Nová Mazda3 hatchback: první oficiální snímky

Po několika špionážních záběrech uvolnila Mazda první oficiální snímky svého hatchbacku řady 3. A šmrnc mu rozhodně nechybí.

Premiéra nové generace oblíbeného kompaktu je naplánována na boloňský autosalon, jehož brány se otevřou již za několik dní. Modelová nabídka tak bude téměř kompletní, protože první snímky hatchbacku přišly jen necelý týden po oficiální premiéře čtyřdvéřového sedanu Mazda 3 na autosalonu v Los Angeles. Právě americký trh bude pro variantu s „klasickou“ karosérií stěžejní.

Je pravděpodobné, že hatchback bude nabízen s podobnou škálou motorů jako sedan, a ta již byla v souvislosti s jeho uvedením představena. Patří do ní i dva zcela nové zážehové čtyřválce, dvoulitr s výkonem 148 koní a točivým momentem až 183 Nm a jednotka o objemu 2,5 l, výkonu 167 koní a točivém momentu vrcholícím hodnotou 227 Nm. Oba jsou opatřeny elektrickým ovládáním škrticí klapky bez mechanické vazby. Pro Evropu budou ale spíše zajímavé menší čtyřválce a vznětové motory.

Novou Mazdu 3 tak bude možno objednat s novým vznětovým čtyřválcem, který slavil premiéru ve větší řadě 6. Má zdvihový objem 2,2 l, dosahuje slušného výkonu 182 koní a enormního točivého momentu plných 400 Nm. Kombinovaná spotřeba byla přitom stanovena na pouhých 5,6 l/100 km, což lze vzhledem k výkonovým parametrům pohonné jednotky považovat za znamenitou hodnotu. Motory budou alternativně kombinovány s pěti a šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením nebo elektronicky řízeným pětistupňovým automatem Sport-AT.

„Trojka“ přinese do nižší střední třídy řadu prvků, které zde nejsou zatím zcela obvyklé. To by však mělo být u každého nového modelu, který se cítí tlačit na špici svého segmentu, samozřejmostí. Patří sem například adaptivní bixenonové světlomety, velkoplošný vícefunkční displej na středovém panelu, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, difúzní osvětlení interiéru, automatické stěrače či dvouzónová klimatizace. Milovníky elektronických palubních systému potěší možnost instalace audiosoustavy Bose s deseti reproduktory, vstupy pro externí paměťové jednotky či Bluetooth.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 Hatchback 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Mazda 3 Sedan
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky