Nová Mazda3 hatchback: první oficiální snímky

Po několika špionážních záběrech uvolnila Mazda první oficiální snímky svého hatchbacku řady 3. A šmrnc mu rozhodně nechybí.

Premiéra nové generace oblíbeného kompaktu je naplánována na boloňský autosalon, jehož brány se otevřou již za několik dní. Modelová nabídka tak bude téměř kompletní, protože první snímky hatchbacku přišly jen necelý týden po oficiální premiéře čtyřdvéřového sedanu Mazda 3 na autosalonu v Los Angeles. Právě americký trh bude pro variantu s „klasickou“ karosérií stěžejní.

Je pravděpodobné, že hatchback bude nabízen s podobnou škálou motorů jako sedan, a ta již byla v souvislosti s jeho uvedením představena. Patří do ní i dva zcela nové zážehové čtyřválce, dvoulitr s výkonem 148 koní a točivým momentem až 183 Nm a jednotka o objemu 2,5 l, výkonu 167 koní a točivém momentu vrcholícím hodnotou 227 Nm. Oba jsou opatřeny elektrickým ovládáním škrticí klapky bez mechanické vazby. Pro Evropu budou ale spíše zajímavé menší čtyřválce a vznětové motory.

Novou Mazdu 3 tak bude možno objednat s novým vznětovým čtyřválcem, který slavil premiéru ve větší řadě 6. Má zdvihový objem 2,2 l, dosahuje slušného výkonu 182 koní a enormního točivého momentu plných 400 Nm. Kombinovaná spotřeba byla přitom stanovena na pouhých 5,6 l/100 km, což lze vzhledem k výkonovým parametrům pohonné jednotky považovat za znamenitou hodnotu. Motory budou alternativně kombinovány s pěti a šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením nebo elektronicky řízeným pětistupňovým automatem Sport-AT.

„Trojka“ přinese do nižší střední třídy řadu prvků, které zde nejsou zatím zcela obvyklé. To by však mělo být u každého nového modelu, který se cítí tlačit na špici svého segmentu, samozřejmostí. Patří sem například adaptivní bixenonové světlomety, velkoplošný vícefunkční displej na středovém panelu, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, difúzní osvětlení interiéru, automatické stěrače či dvouzónová klimatizace. Milovníky elektronických palubních systému potěší možnost instalace audiosoustavy Bose s deseti reproduktory, vstupy pro externí paměťové jednotky či Bluetooth.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 Hatchback 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Mazda 3 Sedan
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 31 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků