Nová Nissan Micra otřásá Paříží

Ano je tomu tak, nová generace Micry je konečně zde. Bylo již na čase, aby trošku okoukaná babička prošla omlazovací kůrou a převlékla se do nového hávu. Nová Micra v sobě kombinuje nápaditý design spolu s posledními technickými novinkami. Představena bude i nová Almera.
Nová Nissan Micra otřásá Paříží

Představení se plánuje na letošní autosalon v Paříži. Micra bude již třetím kompletně novým vozem představeným během 12 měsíců, hned po X-Trailu a zmiňované Primeře. Tato doba by se dala označit pro Nissan jako renesance. Již žádné výraznější facelifty, ale kompletně nové vozy. Tudy vede v dnešní době cesta. Vývoj jde kupředu a není čas na nějaké pozastavování a brždění času.

Nová Micra bude mít oproti té předchozí prodloužen rozvor kol o celých 72 mm, což je u takto malého vozu velmi významná změna k lepšímu. Nejenže díky tomu je interiér prostornější, ale také samotné jízdní vlastnosti vozu budou zaručeně lepší. Prostornost interiéru postaví tento vůz na špičku mezi vozy formátu „nákupní tašky“. S nákupem také souvisí velikost zavazadlového prostoru, který je variabilní a to díky posuvné zadní lavici. Prvek, který by jste hledali u vozu vyšších tříd. Dalšími prvky, které opět u konkurence jen tak nenaleznete, jsou dešťové senzory stěračů, automatická klimatizace a systém inteligentního klíče.

Asi se právě sami sebe ptáte, co to ten systém inteligentního klíče vůbec je. Díky tomuto klíči totiž můžete vůz odemknout či nastartovat bez toho, aniž by jste klíč někam strkali, tím myslím spínací skřínku či zámek dveří. Chytrý systém si dokáže nalézt ten správný klíč v blízkosti vozu, a tak stačí pouze otevřít dveře, respektive je-li již řidič se svým klíčem uvnitř vozu, nastartovat vůz spínačem. Tento systém je jako dělaný pro nákupy, kdy máte plné ruce tašek a těžko byste hledali po kapsách klíče od vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová Micra je velmi roztomilé autíčko.

Nissan si však připravil do zásoby něco více. Micra nebude jediný prcek, kterého představí v Paříži. Naše zraky se bude snažit upoutat ještě koncept založený na Micře – Micra C+C. Důmyslně píši, že se bude snažit upoutat pouze naše zraky, protože stále nevíme, co bude uvnitř. Co se exteriéru týče je naprosto jasné, že vůz nebude vzdálen Peugeotu 206 CC. Už samotný název mluví za vše. Coupé Cabriolet (či chcete-li Coupé Convertible), to znamená pevnou střechu, která se kdykoliv složí podle Vaší chuti do zavazadlového prostoru. V létě si budete moci nechat čechrat vlasy větrem, užívat si nespoutanosti a volného pohledu do všech stran. V zimě pak vytáhnete střechu, zatopíte a vyjedete někam do zasněžené přírody v teple a pohodlí. Tomu se říká idylka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Micra C+C v celé své kráse.

Nissan se domnívá, že by s novou Microu měl pořádně rozvířit evropské trhy. Zda-li tomu tak bude, se teprve uvidí. Vše bude záležet na ženách. Právě jim by měl vůz padnout do oka jako prvním. Všichni víme, že se něžnějšímu pohlaví líbí především kulaté tvary, které sem tam naruší ostřejší linka a o tom Nissan Micra je. Je malá, roztomilá a přitom se špetkou divokosti. Už ji chybí jen červená barva a sedm černých puntíků na střeše.

Pozor, ještě nekončíme. V Paříži si odbude Nissan premiéru ještě pár svých novinek, které však nejsou až tak převratné jako malá Micra. X-Trail dostane pod kapotu již třetí pohonnou jednotku a tou je zážehový 2,5 litr, který je nyní nejsilnějším motorem v nabídce. Bude také uvedena na trhy lehce faceliftovaná Almera, která by měla díky předělaným předním a zadním partiím, novým typům kol a hezčím interiérům oslovit ještě širší masu lidí, kterým stávající Almera až tak neučarovala. Uvidíme, zda-li se tak stane nebo si budou muset počkat ještě nějaký ten pátek na úplně novou Almeru po vzoru Primery a Micry.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová Almera je opravdu jen lehkým faceliftem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků