Nová Mazda2 bude představena na pařížském autosalonu

Na pařížském autosalonu, který se uskuteční ve Francii na přelomu, představí Mazda vůz Mazda2. Výroba Mazdy2 bude zahájena ve španělské Valencii na začátku roku 2003 a bude prvním modelem evropské produkce. Mazda v Paříži vystaví také Mazdu6 s novým výkonným turbodieselovým motorem s technologií common-rail.
Nová Mazda2 bude představena na pařížském autosalonu

Model Mazda2 je druhým výrobkem značky Mazda zcela nové generace, který následuje po Mazdě6. Na japonském trhu byl tento vůz představen již 7. srpna pod označením Demio. Mazda2 je úplně   nový vůz vyvinutý s cílem stát se významnou značkou v segmentu malých vozů. Nabízí dynamický design, vynikající vnitřní prostor v kompaktním balení, skvělé jízdní vlastnosti a vysoký standard bezpečnostních prvků. Plánuje se, že výroba vozu Mazda2 bude ve španělské Valencii zahájena na začátku roku 2003.

Mazda na autosalonu vystaví také Mazdu6 s novým turbodieselovým motorem s technologií common-rail, který bude na evropském trhu uveden tento podzim.  Tento nově vyvinutý vznětový motor se systémem vstřikování common-rail 2. generace udílí vozu jedinečnou jízdní dynamiku.

Atletický styl

V souladu s dědictvím oblíbeného, funkčního pěti-dveřového modelu a demonstrujíce příznačný design v duchu DNA nabízí nová Mazda2 výrazný atletický styl, který ještě více umocňuje typická čelní pěti-bodová maska.

Interiér vozu je čistý a jednoduchý s komfortní atmosférou. Nízká, plochá přístrojová deska skýtá pocit otevřeného prostoru a skvělého výhledu. Střední panel v metalickém provedení a čalounění vysoké kvality jsou též předpokladem, že Mazda2 bude soupeřit s nejlepšími evropskými konkurenty.

Jízdní vlastnosti

Mazda2 přináší jedinečné jízdní vlastnosti a snadné ovládání v kombinaci s nově vyvinutými pohonnými jednotkami, upraveným zavěšením kol, zdokonaleným podvozkem, novým nastavením řízení, zvýšenou tuhostí karoserie a lépe reagujícím brzdovým systémem.

Mazda2 nabízí plnou paletu motorů, které jsou vyráběny v Evropě (zatímco japonské Demio je osazováno motory z Hirošimy): 1,25 l (55 kW/75 k), 1,4 l (59 kW/80 k), 1,6 l (74 kW/100 k). Všechny motory splňují emisní normy Euro4. K dispozici je také moderní dieselový motor s technologií common-rail o objemu 1,4 litru s výkonem 50 kW/68 koní.

Modely se zážehovým i vznětovým motorem o objemu 1.4 litru jsou vybaveny inovativní poloautomatickou převodovkou. Ta řidičům umožňuje volit mezi manuálním řazením bez spojky při sportovní jízdě anebo automatickým řazením pro komfortní jízdu např. při jízdě ve městě. Navíc v porovnání s běžnými automatickými převodovkami není spotřeba v případě využití technologie ASM (Automated Shift Manual transmission) vyšší než u manuální převodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Multifunkční vnitřní prostor

Mazda2 skýtá v rámci svých rozměrů – délka 3 925 mm, šířka 1 680 mm a výška 1 545 mm - velký multifunkční vnitřní prostor, kde může pohodlně sedět 5 dospělých osob. Díky výškově nastavitelnému sedadlu řidiče a volantu může každý řidič jednoduše najít pohodlnou a komfortní pozici k řízení.

Nízká a široká nakládací hrana zavazadlového prostoru výrazně usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru o objemu 330 litrů. Dvojité složení sedaček umožňuje převážet i dvě horská kola. Opěradlo předního sedadla spolujezdce může být zcela sklopeno do roviny, takže se dají snadno přepravovat i dlouhé předměty.

Vysoká úroveň bezpečnosti

Všechny modely Mazda vynikají jedinečně vysokou tuhostí, vysokou bezpečností skeletu vozu, který rozděluje síly při eventuálním čelním a bočním nárazu. Jako doplněk předních dvoufázových airbagů (= standardní výbava) jsou jako volitelná výbava pro všechny modely k dispozici též boční a okenní airbagy, které skýtají cestujícím nejvyšší možnou míru pasivní bezpečnosti v tomto kompaktním voze. Mazda2  nabízí také prvky aktivní bezpečnostní výbavy – řidiči pomáhají systémy ABS, EBD a DSC.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků