Nová Mazda6 vyhlášena vozem roku na Novém Zélandě

Mazda6 je "The 2002 National Business Review Car of the Year". Mezi vozy, které byly v období od 1.9. 2001 do 1.9. 2002 uvedeny na Novém Zélandě na trh a byly nabídnuty NBR (National Business Review) k otestování, vynikla Mazda6.

Označení vozu Mazda6 by mohlo někoho pomýlit. Jedná se o čtyřválec, nikoliv šestiválec. „6“ se v názvu objevuje proto, že byla převzata z originálního označení předchozí modelové řady Mazda 626. Ale protože se tento vůz, který nová Mazda6 nahrazuje, stal uhlazeným a bez příchuti, Mazda chtěla jméno, které by udrželo spojitost s předky, ale které by současně jasně ukázalo, že toto balení je zcela nové a odlišné.

Pokud jde o Mazdu 626 a její dobu zaspávající vzhled, nebylo tomu tak vždycky. V osmdesátých a devadesátých letech byla Mazda natolik designově dobrou značkou, že ji koupil Ford a vůz byl prodáván jako Ford Telstar. Byl nejenom pěkný, ale měl dopad i na obchod Nového Zélandu.

Přišel jako dvoulitrový čtyřválec a jako šestiválec o obsahu 2,5 litru. A přišel také jako sedan a hatchback. Motor 2,5 litru byl trochu žíznivý a automatická převodovka zasloužila drobné výtky. Ale byl to dobrý vůz, vyráběný v Jižním Aucklandu a prodalo se ho tisíce.

Když se zastavila lokální joint-venture výroba Fordu a Mazdy, Ford se rozhodl, že mezeru zaplní evropským Mondeem. Mazda musela pokračovat s následující generací 626, která ve srovnání s kterýkoliv novým modelem začala vypadat nezajímavě.

Nejenom tento problém vyřešila nová Mazda6. Je to také ostře řezaný styl vozu, dobře dimenzovaný a dobře poháněný, a je skvělým pokračováním posledního Mondea v rodině Ford-Mazda vozů střední třídy. A Mazda6 přináší také více exkluzivity než Ford a to není míněno jako kritika vynikajícího Mondea Mark2.

Mazda6 má na výběr dva motory: dvoulitrový čtyřválec, který má výkon 104 kW/141 k a točivý moment 181 Nm a čtyřválec o obsahu 2,3 litru s výkonem 122 kW/166 k a točivým momentem 207 Nm. Posledně jmenovaný motor má sekvenční časování ventilů. To, co je na něm skutečně nejmarkantnější, je, že 90% kroutícího momentu 207 Nm je dosahováno již při 1.750 ot./min.

Generální ředitel Mazdy na Novém Zélandě, Peter Aitken říká, že tento vůz je stvořen k tomu, aby světu signalizoval, že Mazda je zpátky. Jako designér i jako výrobce stylových vozů s duchem, které předčí očekávání řidičů. Dříve než bylo rozhodnuto o finálním designu vozu, provedla společnost stovky interview s majiteli vozů BMW, Mercedes-Benz a Audi. Aitken říká, že to přináší zcela novou úroveň rafinovanosti do střední třídy a že tuto řidiči objeví na silnici.

Zdroj: The National Business Review, New Zealand

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků