Nová Octavia bude levnější než Golf

Podle Vratislava Kulhánka, předesedy představenstva Škody Audo, bude nová Octavia stát na německém trhu pod 15 tisíc eur; Golf 1.4 55 kW tam přitom ve výbavě Trendline stojí 15 220 eur. Pokud rozdíl cen cca osm tisíc aplikujeme na český ceník (Golf 1.4 stojí u nás 439 tisíc), vychází mi cena nové Octavie okolo 430 tisíc za základní model. Přitom lze očekávat srovnatelnou výbavu jako u Golfu, tedy alespoň čtyři airbagy (Golf má šest), ABS, centrální zamykání a zrcátka v elektrice.

Stará Octavia začíná v Česku na 400 tisících za model 1.4 55 kW (v základu jsou dva airbagy a ABS); pokud uvážím lepší výbavu nové Octavie, není cenový rozdíl mezi starou a novou verzí nijak dramatický. Bude-li Škoda chtít zajistit staré Oktávce odbyt, bude muset jít s cenou dolů, jinak každý rozumně uvažující zákazník půjde do dvojky. Kulhánek přitom uvedl, že v prodejích bude stará Octavia nad novou převažovat; logicky z toho plyne, že cena bude skutečně nižší.

Ostatně ceník zveřejní Škodovka už druhého března, takže už nebudeme muset spekulovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Octavia versus stará

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků