Nová Mazda2 bude představena na pařížském autosalonu

Na pařížském autosalonu, který se uskuteční ve Francii na přelomu, představí Mazda vůz Mazda2. Výroba Mazdy2 bude zahájena ve španělské Valencii na začátku roku 2003 a bude prvním modelem evropské produkce. Mazda v Paříži vystaví také Mazdu6 s novým výkonným turbodieselovým motorem s technologií common-rail.
Nová Mazda2 bude představena na pařížském autosalonu

Model Mazda2 je druhým výrobkem značky Mazda zcela nové generace, který následuje po Mazdě6. Na japonském trhu byl tento vůz představen již 7. srpna pod označením Demio. Mazda2 je úplně   nový vůz vyvinutý s cílem stát se významnou značkou v segmentu malých vozů. Nabízí dynamický design, vynikající vnitřní prostor v kompaktním balení, skvělé jízdní vlastnosti a vysoký standard bezpečnostních prvků. Plánuje se, že výroba vozu Mazda2 bude ve španělské Valencii zahájena na začátku roku 2003.

Mazda na autosalonu vystaví také Mazdu6 s novým turbodieselovým motorem s technologií common-rail, který bude na evropském trhu uveden tento podzim.  Tento nově vyvinutý vznětový motor se systémem vstřikování common-rail 2. generace udílí vozu jedinečnou jízdní dynamiku.

Atletický styl

V souladu s dědictvím oblíbeného, funkčního pěti-dveřového modelu a demonstrujíce příznačný design v duchu DNA nabízí nová Mazda2 výrazný atletický styl, který ještě více umocňuje typická čelní pěti-bodová maska.

Interiér vozu je čistý a jednoduchý s komfortní atmosférou. Nízká, plochá přístrojová deska skýtá pocit otevřeného prostoru a skvělého výhledu. Střední panel v metalickém provedení a čalounění vysoké kvality jsou též předpokladem, že Mazda2 bude soupeřit s nejlepšími evropskými konkurenty.

Jízdní vlastnosti

Mazda2 přináší jedinečné jízdní vlastnosti a snadné ovládání v kombinaci s nově vyvinutými pohonnými jednotkami, upraveným zavěšením kol, zdokonaleným podvozkem, novým nastavením řízení, zvýšenou tuhostí karoserie a lépe reagujícím brzdovým systémem.

Mazda2 nabízí plnou paletu motorů, které jsou vyráběny v Evropě (zatímco japonské Demio je osazováno motory z Hirošimy): 1,25 l (55 kW/75 k), 1,4 l (59 kW/80 k), 1,6 l (74 kW/100 k). Všechny motory splňují emisní normy Euro4. K dispozici je také moderní dieselový motor s technologií common-rail o objemu 1,4 litru s výkonem 50 kW/68 koní.

Modely se zážehovým i vznětovým motorem o objemu 1.4 litru jsou vybaveny inovativní poloautomatickou převodovkou. Ta řidičům umožňuje volit mezi manuálním řazením bez spojky při sportovní jízdě anebo automatickým řazením pro komfortní jízdu např. při jízdě ve městě. Navíc v porovnání s běžnými automatickými převodovkami není spotřeba v případě využití technologie ASM (Automated Shift Manual transmission) vyšší než u manuální převodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Multifunkční vnitřní prostor

Mazda2 skýtá v rámci svých rozměrů – délka 3 925 mm, šířka 1 680 mm a výška 1 545 mm - velký multifunkční vnitřní prostor, kde může pohodlně sedět 5 dospělých osob. Díky výškově nastavitelnému sedadlu řidiče a volantu může každý řidič jednoduše najít pohodlnou a komfortní pozici k řízení.

Nízká a široká nakládací hrana zavazadlového prostoru výrazně usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru o objemu 330 litrů. Dvojité složení sedaček umožňuje převážet i dvě horská kola. Opěradlo předního sedadla spolujezdce může být zcela sklopeno do roviny, takže se dají snadno přepravovat i dlouhé předměty.

Vysoká úroveň bezpečnosti

Všechny modely Mazda vynikají jedinečně vysokou tuhostí, vysokou bezpečností skeletu vozu, který rozděluje síly při eventuálním čelním a bočním nárazu. Jako doplněk předních dvoufázových airbagů (= standardní výbava) jsou jako volitelná výbava pro všechny modely k dispozici též boční a okenní airbagy, které skýtají cestujícím nejvyšší možnou míru pasivní bezpečnosti v tomto kompaktním voze. Mazda2  nabízí také prvky aktivní bezpečnostní výbavy – řidiči pomáhají systémy ABS, EBD a DSC.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků