Nová Mazda MX-5: pod otevřeným nebem

Na ženevském autosalonu se představí nová Mazda MX-5, a to se dvěma základními motory, osmnáctistovkou a dvoulitrem. Novinka je větší a nabídne jistější jízdní vlastnosti. Později se také počítá s verzí MPS, která dostane přeplňovaný motor 2.3i. (nové foto)
Nová Mazda MX-5: pod otevřeným nebem
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Podrobné informace: krátce z historie
  3. Konstrukce, rozložení hmotnosti, design
  4. Interiér, bezpečnost a komfort, motory
  5. Převodovky, technické parametry

Větší a s vlastní tváří

Na ženevský autosalon si Mazda schovává kromě faceliftované šestky také novou, třetí generaci malého dvoumístného roadsteru MX-5, který se vyrábí v takřka nezměněné podobě už od roku 1989; loni oslavila malá mazda 15. výročí. Ačkoliv na špionážních fotografiích vypadala přední maska více podobná většímu modelu RX-8, uchovala si nová generace svou vlastní tvář. Rozdíl ve vzhledu není tak výrazný, jak se očekávalo, ale myslím, že je to jen dobře. Proč měnit něco, co se líbí. Přepracován byl interiér a podle fotografií se zdá, že ve všech ohledech k lepšímu. Jde ale opět spíše o evoluci, než revoluci. Pozměněna byla také sedadla, která mají poskytnout více komfortu.

Ačkoliv jsme o rozměrech a motorech nové MX-5 psali už minulý týden, nebude na škodu si to připomenout. Oproti předchozímu modelu povyrostla nová generace jen nepatrně, je delší o 20 mm, širší o 40 mm a vyšší o 20 mm (3 995 x 1 720 x 1 245 mm), rozvor se zvětšil o 65 mm na 2 330 mm. Narostl také rozchod, a to o 75 mm vpředu a o 55 mm vzadu, čímž se zvýšila stabilita vozu. Navíc bude MX-5 mít ve standardu 17" kola, což sice nepřispěje komfortu, ale stabilita tím jen dále získá. Díky větším rozměrům nabídne malá mazda více prostoru pro řidiče a spolujezdce.

Nový dvoulitr pod kapotou

Pod kapotou budou dva benzíny, 1.8 93 kW a 2.0 118 kW (při 6 700 ot., 188 Nm/5 000 ot.). Oba motory dostanou do základu šestistupňovou manuální převodovku. Hmotnost vozu se zvýšila jen o 10 kg, novinka má ale lepší rozložení hmotnosti: ideálních 50:50. Toho bylo dosaženo posunutím motoru o 14 cm dále za přední nápravu. Motory budou pohánět 17" litá kola 205/45 R17, za kterými se vpředu skrývají o 20 mm větší brzdové kotouče. Ty se postarají o dostatečnou deceleraci. ESP bude mít ve standardu jen dvoulitr, majitelé osmnáctistovky si budou muset připlatit.

Kromě plátěné střechy bude i nadále dostupný hardtop (za příplatek). Pokud bude střecha složena, umístíte do zavazadlového prostoru už jen 140 l zavazadel. Cena za základní model na německém trhu bude činit 23 440 eur, tedy více než 700 tisíc korun. Na trhu se nová MX-5 ale objeví až po skončení letošní kabrio-sezóny, tedy na sklonku roku. Na příští rok se pak chystá lahůdka: MPS verze s přeplňovaným motorem 2.3 l, který nabídne v různých výkonových verzích také trojková a šestková řada.

Poznámka: Na německém trhu stojí současná Mazda MX-5 s motorem 1.6 l těsně pod dvacet tisíc eur. Dostupná je také verze s motorem 1.9 l. Na českém trhu se pak prodává MX-5 jen s motorem 1.8 l a výkonem 107 kW, cena začíná na 849 900 Kč.

Tip: Podrobné informace o nocé MX-5 najdete v dalších kapitolách v tiskové mapě.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Podrobné informace: krátce z historie
  3. Konstrukce, rozložení hmotnosti, design
  4. Interiér, bezpečnost a komfort, motory
  5. Převodovky, technické parametry

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 69 489 km
Cena: 360 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 876 km
Cena: 460 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 198 739 km
Cena: 56 000 Kč
Mazda 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 172 053 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků