Nová Mazda3: kladivo na Němce (podrobné informace)

69 komentářů

George
3. května • 18:48

...

George
3. května • 0:25

Tohle je fakt zajímavá diskuze plná uřážek o ničem a oboustranných občasných bludů.

K té bezpečnosti:

mám stará vydání Auto moto und sport a podle crashtestů z let 91-92 ten civic dopadl fakt hodně blbě - je tu i spousta fotek a fakt nic moc -oproti Golfu III a Astře.

Je hezké, že měl civic taky airbagy -sice se nafukovaly trochu jiný okamžik něž bylo třeba , ale to vůbec nevadí ( podle těch testů)

A hlavně pokud podle těch fotek má řidič přístrojovku v břiše, protože to mělo blbé deformační zóny, tak mu je ten airbag uplně na hovno.

K výkonům motorů starých Hond vs. VW:

Když teda vezmu ten rok 91:

Honda dělala ty motory VTi 1.5 s 84 kW a 1.6 s 96 kW a 118 kW - jenže ten krouťák ?

Ten motor 118 kW měl max. krouťák při 5700 ot. -takže pružnost asi nebyla jeho silnou stránkou.

VW Golf II :

GTi 8-i ventil 79 kW, 16-i ventil 95 kW a G60 s G dmychadlem 118 kW

osmiventily: 1.8 jednobod. 66 kW,72 kW ,vícebod. s Digifantem 82 kW

Takže ty výkony zase u VW tak hrozné nebyly.

K motorům 1.8 Turbo -jezdil jsem s tím v Octaviích a je to fakt parádička -je jedno, jestli tam má člověk 3.,4., nebo 5. přev. stupeň a 2000 ot. -prostě šlápnu na plyn a jede to kopec nekopec a nemusim čekat do nějakých 4500 ot. až se změní časování ventilů a jede to jak nakopnutá kráva.

Japonce konkrétně tu Hondu VTi je podle MÉHO názoru dobré mít pro zábavu na vyblbnutí a Golfa 1.8 Turbo na denní ježdění Praha-Brno.

Toť můj názor.

Jo a mam Golfa III :) ale starší  Civic se mi taky líbí :) 

 

Golf
25. září • 21:12

Tak na tohle platí jenom jediný   JAPONEC AŽ NAKONEC

Ma
10. listopadu • 13:55

Ahoj. Nemáte náhodou někdo představu o tom, jestli verze M3 sedan má vyklápěcí zadní okno např. jako Octavia nebo jen zadní kapotu jako třeba Vectra. Nějak se to nemůžu nikde dočíst. Pokud se ptám nesmyslně, všem se omlouvám, nejsem žádný odborník. Díky za fundovanou odpověď.

w211
19. září • 11:22

-statistiky tüv,dekra,adac: myslim, ze tüv a dekra (obdoby stk) vyhodnocuji vozidla, ktere prijedou na pravidelnou prohlidku po 3,5,7 atd. letech. vozidla deli do tri skupin: 1.bez zavad; 2.s "akceptovatelnymi" zavadami; 3.s nebezpecnou zavadou (nevyhovujici)
dekra navic u jednotlivych vozu uvadi statistiku zavad u jednotlivych konstrukcnich skupin vozu. jiste, tyhle statistiky nemluvi o kvalite danych vozu, jen o tom, v jakem stavu prijdou na kontrolu, ale jista korelace tam podle meho je - japonci s ponekud drazsim servisem zrejme nebudou udrzovani svymi majiteli v prumeru lepe nez evropska vozidla.

-statistika ADACu se dela pro vozy prihlasene v BRD pred 3,4,5 lety v aspon jednom z tehto let v poctu vic nez 100000 kusu. jde o pocet vyjezdu na 1000 takto registrovanych vozidel - coz znovu nic nevypovida primo o kvalite, jenom o sanci, ze s vozem zustanes stat na ceste - nicmene, ja tam jistou vazbu na kvalitu vidim:). Pochopitelne, VW a BMW statistiku zhorsuji idioti, kteri si mysli, ze tak kvalitni vozy jsou i po nabehani par set tisic km suverenne vhodne na dalkove jizdy, nejlepe v extremnim horku nebo krute zime. Proto jsou starsi bavory a vw castou dekoraci odstavniho pruhu na "autobahn" po kazde "dicke stau".

-k te technologii: VW ma zrejme technologicky spickove TD motory, ale zaostava v benzinech, jinak by nepotreboval pomoc toyoty pri jejich vyvoji za poskytnuti pomoci pri vyvoji TD motoru toyote.

Funcarver
20. září • 0:42

Tak je to o neco jasnejsi:) Nicmene dnes u novych aut by se zavazne problemy objevovat nemely, takze co treba nejake drnceni interieru, je to brana jako zavada? Velkou pravdu vydim v tom, jak jsi pdal, co zhorsuje statistiky. VW i BMW ma povest a a tak si lidi mysli, ze se to pokazit nemuze, ale je to jen stroj... 

Pro citroena : nerikal jsem, ze nejake auto muze byt sportovnejsi nebo ne, rekl jsem, ze 1,6 sportak neni a jeste jsem v zavorce dodal, ze u  VW uz vubec ne, tak se tak neda hodnotit. Nijak navyvracis, co jsem napsal..VW cili auta na cilovou skupinu a Golf neni bran jako sportak....

Pro majitele vyhoneneho VVTi : si vzpominam na crash testy starych Hond - pekny rakve, cerveny od hlavy az k pate:) Byt tebou moc potencial motoru nevyuzivam:))

Ad motory: ze japonci jeste neprisli na to, ze se da pouzit turbo je jejich problem, nebo si maslite, ze VVTi jeste pouziva karburator??:))))Jak japani tak VW palivo vstrikuje, pak sli kazdy jinou cestou...to ze japani nevstrikuji pod tlakem je jejich problem, stejne jako VW by mohlo pouzivat VVti...Osobne radeji turbo..(BTW. tolik opevovany VVTi v Yarisu je podle me naprosta hruza- v 1 cloveku to jeste jde, ale ve3 uz to clovek musi pomalu tlacit,aby se to rozjelo. Tehdy jaem s laskou vzpominal na stare UNO 1,0 , ktere jelo uz pred 10! lety lip nez miniautobus od Toyty.

Ad. Civic Type R vs. Golf GTi. Myslim. ze prave na tomto sreveru je srovnavaci clanek a  doporucoval bych si jej precist...Tohle srovnani je absurdni. Kazdy z tech 2 je pro odlisnou cilovou skupinu. Civic Type R pro adrenalin, a Golf GTI pro rychly presun z mista A do B.Je to jako srovnavat auto GT a supersport. Myslite si ze je mozne srovnavat F50 a F550??(Ssamozrejme, ze ne!!!!)Poud nekdo nechape rozdil, nemel by se vubec verejne vyjadrovat. Type R je mozna super, ale po 100km cloveka dost vyklepe,zato ho naplni adrenalinem, GTI je mozna o fous pomalejsi, ale treba tech 100km dokaze ujet za o min vic, ale clovek vysedne bez adrenalinu a v klidu...A ted co je lepsi?? Pubertaci zacnou rvat adrenalin, manazeri zase budou preferovat GTi, kdyz po jizde s nim budou stale dost cili i na slozite jednani...Tyhle me zkusenosti presne rika i ten clanek. Opet je videt, ze je treba se vzdy divat na to, pro koho je auto urceno. 

ad. vyrok Audi kupte si SPEED, kde je dojem z jizdy s Nuvolarim. Je to tam taky,ale trochu zabaleneji...

Nem. do  riti nelezu. Kdyz jsem si kupovat Golfa nebo byl u koupe Audiny vzdy byli v ramci vyberu zkouseni i japonci( i fr., it). Z meho soucasneho pohledu ,bouzel, jsem s nimi ztracel cas, protoze me nijak neoslovili. je mozne, ze prave ja spadam presne do skupiny lidi, pro ktere VW auta sije, ale proc se za to  stydet? Jsem spokojeny jak s Golfem tak s Audi a rikam to nahlas, nopak po mych 2 zkusenostech s testem Hond a Tyot vi, ze k tem 2, pokud se neco velmi vyrazne nezmeni, uz nikdy nepujdu, protoze v jejich autech jsem se proste necitil...Pokud chcete vedet jak auta vybiram, tak podle dulezitosti pro me:

1) pocit z auta (pocit z jizdy i prosteho pobytu za volantem (pokud mozno pristroj. deska nahnuta k ridici))

2) papirovy vykon

3) vybava

4) prostor (mam rad kokpity, naopak v interieru designovanem jako otevreny, proskleny se necitim, nemam rad moc prostoru, spis min, ale ne zas, aby nekde misto chybelo (u ridice, ostatni me nezajem))

 

limach
22. září • 11:54

ad 1) Pocit z pobytu za volantem, to je vůbec parádní disciplína tohoto auta. Já to jen zkusil a věděl jsem, že když už kvůli ničemu jinému (nejošklivější design na automobilovém trhu snad s výjimkou pár východních značek jako Dacia a Lada, nemožné benzínové motory, minimální výbava za spoustu peněz), tak pro ten pocit z nudného černého a beznápaditého vnitřku si nic od VW rozhodně nekoupím. Ale jak říkám je to jen jedna z mnoha výtek.

ad 2) Papírový výkon benzínových motorů k uzoufání (1.4 - 55kW, 1.6 - do 77 kW, starší 2.0 směšných 85 kW a ani jinak na svou dobu slušný 1.8 T - nic extra).

ad 3) O výbavě, pokud se zrovna nejedná o akci za účelem výprodeje starého typu, jsem se v bodě 1 zmínil. Za tolik peněz minimum.

ad 4) to opravdu záleží na vkusu a pocitech každého

Je mi jinak fakt celkem jedno, kdo v čem jezdí, ale - na rozdíl od Vás - dost lidí si to pořádně nezkusilo a jsou zcela vygumovaní drahou reklamou v našich němci vlastněných periodikách a médiích. Statistiky ADAC, TÜV a J.D Power však celou věc staví do úplně jiného světla. V posledním JDP byl Golf na "krásném" cca 85. místě z tuším 100 značek při průzkumu spokojenosti majitelů. No comment.

 

Funcarver
23. září • 20:20

No vidite, a ja povazuji interier Golfu IV za nejlepsi ve sve kategorii, misto nudny, cerny, fadni bych ho oznacil za decentni, s hladkymi nenasinymi liniemi, jednoduchy, elegantni. Tohle je taky otazka vkusu, stejne jako vnejsi vzhled a velikost vnitrniho prostoru. Pro me je treba zas naprosto sileny interier Focusu a sam focus, v zakladu, kdy je to velka kastle na malych koleckach, je hruza z nejvestich (pokud si na nej nekdo da 17ky nizkoprofily, tak uz to je lepsi:)) ). Za vubec nejserednejsi auto povazuju soucasnyho civica.

ad. motory. Pokud 1,8T je nic extra, tak mi ukazte 1,8, ktera pri 140km/h toci 2.600ot., pri 190km/h necelych 3.500ot. a cervene pole zacina na 6.500ot.!!!!! a ktera ma 210Nm. stabilne jiz od 1.750ot. az do 5.700ot.!!!!!! a ktera dokaze auto vahy A4 0-100km/h za 8.2s Jsem zvedav..

O nejakem vyraznam rozdilu vybav se jiz dnes neda hovorit, tedy pokud alfou omegou pro vas nejsou el. okna. Ja si radeji priplatil za digi klimu (coz bych musel vsude, navic auto teto tridy bez klimy je dnes uz vysmech), takze pokud mate klimu, neni stahovani oken potreba...(ja okno za 2 roky stahl jen 2x) 

limach
24. září • 8:05

Dobrá. Když přejdu otázku designu vnitřku vozu a nemám důvod nevěřit, že se Vám líbí - ačkoliv se při tom, co tohle píšu dost ošívám. Ale pokud píšete, že v Golfu IV je dost prostoru, vážně přestávám věřit, že jste v něm někdy seděl nebo ho dokonce řídil. Místo v zadu je fakt hrůza.

Fokusu si zase já vážím za jeho odvahu v designu a celkově se mi líbí. Jsem rád, že to na našich silnicích aspoň někdo oživuje z té přemíry "solidnosti a konzervativnosti".

Co se týká motoru 1.8T. Nenapsal jsem, že je špatný, jen jsem chtěl naznačit, že v současnosti se motory podobného objemu dostanou plus minus na stejný výkon a parametry i bez turba (možná snad jen kromě točáku). Např. 1.8TS od Alfy Romeo 156 má 103kW, zrychlení na 100 za 9,4 s, motor u stejného vozu motor 2.0 JTS 122kW, zrychlení za 8,6 a pružnost je výborná. To vše bez pomoci turba. Např. u Passatu jsou tytéž parametry s motorem 1.8T - 110kW a 9,2. Samozřejmě jsem si vědom možností zvýšení výkonu zásluhou turba.

Co se týká výbav trvám na tom, že rozdíly jsou a to právě v neprospěch vozů z Wolfsburgu. Nahoře jsem porovnal podobné kategorie aut, jejich ceny jsou stejné a přesto výbava u Passatu je prostě menší. Obě Alfy mají v základu stab. systém a 2.0JTS i dvouzónovou automatickou klimatizaci, o 4 elektrických oknech, 6 airbag. a jiných vychytávkách se snad ani nemá cenu bavit. Pro mě např. jsou elektrická okna dost důležitá i přesto, že mám klimu, často je otvítám před vjezdem do garáže - nemám dálkové ovládání - klíčkem z okénka auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
25. září • 0:17

Skyline: Jen pro poradek- ty jsi byl prvni, kdo tu zacal urazet.

starsi crash test nez uvedeny jsem nenasel, ani jsem se priliz nenamahal, nejsi soudce, nejsem povinen ti nic dokazovat...Oznaceni za lhare od cloveka, co tu pise prispevky i pod cizymi nicky, jen aby byl v prevaze me fakt nebere..... Nicmene, pokud odvozujeme  spolehlivost aut od statistik, pricemz ty nerikaji, kolik v prumeru mely najeto VW a kolik napr. Japani, kdyz byli zahrnovani do stat. (troufam si tvrdit, ze VW maji za stejne obdobi najeto vice km nez japani), pak klidne muzeme vzit novejsi crashtest a usoudit jak to bylo drive.....BTW. pokud chces tvrdit, ze civik v 98 mel 2 a 1/2hvezdicky a ten tvuj krap byl bezpecnejsi tak jsi blazen... Rovnez si laskave uvedom, ze v dobe kdy vysel Golf II byly jasnymi leadery aut japonci a byl to prave VW a jeho Golf II, kdo zavelel "k utoku" a japany porazil - v 90. letech byli na dne. Ted se japani snazi vratit a uvidime, jak to dopadne... 

Ukaz mi, kde jsem psal ze 1,8T jede 325ci kolik?? V provedeni, ve kterem jezdim mam max. 220. Pokud jsi pocital primou umerou z mnou uvedenych udaju (schvalne mnou prectenych pri jizde) jen potvrzujez, ze o motorech a autech vubec nic nevis....i kdyby motor zrychloval auto linearne, je tu odpor vzduchu, ktery se zvysuje druhou mocninou rychlosti...

Psal jsem o transkripci tiskove konference Audi, mozna jsem mel napsat prohlaseni audi pro tisk, ale jsem presvedcen, ze ty bys v tom rozdil nepoznal.

Uvedene udaje jsem sem dal proto, ze Honda v te dobe byla na tom opravdu o neco lip. ale u VW to byl motor s 2 ventilovou technikou a rozdil od 4V nebyl nijak drasticky...spis minimalni...A delat zazraky ze zrychleni lepsiho o 0,5sec, ci par N.m.( 10 N.m rozdilu neni narok poznat):)) to snad ani ne, to se v praxi neda temer poznat, pokud je tam (obecne) citit rozdil , tak je to spise diky zprevodovani....

Vedel jsem, ze toho v hlave moc nemas, snad krome pruvanu, ale ted jsi me opravdu dostal - priznat se k tomu ,ze jsi to byl ty, kdo nadhodil srovnani GTI vs. CTR to je opravdu skvela ukazka totalni demence, hlavne, kdyz jsem jiz vyse uvedl, proc se to srovnavat neda (je to jak srovnavat EVO s S4- jasne, ze EVo vyhraje rally jizdu, ale zkus s nim jet treba 1200km s prestavkami jen na tankovani - to se s toho auta sam ani nedostanes, zatim co clovek v S4 vyjde pomerne v klidku(v ramci moznosti) uz chapes???? ) :))))))))) Fakt se ti musim smat.  

Muzeme se tady hadat do nekonecna,nastesti existuje jev, ktery urcuje, kdo ma pravdu...tim jevem je trh, jsme evropani a tedy relevantnim trhem je evropsky trh a ten jadnoznacne ukazal, ktere auto je lepsi....

Limach: ne v Golfu opravdu NENI dost prostoru v zadu........Pri sve vysce 178cm vsak je prostor pro ridice dostacujici a protoze 90% casu travim v aute sam, je pro me prostor na zbylych mistech zcela irelevantni,v zadu dokonce cim min, tim lip (Golfa mam 3D):))Ja radeji kokpit (citim se v nem bezpecneji) nez prostor. Velikost kufru, jak psal Skyline je pro me treba totalne zbytecny udaj- neco se tam vleze, to uz v dnesni dobe je standart a to par +- to uz je o nicem, vsechno velke stejne je nutno prevazet jinak, nebo si nechat dovezt.

MOtor: prave o ten tocak mi jde....nekde vyse jsem psal, jaky je muj idealni motor. Alfy jsou vyborna auta, v tom souhlasim, bouzel nevydrzi...holt talosi:((( Mati na me nedala, misto Pola si koupila Punto a ja ted musim porad jezdit za ni, abych ji to odvezl do servisu(po 400km vymena poloosy a jedno kolo porad smatle,...), mozna to byl zamer:)))

Jo,to beru. nechtel jsem rici, ze zadne rozdily ve vybave nejsou, ale nejsou nejak obrovske...ESP ma cim dal vic vozu, standart to ale neni (novy Golf ma mit ESP seriove:))Jiste, pro nekoho jsou opravdu el. okna nepostradatelna..... Nicmene v tomto konkretnim srovnani Alfa vede, ovsem to zpracovani a spolehlivost........   Je otazkou kazdeho, at si to vse vyhodnoti komplexne a rozhodne se. opet bych poukazal na trh, ktery ukazuje jak to vidi vetsina...VW jiste sve pozice vyuziva,ale dokud tolik lidi mu koupi dava najevo(je to jako s oblecenim, mnohdy vietnamske splni stejnou sluzbu jako poloznackove a prece ....), ze i tak mu to projde, byl by blby, kdyby to nedelal..........

Skyline
25. září • 7:51

1) Ty jsi neuvěřitelný lhář a demagog. Pokud je tvou běžnou praxí psát pod více nicky, tak podle toho nesuď i ostatní, já to nemám za potřebí.

2) Ne, nemusíš mi nic dokazovat, ale právě ty důkazy by tě mohly té lhářské nálepky zbavit. Kde jsem proboha napsal, že je moje auto bezpečnější než auto o 9 let mladší?! Naposled se ti pokusím zopakovat (asi bohužel neumíš číst, jinak už bys to pochopil z dřívějších příspěvků): já chci vědět, jaks přišel na to, že je moje auto míň bezpečné než stejně starý golf. A pokud to nechápeš a pořád do toho pleteš statistiky z roku 1998, tak jsi asi úplně mimo.

3) já četl tiskový prohlášení o tom, že audi zavírá továrny a propouští všechny zaměstnance. Bylo to jen na papíru, takže pro to sice nemám žádný důkaz, ale je to pravda, protože jsem to napsal já. Navíc, co já bych někomu něco dokazoval, soudce tady přece žádný není, že?

4) opět lež a demagogie, opět naposled: nesrovnával jsem GTi a CTR, ale schopnost obou automobilek vyvinout silný motor, přičemž GTi a CTR posloužili jako existující exempláře obou přístupů. Je podle mě dost rozdíl, jestli hodnotím motor nebo celé auto, ale to ty asi nechápeš.

5) Opět demagogie, já o zrychlení ani krouťáku nic nepsal. Naopak jsem se zaměřil na o půl litru nižší spotřebu a použití mnohem levnějšího Naturalu 95 v Hondě oproti 98 v golfu. Ne že by golf na 95 nejel, ale bude to ještě horší, než na ten 98.

6) zase jen lži. Musím se smát když vidím, jak si podřezáváš vlastní větev. Takže: pokud má "tvá" (sousedova) A4 v-max 220, pak určitě nemá 100 za 9,2 (to má ta silnější verze, která má i tu v-max 237). Při stejném zařazeném rychlostním stupni je (bohužel pro tvé tupé názory) sice zrychlování lineární není, ale vztah mezi otáčkami a rychlostí ano. Takže auto, které točí při 190 3500 otáček a má červené při 6500 ot/min má maximální rychlost při vytočení k těmto otáčkám 352 (ne 325) km/h. Odpor vzduchu s tím nemá co dělat, jediný výsledek by byl, že pokud síla motoru nestačí na jeho překonání, auto by prostě nešlo tak daleko vytočit. To je samozřejmě blbost, takže už to proboha nehul.

Abych ti ukázal, jak takové výsledky v praxi vypadají (a ne tebou vymodlená hovadina), tak moje auto točí na pětku při 60 cca 2000 ot/min a světe div se, při maximální rychlosti (cca 215) točí 7200. Zkus si to spočítat a pak mi řekni, kde je ten odpor vzduchu.

Funcarver
25. září • 23:00

ad 1 - k tomu se nebudu vyjadrovat, snad jen ze mas zrejme sikme oci a ctes sikme, jinak si nedovedu vysvetlit tvoje vytrhovani z kontextu.... i to, co je v zavorce patri k vete...

ad 2 - psal jsem , ze stary Hondy jsou rakve....Nic vic. Ja jsem nikde s Golfem srovnavat nezacal... (na zacatku) Stary Hondy  objektivne rakve jsou... Prvni crash, co jsem nasel jasne rekl, ze Honda delala jeste v roce 1998 civic jako rakev, zatimco Golf jiz byl pomerne bezpecne auto....Nic to nerika o tvem verglu, ale dava tusit postoj automobilek k bezpecnosti aut....tudis pokud lze ze statistik TUV.. rict, ktere auto je spolehlivejsi, i kdyz neni znamo, kolik v prumeru mela auta jednotlivych znacek najeto, mohu dovodit z vysledku pozdejsiho crashe, ze tvuj vrak byl s velkou pravdepodobnosti mene bezpecny nez Golf te doby..... (oboji srovnani kulhaji,ale bud je prijmeme obe, nebo zadne)

ad 3) Ja o tom prohlaseni dukaz podal - je obsazen ve Speedu a kazdy si uvedeny clanek o svezeni s Nuvolarim muze precist. Je tam jinymi vetami, ale obsahove presne to same.co jsem cetl v transkripci a reprodukoval tady... Nevim proc porad vytrhavas tu cast, ze jsem cetl transkripci - kamarad pracuje v moto casaku a protoze vi, ze jsem Audi fanda, dava mi precist vse, co Audi zajimaveho dostanou.... Fyzicky tedy ten dokument nevlastnim a ho kvuli tomu obtezovat nebudu....Ve Speedu je muj dukaz.....

ad4 ) Nechapu - motor by mel odpovidat celkovemu zamereni auta....( prave tohle podle me japonci nezvladaji a tak na stejnym podvozku meni jen motory, zatimco VW s motorem upravuje i podvozek, tak aby cele naladeni auta odpovidalo ridici cilove skupiny motoru)  Dle tve logiky, by jsi mel srovnavat CRT s Golfem V5 (tusim, ze ma takove oznaceni). protoze prave ten je u Golfu nejsilnejsi variantou.....

ad5) o kroutaku a zrychleni jsi psal tim, ze jsi to zvyraznil, jako lepsi nez Golf v tvych udajich....O spotrebe by to bylo na dlouho - nevim, na jakych pneu byla spotreba merena. NApr. pneu sirsi o 0,5 mm znamena narust 0,1l na 100lm....Japani taky driv radi nad(ci pod)hodnocovali vysledky, ale jak to je ted nevim.... Ja pri ceste 30km okrska (caste predjizdeni, jinak tak 110km/h)+ 40km dalnice (rychlost v rozmezi 140-180) + 30km krajske, ucpane mesto a zpet na 205kach sportovnich Pirelli P6000 se stale zapnutou digi klimou  spotrebu mezi 7,2 - 7,6 (jednou jsem to jel schvalne bez klimy a tusim, ze to bylo nejak 6,2 nebo 6,4, coz me pripada na uvedene rychlostni prumery (celkovy vetsinou 78km/h  - blby mesto clovek porad stoji a auto stejne zere a prumer. rychl. jde dolu:)) vice nez slusne ( pouzivam 95okt. OMV nebo Shell). 

ad 6) s tou soudedovou jdi do prdele mam k dispozici A4 1,8T quattro, rok vyroby 1998, tedy starou verzi. 0-100 dle zdroje uvadeno za 8,2 az 8,5s, max 220. To co jsem napsal plati, schvalne jsem to odecital na dalnici...To te "mozku" nenapadlo, ze treba to je zprevodovane tak, ze na 5ku se uz na tech 6500ot. ani nedostane, ze to omezeni je pro ostatni rychl. stupne???? Co dela tvuj vergl je mi docela jedno, na silnici by uz tak stary plecky poustet nemeli...

NIcmene jak jsem rekl trh ukazal (je zajimave, ze lidi, kteri jezdi mnoho kilometru rocne malokdy voli Japany (neznam zadneho), zato ve Skodovkach(diky cene) a VW (kde se o priznive cene mluvit neda) jezdi vetsina, cim to si tak bude????) BTW. Pokud si vzpominam, tak jsi nekde napsal, ze tvuj papirak ma najeto neco pres 250000km a je z roku 1989, tedy 14-15 let strary (dle konkretniho mesice) a tedy v prumeru jsi s nim najel 17857,143km rocne (pokud by uz mel 300000,tak jezdis v prumeru skoro 21,5tis. rocne) :))) Takze jsi takovy placal teoretik a nejpis jen snilek o Skylineinu....ja najezdim rocne okolo 90.000tis..... No je to jasny, proc jsi tak zazrany do Japanu - na tu obcasnou pojizdku opravdu plne dostacuji.......

xX
26. září • 12:27

Ohledne Hond a rakvi:

Pokud by jsi cetl i co bylo testovany tak bys zjistil:

Testovany Civic se vyrabel od roku 1994, v modelovem roku 1998 ma ve testovane vybave 2 airbagy a predpinace pasu.

Testovany Golf se vyrabi od ruku 1998 (takze o 4 roky mladsi model), v testovanem voze 4 airbagy a predpinace pasu.

Funcarvere ty se fakt divis ze Golf byl lepsi (mimochodem v roce 1997 dostalo BMW 3 pouze 1 hvezdicku)? Civic z roku 2001 ma jiz samozrejme 4 hvezdicky. Mimochodem nova Toyota Avensis ma 5 hvezdicek - z nemeckych aut ma tohle skore pouze Mercedes .....

kiwi
8. října • 15:25

Zdravim!
Mam doma HONDU CIVIC z 95tyho, 1.5tku v benzinu (84 kw (pro srovnani Skoda Octavia 2.0 ma 85 kw (tu mam doma taky :))) a na hondicce najeto cca 253 000km! A to bez nejakych vetsich zavad a oprav! Takze bych tu spolehlivost 'beznych' japonskych vozu (chcete-li tak vozu HONDA) nevidel nejhur! :) Proti VW nic nemam :) (ale BMW je jen jedno a to mi nikdo nevymluvite!!!!!!!!!!!! :)

kiwi

Skyline
26. září • 7:31

Aaaa, pan Funcarver se nám pěkně vytočil. To dělají většinou lháři, když už jim dojdou argumenty. No, o v tvém případě to není až zas tak pravda, protože tys nikdy žádné stejně neměl. Nicméně na tvé blití už reagovat nebudu, stále stejné vytrhávání z kontextu, lži a demagogie. Musíš být hodně hloupý, když si myslíš, že CTR má stejný podvozek jako každý jiný Civic...

Rád bych tě ještě upozornil, že pokud je sousedovo dokonalý audi zpřevodovaný tak, jaks napsal (což jsem, kdybys uměl číst, připustil i ve svém příspěvku - totiž že nedostatek síly bude mít za následek "nevytočení" motoru do tak vysokých otáček), tak ti při 70 km/h bude točit necelých 1300. A takové kravině snad sám nevěříš. Na závěr ti dám jednu dobrou radu. Když o věci nic nevíš, tak se jdi souseda aspoň zeptat, než začneš plácat, ušetří ti to spoustu trapasů.

Funcarver
27. září • 0:03

Mily blbecku. Protoze nejsi schopen japonce obhajit, porat ubihas k CTR nebo nejakemu EVO ci v nabidce pomerne vyjimecne postavenemu modelu, zatimco ja porad o normalnich vozech na normalni pouziti... Je mi jasne, ze uz reagovat nebudes, protoze jsi na dne. Porad jsi jeste nevysvetlil, jaktoze tvuj (zrejme snovy) 14let stary vergl ma 96kW a soucasny civic jen 81???? Mas naprostou pravdu ja s auty jezdim (i s Audi - firemni(vzdy jsem psal, ze mam k dispozici, ne ze vlastnim)), takze o nich nic nevim...zatimco ty se na ne chodis divat max do garaze, moc jsi toho nenajel, ale z prospektu znas auta dokonale a tudis jsi odbornik teoretik= debilek smesny. Taky ti dam radu - pis si tady porad dal tve teoreticke zavery, mame svobodu slova, tak proc ne, ale hlavne NIKdy nezacni jezdit autem vic nez 1x tydne k mamince pro pusu na celo, protoze pak by si mozna i tak fanaticky ignorat uvedomil, ze zivot je barevnejsi nez seda teorie a ze ono to v praxi muze byt uplne jinak nez na prospektu......

BWT: ja jsem vzdy vse dolozil (ze ty jsi nedokazal pochopit, ze staci si najit jedno cislo Speedu mluvi jen o tve debilite) narozdil od tebe, ktery tady poustel jen nejake fanaticke skreky, ktere nic nerikaly nebo chtel dukaz, ktery uz davno mel....... Jo a uz vazne neodpovidej, uz jsem dost smutny z toho, jake tupce nosi nase zeme:(

Akai
6. října • 14:04

Milý superinteligentní superřidiči Funcarvere,
se zájmem sleduji tvou diskusi ve které obhajuješ své auto, názory a sny a musím říct, že i kdybys měl náhodou pravdu, stejně bych ti neuvěřil. Možná by sis měl prvně nastudovat aspoň nástin principu dialogu. Je pravda, že se bavíte oba dva trošku o něčem jiném, Skyline se ti pokouší vysvětlit, že benzínové motory VW jsou sice moderní, ale už docela dlouho. Japonci jsou s technologií mnohem dál, stejně jako je VW na špici v motorech naftových, kde šikmoocí se teprve učí a rozkoukávají.
Co se týká designu, máte právo každý na svůj názor, podle mého Golf postrádá jakýkoliv nápad, což je možná ale pro hodně lidí jeho plus. Civic je auto se špičkovými motory, perfektním interiérem a docela hezkým exteriérem. Jediné co mi na něm vadí je, že se nedělá s rozumným dieselem. Prostě mám traktory raději, ale to je jen můj subjektivní názor.
Docela mě baví sledovat, jak s ubývajícími argumenty se přitvrzuje tvůj slovník a s napětím očekávám vhodné oslovení pro mě.

Funcarver
9. října • 13:26

POkud jsi cetl diskuzi porozne, prisel bys na to, ze slovnik jsem pritvrzoval ne s "ubivajicimi argumenty", ale diky tomu, ze pritvrdil Skyline... POkud tady nekoho urazim,aniz me napadl, tak je to tim, ze se pta ne veci, ktere jiz byly jednou napsany...coz ostatne tupost je a tak ji tak rikat budu....O nafte se tady taky nikdo nebavil...Tebe nemam za co nepadat, i kdyz s tebou nesouhlasim (hlavne ten interier Civica)...Ja se spis snazim vysvetlit, ze auto je komlex vlastnosti a je treba ho tak brat...Pak k vykonu rozdilu je podle me to nejmensi (i kdyz treba Speed atd. tvrdi neco jineho)..  Dialog nemohl byt veden vecne, nebot s tim, kolik Km najede Skyline rocne, v porovnani s mymi , se nemame o cem bavit..... Ale uz chapu, ze kdyz v aute netravi moc casu okouzli ho kazdy srot...

Petr Broža
26. září • 9:06

Současná A4 má s 120kW 1.8T pět stupňů, 140kW šest stupňů. Předpokládám, že Funcaver má pětistupňovou verzi. Maximálka je 228 km/h, tipuju, že pětka zde tedy bude točit hodně přes pět tisíc. Sám jsem jel jen s 140kW motorem, takže přesné odstupňování slabšího motoru neznám. Nicméně sám mám 1.8T 110 kW v Octavii a pětka mi někde u 220 km/h točí zhruba 5700 otáček (neměl jsem čas se v tý rychlosti moc koukat na otáčkoměr ).

Jinak pětka 1.8T v Octavii točí v 70 km/h 1750 ot.

Funcarver
26. září • 23:11

NIc proti vam, clanky mate obcas pekne, ale ted jste trochu mimo misu...Uz vyse jsem napsal, ze mam k dispozici STAROU (minulou) verzi A4,petikvalt, takze informace o nove jsou pekne,ale trochu mimo....mam tam stejny motor jako vy v oktavii  pri 70 vam 1750 me pri 140 kolem 2600 to zni trochu divne.... Nicmene pisu tu jen, co jsem videl na vlastni pristrojovce....

Mel bych na vas, ale jeden dotaz: Nemyslite si, ze by prece jen mely statistiky poruchovosti u znacek (prip. typu) uvadet krome procenta zavad take kolik v prumeru mela sledovana auta najeto, aby se nestalo, co jsem psal vyse limachovi?? Nemyslite, ze prave doplneni "opotrebeni aut - prumerne najete km" by teprve dalo statistikam poruchovosti vypovidaci hodnotu?? Souhlasil byste z vasi zkusenosti s tvrzenim, ze VW byvaji v prumeru vic jezdeny auta, nez napr. Hondy (VW jsou casto firemni auta)????? TEd vas vyuzivam jako arbitra v teto mnohdy nedustojne diskuzi, ale diky za nazor.

Skyline
26. září • 7:31

Aaaa, pan Funcarver se nám pěkně vytočil. To dělají většinou lháři, když už jim dojdou argumenty. No, o v tvém případě to není až zas tak pravda, protože tys nikdy žádné stejně neměl. Nicméně na tvé blití už reagovat nebudu, stále stejné vytrhávání z kontextu, lži a demagogie. Musíš být hodně hloupý, když si myslíš, že CTR má stejný podvozek jako každý jiný Civic...

Rád bych tě ještě upozornil, že pokud je sousedovo dokonalý audi zpřevodovaný tak, jaks napsal (což jsem, kdybys uměl číst, připustil i ve svém příspěvku - totiž že nedostatek síly bude mít za následek "nevytočení" motoru do tak vysokých otáček), tak ti při 70 km/h bude točit necelých 1300. A takové kravině snad sám nevěříš. Na závěr ti dám jednu dobrou radu. Když o věci nic nevíš, tak se jdi souseda aspoň zeptat, než začneš plácat, ušetří ti to spoustu trapasů.

Funcarver
25. září • 23:57

SORRY, OPRAVDU HLUBOCE SE TI OMLOUVAM pri 200000km to je jen 14285,7 km za rok:))))))) 

limach
25. září • 7:36

Prostor vzadu irelevantní? Já myslím, že tímto argumentem se oháněla např. Škodovka u Oktávky, protože prostě nemůže racionálně zdůvodnit, že neumí udělat solidní vnitřní prostor, a u Golfa je to zřejmě stejné - výmluva z nouze ctnost, tak jak jste ji použil. Občas je třeba odvézt i 4 lidi a někdy i na delší vzdálenosti. Moje auto je rozměrově stejné, ne-li menší než Golf IV a místa vzadu mám rozhodně víc.

Jaký je prosím rozdíl mezi bezpečnostní velkého prostoru v autě a kokpitem? Asi jsem to dost dobře nepochopil

S těmi Taloši. Párkrát už jsem psal svou zkušenost a nebyl jsem sám. Stačí se o ně podle mě jen normálně starat a nerasovat je. Měl jsem před tím 3 Fiaty a všechny dodnes svým majitelům bez problémů slouží. Fiat 125 r.v. 1976, Tipo 1.4 v pohodě i po najetí 270 000 km (ani stopa po korozi), Brava 1.4 naprosto perfektní a bezproblémové auto. Italové zůstanou Italy. Člověk jim musí občas něco odpustit, ale mají řadu jiných nezpochybnitelných výhod (cena x výbava, design, vnitřní prostor, vynikající motory, atd.).

K té spolehlivosti. V posledním žebříčku J D Power byla Alfa 156 asi o 20 míst před Golfem IV (80. a 100. místo ze 115 aut) ve spokojenosti zákazníků. Četl jsem, že se Vám podobné statistiky moc nelíbí a tedy začínám chápat proč. Já je nepřeceňuji, ale určitou vypovídací a orientační hodnotu rozhodně mají. Stějně tak TÜV a ADAC (německé) to vidí hodně jinak, než u nás lidi s proněmeckou reklamou dokonale vymytými mozky. Neberte to prosím osobně. Japončíci ale i někteří frantíci (Laguna) to němcům dost nandali.

 

Funcarver
25. září • 23:50

Je to divne,ale je to tak - ja se o prostor na zadnich sedackych opravdu vubec nestaral....Rekl jsem, ze 90% casu travim v aute sam, takze ten zbytek me moc nepali....Nemam deti a nemam potrebu nikoho vozit...POkud nekdo bude chtit jet nekam se mnou, tak to holt bude muset vydrzet- kupoval jsem auto pro sebe a proto nevybiral s myslenkou, ze v 10% pripadu nekoho vezu....Taky jsem uvedl, ze mam 3 dverovou verzi , takze dozadu se pomalu ani vlezt neda:))) Me to nevadi. zezadu se neridi a dokumenty tam polozit muzu:))) U Octavii to byla fakt chaba vymluva,ale prave vzhledem k tomu, ze ja koupil tridveraka, je snad jasne, ze u me zadni sedadla opravdu nehraji roli.....

Rozdil v bezpecnosti? Asi zadny, krome meho pocitu,coz je ovsem pro me rozhodujici. Treba LAguna - mel jsem tu cest. Dobre auto, ale ma uvnitr tolik prostoru (odporne moc:) ze je u me odepsana (mam samozrejme i dalsi vytky) - pripadam si jak va vykladni skrini a ne jak v uzavrenem aute. I diky vyssimu posedu....brrr fuj.)

Ja bych proti tem zebrickum az zas tak moc nemel, kdyby mely vypovidaci hodnotu. POsudte...TUV uvadi pocet poruch za stari vozu. Nekde vyse nekdo napsal, co se poruchou mysli...dobre, ALE treba napr. rekneme (ukazu absurdni priklad) VW za rok najedou v prumeru 80000km, ale treba takovy Hondy najedou v prumeru 20000km a pak vyjde statistika, kde se rika jen ,ze Honda ma poruchovost u aut starych 3 roky 5,75% a VW za 3 roky 15% tohle vypada pro VW blede, ale Hondy za ty tri roky ujely jen 60000km, coz VW daji za rok, VW za 3 roky ujeli 240000, tedy 4x vic, takze pokud to prepocitame, tak u Hond musime cislo vynasobit 4X a vyjde  23% a uz to je vsechno naopak a to jsem to pocital idealnim linearnim prumerem, kdyzto je jasne, ze poruch s kilometry pribyva.......Znovu upozornuji, ze jde o absurdni priklad, ale v realu ty prumerne najete km na znacku nevime a je si myslim, ze prave VW jsou velmi silne jezdene auta, narozdil od japanu, ktery si kupuji spis rodiny na nedelni vylety....

JD Power je uz uplna hruza pro  zblbnuti lidi....Drive byl vyzkum delan jen v USA, coz je uplna hruza a pro evropany nepouzitelne - je zrejme, ze mame jine naroky na auto, nez lidi v USA....I kdyz je zkoumano v Evrope, tedy tam, kde to pro nas je relevantni mam k tomu duvaodne pripominky.... Tou pripominkou je prestiz znacky..lidi od vyhlasenych znacek cekaji obcas nerealne, ale je to auto a tak to vzdy "jen" pojede a bude to chtit benzin ci naftu a obcas se nekomu muze i to Porsche pokazit....Proste llidi obecne maji od VW vetsi (nerealna) ocekavani. Nebo jinak treba po uvedenych problemech s Puntem, bych si pri dotazu asi ani nevzpomel, ze vrze pristrojova deska a lanko ve dverich  a stejne bych rekl, ze v dane kategorii to je dobre auto, ALE udelat mi to same Golf, tak uz to pro me bude smejd, ktery si nezaslouzi vubec existovat... Dobrym prikladem je take to, ze kdysi Skoda Octavia"dokazala porazit" t tabulce JD Powers A4.Troufam si tvrdit, ze zadny soudny clovek, ale snad nerekne, ze Octavia je lepsi auto nez A4. Lide, kteri kupuji levnejsi vozy jsou smireni s tim, ze to auto neni super a v celkovem hodnoceni jsou spokojeni i pres zavadym ktere auto melo, zatimco u drazsich vozu staci pitomina typu padani mrizky vetrani a majitel si rekne za tolik penez toto a znacku odepise.......  Z techto duvodu se mi jako lepsi ukazatel kvality jevi trh, protoze skutecne poruchove auto si nikdo znovu nekoupi a nekoupi ani kdyz byl "jen" nespokojen....

Ad. reklama - i Japani maji medialne silnou reklamu, rekl bych ze naprosto shodnou. Tvrzeni, ze VW vymyva mozky reklamou je zrejme neci nazor na to, proc ma VW tak dobrou povest. POdle meho to vsak byla uvaha znacne zkratkovita a uplne zcestna....v kazdym casaku vidim jak reklamu na VW, tak na nejake japany... Pokud chcete tvrdit, ze testy v casopisech jsou podplacene, tak potom ty casaky nekupujte, at zkrachuji, ale pripada mi to jako blbost...Ani nem. majitel nema duvod protlacovat firmu jineho nem. podnikatele a pokud jste presvedcen, ze to tak opravdu je tak se tomu rika skryta a klamava reklama  a mel byste zahajit prislusne rizeni (muzete si vybrat- zalobu obcanskopravni nebo podat trestni oznameni a zahajit tak  trestni rizeni......) :)

xX
26. září • 12:14

Funcarvere ses demagog - ukaz mi nejaky statisticky tabulky, ktery dokazujou ze VW najezdi rocne 80tis km a Honda jen 20tis. To bych chtel videt - proste jen kecas, protoze nesneses pomysleni ze jiny auto muze byt spolehlivejsi nez tvuj idol VW.

Ohledne JD Power a Americanu - podivej se nekdy na zakladni vybavu americkych a evropskuch aut - to co se prodava u nas by tam neprodali ani s 50% slevou - priklad VW Golf - nejlevnejsi motor je 2.0, pak 1.8T, v zakladu je samozrejme eletricky okna, zrcatka, klimoska, VW dava 4 letou zaruku na auto, 5 letou zaruku na motor (honda, toyota a nissan jen 3 roky - VW se musi zrejme podbizet) - takze se da rict ze amici jsou narocnejsi zakaznici nez evropani. Nebo mi Funcarvere vysvetli, proc k nam VW dodavaj auta tak oholeny a s minimalni zarukou?


Ohledne testu - nevim, ale kdyz si prectes testy treba v anglickych casopisech, tak jsou ty zavery ponekud jinaci nez testy v ceskych casopisech - ze by do anglie dovazeli jiny auta a VW smejdy, kdezto v CR jsou zas ostatni smejdy a VW sem dovazi top produkci ?

Funcarver
26. září • 23:41

Nevim, jestli to pochopis, ale 2X!!! jsem uvedl, ze se jedna o absurdni priklad (pro demonstraci), ktery jsem zvolil tak ,aby ho i tupci pochopili, bouzel nepovedlo se...  samozrejme, ze Hondy v prumeru nenajedou 4X men nez VW, ale urcita odchylka tu byt muze (ja si myslim, ze 10-15% rocne + pro VW bych videl realne Pro redakci - byl by to dobry clanek, nechat si zjistit, kolik v prumeru najedou ridici jednotlivych znacek). Pokud se nepletu (tak rozdil proruchovosti  neni 3nasobny, ale spise v desetinach, prip. jednotkach procenta a s tim jiz muze i tech o 10% vic najetych km poradne zamichat...Chtel jsem demonstrovat, ze rict A (napr. kolik ma ktera znacka poruch u aut do 1 roku) bez B (kolik sledovana auta te znacky za ten rok najely) je pouze jekesi placnuti do vody...... opravdu vypovidajici hodnotu by mela statistika typu "pocet zavad za 100000  ujetych  km u ridicu jezdicich beznym zpusobem" a v preambuli by bylo definovano a tedy zverejneno, co je zavada, , kdo rozhoduje, co je zavada ,jak se ziskavaji data, co je bezny zpusob jezdeni atd...

Americky auta a prodeje v Americe neznam a jsou mi ukradeny..Jsem evropan a mam svoje meritka...Uz vyse jsem vypsal, jak hodnotim auto a uvedl jsem tam vybavu jako 3. coz si nekteri blbe vykladaji...Bylo to mysleno tak, ze zcela stezejni je pro me pocit z auta, pak se podivam, kolik jede a tak, vybavu beru uz jen zbezne a prostor na zadnich sedadlech uz vubec...Proste vybava me netankuje, pokud mi auto sedi a chci vybavu navic pripoctu si priplatkovou vybavu k cene auta a rozhodnu se, jestli ten pocit z auta byl natolik dobry, ze takto zvysenou cenu budu akceptovat (bez ohledu na konkurenci- tedy  napr. nekoupim auto, ve kterem jsem mel horsi pocit jen proto, ze ma v serii treba ESP). Pokud zjistim, ze priplatky zvysenou cenu nechci zaplatit, auto se seznamu vyskrtnu a cely se to opakuje s autem, ve kterym jsem mel 2. nejlepsi pocit ...atd...proste vybava je pro me docela podradna..

Proc k nam VW dava podle tebe oholeny auta se zeptej jich......

Anglicky casopisy sice nectu, ale do anglie se dodavaji jine auta, protoze jsou prepracovana, kvuli opacnemu rizeni...Treba Vectra je slusne auto, ale pro GB se vozi(la) (vyrabi(vyrabela)) jako VAXHUALL (nevim presne jak se to pise) a je to nekvalitni hruza. Anglicani take maji pozadavky spise jak amici, nez jak zbytek evropy.... Takze ano do GB se opravdu vozi jiny auta, prizpusobeny jejich trhu....

Skyline
23. září • 21:18

Každým příspěvkem jen potvrzuješ to, co si tady o tobě už stejně všichni myslí, a ani tento není výjimkou. Dokonce bych řekl, že v něm tvoje demence dosáhla jakéhosi pomyslného vrcholu. Zároveň teď už taky všichni víme, že celou dobu jen lžeš a když nejspíš sousedovi ono A4 závidíš, nikdy ses v něm nevezl. Jinak bys takovou hovadinu, jakous právě napsal, nemohl vůbec vyplodit. Díval jsem se na stránky audi a ať se dívám, jak se dívám, maximální rychlost je 237 km/h. Ale ty se nás snažíš ohromit tím, že jede 352!

 

S klidným svědomím můžu říct, že takovou sériovou "jedna-osmu" nedali zatím dohromady ani Japonci (a nejspíš ani nikdo jinej)

 

A ještě jeden dodatek. Základní verze Accordu (749 000 Kč) obsahuje elektronickou dvouzónovou klimatizaci ve standardní výbavě, takže pokud sis za ni musel u "svého" audi připlatit, dobře ti tak (nebo spíš tomu sousedovi).

Z
20. září • 20:04

Kdyby VW ovladl technologii podobnou VTEC ci VVTI tak nemusi nabizet motor 1.4 16V ve verzich 55 a 74 kW, pricemz by mu stacil jeden s vyhodami obou.

xX
20. září • 17:24

Funcarvere ty uz nehul - vzdyt uz ses z toho uplne odrovnanej, placas akorat totalni nesmysly, ktery ti sice mozna nekdo napovidal, ale ty tomu snad i veris  - ach jo ...

 

Skyline
20. září • 9:48

Ty jsi absolutní blb. Nejen, že o autech víš absolutní h..o, ale ani neumíš číst.

1) Hondu s VVTi? Tu asi nikdy mít nebudu, protože VVTi Honda nikdy nedělala.

2) 1,6 16V/130 k není nijak vyhoněný motor, ale chápu, že člověku zvyklému na osmiventilové archaické šunty od folksvágnu to tak může připadat.

3)  crash testy starých hond sis vymyslel, protože v té době se nikde nezveřejňovaly. Ale pokud máš link na nějaká fakta, rád se podívám. Taky by mě zajímalo, o kolik lepší je stejně starý golf. Nejspíš o nic, že?

4) nesmysly o VVTi a karburátoru nemá smysl komentovat, protože t y stejně nepochopíš, co to vlastně znamená a o kolik je to lepší než osm ventilů a vstřikovací jednotka

5) já nesrovnával CTR a GTi, ale schopnosti Hondy a folksvágnu vyrobit silný motor. Pod kapotou CTR je technický klenot, o kterém se bude vw ještě hodně dlouho zdát. To, že si pomůžou turbem z nich dobré techniky rozhodně nedělá. A pokud už chceš srovnávat, tak vedle toho postav nějakého Japonce, který má taky turbo. Napadá mě STi (270 k) nebo EVO (280 k)

6) a k tvému způsobu výběru:

- můžu tě uklidnit, moje auto má taky střední panel natočený k řidiči

- papírový výkon má daleko před schopnostmi současných golfů

- má výbavu, o které se tehdejším golfů mohlo jen zdát a ani u těch nových není v základu (el. zrcátka, okna, šíbr). Nemá airbagy ani ABS, ale to v roce 89 neměl v podstatě nikdo

7) jinak mám radost, žes sám sebe usvědčil ze lži, pokud jde o to audi. Prostě sis něco vymyslel a teď se oháníš nějakou "zaobalenější verzí". Ha ha. Tvůj původní slint byl totiž v uvozovkách jako citace, takže až uvidím ten originál, pak teprve u mě nebudeš lhář (ale to ty děláš stejně běžně, viz crash testy)

Prostě sis koupil vwrak, v japonském autě ještě nikdy nejels a tak si tady hojíš mindrák. Jenže sem chodí lidi, kteří o autech něco ví, takže se akorát ztrapňuješ. No ale když vypadáš rád jako blbec, jen tak dál. Aspoň já se u tvých příspěvků celkem dobře bavím.

Funcarver
20. září • 22:41

Pro neznale doplnim : udaje v r. 2001

                              civic  1,6 VTec                                Golf 1,6 ( starsi verze s 2V technikou)  

vykon                   81 / 5600                                            74/5600

toc.moment        152 / 4300                                          145/3800

max. rychlost      186                                                         188

zrychleni               10,2                                                        10,9

To je sranda je 2V papirove nijak vyrazne nezaostava a dokonce na max. je rychlejsi...... :)))

Fakt je ze tohle je jen a jen papirova teorie.....                                

Skyline
21. září • 22:09

Takžes nám tady ukázal, že Honda má lepší výkon, krouťák, zrychlení a jediné v čem je horší je maximálka. Ty ses dal konečně na stranu Japonců? Možná by to ale chtělo rozšířit o pár dalších dat. Aktuální údaje z www.honda.cz a www.volkswagen.cz:

Obě auta jsou 5 dveřové hatchbacky, tučně zvýrazněné je to, v čem je auto lepší, než konkurent. Za důležité považuji fakt, že u vw jsou tyto výkony dosahovány při použití doporučeného paliva Natural 98, Honda si vystačí se standardním Naturalem 95 (Funcarver si ale rád připlatí, že?):

Civic 1,6 16V VTEC
výkon: 81 kW
krouťák: 152 NM
v-max: 186 km/h
0-100: 10,2 s
spotřeba (město/mimo město/kombinace): 8,5/5,5/6,6
velikost kufru: 370 l

VW Golf 1,6
výkon: 77 kW
krouťák: 148 NM
v-max: 192 km/h
0-100: 10,8 s
spotřeba (město/mimo město/kombinace): 9,5/5,7/7,1
velikost kufru: 330 l

Suma sumárum: kromě maximální rychlosti je Honda lepší ve všech směrech, má nižší spotřebu a to vše při podstatně levnějším benzínu. Je jasné, že golf bude na natural 95 jezdit ještě hůř při horší spotřebě. Mimoto má Civic bezkonkurenčně víc místa na zadních sedadlech.

Funcarver
20. září • 22:27

Ty uz mas z toho japonskyho vraku snad i sikmy oci a pero:))

Pokud vidim tiskove prohlaseni, tak asi nemuzu dat na nej link na Web...??Nebo si myslis, ze web je jediny zdroj informaci? Ponekud omezene, ne? Je mi jasne, ze s tak starym vrakem, co mas jsi socka, tak si nemusis Speed kupovat, stacit zajit do knihovny...a clanek si precist. napsano je tam presne to, co jsem rekl, ale jinymi slovy...Vis vubec co to je knihovna, nebo ctes jen manualy od japanu??

Za VVti se Vtecu omlouvam, moje chyba..

Ty jsi mozna GTi a CTR nesrovnaval, ale nekdo jiny to tu zminil. Srejme trpis samolibosti, kdyz si myslis, ze odpovidat budu jen tobe.. To ze jsi totalni dement svedci tvoje prirovnani, ze bych musel GTi srovnavat s STI nebo evo...GT srovnavat s auty odvozene z rally??? Pokud tady na web chodi lidi, co o autech neco vi, tak ty mezi ne rozhodne nepatris....(tve obecne japanofilni prispevky stoji vzdy za h.... porad se ohanis tim samym...)

Zkusme crashtesty www.auto.cz rok 1998 : civic 2 a 1/2 hvezdicky , golf 4 hvezdicky .......Pokud chces zpochybnovat, ze japonci zacali brat bezpecnoust aut¨v uvahu pri konstrukci mnohem pozdeji nez evropane, sam sebe usvedcujes z idiotismu. (mluvil jsem o starych hondach, ne o veteranech, jaky je ten tvuj smejd...Nicmene stoji za h... i v bezpecnosti, stejne jako vsechny Hondy pred r. 1999)

POkud uz pred x lety japani delali 1,6 86 nebo dokonce 96kW?? Tak to jim od te doby nejde prace moc od ruky, kdyz soucasny civic 1,6 ma 81kW :)))

Zalezi co clovek chce od motoru - podle me motor ma v kazdem momentu dost sily pro zrychlovani, to je pro me dulezitejsi nez max. vykon. Idealem (zatim)  je nova S4, ktera jako jediny auto (zatim) zvlada dobre razeni 1 ..6 , tedy dokaze uz od male rychlosti na 6 dobre zrychlovat.... Takoveho efektu u malo a stredne objemovych motoru se lepe dosahuje turbem, ktere zaruci tah od nizkych otacek nez vysokoobratkove vrtacky.... Tedy povazuju implementaci turba i do civilnich aut( 1,8T, 2,7T) (ne jen do STI ci EVO) za lepsi technologii nez VTEC ci VVTi....

Technologii VTEC a VVTi samozrejme znam, stejne jako HOndy, Mazdy, Toyoty, a ostatni japany...Jel jsem s 20 japany (20 typy) a porad nic, porad cekam, az u nich objevim neco tak uzasneho jak tady vsichni pisou...

Vybava je mi u prd... pokud mi auto sedi a sedi i na ceste, nemam problem si za neco, co chci, priplatit - zjevne narozdil od tebe:)

Samozrejme mam Golfa jiz s motorem 16V a kdyz jsme u tech vyhod vic ventilu uz ti nekdo rekl (nebo mozna vzhledem k tvemu IQ nakreslil), ze 1,8T ma ventilu 5 na valec? cili 20V a turbo, to je technologicky narez,co??

Neni slusne, nicmene tve urovni odpovidajici, davat sem prispevky pod cizim nickem.... Taky to o necem svedci, ze by o japansky zvrhlem charakteru?? :)) Jo, samozrejme ted se zvedne vlna, ze za kazdym prispevkem je jina realna osoba....Nicmene styl porad stejny... Ze by japonsky auta pusobila na psychyku??:))

No nic ty dementiku zij si dal svuj ruzovy sen o tom, jak jsou japani a Honda zvlast ti nej....Reakce si ponech a zakric si je v tom tvem srotu nez jimi tady obtezovat... 

Marek
21. září • 21:31

Dobře jsem si přečetl všechny Tvoje příspěvky a prohlášení typu, že když má někdo auto z roku 1989, tak je socka a nemá aní na Speed nebo se oháněť nejakým tiskovým prohlášením, který ani nejsi schopen doložit, tak to je vážně ubohé. Prohlašuješ, že narozdíl od někoho nemusíš koukat na peníze při vybírání auta. Proboha, co jsi zač, že se musíš chlubit vlastním majetkem? Asi máš hodně velké komplexy, že? Z lidí jako jsi ty je mi vážně na blití. Zatím jsi sem nenapsal jediný pádný argument, jen neustále haníš japonce a vychvaluješ tu sračku Golfa. Nemám nic proti VW, Toureg je super a Phaetom jakbysmet, ale Golf je vážně shit. A když už jsi zmínil Speed, tak si pořádně přečti pár posledních čísel, kde se páni redaktoří zmiňují o tom jaký je to vrak.

Skyline
21. září • 21:26

Tolik urážek v jednom příspěvku (bez jakýchkoliv faktických argumentů) umí jen majitelé a příznivci vwraků, vždy mě to jen přesvědčuje o tom, že mezi podobné primitivy patřit nikdy nechci.

1)Ty sis šlehnul, nebo seš po parou? O CTR a GTi jsem tady psal jen já (a ty), takžes odpovídal mě a míra samolibosti přetíká spíš u tebe

2) Tiskové zprávy jsou u všech ostatních automobilek na webu, takže výmluva o nějaké papírové verzi je dost chabá (no tak už dál nelži a přiznej si, žes to přehnal, uleví se ti)

3) Čtení ti asi dělá značné problémy, protože já mám auto z roku 1989 (ne 1998), takže statistika o 9 let mladší je trochu irelevantní. Já psal o rozdílu Honda 89/golf 89 a o tom, jak vidím, nejsi schopen nic získat.

4) o tom, že je pro tebe při výběru důležitá výbava začals psát ty, tak co tady zase meleš? Pokud si chceš za něco připlácet, je to tvůj problém, já to mám všecho v základu, tak proč bych to řešil?

5) 5 ventilů je lepší než 4? Na toms byl kde? Pokud vím, 1,8 20 V bez turba je nejhorší motor, který se vw podařilo vyrobit (vyjma těch osmiventilových, samozřejmě). Průměrný výkon, brutální spotřeba (kámoš dělá v autosalonu škodovky a měl ji jako služební). Nejvyšší výkon stejného motoru s turbem je 168 kW v TT a to je pořád slabota na dříve zmiňované EVO nebo STi (obě mají - světe div se - ventily 4)

6) Japonský auta na psychiku vážně působí - jejich majitelé ví, že mají pořádnou káru a nemají mindrák z toho, že za vyšší peníze koupili křáp. Já používám už hooodně dlouho jen tento nick a opravdu nepotřebuju podporu tím, že bych psal ještě pod jiným. Stačí se podívat, kolik lidí si myslí, že jsi totální tupec. To tě štve, co? Čekals, že se vyrojí banda tédéíčkařů a pustí se do mě a ono nic? To se stává, udělals chybu, jezdíš předraženou ochcávkou a závidíš...skoč si za mamkou, ať ti to pofouká.

xX
21. září • 13:09

Jo jo, uz jen to ze se vzdelavas pomoci casopisu Speed s tebe okamzite dela odbornika na auta ... Funkarvere, ty se fakt totalne vylizanej, radsi toho nech a jdi si zajezdit s golfem. Udelas tak lip.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
21. září • 14:44

Vypatlance, ja cetl tiskove prohlaseni (jak jsem jiz uvedl) byl pozadovan dukaz, a protoze to tiskove prohlaseni (zaznam z tiskovky s novinari) nevlastnim, uvedl jsem, ze tento zaznam je podchycen i v clanku, ktery otiskl Speed...Jasny?? To ze jsi debilek a neumis cist predchozi prispevky znamena, ze takovy dement by si na nekoho jineho nemel otvirat hubu,  ale  radeji si vzit citanku a vzdelavat se   .....hnupe 

xX
22. září • 10:29

Ty ses fakt hovado - nakonec je to fakt, ja si vzdycky myslel ze hodne majitelu (ne vsichni, aby se nekdo rozumnej zbytecne nenastval) golfu jsou uplny debilove - uz jen podle toho, jak ty svy krabice tunej, aby vubec nejak vypadaly ....

A ses desne dobrej - Speed je fakt cool casak .

Funcarver
20. září • 0:50

Omlouvam se za preklepy typu "vydim"  misto vidim a pod. Preucuju se na psani vsemi deseti  prsty jeste neposlouchaji, jak by mely:(((. Verim, ze vy, inteligentni lide, mi tyto preklepy prominete.....

Filip
17. září • 20:49

Souhlasím se všemi, kteří haní vw. Mám golfa 1.6 16V a je to hnus. Vysoká spotřeba a čekal jsem větší zátah. Do 4000ot/min je to líné jak opilý slon. Až po té čtyřce jde cítit sedačku v zádech a to jen zvolna nehledě na ten vír v nádrži...Jel jsem v 1.9T a bylo to lepší, ale ty rpachy Nedávno když jsem stahoval elektrikou okénko, se utrhlo a spadlo do dveří. Když jsem viděl na čem to drží, vjel do mě vztek. Za 600 000 od auta čekám něco víc. Dnes lituju, že jsem nebral tu xsaru 2.0 HDi s plnou výbavou.... Příště vw nikdy.

Funcarver
17. září • 22:20

No vidis, ja jezdim stridave v Golfu IV 1,6 16V a Audi A4 1,8T quattro a ani na jedno z nich nedam dopustit. Jasan turbo je turbo,ale kazdy z tech aut je urceno pro jinou jizdu...Pokud chce nekdo jezdit sportovne rozhodne by si 1,6 kupovat nemel, ale na sviznou jizdu a "normalni" predjizdenim na nasich zacpanych silnicich JE 1,6 dostatecna (a to jezdim porad se zapnutou aut. klimou). faktem je, ze VW udelal trochu podvod na zakazniky, kdyz 1,6 je delana na 98okt., ale s 95 jede taky slusne. Japonci udelali 1,6 s 96kW?? Dobry, nechci ten motor videt uz po 50.000km...... ad. statistiky - "Never statistice, kterou jsi sam nezfalsoval.":). Lidi neplette si pojem s prujmem 1,6 NEJSOU sportovni auta (aspon u VW ne) tak je tak nehodnotte.... Kdo rika, ze ma 1,6 (v teto velikosti auta) a vydava ho za sportovni auto je to socka, ktera na opravdovy sportak nema a leci si komplexy bludy......(je sranda, jak nekteri lide chteji mit z 1,6 sportaka  a za 4.000Kc manazersky mobil...:))) ) 1,6 jsou auta na pohodu a tak do 80.000km rocne......PS: Japonci nejsou auta, to jsou nalakovany papiraky...... 

tibor
19. září • 15:50

A ty jsi pekny jelito!Mam 1,6 16v a rikam,ze se da sportovneji jezdit!mel jsem peugeota 2,0 xsi a zas takovy rozdil to neni!WV holt drzi svy motory zbytecne nizko!Ma 1,6 ma 110 koniku a 158 kroutak coz neni hodne ale tahne dobre,navic ve xsare mam odost sportovnejsi pocit nez v golfu to mi ver!

Skyline
18. září • 22:23

Ty ses těm germánům narval do té pr..le tak hluboko, že už nevidíš ven. Jestli si myslíš, že to moje 14 let starý auto má najetých míň než 50 tisíc, tak ses asi zbláznil. Proto ti sice nemůžu ukázat, jak takovej motor vypadá po 50, ale můžu ti ukázat, jak vypadá po cca 200 tisících.

Mám zrychlení 0-100 za 8.3 s, takže se tomu rozhodně nestydím říkat sporťák. Jinak ta lepší verze - 1.6 VTEC 110 kW/150 k má stovku za 7.2. No jo, ono ani to turbo s tím GTi nehne víc, že? Mluví z tebe jen závist a vztek, že se ukázalo, že se tady oháníš úplným šuntem, takže vypadáš jak blbec. No nevadí, až bude mít ta tvoje 1,6 v golfu 14 let a najeto tolik, kolik ten můj papírák, pak to můžem srovnat. Ale silně pochybuju, že se takovýho věku dožije.

BTW těch 96 kW/130 k to má samozřejmě na natural 95, protože v té době nějaká 98 nehrozila.

xX
18. září • 14:14

Haha - akorat ze japonci si tou tvou A4 1.8T quattro vytrou zadek jako hajzlpapirem. A nepotrebujou k tomu o moc vetsi objem motoru a nekteri ani turbo. Takze az te priste predjede papirova Impreza nebo Civic, a tobe to proste uz lip nepojede tak se zamysli sam nad sebou.

BTW 50tis km vydrzi maximalne tak 1.0 37kw nebo 1.4 74kw a podobny vejmysly made by VW group.

BTW predchozi model Civicu mel atmosferickou 1.5 s 84kw - nerekl bych ze by ten motor (pri dobrem zachazeni) nevydrzel 200k .

Funcarver
18. září • 22:00

Je obecne znamy, ze japonci po 3 letech ztraci zhruba 15% vykonu..a cim starsi, tim horsi....Nerikam, ze takovy vykony nemaji, ale motory to nevydrzi..Nepouzivaji nijak lepsi technologii na motory nez evropska auta, jen je vic ladi na vyssi vykon, coz samozrejme znamena snizeni zivotnosti motoru. Ojetyho japonce bych si nikdy nekoupil, ojety nem. auto docela klidne...

KOnkretne VW je mistr v "cileni" aut- dela auta, takovy, jaky chteji jejich zakaznici (konkretniho typu a motoru). Naopak japonci a francouzi se snazi, aby jejich auta mela od vseho trochu a podle meho jsou to paskvily.....Pr.: Spousta lidi nadavala a smala se Audi, ze u prototypu Nuvolari dali sice 5L V10 a biturbo,ale naladili je "jen" na 600k. Nekteri tady uvadeli, ze skyline takovy vykon ma, myslim, z 3,2....Cetl jsem vyjadreni Audi prave na otazku novinare proc tak malo vykonu?   ODpoved: "Nebyl by problem zvysit vykon, bez problemu z toho uz ted muzeme dostat 800 - 900k, ale dle nasich vyzkumu cilova skupina zakazniku povazuje 600k za dostatecne ( aby ne :)) ). Naopak takovy " nizsi " vykon nam umoznil auto nastavit i pro zcela bezne jezdeni ( tedy i v zacpach :)) ), coz je pro cilovou skupinu dulezitejsi nez dalsi zvysovani vykonu. "

tibor
19. září • 15:55

Ty meles hovadiny!Tak podle tebe 1,4 golf jede pekne?Kdo si koupi takovyhle auto je ume naprostej emil!Lidi to kupujou akorat v nejaky slevovy akci a pak se chytaj za hlavu!To sami s SDi!Proste Wv neumi dobre vyladit auta s motory!Podivej se na japonce ty maj v tomhle opravdu prim!Jses zatvrzelej wv fan...cau

Skyline
19. září • 7:25

Kbybych reloadnul dřív, tak bych k té své odpovědi přidal rovnou pár řádek na ten totální nesmysl, cos vyblil na adresu Japonců teď.

Takže: v roce 1989 používala Honda ve VŠECH svých vozech bez výjimky 16ti ventilový rozvod. O tom se folksvágnu do dneška jen zdá. Už v roce 1990 jezdily Hondy s motory s proměnným časováním ventilů VTEC. Pokud to podle tebe není lepší technologie, tak co uz? Dneska existuje lepší verze iVTEC, takže Civic Type-R má 200 koní, ale nepotřebuje k tomu na rozdíl od golfa turbo. O Integře nebo S2000 ani nemluvím. Toyota má zase VVTi, což je dost podobný systém, takže nechápu, jak vůbec můžeš takovou blbost o technologiích vypustit z huby. Je vidět, že o autech nevíš vůbec nic, ale hlavně, že sis koupil germánskýho šmejda.

 

BTW dokud nenapíšeš link na tu kravinu o Audi, tak je to jen a jen tvůj blábol.

tibor
17. září • 14:59

SAm mam citrouse xsaru 1,6 16v 110 koniku vtr a motor je cily,pruzny,silny a protom nema silenou spotrebu da se drzet u 6l.1,6 u wv je dost lina a nepruzna a s vysokou spotrebou.Mazdy jsou opravdu kvalitni  auta jsou spolehlive s kvalitnimi jizdnimy vlastnostmi a maji design.Ta 3 vypada fakt dobre.

Funcarver
16. září • 0:13

Japonsky smejd....BTW. ta 1,6 16V v Golfu je na nase silnice doost dobra...

choz
18. září • 13:42

hele blbecku, ta mazda je daleko lepsi kara nez golf, v golfu mas za ty prachy tak leda posilovac a central a kurvi se daleko vic, podivej se na statistiky TUV. tak nez napises podobnou picarnu trosku se nad tim zamysli

Funcarver
18. září • 22:12

Di se podivat na svoji Mazdu. Jeste stoji na kolech? Nebo uz lezi na podvozku? a nemel.....

BTW: Uz dlouho volam, aby tady nekdo napsal, jakym zpusobem TUV, DEKRA, JD Power a ostatni statistiky sbiraji data? CO je povazovano za vadu a co jeste ne? Kdo rozhoduje, zda v konkretnim pripade jde uz o vadu?  Dokud mi nekdo nezodpovi tyto otazky, jsou tyhle tabulky irelevantni... To si je muzu treba nacmarat sam a podepsat se jako ABA:)) Stejnym zpusobem si muzu rict, ze nejbohatsi stat je prece ten, kde lidi maji na pivo a protoze v tom jsme na hlavu nejlepsi tak vyhlasit CR za nejbohatsi zemi....:)) Znova opakuji " Never statistice, kterou jsi sam nezfalsoval". Pouha tabulka nema zadnou vypovidaci hodnotu (o statistice toho trosku vim...):)

Petr
16. září • 8:41

V čem dooost dobrá a v čem je lepší než motor Mazdy? Výkonové parametry jsou dost podobné. Mazda rules, VW zalez (pod zem).

Funcarver
16. září • 22:00

Hlavne v tom, ze VW uz ten motor dela 2roky!!! POkud nekdo uvede novy motor a je porad srovnatelny se starsi konkurenci, pak si nezaslouzi zit:))))). O 1,6 jsem psal proto, ze nekdo si tu do ni rypl.. Motor mi az tak nevadi, ale Mazda auta neumi,,,,,NEmam japonce rad, Mazda je z nich vsak dalece nejhorsi....Ma zajimavy design, ale ten me na silnici neudrzi, ze??

Michal B.
21. září • 23:04

Ty jsi fakt kašpárek, je to 2 roky, co jsem měl 323ku hatchbacka a bylo to nejspolehlivější auto pod sluncem. Totální držák. Skvělé motory, vůbec nechápu, o čem mluvíš. Neznám nikoho, kdo by měl s Mazdami  problémy. 

Z
20. září • 20:06

Tak proc VW dela motory FSI s nekolikaletym zpozdenim proti GDI od (japonskeho) Mitsubishi

Z
20. září • 20:21

Nejak se mi vytratil otaznik na konci predchoziho prispevku.

limach
17. září • 8:04

Výrok, že Mazda auta neumí, bych do diskuse s klidným svědomím rozhodně nemohl vypustit. Kromě toho, že se na Mazdy (na rozdíl od všeho od VW) dá docela příjemně dívat, se tyto auta vyznačují něčím, na co si VW jenom hraje a okecává drahou a nákladnou reklamou. Je to spolehlivost a spokojenost zákazníků po celém světě, která podle, myslím si celkem seriózních průzkumů, je rozhodně vysoko nad úrovní té "nejsolidnější, nejkonzervativnější, nejpreciznější a vůbec nejlepší" značky - tedy VW. P.S.: rozhodně nejsem fanouček japonců, ale jejich kvality se prostě nedají přehlížet.

Petr
17. září • 9:54

To je fakt. Jejich "kvality" se prostě nedají přehlížet. Životnostní testy na rozličné vzdálenosti které dělají motoristické časopisy různě po světě dopadly zatím pro japonce s výjimkou Toyoty nic moc a pro Mazdu přímo zoufale. Ve 100tis km vydřené šály v motoru, vytlučené čepy, úniky oleje a prosednutá sedadla, to je fakt bájo. Líbivý kabát a pod ním šmejd, to je Mazda. Měl jsem 626 comprex tři roky a stačilo. Tolik problémů jsem nezažil ani za socíku se škodou 120.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter L
17. září • 15:39

ja som mal 323. Bolo to také úplne štandardné auto - ani veľký šmejd, ani pozoruhodný klenot. Jediná veľká vada - auto stálo veľa SKK.

Ten comprex je dízel že? Pokiaľ áno, tak viem, že mazda do neho vkladala obrovské nádeje, ale v praxi sa ukázal ako prepadák - kazový nepodarok s veľkou spotrebou a malým výkonom.

w211
17. září • 13:30

nevim, jak je to ruzne po svete... ale v evrope to vypada ponekud jinak, mazdy jsou slusne hodnocene ve "vyjezdove" statistice ADAC-u i v statistikach TÜV a DEKRA (tam dokonce vyborne - jen toyota je lepsi). dokonce v specialnim vydani ams -"gebrauchtwagen" psali, ze vetsina tech nemnoha zavad, co mazdy maji jde na vrub otresnemu znackovemu servisu, ne samotnemu autu.

jina vec je, ze pri delce mazdy3 4,4m je kufr celych 300litru - coz je skutecne smesne. taky ty budiky nemuseli tak brutalne skopirovat.

Plachow
17. září • 12:34

Hehe, to fakt myslíš vážně? Já měl čtyři roky 626ku 2.2i, teď jsem jí prodal koupil si zase 626ku, protože je to holt auto, do kterého jen leješ benzín (teď naftu, mám DiTD) olej a vodu

Skyline
16. září • 23:14

Ty argumentuješ proti Mazdě a Japoncům vůbec motorem 1.6 z Golfa?! No jestli je to fór, tak dobrý, ale jestlis to myslel vážně, taxe stav a já ti ukážu, jak jezdí moje 14 let stará japonská 1.6. Upozorňuju, že už v té době (a ne před ubohými dvěma roky) měla 96 kW a její silnější verze 110 kW. Chápu, že automobilce, která na stejný výkon potřebuje 1.8 a ještě turbo je opravdu co závidět. Mimochodem už před 11 lety ten motor měl 118 kW.

 

Plně tedy souhlasím s tím, že si automobilka, neschopná za 14 let postavit konkurenceschopný motor nezaslouží žít. Folksvágn patří do šrotu, i když chápu, že ji nad vodou drží příznivci Traktor Drnčí inside...

Jindru
15. září • 18:07

ti druzi, ti by take radi odesli domu ....

mates
15. září • 14:49

pomalu se preorientovavam na japonce, sestka se mi libi cim dal vic a trojka je taky supr, jen sem cekal od te jejich 1,6 trochu lepsi parametry, vzdyt i ta hrozna 1,6 co davaj do koktavek a golfu ma pri stejnym vykonu lepsi kroutak?!? no nevim, mazdy sem mel vzdycky za supr motorizace.....

Big Boy
15. září • 9:12

Budíky má úplně jako v Alfě stejně jako rozmístění číslic, to je fakt drsná kopie. Nejdřív Alfu kopíruje Seat, teď už i Mazda. Aspoň že ta cena je slušná.

it
2. října • 17:15

To : Big Boy

S tím kopírováním Alfy Seatem to bude dáno asi tím, že designér současných modelů Alfy se jmenuje Walter de Silva a nyní pracuje pro Seata.Proto jej VW přece koupil.Tentýž člověk těžko změní "rukopis".Raději "kopie"Alfy v podání Seatu, než originál od VW,ale,mezi námi, 1.generace Golfa pochází též od itala, Gugiaro se jmenuje, pokud se nepletu a byl vyhlášen designérem století-pro auta....Berme design jako subjektivní věc, která se nedá nijak měřit.To, co se jednomu nekonečně líbí, považuje jiný za super hnus a naopak.Máme každý svobodnou volbu, jestli si koupíme Mazdu,VW atd.nebo také nic-což je případ většiny národa. Bavím se o nových autech.

RV
16. září • 6:37

Je mi smutno z toho kolik kopií Alf se v poslední době vyrojilo. Je vidět, že Alfa udává směr. Pak ať někdo tvrdí, že se okouká a Golf , že je vzorem pro celej svět.

Marek
28. května • 16:57

Naštěstí Mazda Alfu nekopíruje v případě kvality :-)

Jiří Petráň
14. prosince • 18:14

Mazda 3 - šmejd v hezkém kabátku!!!
38 000km nová spojka!
42 000km zvlněné brzdové kotouče!!!
Nejhorší auto mého života...

Doporučujeme

Články odjinud