Nová Mazda CX-9 je tady. Dostala přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Nová Mazda CX-9 je tady. Dostala přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Na světě jsou oficiální materiály o další novince, která je k vidění na autosalonu v Los Angeles. Po sérii neoficiálních obrázků vám můžeme nabídnout kompletní představení nové generace Mazdy CX-9. Ta bude zájemce lákat na prostorný sedmimístný interiér, na techniku Skyactiv nebo na nový přeplňovaný motor o objemu 2,5 litru.

SUV | Mazda | Design

Mazda CX-9: Podoba nové generace předčasně odhalena

CX-9 je na pohled přesně podle očekávání přifouknutá CX-5. Oproti předchozí generaci je vůz o 30 mm kratší, nicméně pořád svou délkou přesahuje hranici pěti metrů (5065 mm). O 55 mm prodloužila Mazda také rozvor náprav, zatímco přední převis byl zkrácen o 59 mm a ten zadní o 25 mm. Jako každá Mazda z poslední doby má i CX-9 dlouhou kapotu. Designéři totiž posunuli přední sloupky o deset centimetrů dozadu. V nabídce budou disky o velikosti 18 nebo 20 palců.

SUV | Premiéry | Autosalony | Mazda

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Také CX-9 přirozeně používá coby svůj základ technologie Skyactiv a to kromě jiného znamená nižší hmotnost. V konfiguraci s pohonem přední nápravy má být vůz lehčí o 90 kg ve srovnání s předchozí generací, u čtyřkolky to je dokonce 130 kg. Kromě toho bude nová CX-9 také velmi tichá. Mazda ve své tiskové zprávě upozorňuje na množství izolačního materiálu nebo na 4,8 mm tlustá skla. Celkově je interiér tišší o 12 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová CX-9 designově navazuje na své menší a starší sourozence. Vůz nabídne tři řady sedadel, množství bezpečnostních asistentů a přeplňovaný motor

Hlavní novinku ovšem najdeme pod kapotou, kam se nastěhoval nový přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T. Ten nabízí maximální výkon 184 kW (250 k) a vrchol točivého momentu 420 Nm. Mazda se rozhodla pro přeplňovanou jednotku kvůli tomu, že majitelé takto velkých SUV údajně chtějí zrychlení od nízkých otáček. Tomu také odpovídá i naladění čtyřválce. Točivý moment nastupuje v plné síle od 2000 ot./min a výkonové maximum je k dispozici už při 5000 ot./min.

SUV | Kombi | Byznys | Mazda | První svezení

Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

Samozřejmě v nabídce nesmí chybět ani zástup asistentů. CX-9 může mít hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, automatická dálková světla, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém a tak dále. Novinka se začne prodávat na jaře příštího roku. Do Evropy primárně určená není, ale uvidíme, zda se tu třeba na chvíli neobjeví podobně, jako se to několikrát stalo u končící generace

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků