Nová Octavia je výhodnější než stará (srovnání)

Se znalostí cen a příplatkových výbav není problém srovnat starou a novou Octavii. Vybral jsem základní verzi Classic s motorem 1.6 a vrcholnou výbavu Elegance s nejsilnějším nafťákem. U staré Octavie to je 1.9 TDI 96 kW, u nové 2.0 TDI 103 kW; oba motory se pojí s manuálním šestikvaltem.

1.6 MPI Classic Škoda Octavia Nová Škoda Octavia
Základní parametry
Délka (mm) 4507 4572
Šířka (mm) 1731 1769
Výška (mm) 1431 1462
Rozvor (mm) 2513 2578
Hmotnost min./max. (kg) 1205-1335 1255
Kola/pneumatiky 175/80 R14, ocelová 195/65 R15, ocelová
Zavazadlový prostor (l) 528/1328 560/1350
Palivová nádrž (l) 55 55
Motor
Objem ccm 1595 1595
Druh motoru zážehový zážehový
Válců/ventilů 4/2 4/2
Výkon (kW)/otáčky 75/5600 75/5600
Točivý moment (N.m)/otáčky 148/3800 148/3800
Typ převodovky/počet stupňů manuální/5 manuální/5
Poháněná kola přední přední
Brzdy vpředu kotoučové kotoučové
Brzdy vzadu bubnové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 190 190
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,8 12,3
Palivo Natural 91/95 Natural 95
Spotřeba (l/100 km) 10,2/5,7/7,3 9,8/5,7/7,2
Výbava
Posilovač řízení
Přední okna v elektrice 7 500 7 000
Zadní okna v elektrice - 5 000
Zrcátka v elektrice 4 000 4 000
Centrální zamykání 7 900
Dálkové ovládání centrálu ** 4 000
Alarm 14 400 ** 9 000
Loketní opěrka vpředu - 4 900
Palubní počítač - -
Tempomat - 11 000
Bi-xenonové světlomety - -
Klimatizace (A/M/PA) 37 500 (M) 34 100 (PA)
Autorádio 6 800 7 000
Airbag řidiče
Airbag spolujezdce
Boční airbagy 11 400
Okenní/hlavové airbagy - 9 900
ABS
ASR -
Stabilizační systém (ESP) - 12 900
Přední mlhovky 7 000 * 4 900
Parkovací asistent - 9 000
Metalíza 8 500 8 500
Základní cena 420 000 459 900
Cena vč. příplatkové výbavy 513 100 591 100

Poznámky:
* vč. el. ovládaných zrcátek
** vč. dálkově ovládaného centrálního zamykání

Ze srovnání je patrné, že stará Octavia Classic je velmi omezena v možnosti připlatit si nadstandardní výbavu, zatímco u nové Octavie lze dokoupit v podstatě vše. Když k tomu přidáte fakt, že nová Octavia má ve standardu boční airbagy, kotouče vzadu a centrál, je stará Octavia Classic docela nevýhodná.

1.9/2.0 TDI Elegance Škoda
Octavia 1.9 TDI
Nová Škoda
Octavia 2.0 TDI
Základní parametry
Délka (mm) 4507 4572
Šířka (mm) 1731 1769
Výška (mm) 1431 1462
Rozvor (mm) 2513 2578
Hmotnost min./max. (kg) 1295-1425 1355
Kola/pneumatiky 195/65 R15, litá 195/65 R15, litá
Zavazadlový prostor (l) 528/1328 560/1350
Palivová nádrž (l) 55 55
Motor
Objem ccm 1896 1968
Druh motoru vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný
Válců/ventilů 4/2 4/4
Výkon (kW)/otáčky 96/4000 103/4000
Točivý moment (N.m)/otáčky 310/1900 320/1750-2500
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/6
Poháněná kola přední přední
Brzdy vpředu kotoučové kotoučové
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 207 208
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,7 9,6
Palivo nafta nafta
Spotřeba (l/100 km) 7,1/4,5/5,4 7,2/4,6/5,5
Výbava
Posilovač řízení
Přední okna v elektrice
Zadní okna v elektrice
Zrcátka v elektrice
Centrální zamykání
Dálkové ovládání centrálu
Alarm 5 500 9 000
Loketní opěrka vpředu
Palubní počítač
Tempomat
Bi-xenonové světlomety - -
Klimatizace (A/M/PA) 17 400 (A) ● (A)
Autorádio 10 500 7 000
Airbag řidiče
Airbag spolujezdce
Boční airbagy 8 900
Okenní/hlavové airbagy - 9 900
ABS
ASR
Stabilizační systém (ESP) 21 700 12 900
Přední mlhovky
Parkovací asistent 9 000 9 000
Metalíza 8 500 8 500
Základní cena 633 000 649 900
Cena vč. příplatkové výbavy 714 500 706 200

Podobné je to i výbavy Elegance. Tu má nová Octavia v základu rovněž lepší, přitom cenový rozdíl je nepatrný. Když dokoupíte do obou Octavií stejnou výbavu, je nový model nepatrně levnější. A to má novější konstrukci, více místa vzadu, větší zavazadlový prostor, hlavové airbagy a duální klimatizaci. Jednoznačný závěr: nová Octavia je cenově výhodnější než stará. Jediným důvodem, proč si pořídit starou Octavii, může být dočasná absence automatu, 4x4 a kombi u nového modelu.

Poznámka: Také vás překvapilo, jak levné je do nové Octavie ESP?

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků