Nová Mazda MX-5 je Auto roku. Ale zatím jen v domácím Japonsku

Nová Mazda MX-5 je Auto roku. Ale zatím jen v domácím Japonsku

Na evropské Auto roku si ještě musíme počkat na autosalon do Ženevy, kde bude oznámen vítěz této prestižní ankety. Teprve 14. prosince se totiž dozvíme zúžený seznam sedmi finalistů. Japonsko už ale své Auto roku má a je jím nová Mazda MX-5.

Ta kandiduje i v evropské anketě (v české ne, tady nebyla ani nominovaná), ale jak tak známe porotu, nebude to mít kompaktní roadster s pohonem zadních kol zrovna jednoduché. Zábava se v současné době moc nenosí. Poslední sportovní auto, které vyhrálo anketu Auto roku, bylo Porsche 928 v roce 1978.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Snad jen dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86 měla blízko k vítězství v roce 2013, jenže to by nesměl přijít nový Volkswagen Golf, který celou anketu vyhrál s dvojnásobným počtem bodů.

Mazda MX-5 tak může slavit aspoň v Japonsku, kde dostala od poroty 442 bodů. Druhé místo obsadila Honda S660 se ziskem 401 bodů a třetí skončilo BMW řady 2, které dostalo 177 bodů a vyhrálo kategorii Importované auto roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků