Plug-in hybridní verze japonské stylovky míří na tuzemský trh. Za mnohem lepší dojezd nepřiplatíte nic nebo jen málo.
Pokud se vám líbí styl MX-30, ale doposud vás trápil dojezd čistě elektrické verze, který činil maximálně 200 kilometrů – radujte se. Na český trh vstupuje verze R-EV, tedy model osazený Wankelovým motorem o objemu 830 cm3, dobíjejícím trakční akumulátor a zvyšujícím akční rádius na 600 km.
Připomeňme si, že „jednoválec“ má výkon 55 kW (74 k) a točivý moment 116 Nm, benzin srká z padesátilitrové nádrže. Z funkčního hlediska se pro uživatele zvyklého na klasickou MX-30 nic nemění, objemy zavazadlového prostoru zůstávají u R-EV na stejné úrovni, jako v případě elektromobilu.
Mazda MX-30 |
EV |
R-EV |
Maximální výkon (kW/k) |
107/145 |
125/170 |
Maximální točivý moment (Nm) |
265 |
260 |
Kapacita baterie (kWh) |
35,5 |
17,8 |
Hmotnost baterie (kg) |
310 |
188 |
Maximální rychlost (km/h) |
140 |
140 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) |
9,7 |
9,1 |
Spotřeba el. energie (kWh/100 km) |
19 |
17,5 |
Dojezd na elektřinu (km) |
200 |
85 |
Emise CO₂ (g/km) |
0 |
21 |
|
|
|
Rotační (spalovací) motor |
|
|
Zdvihový objem (cm³) |
- |
830 |
Kompresní poměr |
- |
11,9:1 |
Výkon (kW/k při ot/min) |
- |
55 (74)/4 700 |
Točivý moment (Nm při ot/min) |
- |
116/4 000 |
Mechanismus přívodu paliva |
- |
přímé vstřikování |
Objem palivové nádrže (l) |
- |
50 |
Spotřeba dle WLTP (l/100 km) |
- |
1 |
Základní cena plug-in hybridní verze je stanovena na 949.000 Kč v provedení Prime-Line a shoduje se s cenovkou čistě elektrické MX-30. S ním dostáváte 18“ kola, LED světla předu i vzadu, sadu bezpečnostních a jízdních asistentů, kožené prvky interiéru, přední i zadní senzory a mnoho dalšího. Shodná cena platí i pro o stupeň lepší Exclusive Line, za nějž dáte 973.000 Kč. Ten přidává ostřikovače světel, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka, výhřev sedadel i volantu, bezklíčový přístup nebo třeba 150W zásuvku uvnitř.
Nad vstupními verzemi stojí limitované provedení Advantage za 1.000.800 Kč, které je o mrzkých 13 tisíc korun dražší než elektromobil – tento cenový rozdíl platí v celém zbytku ceníku i u výbavy Makoto, kterou si můžete doplnit funkčními i stylovými pakety Modern Confidence, Industrial Vintage, Urban Expression, Premium nebo i střešním oknem.
Vrcholem je limitovaná specifikace Edition-R, dostupná jen pro R-EV, s níž dostáváte embosované emblémy v sedačkách , chromovaný odznak s logem vozu a exkluzivní visačky na koberečcích, speciální lak Maroon Rouge a exkluzivní klíčenku. Dáte za ni 1.104.900 Kč a o 16.800 Kč více, pokud chcete i střešní okno.
Výbava |
Mazda MX-30 EV |
Mazda MX-30 R-EV |
Prime-line: |
949 000 Kč |
949 000 Kč |
Exclusive-line: |
973 000 Kč |
973 000 Kč |
Advantage/Modern Confidence: |
987 800 Kč |
1 000 800 Kč |
Advantage/Industrial Vintage: |
987 800 Kč |
1 000 800 Kč |
Makoto/Modern Confidence: |
1 004 800 Kč |
1 017 800 Kč |
Makoto/Industrial Vintage: |
1 004 800 Kč |
1 017 800 Kč |
Makoto/Urban Expression: |
1 004 800 Kč |
1 017 800 Kč |
Edition-R: |
- |
1 104 900 Kč |
Edition-R + střešní okno: |
- |
1 121 700 Kč |
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5