Nová Mazda MX-5 poprvé naživo

O nové Mazdě MX-5 už byly popsány stohy papíru a vydány megabajty dat. Přesto si pojďme připomenout to nejdůležitější, co známe. Vývoj probíhal spolu s Alfou Romeo, která má na stejných základech postavit vlastní roadster s pohonem zadních kol. Sdílení vývoje a platformy pomůže automobilkám rozložit náklady a tím ušetřit.

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Mazda MX-5 je až o 100 kg lehčí než předchůdce, základní model by se měl se svou suchou hmotností dostat pod jednu tunu. Nová patnáctistovka Skyactiv s atmosférickým sáním by tak mohla roadsteru stačit. Kouzlo MX-5 stejně nikdy nebylo v drtivé dynamice, ale spíše ve vyváženosti. Doufejme, že se i nový model bude držet této tradice.

Nová MX-5 je o 105 mm kratší, ale rozvor se zkrátil jen o 15 mm. Auto je i nižší, ale také širší a bude mít níže položené těžiště. Ještě neznáme přesné technické specifikace, ale patnáctistovka by mohla nabídnout kolem 140 koní a dvoulitr, který bude k dispozici jen na některých trzích, až 180 koní. Oba motory samozřejmě pohání zadní kola přes manuální nebo na přání automatickou převodovku.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Mazda MX-5 nebude k dispozici jako kupé s pevnou střechou, ani nebude mít pevnou stahovací střechu. Bude to jen a pouze roadster s plátěnou střechou. Ovšem nikdo ještě neví, jak to bude s případným faceliftem, rozhodnou samozřejmě zákazníci a jejich poptávka. Základní cena by se mohla vejít do 700 000 korun, ale to jenom spekulujeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků