Nová Mazda CX-9 je tady. Dostala přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Na světě jsou oficiální materiály o další novince, která je k vidění na autosalonu v Los Angeles. Po sérii neoficiálních obrázků vám můžeme nabídnout kompletní představení nové generace Mazdy CX-9. Ta bude zájemce lákat na prostorný sedmimístný interiér, na techniku Skyactiv nebo na nový přeplňovaný motor o objemu 2,5 litru.

Mazda CX-9: Podoba nové generace předčasně odhalena

Mazda CX-9: Podoba nové generace předčasně odhalena

CX-9 je na pohled přesně podle očekávání přifouknutá CX-5. Oproti předchozí generaci je vůz o 30 mm kratší, nicméně pořád svou délkou přesahuje hranici pěti metrů (5065 mm). O 55 mm prodloužila Mazda také rozvor náprav, zatímco přední převis byl zkrácen o 59 mm a ten zadní o 25 mm. Jako každá Mazda z poslední doby má i CX-9 dlouhou kapotu. Designéři totiž posunuli přední sloupky o deset centimetrů dozadu. V nabídce budou disky o velikosti 18 nebo 20 palců.

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Také CX-9 přirozeně používá coby svůj základ technologie Skyactiv a to kromě jiného znamená nižší hmotnost. V konfiguraci s pohonem přední nápravy má být vůz lehčí o 90 kg ve srovnání s předchozí generací, u čtyřkolky to je dokonce 130 kg. Kromě toho bude nová CX-9 také velmi tichá. Mazda ve své tiskové zprávě upozorňuje na množství izolačního materiálu nebo na 4,8 mm tlustá skla. Celkově je interiér tišší o 12 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová CX-9 designově navazuje na své menší a starší sourozence. Vůz nabídne tři řady sedadel, množství bezpečnostních asistentů a přeplňovaný motor

Hlavní novinku ovšem najdeme pod kapotou, kam se nastěhoval nový přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T. Ten nabízí maximální výkon 184 kW (250 k) a vrchol točivého momentu 420 Nm. Mazda se rozhodla pro přeplňovanou jednotku kvůli tomu, že majitelé takto velkých SUV údajně chtějí zrychlení od nízkých otáček. Tomu také odpovídá i naladění čtyřválce. Točivý moment nastupuje v plné síle od 2000 ot./min a výkonové maximum je k dispozici už při 5000 ot./min.

Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

Samozřejmě v nabídce nesmí chybět ani zástup asistentů. CX-9 může mít hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, automatická dálková světla, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém a tak dále. Novinka se začne prodávat na jaře příštího roku. Do Evropy primárně určená není, ale uvidíme, zda se tu třeba na chvíli neobjeví podobně, jako se to několikrát stalo u končící generace

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků