Nová Octavia bude levnější než Golf

Nová Octavia bude levnější než Golf

Podle Vratislava Kulhánka, předesedy představenstva Škody Audo, bude nová Octavia stát na německém trhu pod 15 tisíc eur; Golf 1.4 55 kW tam přitom ve výbavě Trendline stojí 15 220 eur. Pokud rozdíl cen cca osm tisíc aplikujeme na český ceník (Golf 1.4 stojí u nás 439 tisíc), vychází mi cena nové Octavie okolo 430 tisíc za základní model. Přitom lze očekávat srovnatelnou výbavu jako u Golfu, tedy alespoň čtyři airbagy (Golf má šest), ABS, centrální zamykání a zrcátka v elektrice.

Stará Octavia začíná v Česku na 400 tisících za model 1.4 55 kW (v základu jsou dva airbagy a ABS); pokud uvážím lepší výbavu nové Octavie, není cenový rozdíl mezi starou a novou verzí nijak dramatický. Bude-li Škoda chtít zajistit staré Oktávce odbyt, bude muset jít s cenou dolů, jinak každý rozumně uvažující zákazník půjde do dvojky. Kulhánek přitom uvedl, že v prodejích bude stará Octavia nad novou převažovat; logicky z toho plyne, že cena bude skutečně nižší.

Ostatně ceník zveřejní Škodovka už druhého března, takže už nebudeme muset spekulovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Octavia versus stará

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků