Nová Mazda MX-5 je Auto roku. Ale zatím jen v domácím Japonsku

Nová Mazda MX-5 je Auto roku. Ale zatím jen v domácím Japonsku

Na evropské Auto roku si ještě musíme počkat na autosalon do Ženevy, kde bude oznámen vítěz této prestižní ankety. Teprve 14. prosince se totiž dozvíme zúžený seznam sedmi finalistů. Japonsko už ale své Auto roku má a je jím nová Mazda MX-5.

Ta kandiduje i v evropské anketě (v české ne, tady nebyla ani nominovaná), ale jak tak známe porotu, nebude to mít kompaktní roadster s pohonem zadních kol zrovna jednoduché. Zábava se v současné době moc nenosí. Poslední sportovní auto, které vyhrálo anketu Auto roku, bylo Porsche 928 v roce 1978.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Snad jen dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86 měla blízko k vítězství v roce 2013, jenže to by nesměl přijít nový Volkswagen Golf, který celou anketu vyhrál s dvojnásobným počtem bodů.

Mazda MX-5 tak může slavit aspoň v Japonsku, kde dostala od poroty 442 bodů. Druhé místo obsadila Honda S660 se ziskem 401 bodů a třetí skončilo BMW řady 2, které dostalo 177 bodů a vyhrálo kategorii Importované auto roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků