Jirka
7. dubna 2023 • 10:03

maximální rychlost 140 km/hod - určitě dobrý stroj pro dlouhé cesty po dálnici

St.
3. dubna 2023 • 14:14

I když princip Wankelova motoru znám ještě ze školy, stejně mě překvapilo vstřikování: nejen paliva, ale i oleje (jaké jsou asi emise?). Prodlužovač dojezdu u BMW i3 se moc neosvědčil (moc lidí to nekupovalo), tak jsem zvědav na Mazdu. V tabulce je spotřeba elektrické energie, ale není tam spotřeba benzínu (a oleje...).

.
4. dubna 2023 • 9:27

Bude to propadák a za 2 nebo 3 roky skončí výrobu. Dnes mají smysl buď čisté ICE nebo čisté EV (čisté vy smyslu s jediným pohonem). Tihle hybridní kočkopsi jsou slepá ulička vývoje. Navíc kombinovat rozežraný a neekologický Wankel s baterkami je asi ten nejblbější nápad v oblasti hybridů.

payah
4. dubna 2023 • 10:40

Mazdu mám rád. Přešel jsem k ní, protože jako jediná dává do auta "docela normální" motory za příznivou cenu - mám Mazdu 3 a MX-5. Doufal jsem, že si s tím Wankelem vyhrají a spotřeba jim vyjde zhruba na polovinu.... Takhle je to jen drahá berlička pro řidiče, kteří se bojí, že nedojedou a hlavně "neekologická úlitba ekologické demagogii". Nejsem obecně proti elektromobilům - elektromotor je geniální stroj. Jsem proti elektromobilům, které používají !současné! neekologické, neekonomické a obecně nevyhovující akumulátory. Naopak si myslím, že dobře nastavený hybrid, s malým, ne tolik ekologicky zatěžujícím akumulátorem, dokáže spojit výhody elektromotoru a dnes již poměrně slušně účinných spalovacích motoru - viz třeba Toyota.

payah
3. dubna 2023 • 15:32

Já bych to viděl asi takto: celkový dojezd (baterie+benzín) je 600 km. Z toho na baterie 200 km, takže na benzín 400 a na to potřebuje tu 50l nádrž, takže spotřeba benzínu cca 12,5 l/100. Myslel jsem, že to bude tak polovina, takhle mi to jako moc výhodné nevyjde když se dá s Mazdou 3 jezdit za 6 a s CX-5 za 7l :-(

karel
3. dubna 2023 • 16:40

je trochu jinak, hybridní verze na baterku dojede pouze 80km, takže spotřeba wankelu je skoro 10litrů na100km.
mě mrzí, tu technologii nemají v normálním autě, nebo aspoň v CX30

Q
4. dubna 2023 • 7:19

I těch 10 litrů je strašně moc.
Ukazuje to na paradox dnešní doby. Na volném trhu by nikoho nenapadlo takového žrouta benzínu nabízet zákazníkům. Jeho existence je možná jen díky "zelené" politice.

Bubutom
4. dubna 2023 • 16:18

Řešíte jen jenom elektriku, nebo jenom benzín, je potřeba si uvědomit že ty dvě jednotky budou spolupracovat, takže v určitých jízdních situacích se ta baterka bude dobíjet, pomáhat wankelu... Takže ta spotřeba určitě nebude 10l/100km

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
5. dubna 2023 • 8:47

Jestli to má zvládnout na plné baterky a 50l nádrž jen 600km, tak nejspíš bude.
Ten malý motor musí sebou ještě tahat velkou baterku.
Problém většiny plugin hybridů 😄

Honimir
4. dubna 2023 • 16:38

prodlozovac dojezdu ma pomahat na delsich cestach, ale nechat si roztocit wankle na dalnici tady v te sestave fakt ne...

OnlyTruth
3. dubna 2023 • 14:23

1 l na 100km s 50L nadrzou

elkalyptus
3. dubna 2023 • 15:21

cize 5000 km? to je zaujimave… to sa oplati… 👍 😎

OnlyTruth
4. dubna 2023 • 9:01

aj mna to napadlo :-D buducnost je uz dnes

Lojzíček
3. dubna 2023 • 14:01

tak hlavně jednoduše, že ano, ty vole ... :-) :-)

Freddka
3. dubna 2023 • 12:42

Obcas ho vidim a vypada to zvenku pekne.Je to ale jen stylovka. Jestli to nekomu vyhovuje, prosim. Pomer cena-vykon nebo prakticka stranka je tady zbytecny resit.

Doporučujeme

Články odjinud