Nová Octavia RS až koncem příštího roku

77 komentářů

ddaavve
14. prosince • 10:52

Tak se v ní zkus projet blbečku a uvidíš jak neni sportovní!!!Ani nevíš o čem píšeš!!!

Karel Polach
10. listopadu • 14:41

Zdravím vsechny příznivce Škodovek. Musím přiznat že jsem měl to štěstí pořídit si Octavii RS. Po roce zajiždění a zkoušení jsem se rozhodl ještě tohle auto trochu upravit a dat ji tak volnost ukazat co v ni vsechno je. Musim ted rict ze s vykonem kolem 222 koni je to opravdu auto k povsimnuti. Ted uz me na dalnici staci malokdo. s maximalni rychlosti tesne pod 270km/h tech souperu v beznem provozu moc neni. Muzu jen vrele doporucit kazdemu komu se trochu libi upravene auta.Ta se vsichni mejte.

Michal
7. prosince • 20:37

Já mám obyč. 1.8T a stačí mi to taky

Diamant
21. října • 14:22

Leonardo> Preco je 2,0 trapny? Jazdil si s tym vobec niekedy? Urcite nie, ke trepes taketo voloviny.

Okrem toho ti este nedoslo, ze nie kazdy potrebuje silny motor na to, aby kazdeho vzdy a stale predbiehal?! Silnejsi motor moze poskytovat lepsi zazitok z jazdy aj pri beznych predpisovych rychlostiach a aj predbiehanie je prijemnejsie.

Predpokladam, ze ak by RS mala podobnu vybavu ako Elegance, tak len samotny motor 2,0 TFSI bude drahsi o cca 240.000 Sk. Aspon u Audi A3 to tak je.

Problem bude v tom, ze dizle su drahe, hoci sa jedna o tie najslabsie verzie. Takze v dnesnej dobe sa tie dizle beru ako drahsia alternativa a benzinaky, vdaka svojej cene su na spodku cennika a pomaly uz aj na spodku s vykonom. Ale nie vsetky. Tu spominany 2,0 TFSI je toho prikladom.

Okrem toho ak porovnam stary dobry 2,0 85kW a 1,9 TDI 81 kW, tak s atmosferickym benzinakom sa rozbieha omnoho prijemnejsie. Ten motor taha pekne odspodu. Dizel najskor netaha a potom okoko 2000 otacok celym autom skubne vpred.

Ale no tak! Preco rozoberas sest a viac valce? Ved v Octavii (o ktorej tato diskusia je) su len 4-valce a 2,0TDI nevynika prave najkultivovanejsim a najtichsim chodom. Zvez sa s 2,0 FSI 110 kW a zistis, ze takto sa ma spravat kultivovany motor. Tichy, vykonny, kultivovany.

E55> Samozrejme, ze nafta na benun vykonovo nema. Konkretnym prikladom je 2,0 TDI so zakladnym vykonom 103 kW a 2,0 TFSI so zakladnym vykonom 147 kW.

GolfistaTraktorista> Ja mam na stene obrazok Octavie 2. Ohmatavat chodim BMW trojlitra do garaze. Co je na tom zle?

Karizma> Ano, tocivy moment je fakt vynikajuci marketingovy tah. Okrem toho ten ohromujuci tocivy moment u TDI je na kolesach uplne porovnatelny s konkurencnym benzinom. Uz na nejednom mieste som to prepocitaval, ale u 1,9 TDI/77 kW a 1,6 MPI / 75 kW tomu tak skutocne je. Iba si treba uvedomit, ze styl jazdy a volba prevodoveho stupna su u oboch motorov odlisne.

aaa> Ty si asi chodil na matematike poza skolu, ze? S 1,9 TDI a 240? Na 240 u Octavie potrebujes tak 150 kW. To je vykon, nie tocivy moment.

Benzinove motory mali pred 10 rokmi karburator, rozdelovac a dnes maju priame vstrekovanie, elektronicky riadene zapalovanie, premenlivu dlzku sania alebo turbo s intercoolerom.

Ja som jazdil na dizli (81 kW TDI) 4 roky a po nom som chcel benzin. A s tvrdenim, ze dizel ma charakteristiku ako elektromobil sa neda suhlasit ani z daleka. Elektromotor ma konstantny tocivy moment (dokonca ho ma uz aj pri nepatrnych otackach). Elektromobilu sa skor podoba turbo benzin, ktoreho krivka tociveho momentu je plocha na rozdiel od extremne sppicatej u naftaku.

LK
20. října • 14:10

Domívám se, že se z diskuse stává souboj TDI VS F1. Nevím jak Vám, ale mně bude zajímat také vzhled, cena a výbava nové
octavie RS, ne jen její motor. Také bych rád, kdyby se občas vyjádříl potencionální kupec, kterého to opravdu zajímá a ne nějaký naftobijec či francouzomilec. Díky

Arch.angel.
30. května • 13:36

ePortál o sportovních autech a sexy ženách http://www.supersportcars.net

Leonardo Cupranek
28. května • 22:11

Nikdo samozrejme nevi, jaky bude rozdil v cene TDI 136kW a FSI-T 147kW.

Pohledem do ceniku Seatu Altea zjistime, ze rozdil (pri stejne vybave) mezi TDI 103kW a FSI 110kW je 36000Kc (TDI je drazsi).

Na druhou stranu fyzicke zmeny budou mezi FSI a FSI-T vetsi, nez mezi TDI 103 a TDI 136kW. Pokud bude rozdil mezi temi TDI podobny, jako mezi 1.9 TDI 96kW a 110kW, tak pujde o veci typu chladic oleje, vetsi intercooler, atd...   Kdezto udelat z FSI motor FSI-T obnasi uplne pridat turbo, uplne pridat intercooler, atd... Cili vyrobne je nakladnejsi udelat z FSI motor FSI-T, nez z TDI 103kW udelat TDI 136kW. Takze kdyby se cena odvijela od tohoto, melo by ve vysledku byt FSI-T drazsi, nez TDI 136kW (tipuji, ze by se ten pomer i mohl obratit). Nicmene do hry vstupuje marketing a TDI byva vzdy drazsi, nez srovnatelny benzin. Stejne tak to je u soucasnych vozu - treba u Seatu je 1.8T 132kW o cca 50 tisic levnejsi, nez 1.9 TDI 110kW. U stare Octavie je 1.8T 110kW o 46000 levnejsi, nez TDI 96kW.

Takze muzeme prijmat sazky, jak to dopadne. Zatim bohuzel nevime, jak povedene ty motory budou a jak se budou projevovat v realnem provozu. Me by treba zajimalo, na kolik pujdou chipnout - oba jsou preplnovane, takze tak 20 az 30% narustu je mozne ocekavat. Ale pokud jeden motoru bude schopen narustu 20% a druhy 30%, bude to v mem rozhodovani hrat roli. Pokud ale bude FSI-T povedeny alespon tak, jako byl 1.8T 132kW a pokud FSI-T bude opravdu nezanedbatelne levnejsi, nez TDI 136kW, ma u me velike sance. Otazka ale take je, jakou bude mit FSI-T spotrebu. Protoze mam pocit, ze zavedenim turba jdou veci jako spalovani chude smesi, ci vrstvene spalovani, jaksi do kytek... A pokud by rozdil ve spotrebe byl treba 3 litry, kalkulace to asi opet zmeni.

Jen tak mimochodem. Mam prave v ruce cenik Seatu Altea (pokud vim, zatim oficialne nezverejnen) a pokousim se donutit sam sebe porovnat ceny a vybavy s novou Octavii. Novinkou je, ze Altea ma 4 stupne vybavy ( Reference, Sport, Stylance, a Sport-Up)!

Take by me zajimalo, jakypak V6 motor to chteji davat do noveho Toleda. Pokud by to mel byt znamy 2.8 V6 30v, tak by asi nemohli zaroven nabizet i 2.0 FSI-T, protoze ma stejny vykon. Takze bud v Toledu (a Leonu) nebude 2.0 FSI-T, nebo ten sestivalec bude muset bejt trochu jineho kalibru (tedy 3.2, nebo dokonce 3.2 FSI). Ostatne 2.8 V6 se daval jiz do stareho (soucasneho) Leonu, takze jeho nasazeni i v novem modelu by bylo preslapovanim na miste - nejaky "upgrade" by rozhodne prisel vhod.

Mirko
28. května • 12:42

Až budou dělat Octavii II. 4x4 s 2.0 TDI vyladěným na 132/136 kW a převodovkou DSG, tak mi řekněte. Do té doby se radši poohlídnu po něčem jiném ...

 

Ladik
28. května • 16:28

Jak jste přišly že RS bude 4x4???  4x4 to nebude!

vašek
22. července • 12:36

Podvozek má současná octavia RS velice dobrý.Spíš bych bral silnější motor (+ větší a širší pneu) s větším kroutícím momentem.Těch 147kw se mi zdá být málo ,to je skoro stejné jako těch 132kw současných.Je vidět,že Škodovku budou stále zápaďáci brzdit.  

 

k.k.k.
28. května • 4:39

Než naftu tak raději plyn škoda do plynu

David
2. listopadu • 23:29

k.k.k. do plynu

David
2. listopadu • 23:28

k.k.k. do plynu

Petr
28. května • 0:35

Pánové má někdo praxi s přečipováním - o kolik půjde přečipovat škodovácké TDI 77 KW aniž by se ubližovalo motoru? Uvažuji nad OII s tímto motorem a perspektivou.

Dík za odpověď

No
28. května • 1:16

A proč raději nekoupíš rovnou 2.0 TDI, mě to přijde tak jistější...a navíc se ten motor bude chovat lépe než čipnutá 1.9 o stejném výkonu...

Leonardo Cupranek
28. května • 0:41
Leonardo Cupranek
28. května • 0:50

Shodou okolnosti tato firma na stejnych 100kW chipuje i TDI 74kW (Fabia, Octavia1 4x4, Superb): http://www.sportmotor.cz/motor/tdif.htm

Kazdopadne bych se zajimal, jak se tento motor 1.9 TDI PD 77kW konstrukcne lisi od ostatnich TDI PD motoru (74, 96 ci 110kW).

Jen tak mimochodem: je zvlastni ze na vyse uvedene adrese tuner doporucuje pouziti oleje Shell Helix Ultra 0W-40. Tento olej totiz nesplnuje normu VW pro TDI-PD motory. Tu splnuje (u Shellu) pouze olej 5W-40 (VW norma 505.01) a LongLife olej 0W-30 (VW norma 506.01).

Dawe
27. května • 20:05

Taky by me zajimala jedna vec, ktera uz tady padla...
Myslite si, ze bude drazsi RS s uhlakem nebo s dvoulitrovou turbinou? Diesely byvaji ve vetsine pripadu drazsi nez benzin, ale na druhou stranu VW si nechava za sve nove motory FSI pekne priplatit, takze nevim. Tipnul bych si ze drazsi bude diesel, uz proto, ze o nej bude nejspis vetsi zajem. Spousta lidi si taky radeji priplati, aby pak mohli mit pocit, ze hrozne setri...docela bezna vec u nas...
Co myslite vy?

Jaroslav
27. května • 20:15

Spousta lidi si taky radeji priplati, aby pak mohli mit pocit, ze hrozne setri...docela bezna vec u nas...
Co myslite vy?

To naprosto sedí !!!  Málokdo si zpočítá kolik za rok ujede a kdy se mu investice vrátí......, některým vůbec , ale zase mají dobrý pocit, že jezdí s malou spotřebou...

DIT
14. června • 18:33

Leonardo - 2,0 nie je fo Fabii trapný, ale naopak je to veľmi príjemné zvezenie. Okrem toho TDI zatiaľ v Octavii RS NEBUDE. Iba 2,0T FSI.
2,0T FSI je napríklad u iných značiek o cca 100.000 Sk drahší ako 2,0 FSI. To je primeraný rozdiel.
Určite sa benzínom viac začne dariť, keď budú musieť mať nafťáky povinne filter pevných častíc. To zase pôjde ich cena hore a výrobcom sa zase o čosi viac oplatí vývoj benzínov.
Poriadny motor je podľa mňa benzínový 3,0 V6 od BMW. Teraz má horčíkový blok a budú aj dve turbá (malé + veľké). To je už niečo! Krásny zvuk a krásny výkon 242 kW. A verím, že to je len začiatok. Nafťák s rovnakou technológiou i objemom má stále iba 200 kW. Príde doba, že aj benzíny budú mať turbá ako dnes nafťáky a zase to bude poriadne zaujímavé. Už aj 2,0T FSI ukazuje, ako má vyzerať poriadny motor. Solídny výkon, točivý moment i pružnosť a pritom kultivovaný chod spolu s priaznivou spotrebou.
F1 sem nepleť. To nesmie mať turbo.
Leonardo, ty si nedáš povedať. Kto jazdil napríklad s 2,0 FSI a 2,0 TDI (temer identický výkon), tak mi určite dá za pravdu, že benzín je omnoho kultivovanejší, má omnoho plynulejší nárast výkonu a radiť treba prekvapivo menej, než u nafťáka. Okrem toho ak sa zavedie do benínov priamy vstrek benzínu (už sa deje), tak sa môže zvýšiť kompresný pomer a teda sa bude točivý moment taktiež zvyšovať. Takže je smiešne, ako píšeš o nárastoch výkonov a točivých momentov u nafťákov, ale porovnávaš ich s benzínmi stále iba zo súčastnosti.
Benzínový motor vie spaľovať aj plyn. A jeho cena tak nezávisí od rozhodnutia OPEC. Aké argumenty máš proti tomuto? Keby dávali do benzínových áut plynové nádrže už od výroby, bola by situácia nafťákov o hodne viac oslabená. A zároveň by bolo na svete menej spodín (keďže by bolo menej dízlov a benziňáky by mali tiež nižšie emisie). Aj tadiaľto môže viesť vývoj.
Už som to neraz aj písal na web, že ak sa porovná 1,9 TDI/77 a 1,6 MPI/75 v Octavii, tak pokiaľ sa správne radí s prihliadnutí na charakteristiku motora, tak bude točivý moment na kolesách pri rovnakej rýchlosti približne rovnaký. Takže vysoký točivý moment nafťáka je fakt iba marketingový ťah, na ktorý väčšina zákazníkov rada skočí.
aaa - no neraz si kupujúci kúpi naftový motor hlavne kvoli spotrebe, druhoradým faktorom môže byť aj lepšia predajnosť auta s takýmto motorom. A prosil by som predviesť tých 240 s 1,9 TDI. Som zvedavý. Ale podmienka je rýchlosť merať GPS-kou a na rovinke za bezvetria. Zhodenie z útesu sa nepočíta. A ešte sa mi páči, ako porovnávaš obyčajný štvorvalec s radovým šesťvalcom. Samozrejme, že ten druhý bude mať podstatne kultivovanejší prejav a je jedno či dnes, alebo v roku 2008.
Karizma - súhlas, nafťák sa dá do 5000 vytočiť, ale po ťahu už nie je ani náznak.
Leonardo - pozdrav známych a vysvetli im, že elektromobil je poháňaný elektromotorom a ten ako iste vieš má konštantný točivý moment už od nulových otáčok. Áno, od NULOVÝCH. A aby si ma nenapadol, ten točivý moment je konštantný len do istej medznej hranice, ktorá ale už obvykle nie je zaujímavá.
OK, zoberme napríklad 2,0 FSI. Chceš povedať, že maximum točivého momentu pri 3000-4500 otáčkach je už v oblasti neuvyužiteľných otáčok. Ale ty to maximum berieš ako dogmu. Teda že pri týchto otáčkach tam je nejaká hodnota a mimo nich už nie je nič. Možno u nafty to tak je, ale benzín má práve tú výhodu, že výkon aj točivý moment pekne plynulo narastajú. Takže ak je aj maximum pri 3000 otáčkach, tak to neznamená, že pri 2000 otáčkach to vôbec neťahá. Napríklad to 2,0 FSI má pri 2000 otáčkych iba 95% maxima a taktiež pri 5500 otáčkych je tam stále 95% maxima. Nie ako u nafty. Najskôr nič, potom zrazu veľa a potom zase nič. Čakám na argumenty. A to som ešte nevytiahol turbo benzín.
Zvyk či nezvyk? Mne viacej pasuje banzín a to som sa vozil 4 roky na 81 kW TDI.
Leonardo - pokiaľ viem, ak sa dáva k 2,0T FSI automat, tak iba DSG. Napríklad Golf GTI. Ale Octavia RS automat zatiaľ mať nebude. Takže tvoje domnienky o automate (alebo TDI) sú úplne zbytočné. Odpusť si prosím výroky o polovičnej spotrebe, lebo ako iste vieš, nie je to pravda. Napríklad aj 2,0FSI má oproti 2,0 TDI iba o 1,5 L vyššiu spotrebu. A to tam ešte nie je turbo, ktoré má významný vplyv na zníženie spotreby. Prečo ani ľuďom vo VW nedošlo, že dávať 147 kW iba na predok je nazmysel? A rovnako ľuďom u Audi. Alebo dokonca u Volva, kde ponúkajú na predok až 200 turbo kW.
Ak chceš Octaviu RS Combi 4x4 DSG, prečo si nekúpiš Audi A4 Qattro DSG Avant?
Dawe - myslím, že ak by raz bola RS s TDI, tak bude drahšia než 2,0T FSI. Veď je to už chápané ako špičková verzia a ak niekto chce, nech si za budúcu úsporu priplatí. Zákazník možno ušetrí neskôr, ale automobilka zarobí hneď. Takže ja by som to nazval "príplatok za poularitu".

saus
27. května • 18:15

Fábií RS se sice prodalo 2x více než se počítalo ale kdyby v ní byl motor 1.8T (132kw) z Octávky RS mohlo to být i víc.

Leonardo Cupranek
27. května • 17:53

Trochu pochybna uvaha

Odvozovat prodejnost Octavie2 RS TDI 136kW od (dobre) prodejnosti Fabie RS je ponekud zcestne.

Je totiz vseobecne znamo, ze cena FabieRS je extremne vyhodna, s trochou nadsazky by se dalo rict "dotovana" - zejmena v porovnani s verzi Elegance s vyrazne slabsim TDI 74kW ci uplne trapnym benzinem 2.0. Takze prodejnost "uhelne" Octavie2 RS proste bude hodne zaviset na jeji cene. Pokud to bude podobne, jako u Fabie, tedy ze OctaviaRS TDI 136kW bude levnejsi (vcetne lepsi prevodovky, xenonu, atd...), nez Octavia2 Elegance TDI 103kW, pak se RS samozrejme bude prodavat jako housky na krame. Jen me nenapada zadny rozumny duvod, proc by Skodovka mela delat lepsi auto za nizsi cenu.

Velice zajimave by bylo, kdyby opravdu Skoda nabidla dve verze RS - tedy uhelnou TDI 136kW a benzinovou FSI-T 147kW. Pri rozhodovani mezi obema verzemi by tak hrala velkou roli cela rada faktoru (tedy pro lidi, kteri se rozhoduji racionalne, ne pro fanaticke zastance jednoho ci druheho "paliva"). Tedy slo by zejmena o tyto faktory:

  • rozdil realnych jizdnich vlastnosti, pruznosti, maximalky, atd...

  • rozdil ceny (dovedu si predstavit, ze bude TDI o 60tisic drazsi, nebo i o 60 tisic levnejsi, nez FSI-T)

  • rozdil techniky - treba soucasti RS-TDI bude jiz DSG, nebo minimalne je mozne (ci dokonce pravdepodobne), ze do FSI-T vubec dat nepujde a do TDI minimalne za priplatek ano

  • rozdil potencionalu motoru, zjednodusene receno, na jaky vykon jdou "cipnout" - zejmena mezi zajemci o ostrejsi verze lze predpokladat zajem o jeste ostrejsi verzi. Tipuji, ze zde asi zvitezi FSI-T, ale je to jen spekulace

  • rozdil v nakladech (servis, spotreba, ...) - i to muze hrat vyznamnou roli. Nekdo proste ma dobry pocit, kdyz nekoho predjizdi a jeste ma pri tom polovicni spotrebu. Nekomu je to naopak uplne jedno, hlavne kdyz to jede

  • moznost pohonu 4x4 - je mozne, ze konecne Skode dojde, ze 200 koni ci 400 newtonmetru a nahon na predek nejdou dohromady, protoze to pri rozjezdu hrabe jeste na trojku. Takze je otazka, jestli volba nahonu na vsechna kola bude a pokud ano, tak jestli u obou motorizaci

  • ...a asi by slo vymyslet spoustu dalsich kriterii...

  • Kazdopadne Octavii RS Combi 4x4 DSG (s libovolnym z obou motoru) bych si dovedl predstavit jako svoje dalsi auto. Docela by me zajimala cena. A taky by me zajimalo, jakou zase Xsaru ci jine auto nizsi stredni nejaky pan "Tibor" postavi nad toto auto, nebo kdo zase toto auto nazve "konfekci". Nejlepe pak nejaky majitel Audi A4 1.6 75kW se stejnou porizovaci cenou. Takze zde opakuji vsem priznivcum "znackovych aut" - opravdu si radeji koupim Octavii RS 4x4 Combi (ci podobny "predrazeny" model od Seatu), nez predokolku Audi A4 1.6 za stejnou cenu!

    tibor
    27. května • 19:28

    tak predne stebou skoro ve vsem souhlasimale,ze bych stavel xsaru nad nejaky auta to jsem si nevsimlspis ty porad mluvis o seatu jako znacce naprosto nadprumerneja bych si oktaviirs nekoupil a to proto,ze mi skoda nic nerikaale neni to proto,ze by byla nekvalitni to rozhodne ne,treba oktavka 1 rs ve zlute se mi starasne libilaale ta cena uz nea rekl bych,ze oktavka2 je kvalitnejsi nez jakykoliv model seatuale zase nove toledo bude treba lepsi,nevim,zatim,ale nenitakze to shrnu jestli prijde o2 rs kombi 4*4 dsg na vice nez 850,000,bohuzel bych se porozhlednul jinde a koupil radsi to tvoje nenavidene znackove auto,ale tvoji volbu o2 ti nevyvracim,pokud ji nebudes srovnavat s luxusne sportovnima znackama

    Leonardo Cupranek
    27. května • 20:07

    Toledo2 neni, zatim je jen Altea.

    Octavia 1 RS byla dost levna, Fabia RS byla superlevna.  Ja nevim, co bych chtel. Nemuzes chtit, aby KAZDE auto nizsi stredni tridy bylo za kazdych okolnosti vyrazne levnejsi, nez auto stredni tridy. Proste vybava, motory i dalsi technika neco stoji a tak se "neznackove"  auto nizsi stredni muze cenou vyrovnat i znackovemu autu stredni tridy. A kazdy si muze vybrat, jestli chce "znackove" auto s mizernym motorem (A4 1.6 za vice jak 800 litru), a nebo za skoro stejnou cenu "neznackove" auto se spickovou technikou, silnym motorem, ctyrkolkou, DSG a podobne. Proste ty rikas, ze bys nedal 600, natoz 700 ci 800 za auto nizsi stredni. Ja bych zase nedal 800 za auto se spatnou sestnactistovkou (A4). To fakt radeji Octavii2, ci Leon2 s FSI-T 147kW ci TDI 136kW se ctyrkolkou, DSG a podobne.

    Tady je furt rozpor mezi tim, cemu ty rikas "luxusne sportovni znacka" a mezi tim, ce je opravdu luxusni a sportovni auto. A4 1.6 za 800 neni nijak zvlast luxusni a neni ani nahodou sportovni. Naproti tomu Octavia RS FSI-T 147kW sportovni je (ve srovnani s A4 1.6 zcela jiste) . A oproti te 1.6 75kW v A4 je motoricky sportovni i obycejna Octavia TDI 103kW, natoz RS TDI 136kW. Tady uz neobstoji zadne pochybne argumenty proti "sportovnosti" dieselu. Proti benzineove 1.6 75kW je proste supersportem i ta slabsi verze TDI. Cili ty furt uprednostnujes sportovni znacky (A4 1.6), ja si radeji koupim sportovni auto (Octavia RR ci Leon Cupra).

    Ja mam pocit, ze ty strasne das na image a ze si snad auto kupujes kvuli sousedum. Clovek, kterej si auto kupuje kvuli sobe, si podle me daleko spise koupi za 700 litru Octavii 2 RS 147kW, nez Audi A4 1.6 75kW za 800 litru.

    tibor
    27. května • 20:55

    no rs levna nebyla,vporovnani s konkurencikdyz pro tebe jo,je to tva vec...ale fabka rs je levna coz oto,ale je jaksi bez sportovnihi smrncu,je oskliva,interier mi nesedi a porad je to fabka no...takze bych si vzal misto fabky rs mene vykonejsi,ale pro me pritazlivejsi a sportovnejsi hondu civic sport 81kw za 495,000...ja se proste skode vyhybam,ale to nema nic spolecneho s kvalitou,to ne...a vsimnul sis,ze nektere veci se do nizsich strednich ani nedavaji,kdezto ve vyssich tridach jsou standart...ja bych taky nechtel a4 s 1,6,ale ani toledo nebo oktavku,proste v tezsich autech 74kw motor moc nepracujeale za prijatelnou cenu existuje i honda accord a to se zakldanim motorem 2,0 neni zadny loudaa vybava comfort taky ujdechceto jen se dobre divat.podivej se na test accorda,ma jizdni vlastnosti okterym se tvemu toledu ani nezda,ber to s nadsazkouja si taky radsi koupim sportovni auto a to rozhodne ne loena nebo oktavkuale treba golfar32,subaru impreza,hondu type-r,nissan 350zapod.jinak proti dieslu nemam nic,ale radsi fandim benzinakum a nejradeji mam turbo benziny,ty jsou neprekonatelnyjinak je videt,ze jsi v zadnym luxusne sportovnim aute nejel,jinak bys ty rozdily musel videt,auto neni jen motor...jinak na image dam to jo,ale ja si pod slovem image predatvuju kvalitu a exkluzivitu a ze kdyz vyjedu se saabem nepotkam jich za 10 minut 5,jinak ja si auto taky kupuju kvuli sobe,ale me dalsi auto bude saab a to ojeta 9-3 aero coupe nebo alspon s turbo benzinem s min.110kw.

    Radek
    27. května • 16:45

    Titulek příspěvku hovoří za vše. Aspoň doufám, že dají na výběr i ten 2.0T FSI, jak je psáno v článku.

    Petrxyz
    27. května • 15:07

    No už se těším, jak se majitelé TDI RS budou prohánět po dálnici a myslet si, že na jejich "uhelný závoďák" nikdo nemá.

     

    Leonardo Cupranek
    27. května • 17:35

    Proc rikas "myslet si"? Oni si nemusi nic myslet, staci, kdyz si na jeden papir budou delat carku za kazde auto, ktere predjeli a na druhej papir carku za kazde auto, ktere predjelo je. Tipni si, jak ty papiry budou vypadat.

    Nicmene musim podotknout, ze vychazet z prodejnosti FabieRS muze byt trochu zavadejici, protoze je vseobecne znamo, ze jeji cena je extremne vyhodna, s trochou nadsazky by se dalo rict "dotovana" - zejmena v porovnani s verzi Elegance se vyrazne slabsim TDI 74kW ci uplne trapnym benzinem 2.0. Takze prodejnost "uhelne" Octavie2 RS proste bude hodne zaviset na jeji cene. Pokud to bude podobne, jako u Fabie, tedy ze OctaviaRS TDI 136kW bude levnejsi, nez Octavia2 Elegance TDI 103kW, pak se RS samozrejme bude prodavat jako housky na krame. Jen me nenapada zadny duvod, proc by Skodovka mela delat nepsi auto za nizsi cenu.

    E55
    29. května • 18:54

    Ale no tak ... me se opravdu moc libi , jak si kazdy porad stoji za svym. I kdybych vedle sebe postavil napr. Modenu a Phaetona, tak mi budou diesel nadsenci rikat, ze ten V10 TDI tu modenu proste dozene i kdyby minutu pred tim videli, jak ta Modena toho Phaetona rozseka.

    Lidicky, dieslova auta jsou do urcitych objemu a poctu valcu usporna, maji diky svemu kroutaku pruznost kterou uznavam a poslednich par (BMW 3.0d, TDI 3.0, ...) jsou opravdu az prekvapive kultivovane a "vykone", ale nikdy nedosahnou /alespon ja se toho uz nedoziji/ takoveho zrychleni, maximalky a "permanence" jakou ma benzin, ktery patri do aut RS, ST, GT ....

    Nechci se handrkovat ohledne dieselu a benzinu, takovehle diskuze skutecne nemaji smysl, to uz jsem ujistil. Ukazte mi diesel , ktery se priblizi zrychleni 0-100 k hranici 5s.

    Skodovka to udela kvuli prodeji, je to jasne, jinou moznost nema a ja se ji nedivim, je to koncernova zalezitost a diesly jsou v teto republice a v evrope "velky hit". Jenze spousta lidi si take neuvedomuje, ze pokud najezdi mene nez treba 30 000 - 40 000km rocne, tak se nafta nestava tak vyhodnou. /a to je vetsinou duvod, proc se diesl porizuje = usertit/.

    Ale to bych zase jen placal ... do sportu, supersportu atd. proste patri benzin. Dejte mi diesel, ktery se mnou na okruhu, silnici ci kdekoli jinde zamete a sklopim hlavu, zmenim nazor, uznam porazku a odevzdam klicky od sveho vozu.

    tibor
    29. května • 20:18

    opravdu trefne receno,ja fakt s tebou souhlasim ve vsem a to proti dieslu nic nemam a klidne bych si oktavku rs stdi vzal,ale kdyby byla 2,0t fsi asi bych radsi ji

    GolfistaTraktorista.webpark.cz
    30. května • 9:06

    Aaaaaa, zase se ozvali kluci, kteri maj doma tu Modenu !
    Fakt me bavi prispevky od zavodniku, jejichz benzinova nedochudcata zarucene akceleruji na stovku pod 5s!
    Panove, rozhodujici je, co kdo ma doma a te to, co mate na plakatu na zdi!
    Az vas bude predjizdet Octavia RS TDI 136kW (ci 170kW), nebo Ibiza Cupra TDI 118kW (ci 150kW), tak vam ten ohmatany obrazek Modeny, ktery si nosite v penezence, moc nepomuze!

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    E55
    30. května • 15:18

    Modenu nemam, to jsem nikdy nerekl .... prijedte pristi tyden ve stredu do Brna na okruh, popovidame si o benzinovych nedochudcatech ... zarucene me poznate, resp. poznate to na co se mate na tom okruhu divat. Hezky den.

    Jen mam pocit , ze presne patrite k tem co se domnivaji, ze nejaky naftovy agregat zvladne jakykoli benzin. Vemte cokoli co mate v nafte, zkusime to. Streda od 10:00 - 12:00 Brno, plati?

    GolfistaTraktorista.webpark.cz
    30. května • 19:24

    Bohuzel, ve stredu obvykle pracuju, abych si nemusel kupovat vojety bavoraky. Ale treba dorazi bratr Zamcan, nebo ho pro jistotu pozvete: mailto:maxtdi@maxtdi.com
    Jenom skoda, ze v tom seatku nema motor s adekvatni kubaturou, 3.0TDI by mu jiste prospelo.

    http://www.maxtdi.com/fotoNitra/fotoNitra.htm
    http://www.maxtdi.com/seatleoncupra.htm

    A hlavne nezapomente taky pozvat pana Tibora s Xsarou.

    tibor
    30. května • 21:51

    hele tak  xsara splnuje limity 90 a 130 normalne a na okruhu bych sni taky mohl jet,ale asi bych si nerozdal ani s oktavkou,proste bych ji nestacil a asi bych skoncil na poslednim miste,ale co, jednou si koupim poradnyho saaba a bude to...

    Leonardo Cupranek
    30. května • 19:46

    Ale no tak, decka! Neni preci pochyb o tom, ze Modene se tezko muze nejake TDI postavit. Nicmene je fakt, ze pokrok v dieselech je vetsi, nez v benzinakach. Drive zastanci benzinu (opravnene) tvrdili, ze atmosferickej benzin je vykonnejsi, nez TDI se stejnou kubaturou. Ted uz jim tento argument jaksi prestal fungovat a tak proti dieselum argumentujou Modenou, otackama vyhonenyma Hondama, ci spickovyma motorama od BMW. Ale proste faktem je, ze beznej benzinak z beznyho auta typu VW, Ford, Opel, atd... proste uz na TDI se stejnou kubaturou nema. Je to samozrejme jednak tim, ze do vyvoje TDI se cpe hodne penez a jednak take tim, ze vyvoj TDI zacal pozdeji, zatim nebyl odhalen a vyuzit cely jeho potencional (dany objektivne vyssi ucinnosti TDI motoru), takze je stale co zlepsovat - pocinaje 2.0 TDI 136kW az po Opel 1.9d OPC 154kW - a to samozrejme zdaleka neni konec. A jak taky uz nekdo spravne rekl, nema cenu diskutovat o imaginarnich autech, ale jen o tech, ktere nam stoji pred domem. Ja bych proste rekl, ze TDI od VW (coz je bezna konfekce) se mohou v pohode merit s beznou konfekci atmosferickych dvoulitrovych benzinu, protoze zaklad 2.0 TDI je 103kW a (prozatim) nejsilnejsi verze ma 136kW. A to samozrejme pomijim fakt, ze to TDI chipnete o 30% vyse a ten atmosferickej benzin ne.
    Samozrejme do aut se zavodnima ambicema ma benzin jiste kouzlo, zejmena pokud lze tocit na 8000ot ci vyse. V takovem pripade je jedno, ze clovek neslysi vlastniho slova a jede za 30 litru benzinu. Ale ja kdyz se chci ject vykoupat na Rivieru, tak nechci pri dvou kilech tocit 7000ot (to bych asi behem te streky ohluchnul) a taky nechci cestou 5x tankovat. A pritom mi i to malolitrazni 1.9 TDI bohate staci k tomu, abych jel hodne pres dve kila a bez problemu predjel 98% benzinaku, ktere potkam.
    Ale pokud samozrejme nekdo chce jezdit exhibovat na okruh, pogumovavat silnici, atd... tak at si samozrejme jezdi benzinem. A at si samozrejme benzin koupi take ten, kdo najede rocne 10000km ci mene. A at si benzin take koupi ten, kdo ma rad zvuk vysokych otacek. At si ho koupi kazdej, komu nevadi na vykon cekat az do 5000ot. Nakonec samozrejme at si ho proste koupi kazdej, kdo chce. Ja jsem ten posledni, kdo by cokoli komukoli nutil.

    tibor
    31. května • 0:46

    tak stim souhlasim,diesly udelali takovy pokrok,ze ty od bmw se kultivovanosti naprosto vyrovnaji benzinum a urcite majitele tdi-cek patri mezi nejrychlejsi jezdce u nas na nasich silnicich,ale plati to zatim v te konfekci pouze u tdi,u hdi bych se rozmyslel,tam ty vykony jsou nic moc

    E55
    30. května • 20:18

    Ale v tom s Vami samozrejme souhlasim. Atmosfericky benzin v supersportech je uplne jina stranka veci. A take uznavam, ze kdybych si mel kupovat Octavii, tak si nejspis koupim TDI. Snazim se jen rict, ze do sportovnich aut zatim diesel nepatri, neodpovida tomu charakteristika. Tot vse nejspis ....

    Karizma
    1. června • 11:44

    Diesel do sportovních aut nepatří a nikdy opravdu patřit ani nebude. Má pro tento účel naprosto nevhodně rozložený výkon. V tomto segmentu platí, že výkon rovná se otáčky. To že někteří výrobci nabízí své sportovně laděné modely i v dieselu je jejich pouhá rekace na potávku trhu, která však nemá žádné jiné rozumné opodstatnění.

    Leonardo Cupranek
    1. června • 16:01

    No jenze "pouha reakce na poptavku trhu" je v trznim hospodarstvi nejen ten nejdulezitejsi faktor, ale rekl bych, ze v podstate jediny. A od toho se take odviji, jaky objem prostredku se investuje do vyvoje. A zatim to vypada, ze do vyvoje TD jde a pujde stale o rad vice prostredku, nez do vyvoje benzinu. Takze si zkus prolozit krivku vyvoje obou variant dejme tomu za poslednich 20 let a z toho odvodis, jak bude situace vypadat za dalsich 10 ci 20 let. Kdyz pred dejme tomu temi dvaceti lety mel beznej dvoulitrovej benzinak dvojnasobnej vykon, co stejne velkej diesel, tak pred deseti lety se ten rozdil podstatne snizil (1.9 TDI melo 81kW, kolik mel beznej benzivovej dvoulitr? Pravdepodobne pod 100kW.) a dnes je ten rozdil limitne blizkej nule (zakladni varianta VW 2.0 TDI ma 103kW, silnejsi varianta ma 136kW - kolik ma beznej dvoulitrovej benzinak? 100 az 110kW?  BMW se asi taky uz nespokoji se 110kW ze sveho TD a pujde az nekam ke 140kW-tipnul bych, ze vlelice brzy). Zkus si ty krivky vyvoje nakreslit a prolozit si je do 10 ci 20 let vzdalene budoucnosti.

    Tim samozrejme nechci tvrdit, ze F1 bude jezdit na naftu. To asi tezko. Jenze v realne praxi chce tocit 18000ot/min jen malokdo.
    Za par let bude mit motor 3.0 V6 TDI kroutak blizici se 800Nm a 2.0 TDI bude mit 500-600Nm. Ostatne proc ne - dnesni 5.0 TDI ma 750Nm a po chipu az 1000Nm. Moje chiple 1.9 TDI ma 430Nm, nove 2.0 TDI 136kW bude mit i bez chipu kroutak podobny. Cili za par let to bude bezna vlastnost bezneho motoru (az se zlepsi materialy - lehci a pevnejsi, a dalsi technologie). K cemu pak tolik proklamovane vyssi otacky benzinu? I kdyz to TD zprevoduji 2x tezsim prevodem, nez ten benzin, stejne budu mit realne vetsi kroutak a i ten o kousek nizsi rozsah otacek (5000 misto 6-8 tisic u benzin) mi zvladne lepe akcelerovat ve vetsim rozsahu rychlosti, a to i na jeden kvalt.

    Ony jsou diskuse na tema "je lepsi benzin, nebo nafta" totiz uplne mimo. Rozhodujici je prave ta poptavka a od toho se odvijejici vyska investic. Pokud budou behem nasledujicich 10ti ci 20ti let (diky rostouci poptavce) investice do vyvoje dieselu 2x tak velke, nez do benzinu, tezko lze nepredpokladat, ze ty diesely udelaji take adekvatne velky pokrok. A to zcela bez ohledu na to, co si mysli zastanci zvuku strunove sekacky. Oni se totiz vyrobci nerozhoduji podle nazoru na diskusich na autorevue.cz, natoz na strankach hondaclubu ci ToyotaSupra clubu.

    Ja jsem jen zvedav, cim budou zastanci benzinu argumentovat za 5 let ci 10 let. Uz nyni jim dochazeji argumenty ohledne vykonu, s nastupem FAP jim dojdou argumenty ohledne dymu, s nastupem novych generaci TD jim dojdou argumenty ohledne kultivovanosti (coz je jiz videt na prvnich vlastovkach typu BMW 330d), atd... Az bude mit 2.0d vykon 160kW a kroutak 500Nm, nepujde z nej ani oblacek a nebude ani slyset, az bude mit 3.0d 240kW a 800Nm, atd... cim pak budou argumentovat? A dvoulitrovej diesel s takovymi parametry klidne muzeme cekat do dvou let. 
    Zbydou jim uz jen zcela iracionalni argumenty typu "zadnej opravdovej ridic si neda do auta motor z traktoru", nebo "neni to fer, kdyby se do vyvoje benzinu investovalo tolik, co do TD, byly by benziny nekde jinde", nebo "nafta do kamen", nebo "k cemu 800Nm v 1500ot? Neni to zbytecne?" a podobne.

    Benzinovej motor neni pro TDI konkurenci, je jeho predchudcem. Pro TDI bude casem konkurenci nejake hybridni auto, auto s palivovymi clanky, atd... Cena ropy roste a tudiz poroste i tlak na snizovani spotreby. Cili treba za 30 let nastane doba, kdy pravi zavodnici budou jezdit v 3.0 TDI 500kW 1000Nm a  budou nadavat na auta s palivovymi clanky, ze to neni ono, ze si to clovek co jezdi srdcem nikdy nemuze koupit, ze alkohol patri do zaludku a ne do motoru, ze palivovy clanek patri do notebooku a ne do auta, atd...

    E55
    3. června • 10:27

    Myslim, ze uz jsem rekl dost, ale jen neco malo navrh. Nejsem zastance benzinu, diesel mi nevadi, do beznych provoznich aut. Myslim, ze se ale v tomto clanku motame okolo "spotrovnich" aut. Nevim zda-li jste nekdy jel v nejakem supersportu, ale jestli ano, tak mi nerikejte, ze si dovedete predstavit v tom aute naftu!? Slysel jste nekdy "jecet" nejaky supersport? Jede Vam u supersportu o spotrebu?
    Kroutak 700Nm mam i v benzinu, "je to k nicemu". je tam temer od zacatku otacek a reknu Vam ze s vypnutym ESP nepreju nikomu se s timhle kroutakem rozjizdet bez zkusenosti. /zaplat panbuh za automat a ESP/. Kroutak neni dominantou "sportovniho" vozu vozu.

    Kdyz vezmu svou starickou Alfu GTV na kterou nedam dopustit, je to jediné auto , kterého se doufám nikdy nebudu muset zbavit a hodlám ho udržovat /srdcová záležitost/ žádné z aut které jsem měl a mám jsem neměl tak rád ač jsou "výkonější". Je v ní 2.0 V6 Turbo. Nízkoobsahový šestiválec s "malým" turbíčkem. Na velikost tohodle motoru je výkon 148kW docela málo, že!? do 3000 otáček je to úplně mrtvé, od 3000 do 5000 je krásně pružný a nad 5000 to dělá kouzla. Zkuste do tohodle auta dát TDI a láska k autu zmizí. A troufnu si tvrdit, když budu držet svou hlavu plnou adrenalinu nad 5000, neporazíte ani s C30AMGCDI, které je výkonnější. Jde o ten adrenalin a zvuk motoru, který ve vás probudí naprosto neskrývané bušení srdce a nedovolí Vám prohrát, tohle diesel nedokáže. Ale k tomuhle člověk potřebuje být řidič, "řidič srdcem" aby to pochopil.

    Karizma
    1. června • 22:12

    1. To, že reakce na potávku trhu je v tržním hospodářství ten nejdůležitější faktor je pravda, ale to ještě neznamená, že daný výrobek (diesel) je technicky (nej)vyspělejší, neboť trh se zaměřuje především na poměr cena/výkon-v tomto případě spotřeba a cena paliva. Poptávka je velmi vrtkavou záležitostí a netroufal bych si odhadovat co bude za 20, 30let, kdy do té doby může teoreticky vzrůst cena nafty oproti benzínu na takovou úroveň, že ani nižší spotřeba dieselu nezaručí jeho prodejnost. Chci tím říct, že hlavním faktorem rozšíření dieselů je hlavně jejich nízká spotřeba ve spojení s levnějším palivem. Nikoli, jízdní projev vznětových motorů, který je v tomto případě druhotný.

    2. 18 000 ot./min. netočí žádný sériový motor. 800Nm již v nízkých otáčkách se dobře vyjímá na papíře, avšak v běžném provozu už je problém takovýto krouťák vůbec bez problémů přenést na silnici. Vím, že jsi kdysi psal, že na dvojku či trojku obzvláště za mokra nemůžeš max. akcelarovat bez prokluzu kol. A to máš jen nějakých 420Nm nebo kolik. A proto se ptám k čemu je takový obrovský krouťák, když je plně využitelný v nejlepším případě jen za ideálních adhezních podmínek?

    3. Pokud půjde poptávka stejným směrem a tempem jako dosud tak ano, v dohledné době v našem regionu lze očekávat, že benzíny budou v drtivé menšině. Přesto si zase nemyslím, by určití výrobci (Honda, Subaru...) do svých sport. modelů dávali diesely a určité automobilky je vůbec nabízely (Ferrari, Porche...)

    4. Proti dieselům se do budoucna argumentace měnit příliš nebude, není ani důvod, neboť zvukový projev, kultivovanost, výkonová charakteristika, se z principu odlišného způsobu činnosti dieselu ani do budoucna výrazně nezmění. Jediná oblast po technické stránce ve které diesel výrazně překonává benzín je spotřeba (což je důvod proč je tak rozšířen), kroutící moment si zvolili výrobci jako výborný marketingový tah na neznalé zákazníky, kteří ve většině případů ani nemají tušení co to vůbec je a co vlastně vyjadřuje a tak jsou jím doslova posedlí.

    aaa
    2. června • 0:34

    Nema cenu tady rozpoutavat nejaky flame, na to je nase debata priliz akademicka.

    ad1) Nesouhlasim s tim, ze lidi si kupujou diesely pouze pro nizsi spotrebu. U aut za dva miliony to uz pro majitele nemusi byt rozhodujici kriterium. Proste mnoha lidem vyhovuje charakteristika dieselu (zatah odspoda) i to, ze kdyz jedou napric Evropou vyssi rychlosti, nemuseji poslouchat zvuk holiciho strojku (7000ot/min). Pro takove lidi ma nizsi spotreba TD ne vyhodu v uspore, ale dejme tomu v mene caste nutnosti tankovat.

    ad2) 18000 seriovy autak netoci, ale je to ten duvod, proc se do F1 davaj benzinaky. Seriova benzinova auta toci 6 az 8 tisic, coz se proste neda poslouchat. 800Nm v nizkych otackach nemusi byt k zahozeni. Pri nahonu na zadek (BMW) ho na silnici prenesete a pri nahonu na vsechna 4 (Audi) jakbysmet. A kdyz se ten 800Nm TD zprevoduje ne 2x vic, ale 4x vic, nez benzinak, tak na kolech ten kroutak uz takovej nebude a vyhodou bude, ze to TD bude muset tocit jeste min, nez dnes. Pokud TD jede do 5000ot a benzin do 7000ot, ale ten TD je 4x vic zprevodovan, tak je to asi takove, jako by to TD melo ctvrtinovy kroutak (800/4=200Nm), ale ctyrnasobne otacky (5000x4=20000ot) a to zadny benzinak nema. Pak takove TD na jediny rychlostni stupen zrychli z 50km/h treba na 300km/h - proste kombinace vysokeho kroutaku a tezsiho prevodu anuluje vyhodu benzinu v rozsahu otacek a pritom to furt nerve jako sekacka.

    ad3) Souhlasim a take nepredpokladam, ze by v supersportech zacaly byt nasazovany diesely. Nicmene bych se vubec nedivil, kdyby treba do Cayenne dali 5.0 V10 TDI. Tusim, ze se o tomto motoru uvazovalo i do Maseratti ci neceho podobneho. Ale v takovych autech samozrejme budou diesely v mensine. Kazdopadne do "sportovnich znacek" od BMW az po Alfu se TD dava a je vice nez uspesne.

    ad4) Jak to, ze se nezmeni? Vzdyt uz se meni! Cim novejsi diesel, tim mene smrdi a tim ma lepsi zvuk. To je proste realita. Rikat, ze si vyrobci zvolili kroutici moment jako marketingovy tah je nesmysl. Davna poucka naopak rika, ze lide mluvi o vykonu, ale jezdi na kroutak. Kroutak je to, co auto rozjede, co ho akceleruje. Nejaka vykonova spicka v 6000ot to neni - leda ze bych se rozjizdel tak, ze motor roztocim na 6000ot a pak naraz pustim spojku. Vykon a kroutak jsou souvisejici veci, jeste je treba brat do uvahy otacky a take prevody. Jak jsem jiz rekl nekolikrat, takova benzinova Octavia 74kW ma presne 2x lehci prevody, jako moje 1.9 TDI. Ale jelikoz mam vice nez 2x takovy kroutak, tak jsem na tom stale jeste lepe. A ta Octavia sice toci treba do 6500 a ja jen do 4750, ale ona pri tech 6500ot jede 160 a ja pri 4500ot jedu 240. A i u srovnatelne vykonnych motoru nepanuje zadna nadrazenost benzinu - viz horsi akcelerace i maximalka Mazdy3 GT 2.0 110kW oproti tezsimu Toledu 1.9 TDI 110kW.
    Ja proste nechapu, jak muze nekdo nevidet ten vyvoj. Pred dvaceti lety tu byl 1.9D 47kW. Pak prisel 1.9TD 55kW. Pak 1.9TDI 66kW. Pak 1.9 TDI 81, 85, 96, 110 a konecne 118kW. Furt devatenactistovka. Posledni diesely plni EURO3, ci EURO4, maji filtr pevnych castic, atd.... Maji podstatne kultivovanejsi zvuk (dano jednak konstrukcnimi zmenami a jednak lepsim odhlucnenim). I rozsah pouzitelnych otacek se zlepsuje. Stare diesely tahly od 2000 do 4000, nove od 1500 do 5000. A maji podstatne vyssi kroutak, takze si mohou dovolit i tezsi prevod, kterym se ten zvysujici se rozsah otacek dale nasobi. Co budete kritizovat treba na nejakem BMW 330d model roku 2008, ktery bude mit 200kW, 600Nm, z vejfuku mu nepujde nic a pod kapotou ho ani neuslysite? Myslite, ze to neni realne? Nezda se vam, ze tam ten vyvoj rychle smeruje? Co budete kritizovat potom?

     

    Karizma
    2. června • 13:59

    ad1. Souhlasím s tím, že u auta za dva miliony už spotřeba asi není rozhodujícím kritériem při výběru motoru, ale kolik jezdí aut za dva milony s dieselovým motorem v porovnání s dieselovými auty za 0,5; 0,8 mil. A v této cenové relaci jde o náklady na palivo v prvé řadě. Je pochopitelné, že do určitých vozů se hodí jen motor jehož charakteristika odpovídá zaměření onoho vozu. Z těží si umím představit v BMW 7 motor z M3 a naopak.

    ad2. "Seriova benzinova auta toci 6 az 8 tisic, coz se proste neda poslouchat." Jsou benzínové motory, které jsou ve vysokých otáčkách libozvučné a které nejsou. Je to věc názoru. Je to stejné jako kdybych řekl, že ten klapot u nafťáku je otravný. S tím zpřevodováním, to není tak jednoduché. Čím težší převod použiješ, tím horší bude celková dynamika auta a pokud bude převod abnormálně těžký vzhedem k výkonové charakteristice motoru tak na jedlotlivé rychlostní stupně dosáhneš jen velmi omezenou max. rychlost. Nehledě na to, že při takovém zpřevodování se dostáváš do problému s limitními otáčkami motoru v nízkých rychlostech, kde bys byl nucen použít dejme tomu 8st. převodovku. Kombinace vysokého krouťáku a těžkého převodu tedy v žádném případě neanuluje rozsah otáček u benzínu.

    ad3. Souhlas

    ad4. "Davna poucka naopak rika, ze lide mluvi o vykonu, ale jezdi na kroutak. Kroutak je to, co auto rozjede, co ho akceleruje." Na základě tohoto výplodu vidím, že patříš také mezi lidi, kteří nemají tušení, o čem je řeč.

    Ale ano, vývoj v dieselových motorech je nezanedbatelný, ale rozhodně bych ho nepřeceňoval. Neustále je to diesel a jako diesel se bude i se všemy neduhy (a že jich není málo) také nadále chovat.

    PS. Kde jsi přišel na to, že diesely táhnou až do 5tis? Točí to ano, ale rozhodně netáhnou. Zátah u nich končí po překročení 3tis. otáček.

     

    Leonardo Cupranek
    2. června • 15:36

    ad1) Neni otazka, kolik jezdi TD za 2 mil, ale kolik procent aut za 1 az 2 mil ma TD (tedy vsechny ty Audiny, BMW, Mercedesy), atd...  - tekl bych, ze mozna betsina z nich je TD. A ano, v relaci 0.5 az 0.8 mil jde o naklady na palivo, ale i o dalsi parametry. Ja znam opravdu dost lidi, kteri byli zurivymi zastanci benzinu, jezdili auty typu Alfa, a ted jsou nadseni z TD a pravdepodobne se k benzinu nikdy nevrati. Samozrejme ze vsem temto lidem s TD o vykonu cca 100kW se libi i to, ze klidne mohou jezdit za 4.5 litru. Ale ani u nich to proste neni to jedine, co se jim na TD libi. Jejich stanovisko doslaova je: "ma to charakteristiku jako elektromobil".

     

    ad2) Ja nemam nic proti "libozvucnemu" a dravemu zvuku benzinu. Jen je otazka, jestli ho chci poslouchat porad, nebo jen kdyz si jedu sportovne zajezdit na sotolinu. U naftaku je "klapot" na volnobecne otacky - to je pravda a taky je pravda, ze slusnej benzin na volnobeh neni slyset vubec. Ale je to opravdu vec zvyku - ja uz jsem na svoje TDI-PD zvyklej. TDI-PD ma nejtvrdsi zvuk ze vsech TD, ale me ten zvuk vadi akorat pri nizkych otackach studeneho motoru. Ve vyssich otackach (3000-5000ot) bych temer rekl, ze motor dela "sportovni kulisu" i kdyz samozrejme uplne jinou, nez benzinak tocenej na 8000ot.
    K tem otackam - samozrejme zalezi, jakej diesel vezmes. Ale kdyz budes mit diesel, kterej ma kroutak 320Nm (seriove 1.9 TDI 110kW) a jede od 1500 do 4750ot, tak si muzes dovolit ho vic zprevodovat, nez stejne vykonnej benzin - treba prave tu Mazdu3 GT 2.0 110kW (ma jen 187Nm a az v 4500 otackach). Praktickym dusledkem je to, ze to stejne vykonne TDI ma srovnatelne (mirne lepsi) zrychleni 0-100 i maximalku.

    ad4) To neni pravda. K cemu mi je max kroutak ve 4500ot a max vykon v 6000ot? To mam furt jezdit v techto otackach? V beznem provozu se preci tyto otacky nepouzivaji!  A to cituji parametry prave te Mazdy3 GT 2.0 110kW. Toledo 1.9 TDI 110kW ma max kroutak 320Nm jiz v 1900ot a max vykon 110kW jiz pri 4000ot. I kdyz tedy budes brat, ze kroutak je bezvyznamna velicina (jako ze neni - jinak by TDI i pri nizkych otackach pri akceleraci nehrabalo - proste se to projevuje!), tak furt tu zustava fakt, ze TDI ma tech 110kW uz ve 4000ot, kdezto benzin az v 6000ot (kolik lidi je ochotno permanentne jezdit na 6000 otacek?). Ostatne zkus si dat testovaci jizdu ve stejne vykonnem benzinu a TDI. To je proste rozdil dany turbem. Auto bez turba tahne az ve vyssich otackach a tak je ten jeho vykon obtizne vyuzitelny (tedy treba ne pri beznem pruznem zrychleni). Naopak takova benzinova 1.8T, protoze ma turbo, je ochotna fungovat i v nizsich otackach, podobne jako TDI a proto se s ni prijemne jezdi. Dnesni moderni benziny se chlubi vysokymi vykony (treba 1.6 s vykony 74 az 88kW), ale kdyz si do toho clovek sedne, tak zjisti, ze ten vykon mu je skoro na nic.

    ad4) Parametry nechipovaneho serioveho 1.9 TDI pri 4820ot (dle grafu z brzdy) : 200Nm a 97kW. Je to malo? A chiple TDI (kterych je na silnici tak polovina) : http://seat.unas.cz/clenove/015/Praha-Plzen2.JPG . Cili jede tachometrovych 245km/h pri cca 4500ot. Chiple i nechiple TDI ma vrchol vykonu v 4000ot, ne ve 3000ot.

    TDI je pro majitele benzinu veliky nezvyk. Me to taky trvalo docela dlouho, nez jsem se s tim szil. Je to tak nejak mene prirozene. Ale kdyz si na to clovek zvykne, uz by nemenil. Leda tak za nejake slusne benzinove V6, nebo za turbobenzin. Jenze kdybych s nejakym 2.5 V6 jezdil tak, ako ted s TDI, tak jezdim za 20 litru benzinu. Podle me by me PHM stalo 3x tolik! A to uz je proste padny argument. Je to rozhodne vetsi rozdil, nez u setrilku s motyli nohou, kteri by v TD jezdili za 4.5 litru a v benzinu za 6.

     

    E55
    30. května • 19:44

    Povím jen několik málo slov. Sem jsem začal přispívat teprve nedávno, poradil mi bratr abych po svém rozvodu z manželkou nechlastal a nedělal kraviny a radši si našel nějakou cestu jak se zabavit. Odjel jsem na dovolenou, podívat se na velkou cenu do Maroka, jezdím blbnout , čtu na internetu věci které mě baví a trávím moc času s přáteli /práce počká, jsou tam lidi kterým věřím a nenechají firmu padnout, dalo by se říci, že peníze už nějaký čas pracují pro mě/. Ač je mi něco málo přes třicet, zdá se to být jako nejlepší cesta k tomu si pročistit hlavu a neklesnout u nikoho v očích. Sem se dá přispívat anonymě, takže je to paráda. Z 99% jsem si jist , že z mého okolí tyto diskuze nikdo nečte, stejně jako jsem to nedělal ani já, občas zabrousím na stránky ale tím to končí. Každopádně to pomáhá a to je pro mě důležité. Nemám za potřebí se s někým handrkovat o naprosto nedůležitých věcech, které tady "řeší" , ale proč ne, když to pomůže vypnout a počítač je dobrý přítel, tak to někdy neuškodí. Třeba někdy zjistíte sám.
    A jen mimochodem, Modenu bytostně nenávidím. Je to skoro tři měsíce od rozvodu a pokaždé když vidím stříbrnou Modenu /můžete ji také dost často zahlédnout na podzemním parkovišti v kotvě/ tak je mi moc úzko. Bylo to to poslední co si z garáže ex-manželka odvážela , když se stěhovala.

    Dojemné , že. To je na tom internetu nádherné. Když sem zabrousí nějaký známý , hned bude vědět, ale ostatní neví ... a mě se zase ulevilo. To je perfektní.

    Mějte se.

    Taranakki
    30. května • 20:39

    TO SE DIVIM, ZE TAM JESTE PARKUJE, NA TAKOVY VUZ JE V CECHACH POTREBA OSOBNI 24 HODINOVY HLIDAC...

    Tomas MB
    28. května • 8:05

    Leonardo Cupranek ma opravdu jedny z nejlepsich nazoru na tomto serveru!!

    Jirina
    28. května • 1:56

    Jenže Škodovka potřebovala, aby se FabieRS prodávaly za kažkou cenu. Museli splnit určitou prodejnost sériového modelu, aby mohli homologovat Fabii WRC, která z RS vychází.

    Majkl D
    1. června • 13:21

    No docela by me zajimalo, kde si prisel na to, ze FabiaWRC vychazi z RS... To me docela pobavilo

    Leonardo Cupranek
    29. května • 9:15

    No vzdyt o tom mluvim. A u OctavieRS tuto potrebu "dotovani" mit nebudou. Vzdyt jsem psal, ze usuzovat na cenovou "vyhodnost" nove Octavie RS TDI 136kW podle "vyhodnosti" FabieRS je nesmysl, protoze v pripade Octavie Skodovka nemusi mit duvod ten prodej takto popostrkovat, takze si to RSko klidne necha pekne zaplatit.

    Podle me ale technicky rozdil mezi TDI 103kW a RS-TDI 136kW bude zhruba na stejne urovni, jako rozdil mezi 1.9 TDI 96kW a 1.9 TDI 110kW. Samozrejme ze tam je (krome softwaru) i nekolik "hardwarovych" zmen - asi nejmarkantnejsi zmenou je podstatne vetsi intercooler a naporovy chladic oleje. Proto je taky TDI 110kW o 50000Kc drazsi, nez TDI 96kW  (i kdyz nekteri ignoranti nadavaji, ze to je jen marketing a ze se to lisi jen softwarem - jen ten intercooler stoji hezkejch par desitek tisic a ten chladic oleje tak alespon 15000Kc).
    Nicmene koncepcne jde stale o stejne motory, takze lze verit tomu, ze RS-TDI 136kW bude tak o tech cca 50 tisic drazsi, nez bezne 2.0 TDI 103kW.

    U motoru FSI-Turbo 147kW je ale situace trochu jina. Zde se jedna o zasadnejsi prestavdbu - atmosfercika verze samozrejme nema vubec zadne turbo, vubec zadny intercooler, atd.... Cili ciste z pohledu nakladu by cenovy rozdil mezi FSI a FSI-T mel byt vetsi, nez cenovy rozdil mezi TDI 103kW a RS-TDI 136kW.

    Ale marketing na toto samozrejme muze mit jiny nazor - 1.9 TDI 110kW je treba v Toledu o cca 50 tisic drazsi, nez 1.8T 132kW. Ve stare Octavii je take TDI 96kW drazsi, nez 1.8T 110kW.

    U "zakladnich" verzi je (v pripade Seatu Altea) cenovy rozdil 36 tisic. Motor 2.0 TDI 103kW je o 36 tisic drazsi, nez atmosfericke 2.0 FSI 110kW. Takze bude zalezet, jestli cenu "RS" verzi vice ovlivni naklady, nebo marketing. Pokud naklady, tak diky nutnosti nasadit turbo a intercooler do FSI se jeho cena minimalne vyrovna ostrejsimu TDI 136kW (kde se nic noveho nedoda, jen se nektere dily nahradi "vykonnejsimi"). Pokud ale zvitezi marketing, zustane cenovy rozdil podobny, tedy TDI 136kW bude opet o cca 40000 drazsi, nez FSI-T 147kW. To ale ukaze az cas.

    Martin Kokeš
    1. června • 15:50

    Ad odlišení 95 kW a 110 kW TDI - k tomu co popisujete navíc: jiná pístní a kliková skupina (ojnice, ložiska)...

    tibor
    27. května • 20:09

    ty myslis,ze rs-jezdi tolik?to asi ne,nejvic jezdi starejch 2,0litru a ti jsou k neporazeni...me teda nejvic predjizdeji stary strepy s vykonyma motorama nez oktavky,ty ani ne

    Petr
    27. května • 17:51

    No jestli to není tím, že majitelé nafťáků jezdí rychleji právě proto, že si myslí, že mají žihadlo. Nejvíc jsou to ty Octávky TDI 66 kW. Přitom normální auta jako A4 1.8T jezdí běžných 140 a žíly jim to nerve, že je nějaká Octávka předjede.

    mpe
    27. května • 19:38

    Tohle mi přijde jako šílený klišé. Jezdím často a myslím, že tento názor je spíš koloritem těchto diskusních fór, než že by měly nejaký základ v realitě. Já mám taky TDI 66 kW a jezdím normálně, tak nedělejte pravidlo z toho, když se vám zdá, že nějaký hňup jel rychleji než by měl...

    V motoru to není. Kdyby tentýž hňup sedl do audiny, tak by nejspíš taky nejezdil pomaleji...

    Leonardo Cupranek
    27. května • 18:00

    I kdyby na teto uvaze neco bylo (a je to i mozne), tak k cemu ti majitele A4 1.8T maji to 1.8T, proc neusetrili 100 litru a nemaji 1.6 75kW, kdyz jezdi jen 140?

    Me tohle prijde jako takove zjednodusujici, rikat, ze lide se slabymi motory jezdi rychle a lide se silnymi jezdi pomalu. Me tedy zadne slabe auto dlouho nepredjelo, predjizdeji me akorat lepsi bavoraky ci medaky, takze ti lide ten vykon spise pouzivaji. Kdyz se kouknes na zpravy, tak vetsinou rikaji, ze se rozmlatil nejaky podnikatel ci mafian ci politik v audi, bmw ci mercedesu ve dvou kilech. Samozrejme ze obcas potkam i nejakou vytunovanou felinu ci trojkovej golf, ktery se snazej ject rychle, ale tech rychlejch bmw, medaku a audin je mnohonasobne vice.

    performer
    27. května • 14:48

    Evropani jsou nepoučitelní. Stále "ekologičtější" auta produkují stále více a více smradu. Čím to? V Japonsku i v USA smradu ubívá - v Evropě nikoliv. Ano - DIESEL je příčinou !!!

    Santa Claus
    2. června • 22:48

    Jo jo, na to "ekologicky" vyvazeny USA to bych prisahal. No ono je to videt na tech miniaturnich motorech, tak tech 3-6 litru V6 a V8 pri asi 70-90 konich, spotreba nejlepe 1 galon na mili (1 galon ca 4 l, 1 mile ca. 1.5 km) nejkvalitnejsiho 87 oktanovyho benzinu. Kam se my v Evrope na to hrabem! Jo jo a nejdriv byl Santa Claus.

    Edmund
    1. června • 10:18

    Nesnáším "inteligenty", jako je performer. Radikální a hloupé názory kombinované s naprostým nezvládnutím pravopisu. Super vizitka

    performer
    1. června • 18:24

    já zase nesnáším češtináře, kteří se mohou posrat z pár překlepů....

    Petr
    27. května • 16:21

    S filtrem pevných částic má nafťák nižší emise než benzín. Tak sa prober

    performer
    28. května • 8:35

    To je jeden z největších omylů. Smrad z dieselu neobsahuje jen pevné částice odstranitelné nějakým filtrem. Kromě toho obsahuje i mnohem vyšší (ve srovnání s benzinem) množství oxidů dusíku. A kromě toho obsahuje i ty vůbec nejkarcinogenější látky, které vůbec existují. Nižší emise má tak akorát pokud jde o (relativně) neškodný CO2.

    Dusan
    28. května • 20:03

    Ach jo. Dalsi chemicky diletant, ktery nikdy nepochopi, ze nizsi obsah CO2 je u spalovaciho motoru z principu nesmysl!

    Snehulda
    27. května • 16:50

    Jo, ale kolik takovejch aut tady jezdi ... rekl bych ze skoro zadny, takze se prober ty ....

    Niemand
    27. května • 21:27

    Jedna vec je filtr pevnych castic a druha vec je nejaka norma, kterou splnuje. Nektere motory jsou ekologictejsi i bez filtru pevnych castic nez jine, ktere ho maji.

    Asi zalezi na konkretnim modelu motoru. Dle meho je v nafte budoucnost, alespon za stavajicich cen ropy a stavajiciho pokroku, ktery se na poli naftovych jednotek odehrava.

    P.S. Az budu mit litr naturalu za 12 korun, taky si poridim V12, 5,8 litru jako maji "ekologove" v USA.

    Mishu
    27. května • 17:02

    diesel je aj bez filtra ekologickejsi ako benzin, jedine co produkuje viac je sadza... filter castic prave tu zachytava!!! tak porozmyslajte ze kto sa ma prebrat! diesel je daleko lepsi a pokrokovejsi ako benzinak!

     

    a co sa tyka usa, tak maju cistejsie koli tomu ze nie su tak nahusto ako my tu v eu, a japonci chodia na bicykloch

    PG
    31. května • 9:59

    Zajímavé je že TDI splňuje pouze normu euro 3 a benzín euro 4. Tak nevim nevím jestli je diesel ekologičtější. 

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    X12345678
    21. října • 15:38

    Jenže ony normy Euro X nejsou pro benzín a diesel shodné. takže pokud benzín plní Euro4 a diesel Euro 3, neznamená to že diesel je na tom z hlediska emisí hůř.

    Snehulda
    27. května • 18:36

    Doporucuji hodne intenzivne dychat prave ty saze s dieselu - za par let te rakovina plic nemine. Ale jinak je urcite ekologictejsi nez benzin, az na ten bordel kterej nici plice zivocichum a ucpava pruduchy (nebo co) u rostlin ...

    forester
    27. května • 17:08

    Jo aha... tak se Zajed podivat do Tokia. Tam jeZdi vic aut, jak v cely tyhle republice a ujistuji te, Ze ani druhej den nemas na kosili kolem krku cernej pruh, jako kdyZ se projdes hodinu po PraZe. A tamni Zacpy jsou uplne silene, kam se hrabeme...

    Luděk Gűhl
    27. května • 14:15

    Je tu fajn, na Octavii a na její verze se moc těším!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Mistr Ta-Hu
    27. května • 14:12

    "Naftovy motor a sportovni verze" jde k sobe asi stejne dobre jako "motor vzadu a rodinna limuzina"... Koukam, ze Skodovka se asi nikdy nezmeni

    ddaavve
    14. prosince • 10:50

    Tak se v ní zkus projet dlbecku!

    JJ
    27. května • 17:27

    "motor vzadu a rodinna limuzina" - proč ne? Já si na prodlouženou T613 s rozvorem 315 cm rozhodně nestěžuju a rodina také ne

    Bob
    27. května • 17:24

    Debile! Proč by se Škodovka měnila - když se Fabie RSprodalo 2x tolik než mysleli?

    Jinak to pozdní uvedení RS se dalo čekat, vždyť tak asi prvních 12 měsíců nestačí ani vyrábět normální verzi.

    VIP
    28. května • 0:09

    Aaaaa! Potrefena husa se ozvala Tak to vybal Pepiku, ze ty sis ten krap koupil Tak to mi je te vazne lito Priste zkus pred koupi auta pouzit mozek


    No
    28. května • 1:13


    Podle mě, ten kdo koupí francouze, tak asi nemá mozek... (berte s nadhledem) 

    Doporučujeme

    Články odjinud