Nová modelová řada Hyundai IONIQ „zelektrizuje“ Ženevu

Nová modelová řada Hyundai IONIQ „zelektrizuje“ Ženevu
  • První automobilová platforma na světě se třemi elektrifikovanými pohony, díky níž bude mobilita s nízkými až nulovými emisemi dostupná pro každého
  • Inovativní IONIQ nabízí zákazníkům zážitky z jízdy bez kompromisů a atraktivní design
  • Odhalení modelové řady IONIQ na Ženevském autosalonu bude přenášeno živě na internetu pro novináře, nadšence a fanoušky do celého světa

Hyundai Motor představí na Ženevském autosalonu 2016 zcela novou modelovou řadu IONIQ, tvořenou variantami IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in. IONIQ je tak prvním modelem na světě, který nabízí tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí. Díky tomu bude mobilita s nízkými až nulovými emisemi dostupná pro každého. Výsledkem nového přístupu společnosti Hyundai Motor, je atraktivní design a zážitky z jízdy bez kompromisů. Zákazníci se mohou těšit také na nejmodernější techniku v oblastech konektivity a bezpečnosti.

Jochen Sengpiehl, viceprezident pro marketing ve společnosti Hyundai Motor Europe, řekl: „IONIQ je pro naši značku v Evropě důležitým krokem vpřed. Přicházíme s jedinečným novým přístupem k elektrické mobilitě, bez kompromisů vůči skvělému designu, radosti z jízdy a nových funkcí v oblasti konektivity a samotnou elektromobilitu činíme dostupnější pro více zákazníků a zároveň rozšiřujeme naší produktovou řadu.“

IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), nejvyšším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m. Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikaci a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která vyniká bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní výrazně zvyšuje zážitek z jízdy a jízdní komfort.

Elektromotor modelu IONIQ poskytuje nejvyšší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 Nm  je napájen akumulátorem Li-Po s kapacitou 1,56 kWh, uloženým pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 Nm. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonný akumulátor Li-Po s kapacitou 8,9 kWh, který umožňuje dojezd více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat nejvyššího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) s kombinovanými emisemi CO2 pouhých 32 g/km.

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátoru Li-Po s kapacitou 28 kWh, který umožňuje dojezd více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 Nm elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Zážitky z jízdy v modelech IONIQ umocní nejmodernější prvky z oblasti konektivity, mezi něž patří Android Auto, Apple Car Play, Tom Tom Live Services a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. Všechny důležité informace pro řidiče jsou zobrazovány na panelu přístrojů tvořeném 7“ displejem TFT.

Komplexní soubor inovativních bezpečnostních systémů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) a adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control).

Všechny verze zcela nové modelové řady IONIQ sdílejí elegantní aerodynamickou siluetu s měkkými liniemi, ladnými plochami a hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě. Ladné vnější tvary a kanály pro přirozené vedení proudícího vzduchu zvýrazňují aerodynamické linie a plochy karoserie. Specifický vzhled exteriéru a interiéru dodávají modelům IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in modré ozdobné prvky, které jsou dokonale začleněny do celkového designu. IONIQ Electric je vybaven exkluzivními ozdobnými prvky v odstínu mědi. 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků