Nová Mazda MX-5: pod otevřeným nebem

Na ženevském autosalonu se představí nová Mazda MX-5, a to se dvěma základními motory, osmnáctistovkou a dvoulitrem. Novinka je větší a nabídne jistější jízdní vlastnosti. Později se také počítá s verzí MPS, která dostane přeplňovaný motor 2.3i. (nové foto)
Nová Mazda MX-5: pod otevřeným nebem
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Podrobné informace: krátce z historie
  3. Konstrukce, rozložení hmotnosti, design
  4. Interiér, bezpečnost a komfort, motory
  5. Převodovky, technické parametry

Větší a s vlastní tváří

Na ženevský autosalon si Mazda schovává kromě faceliftované šestky také novou, třetí generaci malého dvoumístného roadsteru MX-5, který se vyrábí v takřka nezměněné podobě už od roku 1989; loni oslavila malá mazda 15. výročí. Ačkoliv na špionážních fotografiích vypadala přední maska více podobná většímu modelu RX-8, uchovala si nová generace svou vlastní tvář. Rozdíl ve vzhledu není tak výrazný, jak se očekávalo, ale myslím, že je to jen dobře. Proč měnit něco, co se líbí. Přepracován byl interiér a podle fotografií se zdá, že ve všech ohledech k lepšímu. Jde ale opět spíše o evoluci, než revoluci. Pozměněna byla také sedadla, která mají poskytnout více komfortu.

Ačkoliv jsme o rozměrech a motorech nové MX-5 psali už minulý týden, nebude na škodu si to připomenout. Oproti předchozímu modelu povyrostla nová generace jen nepatrně, je delší o 20 mm, širší o 40 mm a vyšší o 20 mm (3 995 x 1 720 x 1 245 mm), rozvor se zvětšil o 65 mm na 2 330 mm. Narostl také rozchod, a to o 75 mm vpředu a o 55 mm vzadu, čímž se zvýšila stabilita vozu. Navíc bude MX-5 mít ve standardu 17" kola, což sice nepřispěje komfortu, ale stabilita tím jen dále získá. Díky větším rozměrům nabídne malá mazda více prostoru pro řidiče a spolujezdce.

Nový dvoulitr pod kapotou

Pod kapotou budou dva benzíny, 1.8 93 kW a 2.0 118 kW (při 6 700 ot., 188 Nm/5 000 ot.). Oba motory dostanou do základu šestistupňovou manuální převodovku. Hmotnost vozu se zvýšila jen o 10 kg, novinka má ale lepší rozložení hmotnosti: ideálních 50:50. Toho bylo dosaženo posunutím motoru o 14 cm dále za přední nápravu. Motory budou pohánět 17" litá kola 205/45 R17, za kterými se vpředu skrývají o 20 mm větší brzdové kotouče. Ty se postarají o dostatečnou deceleraci. ESP bude mít ve standardu jen dvoulitr, majitelé osmnáctistovky si budou muset připlatit.

Kromě plátěné střechy bude i nadále dostupný hardtop (za příplatek). Pokud bude střecha složena, umístíte do zavazadlového prostoru už jen 140 l zavazadel. Cena za základní model na německém trhu bude činit 23 440 eur, tedy více než 700 tisíc korun. Na trhu se nová MX-5 ale objeví až po skončení letošní kabrio-sezóny, tedy na sklonku roku. Na příští rok se pak chystá lahůdka: MPS verze s přeplňovaným motorem 2.3 l, který nabídne v různých výkonových verzích také trojková a šestková řada.

Poznámka: Na německém trhu stojí současná Mazda MX-5 s motorem 1.6 l těsně pod dvacet tisíc eur. Dostupná je také verze s motorem 1.9 l. Na českém trhu se pak prodává MX-5 jen s motorem 1.8 l a výkonem 107 kW, cena začíná na 849 900 Kč.

Tip: Podrobné informace o nocé MX-5 najdete v dalších kapitolách v tiskové mapě.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Podrobné informace: krátce z historie
  3. Konstrukce, rozložení hmotnosti, design
  4. Interiér, bezpečnost a komfort, motory
  5. Převodovky, technické parametry
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků