Nová Mazda3: kladivo na Němce (podrobné informace)

Největší hvězdou japonské automobilky byla ve Frankfurtu nová Mazda3. Model, který má v Evropě pořádně zatopit domácím značkám, vyniká dravým sportovním vzhledem, prostorným interiérem a živými motory. Podrobné přestavení vozu včetně cen v ČR naleznete v článku.
Nová Mazda3: kladivo na Němce (podrobné informace)
Seznam kapitol
  1. Design, dvě provedení, prostorný interiér
  2. Přístrojová deska, elektronika, nabídka motorů
  3. Bezpečnost, výbava, ceny, technické údaje

Ačkoliv se veřejnost s novou Mazdu3 zběžně seznámila již na konci června, podrobné informace o novince přivezla japonská automobilka až do Frankfurtu. Tam si Mazda3 odbyla také světovou premiéru. Další Mazda ve stylu Zoom Zoom splňuje dle vyjádření automobilky požadavky zákazníků na „automobil nového stylu, konstrukční kvality a výkonu v segmentu, jenž byl tradičně zaměřen pouze na funkčnost a objem prodeje.“

Mazda chce novým modelem následovat nejmodernější trendy, dosáhnout maximální kvality a navíc nabídnout zákazníkům originální design. Stran designu lze o výsledku spekulovat, co se týče kvality zpracování, jízdních vlastností atd, musíme v tuto chvíli vycházet z oficiálních údajů, které jsou k dispozici. I ty ale o nové Mazdě mnoho prozradí.

Design: po proudu

Nemá smysl zastírat, že vzhled Mazdy3 některým fanouškům značky (a nejen jim) dech nevyrazil (míněno v kladné i záporném slova smyslu). Jak je tomu obvyklé, tábor čekatelů na novinku se rozdělil do několika skupin. V potaz berme tři nejobvyklejší: První skupina je se vzhledem novinky na výsost spokojená, druhá skupina se s ním dokázala smířit a třetí ho zavrhla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda3 navazuje designem na své starší sourozence - Mazdu2, Mazdu6 a Mazdu RX-8

Ve chvíli, kdy se formovaly první názory na vzhled novinky, nebylo dostatečně známo, že se v prodeji objeví také varianta sedan. Dle mnohých je sedan pohlednější než hatchback. Tím se ale dostáváme do subjektivní roviny. Názor na to, zda je hezčí sedan či hatchback si musí udělat každý sám. Stránku designu ještě neopustíme, zmínit je třeba čitelná fakta.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Varianta sedan je dle mnohých pohlednější než hatchback (?)

Za prvé je dobré podotknout, že Mazda3 dokonale zapadá do skládačky ZOOM – ZOMM. Automobil následuje předchozí modely (např Mazdu6), oslovuje zákazníky s aktivním životním stylem, zákazníky, kteří si chtějí chvíle za volantem pořádně vychutnat. Jinými slovy, Mazda3 je kvalitní vůz, s charakteristický vzhledem a dobrými jízdním vlastnostmi. Toto poselství posílá Mazda do celého světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda3 působí sportovním dojmem. -- Zadní část vyvolala rozporuplné reakce 

Vzhled Mazdy3 navazuje na linii modelů Mazda2, Mazda6 a Mazda RX-8. Za nejvýraznější prvky můžeme označit klenutý přední a zadní nárazník, mřížku chladiče, agresivní světlomety či trojúhelníková zadní okénka. Inspirace výše zmíněnými modely se projevila jak v exteriéru, tak interiéru vozu. Exteriér Mazdy3 hatchback bude možné zkrášlit jedním z 12 metalický a ne-metalických laků.

Prostorný interiér

Když už jsme nakousli interiér, chvíli u něj zůstaneme. Mazda3 potěší své budoucí majitele zejména vzdušnou kabinou, jež má poskytovat dostatek prostoru pasažérům na předních i zadních sedadlech (v oblasti hlavy: 994 mm vpředu, 976 mm vzadu, v oblasti ramen: 1394 mm vpředu a 1371 mm vzadu a v oblasti nohou: 1065 vpředu a 922 mm vzadu). Hojnost prostoru bude také směrem vzhůru, což jistě ocení osoby vyššího vzrůstu. Cestovaní by mělo být příjemnou záležitostí pro pět pasažérů.

Opomenout nesmíme ani velké množství odkládacích prostor. Objemem 11 l vyniká 260 mm hluboká schránka na straně spolujezdce, kterou doplňuje schránka s dvojitým dnem umístěná ve středové konzole. Spodní část této schránky pojme například 13 kompaktních disku (její objem činí 3,6 l), vrchní část schránky obsahuje dva držáky nápojů s výklopným víkem. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je přehledná -- Sportovní sedadla mají výrazné boční vedení. -- Sedmi palcový
displej navigačního systému

Flexibilní zavazadlový prostor se pochlubí základním objemem 300 l. Po sklopení zadních sedadel dělitelných v poměru 3:2 lze tento zvětšit na rovných 635 l. Budeme-li hovořit o kvalitě zpracování interiéru, musíme přijmout konstatování Mazdy o vysoké kvalitě použitých plastů, dobrém slícování jednotlivých dílů a vynikající ergonomii. Přiložené fotografie tato slova potvrzují, navíc přinášejí další poznatky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, dvě provedení, prostorný interiér
  2. Přístrojová deska, elektronika, nabídka motorů
  3. Bezpečnost, výbava, ceny, technické údaje
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků