Nová Octavia RS také s nafťákem, ceny TFSI

Dle několika nezávislých zdrojů dostane nová Octavia RS také naftový motor z produkce Volkswagenu. Po představení Octavie RS s motorem 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) se stále spekulovalo o použití naftového motoru. Pod kapotou se tedy definitivně objeví motor 2.0 TDI s piezoelektrickým vstřikováním o výkonu 125 kW a kroutícím momentem 350 Nm. S největší pravděpodobností se i k tomuto motoru bude dodávat automatická převodovka DSG, kterou by měl časem dostat i dvoulitrový benzín.

Poznámka: Cena liftbacku bude (zatím neoficiálně) stanovena na 749 tisíc, cena kombi pak na 789 tisíc. Ve výbavě budou drobnosti jako ESP či xenony.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků