Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda
 Zdroj: Mazda
 Zdroj: Mazda
 Zdroj: Mazda
18
Fotogalerie

Nová Mazda MX-30 R-EV má české ceny. Základ s Wankelem stojí stejně jako elektromobil, dojede násobně dál

Plug-in hybridní verze japonské stylovky míří na tuzemský trh. Za mnohem lepší dojezd nepřiplatíte nic nebo jen málo.

Pokud se vám líbí styl MX-30, ale doposud vás trápil dojezd čistě elektrické verze, který činil maximálně 200 kilometrů – radujte se. Na český trh vstupuje verze R-EV, tedy model osazený Wankelovým motorem o objemu 830 cm3, dobíjejícím trakční akumulátor a zvyšujícím akční rádius na 600 km.

Připomeňme si, že „jednoválec“ má výkon 55 kW (74 k) a točivý moment 116 Nm, benzin srká z padesátilitrové nádrže. Z funkčního hlediska se pro uživatele zvyklého na klasickou MX-30 nic nemění, objemy zavazadlového prostoru zůstávají u R-EV na stejné úrovni, jako v případě elektromobilu.

Mazda MX-30  EV  R-EV
Maximální výkon (kW/k)  107/145 125/170
Maximální točivý moment (Nm) 265 260
Kapacita baterie (kWh)  35,5 17,8
Hmotnost baterie (kg)  310 188
Maximální rychlost (km/h) 140 140
Zrychlení 0–100 km/h (s)  9,7 9,1
Spotřeba el. energie (kWh/100 km) 19 17,5
Dojezd na elektřinu (km) 200 85
Emise CO₂ (g/km) 0 21
     
Rotační (spalovací) motor    
Zdvihový objem (cm³) - 830
Kompresní poměr - 11,9:1
Výkon (kW/k při ot/min) - 55 (74)/4 700
Točivý moment (Nm při ot/min) - 116/4 000
Mechanismus přívodu paliva - přímé vstřikování
Objem palivové nádrže (l) - 50
Spotřeba dle WLTP (l/100 km)  - 1

Základní cena plug-in hybridní verze je stanovena na 949.000 Kč v provedení Prime-Line a shoduje se s cenovkou čistě elektrické MX-30. S ním dostáváte 18“ kola, LED světla předu i vzadu, sadu bezpečnostních a jízdních asistentů, kožené prvky interiéru, přední i zadní senzory a mnoho dalšího. Shodná cena platí i pro o stupeň lepší Exclusive Line, za nějž dáte 973.000 Kč. Ten přidává ostřikovače světel, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka, výhřev sedadel i volantu, bezklíčový přístup nebo třeba 150W zásuvku uvnitř.

Nad vstupními verzemi stojí limitované provedení Advantage za 1.000.800 Kč, které je o mrzkých 13 tisíc korun dražší než elektromobil – tento cenový rozdíl platí v celém zbytku ceníku i u výbavy Makoto, kterou si můžete doplnit funkčními i stylovými pakety Modern Confidence, Industrial Vintage, Urban Expression, Premium nebo i střešním oknem.

Vrcholem je limitovaná specifikace Edition-R, dostupná jen pro R-EV, s níž dostáváte embosované emblémy v sedačkách , chromovaný odznak s logem vozu a exkluzivní visačky na koberečcích, speciální lak Maroon Rouge a exkluzivní klíčenku. Dáte za ni 1.104.900 Kč a o 16.800 Kč více, pokud chcete i střešní okno.

Výbava Mazda MX-30 EV Mazda MX-30 R-EV
Prime-line:  949 000 Kč 949 000 Kč
Exclusive-line:  973 000 Kč 973 000 Kč
Advantage/Modern Confidence: 987 800 Kč 1 000 800 Kč
Advantage/Industrial Vintage:  987 800 Kč 1 000 800 Kč
Makoto/Modern Confidence:  1 004 800 Kč 1 017 800 Kč
Makoto/Industrial Vintage:  1 004 800 Kč 1 017 800 Kč
Makoto/Urban Expression: 1 004 800 Kč 1 017 800 Kč
Edition-R:  - 1 104 900 Kč
Edition-R + střešní okno:  - 1 121 700 Kč

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud