Nová Mazda6 se odhaluje (spy photos)

Mazda včera uvolnila první fotografii nové generace svého želízka ve střední třídě - modelu 6. Podle tiskové zprávy to můžeme považovat za pozvánku na podzimní autosalon ve Frankfurtu, kdy bude novinka představena veřejnosti.

Prozatím se podle tiskového oddělení Mazdy máme spokojit jen s prohlášením, že nová Mazda6 naváže na svého předchůdce a celkový design se stejně jako v případě nové Mazdy2 opět ponese v duchu filozofie Zoom-zoom, tentokráte ale už na její druhé úrovni dále rozvíjející emocionální pouto mezi člověkem a strojem.

Klepněte pro větší obrázek
Nová Mazda6 oficiálně

Stačí vám to? Nemyslím si a proto přidáváme špionážní fotografie zachycující bohužel ještě plně maskovaný prototyp Mazdy6 při testování ve Spojených státech. Základem nové generace bude platforma Fordu s interním označením CD3-2, na které už jezdí nové Mondeo a kterou časem dostane i nástupce Jaguaru X-type a nové Volvo S60. Jak je zvykem, nová šestka bude ve srovnání s předchůdkyní větší, do délky povyroste o 3 cm, a určitě bude o kousek širší. Rysy přídě auta na oficiální fotografii, které lze vytušit i pod maskováním prototypu, hrají na sportovní notu a stejně tak působí i boční profil karoserie. Pozadu nezůstávají rozměrné koncovky výfuku na zádi.

Zatímco o motorech pro americké verze přece jen nějaké informace máme, o těch pro Evropu nevíme nic jistého. Američané dostanou V6 3,5l o výkonu 250 koní ve vrcholné verzi a asi čtyřválec o objemu 2,5l v chudší verzi. Pro Evropu lze počítat s benzínovými čtyřválci o objemech 1,8 a 2 litry a nějakým dvoulitrovým dieselem pravděpodobně ve více výkonových variantách. Jestli si budeme moci koupit šestiválec je ve hvězdách, zato určitě bude k dispozici pohon všech kol. Nebudou samozřejmě chybět v našich podmínkách poněkud exotické verze - sportovně laděná MPS a ekologicky šetrná s hybridním pohonem z amerického Fordu Fusion.

Produkce aut pro Evropu začne na konci tohoto roku přímo v Japonsku, vozy pro americký trh začne na začátku příštího roku produkovat továrna Mazdy v americkém městě Flat Rock v Michiganu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp Mazdy6 při testech

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Možná podoba Mazdy6

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků