Nová Mazda MX-5 také s nafťákem a motorem 2.3 l

21 komentářů

Petr
13. července • 11:50

To je sporťák????http://www.mazda.cz/files/cars/tech_12.pdf Sem klidně můžou dávat naftu,Mx5 - vždyt to auto je slabýMam golfV GTI 147Kw.Tomu už by se snad dalo říct sporťák ale MX5 je nic moc...

goes
13. července • 12:09

tak ver tomu, ze tvuj GTI je ke sportaku daleko vice vzdalen, nez MX5, zkus si vyzkuset jizdu v MX5 a pak to porovnej s GTI, je to uplne jina koncepce auta a pokud jsi clovek, co ma rad jizdu, tak ver tomu, ze ti MX5 v zatackach tak napraska, ze se nebudes stacit divit. Pravda po dalnici ti to pojede lip, ale sportak se nepozna dle toho, ze ho kazdy nouma dokaze na dalnici rozjet na 200, ale prave v technicke trati, kde je treba mit nejen vykon, ale i vahu, teziste, podvozek a krom toho vykonu je na tom MX5 v kazdem parametru dalekov vice sportovni, nez kdy tvoje GTI bude.

Petr
13. července • 12:59

Tak když hledáte radost z jízdy,tak proč nejezdíte na motorce....?Ta jediná muže dát opravdové zážiky,víc něž auto....Auto je nutnost,motorka je radost....Tak proč,ptám se?...Kamarád má tu starší verzi Mx5,pučoval mi to,ale nejak mě to nenadchlo..Chce si koupit tu BMW 130...

Petr
13. července • 13:03

PS:oba máme motorky,proto je mužem porovnat s auty....

goes
13. července • 13:23

s tou motorkou mas asi pravdu, nevim, nefandim jim jako ridic, bojim se jich a nelakaji mne. Ja mam rad auta. Jsou veci, ktere proste na motorce nezazijes a jsou veci, ktere v aute nezazijes. Oboji je uplne jiny pozitek a ja proste preferuji a uprednostnuji ten na ctyrech kolech. Uznavam, ze motorka je dobra vec, nedokazu to ale poradne posoudit. Chci auto, bavi mne, libi se mi. Urcite drifty jsou na motorce nerealne a tak samo urcite veci v aute.
Ale nerekl bych, ze jedno je lepsi nez druhe, kazde je diametralne jine...

SkylineGT-R
13. července • 12:32

Goes: Si ma predbehol, to je najhorsie ked ma viac vykonu mysli ze ma vacsi sportak
Nemozem ale s tebou suhlasit o spotrebe. Prave pri ostrej jazde sa spotreba benzinu dieslu vzdaluje, cize spotreba benzinu so zvysovanim rychlosti stupa ovela strmsie-vyskusane. Naviac naozaj drsna jazda v nafte vyzera ina ako v benzine-tam jazdis o najvyssie po obmedzovac a v nafte ked chces byt najryhlejsi treba nema vyznam tocit nad 4000 a treba sa naucit vyuzivat Nm.   

goes
13. července • 12:47

s tou spotrebou, ono je to treba vzit jinak, stejne velky dizl a benzin maji ruznou spotrebu, cim vice se toci, tim je ten rozdil vetsi, ale pozor, rozdil vetsi v litrech, kdezto pomer spotreby zustava porad +- stejny. Tzn. pokud pri treba 90kmh ma benzin spotrebu o 30% vetsi, tak pri 190kmh to bude ZHRUBA porad kolem tech 30% takze pokud pri 90kmh ma benzin 10l a dizl 7l, tak pri 190kmh to bude treba 20l a 14l, ale porad +- stejne procenta rozdilu...

Martin
12. července • 16:08

No me je z toho uplne blbe... Mel sem tu cest s MX-5 2 dny jezdit. Byla to 1.6 - zadny extra delo, ale na druhou stranu od 4000 do 6000 otacek to bylo sakra paradni svezeni, kdyz pod plnym plynem uskakuje do zatacky na dvojku prdel... S tim dieslem to bude delat taky (dik kroutaku), ale buda to hrozna nuda... To uz asi rovnou zacnou seriove montovat i ESP - cemuz se MX-5 do ted uspesne branila...
Co se rozlozeni hmotnosti tyce, myslim, ze jizdni vlastnosti se jen a jen zhorsej, protoze s obema benzinovejma motorama (rozdil ve vaze je asi 30 kg) je pomer zatizeni naprav 50:50

diesel
12. července • 8:20

Tak tohle bych nikdy nečekal, nafťák v Mazdě MX-5!!! Kdo bude příští? Porsche 911? Nemohu si pomoct, ale nafta do sporťáku podle mého názoru nepatří.

M
12. července • 8:37

Naprosto souhlas. Svet je naruby. Presne, uz chybi jen Porsche 911 TDI nebo Ferrari JTD. Motor ma zpivat, ne chrochtat. Myslim, ze pokud to udelaji a daji tam naftak, tak si svoji budovanou ikonu dost zazdi.

Petr Broža
12. července • 8:42

Nafťáky v roadstrech a kabrioletech jsou v poslední době celkem normální, viz. kabrio trojkové řady, 206CC, 307CC (od podzimu), Tigra TT aj.

Tom2
12. července • 10:02

..to ale nic nemění na tom, že je to úchylnost
"Milují zvuk naftového motoru.." ve sporťáku....panebože!  No, když to lidi kupujou...

Petr Broža
12. července • 10:18

Prodeje ale hovoří jinak

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom2
12. července • 10:33

Souhlasím - někomu holt stačí, když to vypadá jako sporťák.... a chrochtá jako traktor
Přitom to nemá logiku ani z hlediska šetření - když se dýzlu nakládá, tak žere stejně jako benzíňák (aspoň to ti
upřímnější z majitelů přiznávají), cena za litr stejná ..  jakej to má teda smysl ??? Asi že těžší motor líp zatíží přední nápravu
- líp to krouhá zatáčky

Tom
12. července • 12:22

Nejsem žádný fanatický zastánce dieselových motorů, ale v pár věcech bych si dovolil nesouhlasit..
když se dýzlu nakládá, tak žere stejně jako benzíňák - s tím musím tedy zásadně nesouhlasit (alespoň podle mých zkušeností), dřívě sem měl v autě motor 2.0 s výkonem 115 koní, teďka mám stejné auto ale s dieselem 2.0 s výkonem 110 koní. Občan jezdím docela ostře a rozdíl ve spotřebě je docela značný, dvoulitr si neváhal říct třeba o 14l/100 km, diesel si při olbdobné jízdě řekne tak o 10.5l/100 km..
desel chrochtá jako traktor - už si slyšel, jak chrochtá BMW 330d? Mě se nezdá, že by to konkrétně u tohohle motoru bylo hrozdné. Zkrátka moderní diesely už moc nechrochtají (pozor - moderním dieselem nemyslím 2.0 TDi)
cena za litr stejná - to se mi také nezdá. Sporťák nevlastním, ale myslím si, že většina majitelů dopřává svému miláčkovi Natural 98, který určitě není stejně drahý jako nafta
Můj názor: Mazda by tam tu naftu nikdy nedávala, kdyby to tak zákazníci nechtěli! Když holt chtěj diesel, tak tam ten diesel daj. Kdybych uvažoval o koupi MX-5, tak si diesel určitě nekoupím. Je lepší když tam budou dávat diesel a bude dost zákazníků, než kdyby pro malej zájem zrušili výrobu.. To raději diesel, než přijít o tak vyjímečné auto

goes
12. července • 14:33

Spotreba - pokud vezmeme stejne auto tak ta spotreba bude +- stejna. Vememe-li 2.0TDI a 2.0FSI a O2, tak ver tomu, ze pri jizde na doraz ten rozdil bude minimalni. FSI si vezme tak 25-30l a TDI pujde taky pres 20l (tady mluvim o fakt drsne jizde, ne o pseudosportovnim sviznem svezeni)
Zvuk - tady opet nesouhlasim. Je pravda, ze moderni dizly napr. zmineny 3.0D od BMW ma pekny hladky zvuk, presto neni tak plynuly jako benzinovy motor, to nema smysl si nahlavat. Ale tady nejde az tak o traktorovy zvuk, jako spise o typ toho zvuku, benzinovy motor proste zni jinak, kdyz se vytaci, tak tam clovek slysi ten vykon, ten motor, to u dizlu neni a nikdy ani nebude. Nekomu mozna Dizlovy zvuk prijde lahodny, ale mne prijde nudny. Kdyz uz jsme u toho 6V motoru, poslechni si zvuk nejakeho fajnoveho 6V benzinoveho motoru a pak dizloveho a rekni, kde citis ten vykon jen podle zvuku. S dizlem je co se tyce zvukove kulisy aboslutni nuda.
Charakteristika - to je dalsi vec, dizl i benzin maji diametralne odlisnou charakteristiku motoru, prubehu vykonu a to je podle meho nejvetsi rozdil. Ja osobne doslova zeru, kdyz muzu motor tocit, kdyz proste citim pri zrychlovani, jak otacky rostou a to by mi u dizloveho svezeni chybelo. Nekomu mozna ne, nekdo potrebuje ciste image kvuli designu a ono i s naftou se da jet akcne, ale jinak s jinymi prozitky, jinym  style m jizdy, mozna to bude mit neco do sebe.

Co se ale tyce sportovnich aut, ktere nejsou urcene pro denni jezdeni, coz MX5 je, ja opravdu uvazuji nad vyznamem techto modnich trendu. Jaky ma takovy pocit vyznam? Pokud chci jet klidne, tak jedu klidne s benzinem i dizlem, pokud sporotvne tak to same. Mozna se nekdo chce jenom kochat krajinou, ale proste ja opravdu nevidim jediny rozumny, logicky duvod k tomu, aby byla nafta nasazovana do sportovnich aut. Pokud nekdo dokaze logicky, technicky a profesionalne zduvodnit, proc by se mela nafta uplatnit treba ve vozech Ferrari, Lambo, Koenig a dalsich, tak sem s tim, ja zatim na nic neprisel...

Tom
13. července • 0:32

OK, v podstatě souhlasím se vším, co si napsal. Ovšem co se týče toho rozdílu ve spotřebě - při opravud drsné jízdě to asi bude +- stejné. Ale abych se přiznal, tak na doraz teda nejezdím. Jezdím poměrně rychle (klidně můžes mluvit o pseudosportovní jízdě, ono se asi taky se 110 koni pod kapotou o ničem jiném mluvit nedá), ale nejsem blázen co si plete silnici s uzavřeným závodním okruhem tím netvrdím, že ty takový jsi). A při takovéto jízdě je ten rozdíl ve spotřebe dost výrazný (alespoň u mého stylu jízdy).
Souhlasím s tím, že největším rozdílem je charakteristika motoru a průběhu výkonu (točivého momentu). Postupem času jsem zjistim, že mi docela vyhovuje, ale je to můj soukromý názor. Taky je jasný, že diesel nebude nikdy znít jako benzín, to sem nikdy netvrdil. Jedn sem chtěl upozornit na fakt, že modení diesely už moc jako traktor nezní a některý jsou dokonce docela tichý. Abych se přiznal, tak třeba u toho trojkového BMW, mám někdy na první poslech problém rozeznat, jakej to má motor. Stálo vedle mě 330d a fakt sem s tím měl chvilku problém (měl sem potichu puštěné rádio), teprve když jsme se na semaforech rozjeli, tak to bylo jasné..
Diesel ve sportovních autech logicky, technicky a profesionalne zduvodnit neumím, ale přesto se tam asi budou čím dál častěji dávat. Lamba TDi se možná dočkáme docela brzy, Porsche Cayenne asi bude taky, doufám že alespoň Ferrari do toho nepůjde. Ferrari Enzo 600 Multijet mě docela děsí BTW VW prý zvažuje, že pojede 24 hodin Le Mans s dieselovým motorem (nemám to ověřený)

goes
13. července • 10:14

Mas pravdu. Mozna je to jenom zazite dogma ze sportak=benzin. Mozna, kdyby davali dizl do sportaku uz treba 20let, tak bychom se nad tim nepozastavovali a brali to, ez to je proste normalni. Nove dizly uz jsou nekde jinde a taky jim prichazim na chut, hlavne pri vetsich objemech, tak holt uvidime, jak se to vyvine.

Tom2
12. července • 12:49

98ka benzín je IMO skutečně potřebná až u motorů, kde se komprese blíží 11:1, třeba M3, porsche, C6 corvette, atd.,jinak je to spíš pro dobrej pocit, ECU trochu stáhne předstih, většinou se to (=snížení výkonu) ani nepozná..při normálním ježdění, mimo okruh.

SkylineGT-R
12. července • 11:58

Nepoznam nikoho kto miluje zvuk naftoveho motoru, zvlastna to veta... A nech su predaje hocijake toto je zly tah ktory moze skazit image MX-5 ako ikony medzi sportovymi roadstermi ktora sa preslavila ovladatelnostou. Audi A4 a 3er su kabria pre 4 ludi a nie vyslovene na sport Tigra a 206 zasa pre tych co chcu uplne najlacnejsie auto bez strechy, to sa este dalo prekusnut ale toto je hrozal!!! Obdivoval som ich ze narast vahy je len 10 kilo a ze zachovali jej charakter a tito ludia tam daju naftu...

olso
12. července • 12:02

Nemam co dodat, uplny suhlas, auto kt. bolo vyhlasene za najzabavnejsie auto roka-myslim niekolkokrat, 1. aj 2. generacia super, spicka triedy aj ked nie najrychlejsia ale pocit z jazdy ze super a oni tam daju tazky klepotavy diesel...

Doporučujeme

Články odjinud