Nová Mazda6 vyhlášena vozem roku na Novém Zélandě

Mazda6 je "The 2002 National Business Review Car of the Year". Mezi vozy, které byly v období od 1.9. 2001 do 1.9. 2002 uvedeny na Novém Zélandě na trh a byly nabídnuty NBR (National Business Review) k otestování, vynikla Mazda6.

Označení vozu Mazda6 by mohlo někoho pomýlit. Jedná se o čtyřválec, nikoliv šestiválec. „6“ se v názvu objevuje proto, že byla převzata z originálního označení předchozí modelové řady Mazda 626. Ale protože se tento vůz, který nová Mazda6 nahrazuje, stal uhlazeným a bez příchuti, Mazda chtěla jméno, které by udrželo spojitost s předky, ale které by současně jasně ukázalo, že toto balení je zcela nové a odlišné.

Pokud jde o Mazdu 626 a její dobu zaspávající vzhled, nebylo tomu tak vždycky. V osmdesátých a devadesátých letech byla Mazda natolik designově dobrou značkou, že ji koupil Ford a vůz byl prodáván jako Ford Telstar. Byl nejenom pěkný, ale měl dopad i na obchod Nového Zélandu.

Přišel jako dvoulitrový čtyřválec a jako šestiválec o obsahu 2,5 litru. A přišel také jako sedan a hatchback. Motor 2,5 litru byl trochu žíznivý a automatická převodovka zasloužila drobné výtky. Ale byl to dobrý vůz, vyráběný v Jižním Aucklandu a prodalo se ho tisíce.

Když se zastavila lokální joint-venture výroba Fordu a Mazdy, Ford se rozhodl, že mezeru zaplní evropským Mondeem. Mazda musela pokračovat s následující generací 626, která ve srovnání s kterýkoliv novým modelem začala vypadat nezajímavě.

Nejenom tento problém vyřešila nová Mazda6. Je to také ostře řezaný styl vozu, dobře dimenzovaný a dobře poháněný, a je skvělým pokračováním posledního Mondea v rodině Ford-Mazda vozů střední třídy. A Mazda6 přináší také více exkluzivity než Ford a to není míněno jako kritika vynikajícího Mondea Mark2.

Mazda6 má na výběr dva motory: dvoulitrový čtyřválec, který má výkon 104 kW/141 k a točivý moment 181 Nm a čtyřválec o obsahu 2,3 litru s výkonem 122 kW/166 k a točivým momentem 207 Nm. Posledně jmenovaný motor má sekvenční časování ventilů. To, co je na něm skutečně nejmarkantnější, je, že 90% kroutícího momentu 207 Nm je dosahováno již při 1.750 ot./min.

Generální ředitel Mazdy na Novém Zélandě, Peter Aitken říká, že tento vůz je stvořen k tomu, aby světu signalizoval, že Mazda je zpátky. Jako designér i jako výrobce stylových vozů s duchem, které předčí očekávání řidičů. Dříve než bylo rozhodnuto o finálním designu vozu, provedla společnost stovky interview s majiteli vozů BMW, Mercedes-Benz a Audi. Aitken říká, že to přináší zcela novou úroveň rafinovanosti do střední třídy a že tuto řidiči objeví na silnici.

Zdroj: The National Business Review, New Zealand

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků