celá i s oknem, ne jen zadní kapota. (staré toledo mělo páté dveře)

Osobně dávám raději přednost hatchbackům než sedanům, protože i sedan, který má relativně velký kufr je tak značně omezen vstupním otvorem a výškou kufru, že v něm neodvezete např. ani středně velkou televizi v orig. balení. U hatchbacku stačí oddělat plato....

PetrKLM
5. června • 10:15

To mi povídej, 25 let jsem jezdil kombíkama, až jsem se nechal zlákat sedanem - kufr má 560 litrů, ale když chci dát něco k sedačkám, lezu do něj po hlavě... Škatule se tam nevejde ani od malý televize. Doufám, že Škodovka zůstane u zadních vrat, jinak by její užitná hodnota silně klesla!

Cosmicboy
4. června • 14:49

Nazdárek všichni. Nemáte někdo náhodou informaci (www adresu) jak bude nová Octavia vypadat?

Octavian
19. června • 18:01

Podle nekolika disktujicich na www.skodacommunity.de je v novym cisle AUTOStraßenverkehr, ktery v Nemecku vyjde zítra 20.06.03, velka fotka Octavie Combi novy generace. Pisou tam o rozvoru prodlouzenym o 10 cm.

Tak kdypak se to objevi tady??? 

pepík z depík
4. června • 15:36

na německém www.build.de jsou jakž takž nějaké info ...neumim německy  takže ti neřeknu nic přesnějšího - ale odkazy na ty stránky už jsem viděl buď tady na auorevue v nějakém jiném článku nebo na www.auto.cz

MF
4. června • 12:05

Je tu este jeden problem s ktorym sa Octavia potyka. A to je blba ergonomia. Clovek s vyskou okolo 150-160 cm ma dost problem nastelovat predne sedadlo tak aby dociahol na pedale a zaroven aj nieco videl, pripadne aby mu nezavadzal volant. O fantastickom riesenie boxu pred spolujazdcom ani nehovorim. Akosi sa neda moc dobre otvarat ked na mieste spolujazdca niekto sedi. Zaujimave ze tieto problemy v Astre (s ktorou mozem porovnavat) nie su. Nastavit sa to da aj pre cloveka co ma 150cm a rovnako aj pre 190cm. V zdau je rozhodne viac miesta. No a co sa kufru tyka. Tak mozem porvnavat len kombiky. Astra ma mozno o par litrov mensi kufor, ale ma rovne dno a aj vstup do kufra je o moc lepsi. Som zvedavy co ponukne nova Octavia. Ak vychytaju chyby minulej generacie a daju tam modernejsie motory, tak to bude slusne vozitko.

Pee Kaa
4. června • 14:45

Jo , ten prvni problem znam taky dobre

To druhy me netrapi - nemam rad tyhle "prošahy" vedle

U P306 se to da naladit 151 - 188 bez problemu (vyzkouseno )

PeeKaa

 

Pee Kaa
4. června • 8:10

Ještě mě tak napadla jedna drobnost, když jsem pročítal příspěvky...

Častokrát zahlídnu v autě lidi, co říděj skoro v leže. Nevím, jestli jim to "více přiblíží" jízdu ve sporťáku, nebo jestli nechtěj zatěžovat páteř, ale správná poloha to není. Takže pokud patříte k těm, kdo v autě leží, nedivte se, že za váma je málo místa.

Jinak samozřejmě uznávám, že pokud má někdo 190 cm, tak za ním v koktávce BUDE málo místa, i kdyby seděl jako budha. Ale se 190 cm bych si vybral jiný auto než oktávku.

PeeKaa

Peter L
4. června • 10:01

Neviem, prečo tu stále obhajujete Váš názor, keď tu x ludí napísalo, že v Oktávke sa vzadu NEDÁ sedieť. Ja mám Toledo a mám ten istý problém. A pritom sa jedná len o pár posraných centimetrov, ktoré by problém nadobro vyriešili. Tu sa nejedná ani tak o to, že každé auto má klady a mínusy, tu sa jedná skôr o ukážku blbosti a neochoty VW vyriešiť tento problém aj do budúcnosti - 6 cm v budúcej oktávke je len malá náplasť.

Tento problém má ešte jeden aspekt - a to sú zlé jazdné vlastnosti (konkrétne v šmyku) veľkého auta na malom podvozku - napr. spomínané Toledo.

 

Ender
5. června • 15:10

Já koupil starší Peugeot 405 (pěkně udržovaný, někdo se o něj hezky staral - tímto původnímu majiteli děkuji ) a ač měřím 195 cm, nemám problém vlézt se za volant a dokonce i když řídil dvoumetrový švagr, měl jsem vzadu za ním dost místa a nemusel jsem se nijak omezovat ani "roztahovat nohy"... Můžu srovnávat s Toledem (vzadu málo místa a blbě se tam leze) a firemním Nissanem Almera, kde je utrpení vlézt se na zadní sedačky i když je řidič trpaslík...Při kupování auta by si měl každý zkontrolovat kolik je místa na zadních sedačkách, jak už tady někdo psal, je to často mnohem důležitější než nějaké "litry" v kufru.

PS: O velikosti P405 svědčí i to, že na zadní sedadla se bez problémů vleze i má těhotná žena, dobře se jí nastupuje i vystupuje, třebaže má za dva týdny termín - to snahu vlézt se na zadní sedačky Toleda už raději dáávno vzdala ;)

ace2
5. června • 19:09

Jakou barvu a kolik mělo najeto ? Jestli to nebyla naše minulá 405

Peter L
5. června • 15:26

Tak nech to dobre dopadne (ten pôrod).

Jaroslav
5. června • 14:40

Naprosto souhlasím !

Martin
4. června • 8:58

To neni jenom o lidech se 190cm. Mam 181 cm a Oktavii jsem si presne z duvodu mista na zadnim sedadle nekoupil. O aute jsem se rozhodoval kratce po navratu z dovolene ve 4 lidech v Oktavii MR2002. Kdyz jsme se vratili a me prestali bolet kolena otlacena od palubni desky, mel jsem jasno ze Oktavka moje novy auto nebude ani nahodou. Kufr je fajn, ale ja ho potrebuji 1x za rok. Podotykam, ze na te dovolena jsme byli dva chlapi (181cm a 190cm) + dve zensky (cca 168 cm obe), takze rekl bych prumer a otresna zkusenost. Souhlasim s Petrem Brozou, do Brna se to vydrzet da, ale cokoli vic je masochismus. Abych jenom neplacal, nakonec jsem si koupil Stilo.

limach
5. června • 9:53

Zvláštní je, že přestože tady na oktávku téměř každý nadává, tak se stále dobře prodává. Já stále nerozumím logice našeho trhu s auty. Pamatuju, jak se za totáče dělaly pořadníky, stály fronty a podplácelo, jen aby každý dostal tu 120ku aspoň v dobré barvě, o zvěrstvech kolem úvodu favorita ani nemluvím. Tehdy každej nadával, že na Západě si mohou vybírat - jó kdyby to tak bylo unás, to bych si koupil...Teď máme tu svobodu a škodovky jen frčí. Nějak to nechápu. Právě protože mám na výběr, tak škodovku nikdy víc (měl jsem vývozní 120 GLS 5 kvalt, staral se o ni a přesto v zimě téměř nemohl jezdit). Howgh. Souhlasím s Martinem. Stilo - to je prostor a výbava. A jaké máš zatím zkušenosti?

Petr K.
18. června • 22:22

Teď máme tu svobodu a škodovky jen frčí. Nějak to nechápu.

Taky to nějak nechápu, ty prodejní úspěchy. Kdybych měl peníze na Octavii tak bych si koupil určitě neco jiného, ostatně souhlasím že škodovku asi nikdy víc, vždyť výběr je opravdu veliký. Zatím je to u mě hudba budoucnosti ale příští auto už škodovka určitě nebude. Před 5ti lety jsem si koupil novou Felicii 1,9D combi, neříkám že by to byla nějaká tragédie ale i maličkosti dokážou občas rozladit. Jezdil jsem dosud na samých ojetinách a tohle bylo moje první (a určitě poslední) nové auto. Prvním překvapením byla "kvalita" plastů, nevím jak je to u jiných aut ale hned během prvního týdne jsem všude viděl samé škrábance, stačilo nechtíc zavadit opravdu lehce nehtem o plast u kliky, na palubovce atd. a už tam byla neodstranitelná stopa. Dneska to už samozřejmě vůbec nevnímám ale když jsem si to koupil nové za tak (aspoň pro mne) šílené peníze tak mě to dost štvalo. Zatékání předním sklem je úplná samozřejmost, shnilé páte dveře mě samozřejmě také neminuly.

Když vezmu další škodovky, Octavie ani náhodou protože auto ve kterém není normální místo pro ostatní cestující nechci, Fabie taky nic moc, jinak mimochodem u ní mě opravdu fascinuje to poloviční pravé zpětné zrcátko .  Myslím že výběr je v současné době natolik velký že není problém za stejné peníze koupit něco mnohem lepšího a někdy i levněji.

Jaroslav
5. června • 14:39

Jen bych dodal k otázce logiky českého trhu s auty.: český trh s auty nemá logiku !  Všichni na jedné straně chtějí levnou Octavii, ale přitom se hodně prodávají i verze kolem 600 -650 tis. A přitom za nějakých 619 - 630 tis., lze koupit auto o třídu výše, ve slušné výbavě (t.j. ABS, airbagy, klimatizace..., např. Mazda6, Citroen C5, atd...). Někteří lidé jdou třeba slepě za koupí Octavie, protože si myslí, že když je vyrobená u nás, že tím pádem musí být levnější než konkurence , což už dávno neplatí a to nejen u Octavie, ale i Fabie. Všichni chtějí dobré a levné auto, ale přitom kupují  např. VW, což je předražená značka. Atd., atd. atd., těch nelogických věcí je více.

KKK
7. června • 23:12

Tolik blbejch-jen pár chytrejch v diskuzích.

Není Vám to divné-co když je to naopak!

bob
5. června • 16:30

Blbost. Když chci pro firmu koupit 5 aut, dostal jsem u dealera Škody velmi zajímavé slevy a jinde se na mě dívali jak na blbce, co že po nich vlastně chci, když jejich auta jsou tak levné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pepíno
6. června • 9:40

taky blbost co jsi napsal je to o něčem jiném,v naší firmě se nakupovalo 150 aut a rozhodovala cena  co dealer nabídnul a kupovaly se fordy (opravdu výborné ceny např za fiestu 1,25 ve v metalíze el.okna, štřršní okno ,radio 315 000,-)  ....teď se po 3-5 letech kupovaly škodovky zase dobrá nabídka např. fabie 1,9 v základu 350 000   a ten člověk co působí jako prostředník v naší firmě  dostal bonus od dealera Škody 150 000 tisíc ...do kapsy to je jasný ne  když prodá tolik aut

mart
9. července • 9:30

srovnavat cenu benzinove dvanactistovky a 1.9 (predpokladam) dieslu je blbost ne ? proc se divis ze jsou drazsi ?

Petr
11. června • 11:05

150 fiest a teď fabie? Tak to bude pepsibottlers

Milan
6. června • 11:02

A to jeste ve vasi firme dela? U nas by ho uz dvno vyhodili... Bonus preci patri firme - to ona kupovala auta...

pepíno
6. června • 15:37

no když máš dobrou pozici  tak to nehraje roli. Když se něco posere ,tak nadřízenej to neodnese on má dycky pravdu ne?  a to je to samé v tomhle případě má prostě vlnou ruku  - měl rozpočet na nákup 150 aut a to že dostal slevu a firmě z toho rozpočtu ještě ušetřil  - to se cení ne. Prostě když bylo výběrový řízení které by jsi měl nastorosti ty a měl by jsi např. 2 nabídky na přibližně  stejnou cenu (pokaždé jiná automobilka) a jeden by ti nabídnul na ruku 40 000 a druhej 150 000 co jsi vybereš? nebo budeš takovej,že odmítneš obě dvě? Ty peníze prostě byli za obchod a věř mi že i ten dealer Fordu z toho měl bakšiš  od svého zaměstnavatele měl 0,75% z ceny vozu zkus jsi to spočítat (a to všechyn auta nebyli fiesty ale i escorty a mondea pro ředitele..:O) Jo takle se dělaj obchody

Martin
5. června • 16:03

Je to tak, nez nabusenou oktavii, tak radeji Mazdu 6 v zakladnejsi vybave, ktera se rovna vyssi vybave oktavie. Auto je o tridu vyse a o designu asi nema smysl mluvit. Ovsem kdyz se najdou lidi co daji za Fabii pres 600 000,-, tak proc ne?  Ne ze bych timto na nekoho konkretniho nenarazel

Martin
5. června • 12:42

Zkusenosti zatim celkem pozitivni. Nebudu tu tvrdit, ze jsem nemel zadne problemy, ale jsou to spise drobnosti a s cim se plne ztotoznuji, je to, ze FIAT skutecne jeste musi zapracovat na drobnostech kolem dilenskeho zpracovani. Jinak to jde. Vevnitr hodne mista (na tuhle tridu super prostor) a pohodli. Za ty penize super vybava a dnes po vsech slevach je to jeste lepsi. Kazdopadne dnes bych uz bral asi kombika, mam klasicky 5. dver hatch.

Mára
3. června • 19:17

Nevíte někdo, co bude mít nová Oktávka za motory??Doufám, že už ne zastaralé dvouventily...

Jaroslav
3. června • 10:56

"Můžeme nyní prozradit jen to, že bude větší než současný model," řekl týdeníku Vratislav Kulhánek.  Ano, bude mít větší rozvor o cééééélýých 6 cm, což ji pasuje ve své třídě na široko daleko nejnižší hodnotu !!!  Délka karoserie by měla být zachována.  Konkurenční Astra, Focus, Mégane, 307 atd., mají všichni již dávno přes 2.600 mm, jen VW se tam nemůže pořad nějak dostat....

Pee Kaa
3. června • 16:31

To me fascinuje, jak spousta lidi nadava na "malo mista vzadu". Kazdy auto ma svy plus a minus. Koktavka ma vetsi kufr a min mista vzadu. Holt je zamerana na cilovou skupinu rodiny + nizsi a stredni manazeri. A tahle cilovka nepotrebuje vzadu misto na tanec. A o tom, ze se vyvojari trefili svedcej prodeje.

To je jako nadavat ze u sportaku je malej kufr. Ale rek bych, ze vetsina z tehlech rejpalu patrej mezi klasicky "flameboys" a dedky, co si musej na vsechno stezovat. Az budou starsi, tak to budou takovy ty klasicky brblalove, co sedej na lavickach a nadavej na mladez .

No nic, to sem se dostal mimo - chtel jsem jen rict, ze pro vetsinu lidi je misto vzadu dostatecny a spis uprednostnej vetsi kufr. A abych zavrel "usta" pripadnym rejpalum ze nevim o cem mluvim - jezdil jsem nejakou dobu s 2 oct.  (i kdyz se priznam ze dyl s kombikem)

Jo omlouvam se za bezdiakritickej text - blbej zvyk z irc...

PeeKaa

Petr K.
18. června • 21:45

Holt je zamerana na cilovou skupinu rodiny + nizsi a stredni manazeri. A tahle cilovka nepotrebuje vzadu misto na tanec.

S tím nesouhlasím. Manažeři snad ano, ale pro rodinu? Osobně si jako rodinný vůz představuju něco trochu jiného protože předpokládám že pojem "rodina" představuje většinou více osob než dvě a pro víc ta oktávka není. Aby si po příjezdu na dovolenou půlka rodiny léčila týden bolavá záda a kolena mě připadá trochu divné, ten velký kufr není všechno. Rodinné auto by mělo umět především alespoň trochu pohodlně přepravit 4 osoby a mnohem lépe než Octavie to umí i moje obyčejná Felicie. A protože jsem chtěl  větší kufr, tak jsem si koupil combi a bylo to vyřešeno. Občas když si sednu do jiného auta (nikoliv však do Škodovky) tak tiše závidím, na druhou stranu ale nedělá mě vůbec problém při cestě do Dubrovníku sedět po vystřídání klidně půlku cesty vzadu, chtělo by to třeba lepší sedačky ale v každém případě místa tu je habaděj. V Octávce bych vzadu nejel ani 1/10 té cesty.

limach
4. června • 8:39

Nedávno jsem na jedné dálniční benzínce viděl v oktávce 4 ty nižší managery. Těm ve předu bylo celkem hej, ale ti dva vzadu vypadali dost nasraně. Stál jsem hned vedle a viděl dobře kolik ti (nijak přerostlí) chlapíci měli vzadu místa pro nohy. Chudáci. Auto jako kráva a vzadu místo jen pro děti. Ty pitomé argumenty, že je to auto pro managery, je blbost. U nás velmi často slouží jako rodinné auto a jezdí se ve 4 i 5 lidech. Potom je velký kufr na nic.

pepan
4. června • 15:16

v čechách se rodinné auto bere i fábka hihi tak co chceš

Pee Kaa
4. června • 14:41

4 manageri v 1 oktávce? tomu neverim...

bezne se brbla kdyz maj jet 2 v jedny...

peekaa

Míra
4. června • 10:37

joo, to sme byli my!!

MHPlus
3. června • 23:33

Moje osobní zkušenosti jsou takové, že "rodina" je přesně cílová skupina pro auto s větším prostorem u zadních sedaček - dítě v autosedačce má hodně velkou "spotřebu" místa směrem dopředu.
Prodejními úspěchy bych neargumentoval - při nákupu auta většinu kupců zajímá místo pro spolujezdce daleko méně, než často iracionální pohnutky .

Oktávka prostě je to co je - velké auto na malém podvozku a rel.velký kufr je asi jedinou výhodou této koncepce. 

Míra
4. června • 8:03

V poslední době jsem absolvoval několik jízd v oktávce ve čtyřech dospělých lidech. Protože jsem byl nejmenší (178cm), seděl jsem za řídičem, který byl pro změnu největší (193 cm). Řidič ´měl kolena na palubovce, já měl nohy roztažený jako stará k...a, a bylo to celkově nanic. To není auto pro 4 lidi......., jenom pro sólo manažery a jejich kufříky (třeba i kufry)

cowgaR
3. června • 18:49

sorry chlape, ale si mimo.

Ak chces kufor, chod a kup si kombika. Velkost kufru je ta najnepodstatnejsia vec, ktoru ludia beru do uvahy, ked si kupuju sedan(resp hatchback). Sedan si kupujes, lebo chces auto POHODLNE ASPON pre 3 ludi.

A miesto ci pohodlie vzadu je PRESNE TA VEC, ktora sa pocita(ak jazdis zvacsa sam, kup si nieco mensie a vyhod si zadne sedadla.

Neviem ci ti stoji za to, kupovat vacsi kufor len preto, ze 2-4x do roka pojdes na dovolenku ci nejako inak ho vyuzijes. Osobne by som volil vozit sa v pohodlnejsom aute CELY rok, a na dovolenku si v pripade nudze zobrat nieco aj na strechu. A nalejme si cisteho vina, na tu strechu si nieco zoberies aj ty, nech mas kufor sebelepsie pravidelnejsi(alebo mas 5te dvere) a o 100litrov vacsi =)
Inak, preco ti pri velkom aute akym je octavia este aj s vyborne pristupnym kufrom zalezi aby tam bola jama? Dat prachy za jamu...to niesu moje priority.

btw..o tom tancovani vzadu v oktavii. Tam sa neda pomaly ani sediet(mam 190) nieto tancovat. 307,corrola,civic,stillo,focus atd. Tuna uznavam ze niekto NEPOTREBUJE viac miesta, ale oktavka je na limite.

Pee Kaa
4. června • 8:04

Neomlouvej se, mimo nejsem, ale ty buď nemáš rodinu, nebo dobrý kamarády (příbuzný) dál od svého bydliště - v horším případě obojí. A kombík? Má i svý nevýhody...

PeeKaa

Pablon
6. června • 13:53

Kdyz to neni kombi, tak to neni auto. Jakykoliv.

Petr Broža
3. června • 21:03

Pro člověka běžného vzrůstu okolo 180 cm je v nové octavii mr 2001 místa tak akorát, když se cestující vpředu moc neroztahují. Lepší to ale může být vždycky, to je bez debat. Na delší cesty to moc dobré není, ale na trase Brno - Praha se to přežít dá celkem bez problémů.

Ondřej
4. června • 6:30

Nemuzu si pomoci, ale kazdy kdo za mnou sedel v oktavce, tak si stezoval na nedostatek mista a to merim pouze 180cm. A dorazil to muj 5lety syn, kdyz mi rekl, abych se trochu smrsknul.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
4. června • 7:45

Když jsem ještě seděl ve fabii, nastavil jsem si sedačku hodně naležato - v oktávce jsem si ale zvyknul jezdit v rovnější poloze a blíže k palubovce, takže kratší cestu za mnou už běžně rostlý člověk přežije

pepan
4. června • 15:10

kamarád má fábku a měří 185 jestli chce mít pohodlí jako řidič (nemá rád kolena hned u palubovky ) tak za nim nedá sedět a v mé oktávce, když jsi našel tu samou polohu tak se tam nevešlo ani to  5 leté dítě(sedačka ještě jo ale kam s nohama).

Flipper-Tom
3. června • 23:52

Pro člověka menšího vzrůstu (mám 170) je v oktáfce vzádu místa jentaktak když je tam sám. Naopak cestování v pěti lidech (na jakoukoli vzdálenost) lze doporučit pouze otrlým masochistům.

zadní sedačka v oktáfce a přední ve fábce (RS nevyjímaje) jsou nejhorší paskvily (vozidel poslední dekády) na kterejch jsem seděl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Spirit
4. června • 7:43

No, k tomu bych ja osobne pridal jeste zadni sedacku ve fabii. Jeji operadlo ma tak strmy sklon, ze se v tom skoro neda sedet, cesta z Prahy do Brna se dala vydrzet jenom diky zastavkam na benzinkach, a protoze jsem byl vzadu sam - zlata felicie. K prednim sedackam naopak nemam vyhrady.

krTEKK
3. června • 11:16

mno pokud se nepletu bude mit nova Octavia podvozek Golfu V, tzn. stejny podvozek jako Touran a ten ma rozvor 2677 mm ...

Jaroslav
3. června • 11:22

Mno, to se pleteš. Touran má prodloužený rozvor Golfu. Ale Golf jako takový bude mít jen 2568 mm a s ním i Octavia a Toledo, Leon...

Fidel Castrol
5. června • 22:17

Pravda je že podvozek Touranu je prodloužený, pravda není že golf a octavia budou mít rozvor 2568 mm.

Jaroslav
6. června • 8:11

Není pravda ? Tak kolik tedy bude Golf mít rozvor ?  Já jsem vycházel z informací z časopisu auto motor a sport, kde je uvedena hodnota 2.568 mm.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
7. června • 13:23

Např. A3 má rozvor 2578 mm a lze předpokládat, že jako stará A3 bude mít s Golfem společnoou podvozkou plošinu. Tj. nový Golf by mohl mít rozvor právě 2578 a ne 2568. U nové Octavie se pak uvádí až 2600 mm. Na každý pád v oblasti kolen vzadu přibude cca 5-7 cm místa jak u Golfu, tak u Octavie; u A3 je to právě 5 cm.

Jaroslav
8. června • 20:48

Ano, už jsem také viděl uvádět u nové A3 rozvor 2578 mm. Má informace o rozvoru Golfu 2568 čerpala z časopisu Auto motor a sport. Samozřejmě, že všechný modely budou na stejné plošině, takže Golf, A3, Toledo a Octavia budou mít rozvor stejný. Takže je vyloučeno, že by měla Octavia větší rozvor bež A3, Golf apod. , těch 2.600 mm to určitě nebude !  Pokud je pravdivý údaj u A3 těch 2.578 mm, pak Octavia bude mít shodnou hodnotu.

O tom, kolik přibude vzadu místa na kolena nerozhoduje jen velikost rozvoru, ale i spousta dalších věcí. Věřme, že to bude hodně.

Petr Broža
9. června • 7:36

Ano, rozvor 2578 mm je u A3 potvrzen... Ostatně stačí nahlédnout do dnešního vydání

Petr
11. června • 10:58

Nechme se překvapit. VW uvedl tiskovou informaci že nová platforma bude modulární a jednotlivé vozy proto nemusí mít shodný rozvor.

Je proto dost pravděpodobné že Golf, Octavia a 5 dveřové A3 mohou mít jiný rozvor než např. A3 3D. VW u Golfu uváděl předběžně hodnoty 2610-2620mm. Uvidíme za pár týdnů.

krTEKK
3. června • 16:16

jo takhle to teda bude

xX
3. června • 11:48

Takze to bude zase mrnavy (v porovnani s konkurenci) ... no jsem na to zvedavej, ackoli VW group auta moc nemusim (snad jen novy seaty se mi libi), tak Golf V se mi docela libi ... jsem na to fakt zvedavej ...

Petr Broža
3. června • 13:03

Pokud bude rozvor delší o 6 cm a lépe se využije prostor v interiéru, lze získat i 10 cm místa, a to je oproti současné octavii dostatek; když si sednu tak jak potřebuju na místo řidiče, sám za sebe si sednu bez větších problémů. Horší to mají cestující s výškou nad 185 cm, pro ně v současné octavii místa rozhodně málo. Ale kdyby přibylo deset cm...

Laconi
3. června • 9:17

Doufám jen, že nezmršej interiér a neudělaj třeba budíky uprostřed nebo nějakou jinou extravagantnost. Snad zůstanou u klasiky a budíky budou před řidičem a ne tak jako třeba u Citroenu C8 kdy se musí řidič dívat doprava aby zjistil kolik jede. Někdy jde snaha se odlišit na úkor praktičnosti, vyprávět by mohli třeba Espace IV, Citroen C8, Fiat Multipla, Xsara Picasso atd.

P.S. Myslím, že například nový Nissan Primera díky svému "zvláštnímu" designu jak interiéru, tak exteriéru, co se týče prodejnosti totálně porpadl ve srovnání třeba s Mazdou 6. Ta se objevila až později, ale prodávat se bude podle mého názoru mnohem lépe. Většina řidičů dá asi přednost klasice uvnitř i vně. (V případě Mazdy 6 ovšem "klasika" znamená krásný vůz
Toto byl můj osobní názor. Mějte se

%
3. června • 10:05

Nebude extravagantní, bude konzrvativní, zaplať pánbůh.

Doporučujeme

Články odjinud