Nová modelová řada Hyundai IONIQ „zelektrizuje“ Ženevu

Nová modelová řada Hyundai IONIQ „zelektrizuje“ Ženevu
  • První automobilová platforma na světě se třemi elektrifikovanými pohony, díky níž bude mobilita s nízkými až nulovými emisemi dostupná pro každého
  • Inovativní IONIQ nabízí zákazníkům zážitky z jízdy bez kompromisů a atraktivní design
  • Odhalení modelové řady IONIQ na Ženevském autosalonu bude přenášeno živě na internetu pro novináře, nadšence a fanoušky do celého světa

Hyundai Motor představí na Ženevském autosalonu 2016 zcela novou modelovou řadu IONIQ, tvořenou variantami IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in. IONIQ je tak prvním modelem na světě, který nabízí tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí. Díky tomu bude mobilita s nízkými až nulovými emisemi dostupná pro každého. Výsledkem nového přístupu společnosti Hyundai Motor, je atraktivní design a zážitky z jízdy bez kompromisů. Zákazníci se mohou těšit také na nejmodernější techniku v oblastech konektivity a bezpečnosti.

Jochen Sengpiehl, viceprezident pro marketing ve společnosti Hyundai Motor Europe, řekl: „IONIQ je pro naši značku v Evropě důležitým krokem vpřed. Přicházíme s jedinečným novým přístupem k elektrické mobilitě, bez kompromisů vůči skvělému designu, radosti z jízdy a nových funkcí v oblasti konektivity a samotnou elektromobilitu činíme dostupnější pro více zákazníků a zároveň rozšiřujeme naší produktovou řadu.“

IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), nejvyšším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m. Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikaci a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která vyniká bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní výrazně zvyšuje zážitek z jízdy a jízdní komfort.

Elektromotor modelu IONIQ poskytuje nejvyšší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 Nm  je napájen akumulátorem Li-Po s kapacitou 1,56 kWh, uloženým pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 Nm. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonný akumulátor Li-Po s kapacitou 8,9 kWh, který umožňuje dojezd více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat nejvyššího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) s kombinovanými emisemi CO2 pouhých 32 g/km.

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátoru Li-Po s kapacitou 28 kWh, který umožňuje dojezd více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 Nm elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Zážitky z jízdy v modelech IONIQ umocní nejmodernější prvky z oblasti konektivity, mezi něž patří Android Auto, Apple Car Play, Tom Tom Live Services a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. Všechny důležité informace pro řidiče jsou zobrazovány na panelu přístrojů tvořeném 7“ displejem TFT.

Komplexní soubor inovativních bezpečnostních systémů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) a adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control).

Všechny verze zcela nové modelové řady IONIQ sdílejí elegantní aerodynamickou siluetu s měkkými liniemi, ladnými plochami a hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě. Ladné vnější tvary a kanály pro přirozené vedení proudícího vzduchu zvýrazňují aerodynamické linie a plochy karoserie. Specifický vzhled exteriéru a interiéru dodávají modelům IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in modré ozdobné prvky, které jsou dokonale začleněny do celkového designu. IONIQ Electric je vybaven exkluzivními ozdobnými prvky v odstínu mědi. 

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 263 km
Cena: 36 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 62 450 km
Cena: 185 000 Kč
Hyundai ix35 1,7
Rok výroby: 2015
Stav: 17 071 km
Cena: 430 000 Kč
Hyundai H-1 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 186 359 km
Cena: 220 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 156 433 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků