Nová Mazda MX-5: pod otevřeným nebem

Na ženevském autosalonu se představí nová Mazda MX-5, a to se dvěma základními motory, osmnáctistovkou a dvoulitrem. Novinka je větší a nabídne jistější jízdní vlastnosti. Později se také počítá s verzí MPS, která dostane přeplňovaný motor 2.3i. (nové foto)
Nová Mazda MX-5: pod otevřeným nebem
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Podrobné informace: krátce z historie
  3. Konstrukce, rozložení hmotnosti, design
  4. Interiér, bezpečnost a komfort, motory
  5. Převodovky, technické parametry

Větší a s vlastní tváří

Na ženevský autosalon si Mazda schovává kromě faceliftované šestky také novou, třetí generaci malého dvoumístného roadsteru MX-5, který se vyrábí v takřka nezměněné podobě už od roku 1989; loni oslavila malá mazda 15. výročí. Ačkoliv na špionážních fotografiích vypadala přední maska více podobná většímu modelu RX-8, uchovala si nová generace svou vlastní tvář. Rozdíl ve vzhledu není tak výrazný, jak se očekávalo, ale myslím, že je to jen dobře. Proč měnit něco, co se líbí. Přepracován byl interiér a podle fotografií se zdá, že ve všech ohledech k lepšímu. Jde ale opět spíše o evoluci, než revoluci. Pozměněna byla také sedadla, která mají poskytnout více komfortu.

Ačkoliv jsme o rozměrech a motorech nové MX-5 psali už minulý týden, nebude na škodu si to připomenout. Oproti předchozímu modelu povyrostla nová generace jen nepatrně, je delší o 20 mm, širší o 40 mm a vyšší o 20 mm (3 995 x 1 720 x 1 245 mm), rozvor se zvětšil o 65 mm na 2 330 mm. Narostl také rozchod, a to o 75 mm vpředu a o 55 mm vzadu, čímž se zvýšila stabilita vozu. Navíc bude MX-5 mít ve standardu 17" kola, což sice nepřispěje komfortu, ale stabilita tím jen dále získá. Díky větším rozměrům nabídne malá mazda více prostoru pro řidiče a spolujezdce.

Nový dvoulitr pod kapotou

Pod kapotou budou dva benzíny, 1.8 93 kW a 2.0 118 kW (při 6 700 ot., 188 Nm/5 000 ot.). Oba motory dostanou do základu šestistupňovou manuální převodovku. Hmotnost vozu se zvýšila jen o 10 kg, novinka má ale lepší rozložení hmotnosti: ideálních 50:50. Toho bylo dosaženo posunutím motoru o 14 cm dále za přední nápravu. Motory budou pohánět 17" litá kola 205/45 R17, za kterými se vpředu skrývají o 20 mm větší brzdové kotouče. Ty se postarají o dostatečnou deceleraci. ESP bude mít ve standardu jen dvoulitr, majitelé osmnáctistovky si budou muset připlatit.

Kromě plátěné střechy bude i nadále dostupný hardtop (za příplatek). Pokud bude střecha složena, umístíte do zavazadlového prostoru už jen 140 l zavazadel. Cena za základní model na německém trhu bude činit 23 440 eur, tedy více než 700 tisíc korun. Na trhu se nová MX-5 ale objeví až po skončení letošní kabrio-sezóny, tedy na sklonku roku. Na příští rok se pak chystá lahůdka: MPS verze s přeplňovaným motorem 2.3 l, který nabídne v různých výkonových verzích také trojková a šestková řada.

Poznámka: Na německém trhu stojí současná Mazda MX-5 s motorem 1.6 l těsně pod dvacet tisíc eur. Dostupná je také verze s motorem 1.9 l. Na českém trhu se pak prodává MX-5 jen s motorem 1.8 l a výkonem 107 kW, cena začíná na 849 900 Kč.

Tip: Podrobné informace o nocé MX-5 najdete v dalších kapitolách v tiskové mapě.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Podrobné informace: krátce z historie
  3. Konstrukce, rozložení hmotnosti, design
  4. Interiér, bezpečnost a komfort, motory
  5. Převodovky, technické parametry
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků