Nová CX-60 startuje na  1.293.690 Kč  v provedení Prime-Line. Zdroj: Mazda

Nová CX-60 startuje na 1.293.690 Kč v provedení Prime-Line. | Zdroj: Mazda

Hlavní zprávou u CX-60 je nasazení prvního plug-in hybridního ústrojí značky. To je tvořeno zážehovým přímovstřikovým čtyřválcem e-Skyactiv G o objemu 2,5 litru se 141 kW (192 k) a 100kW elektromotorem, který čerpá energii z baterie s kapacitou 17,8 kWh.  Zdroj: Mazda

Hlavní zprávou u CX-60 je nasazení prvního plug-in hybridního ústrojí značky. To je tvořeno zážehovým přímovstřikovým čtyřválcem e-Skyactiv G o objemu 2,5 litru se 141 kW (192 k) a 100kW elektromotorem, který čerpá energii z baterie s kapacitou 17,8 kWh.  | Zdroj: Mazda

Systémový výkon činí 241 kW (327 k) a maximem točivého momentu je 500 Nm. Jde tedy o nejvýkonnější sériovou Mazdu všech dob. Na 100 km/h zrychlí za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h.  Zdroj: Mazda

Systémový výkon činí 241 kW (327 k) a maximem točivého momentu je 500 Nm. Jde tedy o nejvýkonnější sériovou Mazdu všech dob. Na 100 km/h zrychlí za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h.  | Zdroj: Mazda

Zatím co příchod plug-in hybridu byl hlášen dopředu, přítomnost řadových šestiválců na evropském a tudíž i českém trhu je velmi příjemným překvapením. Benzinový e-Skyactiv X o objemu 3,0 litru se obejde bez přeplňování, umí ale stejně jako čtyřválec Mazdy pracovat s chudou směsí. Zdroj: Mazda

Zatím co příchod plug-in hybridu byl hlášen dopředu, přítomnost řadových šestiválců na evropském a tudíž i českém trhu je velmi příjemným překvapením. Benzinový e-Skyactiv X o objemu 3,0 litru se obejde bez přeplňování, umí ale stejně jako čtyřválec Mazdy pracovat s chudou směsí. | Zdroj: Mazda

Řadové šestky budou v základu k dostání s pohonem zadních kol, na přání pak se stálou čtyřkolkou i-Activ AWD, která díky důrazu na zadní nápravu přinese lepší jízdní vlastnosti, než 4x4 u Mazd na bázi předokolek. Zdroj: Mazda

Řadové šestky budou v základu k dostání s pohonem zadních kol, na přání pak se stálou čtyřkolkou i-Activ AWD, která díky důrazu na zadní nápravu přinese lepší jízdní vlastnosti, než 4x4 u Mazd na bázi předokolek. | Zdroj: Mazda

Plug-in hybrid bude vždy čtyřkolka, přičemž rekuperovat umí z obou náprav. Pro pořádek dodejme, že vpředu najdeme dvojité lichoběžníky a vzadu multi link – Mazda se prý postarala o minimalizaci neodpružené hmoty a u zadní nápravy se inspirovala chováním roadsteru MX-5. Zdroj: Mazda

Plug-in hybrid bude vždy čtyřkolka, přičemž rekuperovat umí z obou náprav. Pro pořádek dodejme, že vpředu najdeme dvojité lichoběžníky a vzadu multi link – Mazda se prý postarala o minimalizaci neodpružené hmoty a u zadní nápravy se inspirovala chováním roadsteru MX-5. | Zdroj: Mazda

Sedadla Mazdy CX-60 jsou posazena výše, aby byl zajištěn volný a ničím nerušený výhled. Zdroj: Mazda

Sedadla Mazdy CX-60 jsou posazena výše, aby byl zajištěn volný a ničím nerušený výhled. | Zdroj: Mazda

Široká přístrojová deska se vyznačuje souvislými liniemi, které procházejí bočními větracími otvory do obložení dveří, což umocňuje prostornost interiéru. Zdroj: Mazda

Široká přístrojová deska se vyznačuje souvislými liniemi, které procházejí bočními větracími otvory do obložení dveří, což umocňuje prostornost interiéru. | Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

Naftu bude zastupovat šestiválec e-Skyactiv D o objemu 3,3 litru. K vyšší účinnosti si bude pomáhat dokonalým využitím nasávaného vzduchu a speciálně tvarovaným spalovacím prostorem i horními částmi pístů, díky nimž dochází k rozdělení směsi do dvou oblastí. Zdroj: Mazda

Naftu bude zastupovat šestiválec e-Skyactiv D o objemu 3,3 litru. K vyšší účinnosti si bude pomáhat dokonalým využitím nasávaného vzduchu a speciálně tvarovaným spalovacím prostorem i horními částmi pístů, díky nimž dochází k rozdělení směsi do dvou oblastí. | Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

Hlavní zprávou u CX-60 je nasazení prvního plug-in hybridního ústrojí značky. To je tvořeno zážehovým přímovstřikovým čtyřválcem e-Skyactiv G o objemu 2,5 litru se 141 kW (192 k) a 100kW elektromotorem, který čerpá energii z baterie s kapacitou 17,8 kWh.  Zdroj: Mazda
Systémový výkon činí 241 kW (327 k) a maximem točivého momentu je 500 Nm. Jde tedy o nejvýkonnější sériovou Mazdu všech dob. Na 100 km/h zrychlí za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h.  Zdroj: Mazda
Zatím co příchod plug-in hybridu byl hlášen dopředu, přítomnost řadových šestiválců na evropském a tudíž i českém trhu je velmi příjemným překvapením. Benzinový e-Skyactiv X o objemu 3,0 litru se obejde bez přeplňování, umí ale stejně jako čtyřválec Mazdy pracovat s chudou směsí. Zdroj: Mazda
Řadové šestky budou v základu k dostání s pohonem zadních kol, na přání pak se stálou čtyřkolkou i-Activ AWD, která díky důrazu na zadní nápravu přinese lepší jízdní vlastnosti, než 4x4 u Mazd na bázi předokolek. Zdroj: Mazda
34
Fotogalerie

Nová Mazda CX-60 má české ceny. I v nejvyšší výbavě se pohodlně vejde do 1,5 milionu

Japonské SUV míří velikostí i výbavou do vyšších sfér. Platí to i o cenách, jejich rozptyl je ale napříč specifikacemi překvapivě rozumný.

První plug-in hybrid značky, zcela nová platforma, v relativně blízké době nasazení řadových šestiválců – na nové CX-60 Mazda ukázala, že si hodlá stále jít svou vlastní cestou. SUV postavené na primárně zadokolkové platformě Large product group je v duchu doby prošpikováno moderní a zajímavou technikou a co se týče výbavy, rozhodně nevsadilo na atraktivní základní cenovku v žebrácké specifikaci, kterou by si stejně nikdy nikdo nekoupil. K dostání bude ve čtyřech verzích a zatím jen s plug-in hybridním ústrojím se systémovým výkonem 241 kW a elektrickým dojezdem až 63 kilometrů.

Nová CX-60 startuje na 1.293.690 Kč v provedení Prime-Line. Tomu nechybí například bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto, navigace, dvouzónová klimatizace nebo asistenční prvky typu zadních parkovacích senzorů, sledování mrtvých úhlů či systému SCBS pro prevenci čelního nárazu. Za 1.334.090 Kč získáte výbavu Exclusive-Line s vyhříváním volantu, bezklíčovým zamykáním i předními senzory. Specifikace Homura s cenou 1.395.090 Kč nabídne stylové exteriérové i interiérové doplňky v akčnějším stylu. S ní dostáváte třeba černá kožená sedadla, LED osvětlení uvnitř a také osvětlení prostoru pro nohy. Z funkční výbavy pak dále systém personalizace řidiče nebo třeba 360stupňové parkovací kamery s možností pohledu shora. Vrcholem je provedení Takumi za 1.434.090 Kč s bílou kůží Nappa, luxusními materiály v interiéru a chromovanými dekory.

Vůz si můžete vylepšit díky příplatkovým paketům. Balíček Komfort za 43.000 Kč obsahuje sedadla řidiče a spolujezdce nastavitelná v 10 směrech, paměťovou funkci předních zrcátek, přední sedadla s odvětráváním plus zadní s vyhříváním a systém DPS, umožňující automatické nastavení sedadla, průhledového displeje nebo zrcátek dle rozpoznávání obličeje. Paket Sound&Pohodlí za 74.000 Kč přináší elektricky ovládané zadní dveře s funkcí handsfree, 360stupňové kamery, dvě zásuvky (150 W a 1500 W), bezdrátové nabíjení chytrých zařízení, audiosystém Bose s 12 reproduktory i zatmavená zadní skla a osvětlení dveří a kapes v nich. Sada Safety za 43.000 Kč zahrnuje adaptivní LED světla, upozornění na pohyb před vozem a brzdění při pohybu za ním, 360stupňové kamery s dynamickými trajektoriemi, systém pro prevenci zadního nárazu, adaptivní tempomat s funkcí stop&go plus zpětná zrcátka s automatickou clonou. Panoramatické střešní okno pak stojí 35.000 Kč.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud