Nová Mazda MX-5 už má další tuning. Tentokrát se zvedl i výkon

Nestačí vám výkon Mazdy MX-5? Zavolejte do BBR, s tímto problémem vám rádi pomohou.
Nová Mazda MX-5 už má další tuning. Tentokrát se zvedl i výkon

Tuningová společnost BBR začala nabízet balíček úprav na novou Mazdu MX-5, který se nezaměřuje na výrazné stylingové modifikace, ale výhradně na tuning motoru. A rovnou si můžete vybrat, jestli chcete posílit základní patnáctistovku, nebo větší dvoulitr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravce BBR vynechal křídla a další zbytečnosti a soustředil se na motor. Poladí vám základní jednotku 1,5 l i silnější dvoulitr. Výkon můžete dostat až na 192 koní

Kit pojmenovaný jako BBR Super 160 je k dispozici na motor 1.5 SkyActiv. Vlastně se jedná jen o novou řídící jednotku, která zvedne výkon o 15 kW a točivý moment o 20 Nm. Mazda MX-5 tak může mít až 111 kW (151 k) a 170 Nm bez velkého zásahu do motoru. Čiptuning stojí 495 britských liber (18 800 korun).

Podobný kit je k dispozici i na silnější dvoulitr. Opět se jedná jen o upravený řídící počítač a balíček se jmenuje BBR Super 175+. Výsledkem je nárůst výkonu o 12 kW a točivý moment vzroste o 13 Nm na konečné hodnoty 130 kW (177 k) a 213 Nm. I tato úprava stojí 495 liber.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Pokud je vám i tohle málo, BBR nabízí rozsáhlejší přestavbu motoru pojmenovanou Super 190. Vedle upravené řídící jednotky dostanete nové sání, jiné výfukové svody a také laděnou koncovku výfuku. Výkon dvoulitrového čtyřválce vzroste na 141 kW (192 k) a točivý moment na 238 Nm. Cena této úpravy je 1995 liber, čili 75 800 korun.

Tuner BBR nabízí i o 30 mm snížený podvozek a celou sadu různých brzdových destiček a kotoučů, což ocení především amatérští závodníci. V nabídce je i několik typů odlehčených kol a spousta dalších více či méně užitečných detailů.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků