Nová Octavia bude levnější než Golf

Podle Vratislava Kulhánka, předesedy představenstva Škody Audo, bude nová Octavia stát na německém trhu pod 15 tisíc eur; Golf 1.4 55 kW tam přitom ve výbavě Trendline stojí 15 220 eur. Pokud rozdíl cen cca osm tisíc aplikujeme na český ceník (Golf 1.4 stojí u nás 439 tisíc), vychází mi cena nové Octavie okolo 430 tisíc za základní model. Přitom lze očekávat srovnatelnou výbavu jako u Golfu, tedy alespoň čtyři airbagy (Golf má šest), ABS, centrální zamykání a zrcátka v elektrice.

Stará Octavia začíná v Česku na 400 tisících za model 1.4 55 kW (v základu jsou dva airbagy a ABS); pokud uvážím lepší výbavu nové Octavie, není cenový rozdíl mezi starou a novou verzí nijak dramatický. Bude-li Škoda chtít zajistit staré Oktávce odbyt, bude muset jít s cenou dolů, jinak každý rozumně uvažující zákazník půjde do dvojky. Kulhánek přitom uvedl, že v prodejích bude stará Octavia nad novou převažovat; logicky z toho plyne, že cena bude skutečně nižší.

Ostatně ceník zveřejní Škodovka už druhého března, takže už nebudeme muset spekulovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Octavia versus stará

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků