Nová Nissan Micra otřásá Paříží

Ano je tomu tak, nová generace Micry je konečně zde. Bylo již na čase, aby trošku okoukaná babička prošla omlazovací kůrou a převlékla se do nového hávu. Nová Micra v sobě kombinuje nápaditý design spolu s posledními technickými novinkami. Představena bude i nová Almera.
Nová Nissan Micra otřásá Paříží

Představení se plánuje na letošní autosalon v Paříži. Micra bude již třetím kompletně novým vozem představeným během 12 měsíců, hned po X-Trailu a zmiňované Primeře. Tato doba by se dala označit pro Nissan jako renesance. Již žádné výraznější facelifty, ale kompletně nové vozy. Tudy vede v dnešní době cesta. Vývoj jde kupředu a není čas na nějaké pozastavování a brždění času.

Nová Micra bude mít oproti té předchozí prodloužen rozvor kol o celých 72 mm, což je u takto malého vozu velmi významná změna k lepšímu. Nejenže díky tomu je interiér prostornější, ale také samotné jízdní vlastnosti vozu budou zaručeně lepší. Prostornost interiéru postaví tento vůz na špičku mezi vozy formátu „nákupní tašky“. S nákupem také souvisí velikost zavazadlového prostoru, který je variabilní a to díky posuvné zadní lavici. Prvek, který by jste hledali u vozu vyšších tříd. Dalšími prvky, které opět u konkurence jen tak nenaleznete, jsou dešťové senzory stěračů, automatická klimatizace a systém inteligentního klíče.

Asi se právě sami sebe ptáte, co to ten systém inteligentního klíče vůbec je. Díky tomuto klíči totiž můžete vůz odemknout či nastartovat bez toho, aniž by jste klíč někam strkali, tím myslím spínací skřínku či zámek dveří. Chytrý systém si dokáže nalézt ten správný klíč v blízkosti vozu, a tak stačí pouze otevřít dveře, respektive je-li již řidič se svým klíčem uvnitř vozu, nastartovat vůz spínačem. Tento systém je jako dělaný pro nákupy, kdy máte plné ruce tašek a těžko byste hledali po kapsách klíče od vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová Micra je velmi roztomilé autíčko.

Nissan si však připravil do zásoby něco více. Micra nebude jediný prcek, kterého představí v Paříži. Naše zraky se bude snažit upoutat ještě koncept založený na Micře – Micra C+C. Důmyslně píši, že se bude snažit upoutat pouze naše zraky, protože stále nevíme, co bude uvnitř. Co se exteriéru týče je naprosto jasné, že vůz nebude vzdálen Peugeotu 206 CC. Už samotný název mluví za vše. Coupé Cabriolet (či chcete-li Coupé Convertible), to znamená pevnou střechu, která se kdykoliv složí podle Vaší chuti do zavazadlového prostoru. V létě si budete moci nechat čechrat vlasy větrem, užívat si nespoutanosti a volného pohledu do všech stran. V zimě pak vytáhnete střechu, zatopíte a vyjedete někam do zasněžené přírody v teple a pohodlí. Tomu se říká idylka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Micra C+C v celé své kráse.

Nissan se domnívá, že by s novou Microu měl pořádně rozvířit evropské trhy. Zda-li tomu tak bude, se teprve uvidí. Vše bude záležet na ženách. Právě jim by měl vůz padnout do oka jako prvním. Všichni víme, že se něžnějšímu pohlaví líbí především kulaté tvary, které sem tam naruší ostřejší linka a o tom Nissan Micra je. Je malá, roztomilá a přitom se špetkou divokosti. Už ji chybí jen červená barva a sedm černých puntíků na střeše.

Pozor, ještě nekončíme. V Paříži si odbude Nissan premiéru ještě pár svých novinek, které však nejsou až tak převratné jako malá Micra. X-Trail dostane pod kapotu již třetí pohonnou jednotku a tou je zážehový 2,5 litr, který je nyní nejsilnějším motorem v nabídce. Bude také uvedena na trhy lehce faceliftovaná Almera, která by měla díky předělaným předním a zadním partiím, novým typům kol a hezčím interiérům oslovit ještě širší masu lidí, kterým stávající Almera až tak neučarovala. Uvidíme, zda-li se tak stane nebo si budou muset počkat ještě nějaký ten pátek na úplně novou Almeru po vzoru Primery a Micry.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová Almera je opravdu jen lehkým faceliftem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků