Nová Mazda6 vyhlášena vozem roku na Novém Zélandě

Mazda6 je "The 2002 National Business Review Car of the Year". Mezi vozy, které byly v období od 1.9. 2001 do 1.9. 2002 uvedeny na Novém Zélandě na trh a byly nabídnuty NBR (National Business Review) k otestování, vynikla Mazda6.

Označení vozu Mazda6 by mohlo někoho pomýlit. Jedná se o čtyřválec, nikoliv šestiválec. „6“ se v názvu objevuje proto, že byla převzata z originálního označení předchozí modelové řady Mazda 626. Ale protože se tento vůz, který nová Mazda6 nahrazuje, stal uhlazeným a bez příchuti, Mazda chtěla jméno, které by udrželo spojitost s předky, ale které by současně jasně ukázalo, že toto balení je zcela nové a odlišné.

Pokud jde o Mazdu 626 a její dobu zaspávající vzhled, nebylo tomu tak vždycky. V osmdesátých a devadesátých letech byla Mazda natolik designově dobrou značkou, že ji koupil Ford a vůz byl prodáván jako Ford Telstar. Byl nejenom pěkný, ale měl dopad i na obchod Nového Zélandu.

Přišel jako dvoulitrový čtyřválec a jako šestiválec o obsahu 2,5 litru. A přišel také jako sedan a hatchback. Motor 2,5 litru byl trochu žíznivý a automatická převodovka zasloužila drobné výtky. Ale byl to dobrý vůz, vyráběný v Jižním Aucklandu a prodalo se ho tisíce.

Když se zastavila lokální joint-venture výroba Fordu a Mazdy, Ford se rozhodl, že mezeru zaplní evropským Mondeem. Mazda musela pokračovat s následující generací 626, která ve srovnání s kterýkoliv novým modelem začala vypadat nezajímavě.

Nejenom tento problém vyřešila nová Mazda6. Je to také ostře řezaný styl vozu, dobře dimenzovaný a dobře poháněný, a je skvělým pokračováním posledního Mondea v rodině Ford-Mazda vozů střední třídy. A Mazda6 přináší také více exkluzivity než Ford a to není míněno jako kritika vynikajícího Mondea Mark2.

Mazda6 má na výběr dva motory: dvoulitrový čtyřválec, který má výkon 104 kW/141 k a točivý moment 181 Nm a čtyřválec o obsahu 2,3 litru s výkonem 122 kW/166 k a točivým momentem 207 Nm. Posledně jmenovaný motor má sekvenční časování ventilů. To, co je na něm skutečně nejmarkantnější, je, že 90% kroutícího momentu 207 Nm je dosahováno již při 1.750 ot./min.

Generální ředitel Mazdy na Novém Zélandě, Peter Aitken říká, že tento vůz je stvořen k tomu, aby světu signalizoval, že Mazda je zpátky. Jako designér i jako výrobce stylových vozů s duchem, které předčí očekávání řidičů. Dříve než bylo rozhodnuto o finálním designu vozu, provedla společnost stovky interview s majiteli vozů BMW, Mercedes-Benz a Audi. Aitken říká, že to přináší zcela novou úroveň rafinovanosti do střední třídy a že tuto řidiči objeví na silnici.

Zdroj: The National Business Review, New Zealand

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků