Nová Mazda MX-5 poprvé naživo

O nové Mazdě MX-5 už byly popsány stohy papíru a vydány megabajty dat. Přesto si pojďme připomenout to nejdůležitější, co známe. Vývoj probíhal spolu s Alfou Romeo, která má na stejných základech postavit vlastní roadster s pohonem zadních kol. Sdílení vývoje a platformy pomůže automobilkám rozložit náklady a tím ušetřit.

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Mazda MX-5 je až o 100 kg lehčí než předchůdce, základní model by se měl se svou suchou hmotností dostat pod jednu tunu. Nová patnáctistovka Skyactiv s atmosférickým sáním by tak mohla roadsteru stačit. Kouzlo MX-5 stejně nikdy nebylo v drtivé dynamice, ale spíše ve vyváženosti. Doufejme, že se i nový model bude držet této tradice.

Nová MX-5 je o 105 mm kratší, ale rozvor se zkrátil jen o 15 mm. Auto je i nižší, ale také širší a bude mít níže položené těžiště. Ještě neznáme přesné technické specifikace, ale patnáctistovka by mohla nabídnout kolem 140 koní a dvoulitr, který bude k dispozici jen na některých trzích, až 180 koní. Oba motory samozřejmě pohání zadní kola přes manuální nebo na přání automatickou převodovku.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Mazda MX-5 nebude k dispozici jako kupé s pevnou střechou, ani nebude mít pevnou stahovací střechu. Bude to jen a pouze roadster s plátěnou střechou. Ovšem nikdo ještě neví, jak to bude s případným faceliftem, rozhodnou samozřejmě zákazníci a jejich poptávka. Základní cena by se mohla vejít do 700 000 korun, ale to jenom spekulujeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků