Nová Mazda MX-5 už má další tuning. Tentokrát se zvedl i výkon

Nestačí vám výkon Mazdy MX-5? Zavolejte do BBR, s tímto problémem vám rádi pomohou.
Nová Mazda MX-5 už má další tuning. Tentokrát se zvedl i výkon

Tuningová společnost BBR začala nabízet balíček úprav na novou Mazdu MX-5, který se nezaměřuje na výrazné stylingové modifikace, ale výhradně na tuning motoru. A rovnou si můžete vybrat, jestli chcete posílit základní patnáctistovku, nebo větší dvoulitr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravce BBR vynechal křídla a další zbytečnosti a soustředil se na motor. Poladí vám základní jednotku 1,5 l i silnější dvoulitr. Výkon můžete dostat až na 192 koní

Kit pojmenovaný jako BBR Super 160 je k dispozici na motor 1.5 SkyActiv. Vlastně se jedná jen o novou řídící jednotku, která zvedne výkon o 15 kW a točivý moment o 20 Nm. Mazda MX-5 tak může mít až 111 kW (151 k) a 170 Nm bez velkého zásahu do motoru. Čiptuning stojí 495 britských liber (18 800 korun).

Podobný kit je k dispozici i na silnější dvoulitr. Opět se jedná jen o upravený řídící počítač a balíček se jmenuje BBR Super 175+. Výsledkem je nárůst výkonu o 12 kW a točivý moment vzroste o 13 Nm na konečné hodnoty 130 kW (177 k) a 213 Nm. I tato úprava stojí 495 liber.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Pokud je vám i tohle málo, BBR nabízí rozsáhlejší přestavbu motoru pojmenovanou Super 190. Vedle upravené řídící jednotky dostanete nové sání, jiné výfukové svody a také laděnou koncovku výfuku. Výkon dvoulitrového čtyřválce vzroste na 141 kW (192 k) a točivý moment na 238 Nm. Cena této úpravy je 1995 liber, čili 75 800 korun.

Tuner BBR nabízí i o 30 mm snížený podvozek a celou sadu různých brzdových destiček a kotoučů, což ocení především amatérští závodníci. V nabídce je i několik typů odlehčených kol a spousta dalších více či méně užitečných detailů.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků