Nová Octavia bude levnější než Golf

Podle Vratislava Kulhánka, předesedy představenstva Škody Audo, bude nová Octavia stát na německém trhu pod 15 tisíc eur; Golf 1.4 55 kW tam přitom ve výbavě Trendline stojí 15 220 eur. Pokud rozdíl cen cca osm tisíc aplikujeme na český ceník (Golf 1.4 stojí u nás 439 tisíc), vychází mi cena nové Octavie okolo 430 tisíc za základní model. Přitom lze očekávat srovnatelnou výbavu jako u Golfu, tedy alespoň čtyři airbagy (Golf má šest), ABS, centrální zamykání a zrcátka v elektrice.

Stará Octavia začíná v Česku na 400 tisících za model 1.4 55 kW (v základu jsou dva airbagy a ABS); pokud uvážím lepší výbavu nové Octavie, není cenový rozdíl mezi starou a novou verzí nijak dramatický. Bude-li Škoda chtít zajistit staré Oktávce odbyt, bude muset jít s cenou dolů, jinak každý rozumně uvažující zákazník půjde do dvojky. Kulhánek přitom uvedl, že v prodejích bude stará Octavia nad novou převažovat; logicky z toho plyne, že cena bude skutečně nižší.

Ostatně ceník zveřejní Škodovka už druhého března, takže už nebudeme muset spekulovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Octavia versus stará

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků