Nová Mazda2 se předvádí v opravdu rozsáhlé fotogalerii

Seznam kapitol
  1. Nová Mazda2
  2. Fotogalerie: Nová Mazda2

Letos se segmanet malých aut skutečně pěkně zaplňuje novinkami. Vedle domácí Škody Fabia přišel rovněž Hyundai i20, Opel Corsa a právě také Mazda2, která se představuje na dalších fotkách a s dalšími technickými údaji. Tentokrát se jedná o evropské provedení, které nás bude zajímat nejvíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V závisloti na motoru a výbavě můžete mít třeba automatickou převodovku, navigační systém nebo head-up displej. Ještě čekáme na přesnou specifikaci výbavy pro český trh

Základní technické údaje nové Mazdy2 jsme si už představili v samostatném článku. Připomínáme, že se stále spoléhá na klasický benzínový motor s atmosférickým sáním, tentokrát na čtyřválec o objemu 1,5 l ve třech verzích, a jeden turbodiesel 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejslabší motor 1,5 l má nižší kompresní poměr a jednodušší (a levnější) výfukový systém. Hmotnost prázdné Mazdy 2 v základním provedení se vejde do jedné tuny

Všechny motory mají šestnáctiventilový rozvod poháněný řetězem, což sice některé značky dokázaly v poslední době dost zdiskreditovat, ale předpokládáme, že u Mazdy bude spolehlivost tohoto systému v pořádku.

Manuální převodovky jsou pěti nebo šestirychlostní podle motoru, k vybraným motorům pak bude možné objednat i šestistupňový automat. Ten prozatím Mazda nabízí k prostřední verzi benzínové patnáctistovky. Nová Mazda2 jezdí v základu na plechových 15" kolech, ale podle výbavy dostanete také hliníkové patnáctky nebo šestnáctky.

Facelift Mazdy6 předčasně odhalen. Žádnou revoluci nečekejte

Facelift Mazdy6 předčasně odhalen. Žádnou revoluci nečekejte

Co se podvozku týče, nečekejte revoluci. Vpředu jsou klasické vzpěry MacPherson, vzadu kliková náprava s torzní příčkou. Přední brzdy jsou kotoučové o průměru 258 mm, zadní bubnové mají průměr 200 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda v komunikaci hodně vyzdvihuje, že „dvojka“ má jiné proporce než většina malých aut – dlouhou kapotu a kabinu posazenou opticky dozadu

V otázce pasivní i aktivní bezpečnosti nenechává Mazda2 nic náhodě. Má samozřejmě ABS, kontrolu trakce a stabilizační systém, stejně tak čelní, boční a hlavové airbagy, což už je dnes nutný standard. Navíc je možné auto vybavit systémem hlídání mrtvých úhlů v zrcátkách a vybočení z jízdního pruhu, automatickými dálkovými světly či systémem nouzového brzdění, který funguje v rychlostech 4 až 30 km/h a má zabránit běžným městským ťukancům.

  Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-D 1.5
max. výkon 55 kW (75 k)
v 6000 ot/min
66 kW (90 k)
v 6000 ot/min
85 kW (115 k)
v 6000 ot/min
77 kW (105 k)
v 4000 ot/min
max. točivý moment 135 Nm
v 3800 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
220 Nm v
1400-3200 ot/min
rozvod DOHC, řetěz DOHC, řetěz DOHC, řetěz DOHC, řetěz
vrtání x zdvih mm 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 76,0 x 82,6
kompresní poměr 12,0:1 14,0:1 14,0:1 14,8:1
převodovka 5 man 5 man / 6 at 6 man 6 man
max. rychlost 171 km/h 183 / 177 km/h 200 km/h 178 km/h
zrychlení 0-100 km/h 12,1 s 9,4 / 12,0 s 8,7 s 10,1 s
spotřeba l/100 km 4,7 4,5 / 4,8 4,9 3,4
emise CO2 110 105 / 112 115 89
pohotovostní hmotnost 1045 kg 1050 / 1075 kg 1055 kg 1115 kg
délka 4060 mm
šířka (vč. zrcátek) 1695 (1983) mm
výška bez antény 1495 mm
rozvor 2570 mm
objem palivové nádrže 44 l
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Mazda2
  2. Fotogalerie: Nová Mazda2

bazar

Mazda 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 172 053 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 198 688 km
Cena: 285 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků