Nová Octavia bude levnější než Golf

Podle Vratislava Kulhánka, předesedy představenstva Škody Audo, bude nová Octavia stát na německém trhu pod 15 tisíc eur; Golf 1.4 55 kW tam přitom ve výbavě Trendline stojí 15 220 eur. Pokud rozdíl cen cca osm tisíc aplikujeme na český ceník (Golf 1.4 stojí u nás 439 tisíc), vychází mi cena nové Octavie okolo 430 tisíc za základní model. Přitom lze očekávat srovnatelnou výbavu jako u Golfu, tedy alespoň čtyři airbagy (Golf má šest), ABS, centrální zamykání a zrcátka v elektrice.

Stará Octavia začíná v Česku na 400 tisících za model 1.4 55 kW (v základu jsou dva airbagy a ABS); pokud uvážím lepší výbavu nové Octavie, není cenový rozdíl mezi starou a novou verzí nijak dramatický. Bude-li Škoda chtít zajistit staré Oktávce odbyt, bude muset jít s cenou dolů, jinak každý rozumně uvažující zákazník půjde do dvojky. Kulhánek přitom uvedl, že v prodejích bude stará Octavia nad novou převažovat; logicky z toho plyne, že cena bude skutečně nižší.

Ostatně ceník zveřejní Škodovka už druhého března, takže už nebudeme muset spekulovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Octavia versus stará

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků