Současná generace Mazdy MX-5 bude mít asi nejdelší život ze všech. A proč ne, kondiční facelift přece stačí pro udržení tradičních hodnot.
Mazda MX-5 je stálicí světa roadsterů, a navíc nabízí i verzi s pevnou střechou. Na tom se jen tak něco nezmění, protože automobilka ji hodlá udržet, dokud to půjde. I kdyby měla jezdit na ekologické palivo. Současné ND je tu s námi od roku 2015 a aspiruje na nejdéle žijící generaci. MX-5 jde cestou kondičních faceliftů, přičemž poslední proběhl loni v říjnu a první vozy dorazí už v únoru. To znamená, že známe i kompletní ceny.
Modelový ročník 2025 rozezná od předešlé verze jen bystré oko. Nejlépe viditelným rozdílem je nový lak šedá Aero za 12.900 Kč spolu s pozměněným designem litých kol. Upravená jsou i přední a zadní světla, ale skoro neznatelně. K šedému odstínu bude skvěle ladit kožené čalounění v béžové nebo černé barvě.
Novinka dostává přepracované hřebenové řízení, včetně posilovače pro přesnější přenos pokynů a citlivější reakce kolem středové polohy. To oceníte nejen na klikatých okreskách, ale i na dálnici ve vyšších rychlostech.
Mazda MX-5: České ceny |
Výbava |
Motor |
Výkon (k/N.m) |
Cena |
Prime-line |
Skyactiv G132 |
132/152 |
884 750 Kč |
Exclusive-line |
e Skyactiv G132 |
132/152 |
985 750 Kč |
Exclusive-line |
Skyactiv G184 |
184/205 |
1 019 750 Kč |
Kazari |
Skyactiv G132 |
132/152 |
1 005 750 Kč |
Kazari |
Skyactiv G184 |
184/205 |
1 039 750 Kč |
Homura |
Skyactiv G184 |
184/205 |
1 119 750 Kč |
Podstatnou novinkou v interiéru je 7palcové multimediální zařízení s navigací a zrcadlením chytrého telefonu už od základu Prime-line začínajícím na 884.750 Kč. Ten dále nabídne výškově nastavitelný volant, tempomat s omezovačem rychlosti, hands-free, manuální klimatizaci, zadní parkovací senzory, automatické stěrače, LED světla a mnoho dalšího. Z bezpečnostních pomocníků se můžete spolehnout na protikolizního asistenta, hlídání jízdy v pruhu, čtení dopravních značek a sledování únavy řidiče.
Vyšší verze Exclusive, dostupná od 985.750 Kč, je vybavena diferenciálem s proměnlivou svorností. Při brzdění do zatáčky je kvůli lepší stabilitě zamknutí větší, naopak uvolnění na výjezdu redukuje nedotáčivost během opuštění zatáčky. Řada Exclusive má i okruhový režim, kdy kontrola stability zasahuje později a nechává řidiči větší prostor pro vyžití.
Z výbavy vozu přidává například 16 nebo 17palcivá kola, v závislosti na motorizaci, automatickou klimatizaci, monitoring situace kolem vozu, adaptivní LED světla, zadní parkovací kameru, kožená sedadla s perforací a výhřevem, bezklíčkové startování, audiosystém Bose a spoustu dalších prvků.
Pokud si vyberete provedení Homura za 1.119.750 Kč, dostanete paket obsahující 17palcová kola BBS, brzdy Brembo, tlumiče Bilstein a sedadla Recaro. Jestliže nutně potřebujete automatickou převodovku, jedinou možností je kupé RF ve výbavě Kazari za 1.169.750 Kč. Linie Kazari je limitka s béžovým interiérem a začíná na 1.039.750 Kč.
Za kupé si obecně připlatíte 82.000 Kč. Kromě zážehového motoru e Skyactiv G132 o výkonu 97 kW se 152 N.m je dostupný i jeho derivát Skyactiv G184, který hodnoty posouvá na 135 kW s točivým momentem 205 N.m. Jen počítejte s příplatkem 34.000 Kč, což není vůbec zlé.
Mazda MX-5 RF: České ceny |
Výbava |
Motor |
Výkon (k/N.m) |
Cena |
Prime-line |
Skyactiv G132 |
132/152 |
966 750 Kč |
Exclusive-line |
Skyactiv G132 |
132/152 |
1 067 750 Kč |
Exclusive-line |
Skyactiv G184 |
184/205 |
1 101 750 Kč |
Kazari |
Skyactiv G132 |
132/152 |
1 085 750 Kč |
Kazari |
Skyactiv G184 |
184/205 |
1 119 750 Kč |
Kazari |
Skyactiv G184 AT |
184/205 |
1 169 750 Kč |
Homura |
Skyactiv G184 |
184/205 |
1 201 750 Kč |
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5