Nová Mazda MX-5 už má další tuning. Tentokrát se zvedl i výkon

Nestačí vám výkon Mazdy MX-5? Zavolejte do BBR, s tímto problémem vám rádi pomohou.
Nová Mazda MX-5 už má další tuning. Tentokrát se zvedl i výkon

Tuningová společnost BBR začala nabízet balíček úprav na novou Mazdu MX-5, který se nezaměřuje na výrazné stylingové modifikace, ale výhradně na tuning motoru. A rovnou si můžete vybrat, jestli chcete posílit základní patnáctistovku, nebo větší dvoulitr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravce BBR vynechal křídla a další zbytečnosti a soustředil se na motor. Poladí vám základní jednotku 1,5 l i silnější dvoulitr. Výkon můžete dostat až na 192 koní

Kit pojmenovaný jako BBR Super 160 je k dispozici na motor 1.5 SkyActiv. Vlastně se jedná jen o novou řídící jednotku, která zvedne výkon o 15 kW a točivý moment o 20 Nm. Mazda MX-5 tak může mít až 111 kW (151 k) a 170 Nm bez velkého zásahu do motoru. Čiptuning stojí 495 britských liber (18 800 korun).

Podobný kit je k dispozici i na silnější dvoulitr. Opět se jedná jen o upravený řídící počítač a balíček se jmenuje BBR Super 175+. Výsledkem je nárůst výkonu o 12 kW a točivý moment vzroste o 13 Nm na konečné hodnoty 130 kW (177 k) a 213 Nm. I tato úprava stojí 495 liber.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Pokud je vám i tohle málo, BBR nabízí rozsáhlejší přestavbu motoru pojmenovanou Super 190. Vedle upravené řídící jednotky dostanete nové sání, jiné výfukové svody a také laděnou koncovku výfuku. Výkon dvoulitrového čtyřválce vzroste na 141 kW (192 k) a točivý moment na 238 Nm. Cena této úpravy je 1995 liber, čili 75 800 korun.

Tuner BBR nabízí i o 30 mm snížený podvozek a celou sadu různých brzdových destiček a kotoučů, což ocení především amatérští závodníci. V nabídce je i několik typů odlehčených kol a spousta dalších více či méně užitečných detailů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků