Větší sourozenec CX-60 nabídne sezení až pro sedm lidí a spoustu šikovné techniky. Nezapomnělo se ani na zábavu při jízdě.
Nová vlajková loď japonské značky pro Evropu je konečně tady. Na starý kontinent přijíždí s impozantními rozměry – na délku měří 4995 milimetrů, široká je 1890 mm a její rozvor má 3120 mm. Pro srovnání to je o 250 mm více na délce i rozvoru než u CX-60. Stejně jako ona stojí na velké a primárně zadokolkové platformě s podélně uloženými motory a sdílí s ní i pohonné jednotky.
Evropskému zákazníkovi tak Mazda nabídne plug-in hybridní ústrojí, tvořené 2,5 litrovým čtyřválcem a 129kW elektromotorem, které disponuje systémovými 241 kW a 500 N.m. Díky baterii o kapacitě 17,8 kWh má zvládat ryze elektrický dojezd až 53 kilometrů. Druhou možností je 187kW řadový šestiválcový turbodiesel o objemu 3,3 litru s mild-hybridním systémem, který slibuje spotřebu 5,7 l/100 km. Oba motory jsou kombinovány s osmistupňovým automatem a stálým pohonem všech kol.
Jak už je u Mazdy zvykem, do všech svých modelů přidává alespoň špetku zábavy ve stylu Jinba Ittai, tedy harmonie koně a jezdce, proslulé z roadsteru MX-5. Pohon všech kol u CX-80 klade důraz na zadní nápravu, čímž se snaží dosáhnout stability čtyřkolky v kombinaci s neutrálními jízdními charakteristikami díky preferenci zadních kol. V zatáčkách si pak novinka pomáhá systémem Kinematic Posture Control, který přibrzďuje zadní vnitřní kolo pro lepší stáčení do oblouku.
Široká palubní deska se neliší od té v CX-60, stejně vypadá i středový tunel s voličem převodovky. To by dle našich zkušeností mělo znamenat snadné a přehledné ovládání bez přemíry digitálních záludností. Mazda se dále chlubí speciálně navrženými sedadly, která omezují klouzání ze strany na stranu v zatáčkách, volant se dá nastavit o 70 mm podélně a 45 mm výškově. Díky systému rozpoznávání řidiče se poloha v kokpitu automaticky přenastavuje dle detekovaného šoféra, i včetně pozice průhledového displeje. Zatím co přední řada sedadel je celkem bez překvapení, vzadu je to zajímavější.
Druhá řada umožňuje vybrat si z tří různých konfigurací sezení. Základem je klasická třímístná lavice, zvolit ale můžete i oddělená kapitánská sedadla s volným prostorem mezi. Poslední možností jsou oddělená sedadla se zadní středovou konzolí. Oproti CX-60, která nabízí buď pevná nebo o 24 či 28 stupňů sklopná opěradla druhé řady, je zde rozsah nastavení 15 až 33 stupňů, lavici druhé řady lze posouvat v rozsahu 120 milimetrů. V druhé řadě také najdete o několik centimetrů více místa pro ramena a nad hlavou, do třetí řady se mohou usadit osoby s výškou až 170 centimetrů. Při šesti nebo 7místném obsazení zbývá v kufru 258 litrů, standardně pak 687 litrů a maximem je 1971 litrů.
Mazda CX-80: Technické údaje |
Verze |
2.5 E-SkyActiv PHEV |
3.3 E-SkyActiv D |
Délka |
4 995 mm |
Šířka |
1 890 mm |
Výška |
1 710 mm |
Rozvor |
3 120 mm |
Možnosti druhé řady |
- Lavice (7 míst) |
|
- Kapitánská sedadla s průchodem (6 míst) |
|
- Kapitánská sedadla se středovou konzolí (6 míst) |
Motor |
2,5L, čtyřválec, 129 kW elektromotor |
Řadový šestiválec, 3,3 litru, M Hybrid Boost |
Baterie |
355V, 17,8 kWh lithium-ion |
N/A |
Převodovka |
Osmistupňová automatická |
Typ pohonu |
i-Activ pohon všech kol |
Výkon |
327 k/241 kW, 500 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s |
254 k, 0-100 km/h za 8,4 s |
Maximální rychlost |
195 km/h |
219 km/h |
Spotřeba paliva (WLTP) |
2,0 l/100 km |
5,7 l/100 km |
Kapacita zavazadlového prostoru |
258/687/1971 litrů |
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5