Nová Mazda CX-5 odhalena. Dostane speciální lak a drobné inovace

32 komentářů

Kedul
14. dubna • 19:17

Zdravím...mám zájem o novou CX 5 2,5 automat 4x4 ....jak tento motor jezdí a jaká je spotřeba? Dík za info

Johannus
9. června • 23:25

Mam CX-5 benzin 2,5 litr pres rok. Motor je uplne v pohode, automat take (je napr. znatelne plynulejsi nez aktualni automat u Skody). Oproti predchozi benzinove CX-7 (191 kW) je trochu pomalejsi, hlavne pri predjizdeni, ale jinak staci. Spotrebu mam po 13 tisicich km 8,1 - jezdim hlavne ve meste a po dalnici. Na okresce to pujde k 7 l/100 km. Cerveny lak je super, ale na starsich autech byval lak odolnejsi. Taky mi povrzava stredovy panel (manzelky 4 roky stary Superb je na tom mnohem hure, ten vrze cely). Mazda je ve vsem -
krome mista na nohy v druhe rade a velikosti kufru - lepsi nez Superb II... Pro nekoho vysokeho 2 metry bude Superb ale urcite lepsi...

Pitr
26. ledna • 14:02

Dobrý deň mám na ľudí ktorí vlastnia CX5 dotaz ,mám záujem o to auto a model takými ,asi pred mesiacom som bol v oprave s mojim autom a spomenul som to pred majiteľom toho autoservisu že mám záujem o kúpu takéhoto auta a jeho odpoveď že keď zarábam minimálne 2500 e tak mi ho odporúča ale inak... Teraz neviem či mám tomu veriť ,lebo že také sú náklady na to auto ale viem o jeho zaťaženosti na škodu a W ,tak teraz som v rozpakoch kúpiť nekúpiť ,tak sú také náklady?

technik
10. února • 19:26

Mám CX5 rok, pár týdnů po první garanční prohlídce, najeto 10.000 km. Benzin dvoulitr, předokolka, výbava Challenge, stříbrná metalíza. Vše zatím bez problémů, vůz myji sám na bezkontaktním mytí - lak zatím bez jediného škrábance. Spotřebu za celou dobu mám průměrnou 6,7 litru/100. Karoserie je protikorozně ošetřena jen elektroforézně, podvozek nastříkáním vosku. Dutiny a podvozek jsem nechal ošetřit u nového auta dodatečně. Systém start/stop vypínám ručně po každém startu, šetřím baterii i startér. CX5 s benzinovým motorem můžu doporučit.

Pitr
26. ledna • 14:05

Model Takumi

Pavel
23. listopadu • 11:19

Od chvíle, kdy spatřily světlo světa "nové" mazdy, počínaje CX-5, tak jsou absolutně chváleny, až na drobné vyjímky spíše subjektivího charakteru. Patřím mezi fandy Mazdy a tak si čtu vše včetně diskuzí. Nikdy jsem se ale nesetkal s tak negativními diskuzemi na téma vzhled a kvalita. Jak zde, tak na auto.cz....divné.

Perkins
21. listopadu • 15:07

Toto je další posun k tzv. prémii. B-]:-D

Jirka
22. listopadu • 10:29

K prémii asi těžko, i když zvenku to nevypadá špatně (minulá generace se mi líbila pořád víc). Ale co ten interiér? To je jako by to navrhovalo dítě, plochy plastu bez myšlenky, to nesahá minulé generaci ani po kotníky... Minulá vypadala evropsky, tohle je typická Asie bez ladu a sladu.

Perkins
22. listopadu • 11:00

Naopak.Tento design interiéru je evropský, respektive globální. Pohled na design je subjektivní záležitostí. To je i strategie Mazdy. Být globální značkou se stejnými modely po celém světě. Vyrábět cca 1,5 - 2,0 mio kusů prémiové kvality. B-]

jirka
22. listopadu • 11:33

ja bych souhlasil. at uz tento novy, ci stavajic interier je velmi umirneny a pritom prijemny. za mne palec nahoru! jinak mam policeno na CX5 , AWD , 2.0 a AT, jen skoda, ze neni mozne se dostat do nizsi vybavy...tak trochu jsem si myslel, ze by stavajici mohla byt pristi rok za vyhodnejsi ceny, ale vzhledem k zajmu o ni, si nemyslim, ze se tak stane...:-(

Tomáš
21. listopadu • 12:55

Pokud nedošlo k převratné inovaci motorů 2.2 D, tak budoucím zájemcům design nepomůže. Naše CX-5 nám stojí již 5 měsíců v garáži a nikoho tento problém nezajímá. Než si koupíte Mazdu, tak si zjistěte výrobní vady tohoto motoru a zvažte rizika. Bohužel v době, kdy jsme vozidlo pořizovali, tak nebyl tento problém tak známý.

Kalimero
22. listopadu • 9:00

Když Mazdu, tak v benzínu... staré dobré pravidlo. Dehtomety jsou průser obecně B-]

Pantani
21. listopadu • 16:49

Zajímavý konkrétní poznatek. Co s tím máš?

Lomo
21. listopadu • 14:52

A aky tam mas problem? Ta nastastna vacka, co bola problem v prvych 2 rokoch vyroby?

Tomáš
21. listopadu • 19:26

Ani nevím co všechno, auto je z poloviny roku 2014 a v podstatě hlavní problém je ve výkonu (na brzdě naměřeno 100 kW, místo 129 kW), občas při plynu na podlaze i kickdownu jede maximálně 110 km/h, jindy zase jede lépe, spotřebě (skoro 10l/100km), obsahu nafty v oleji (15-20%) a spoustě dalších drobností, které možná spolu souvisí. Ale způsob řešení je v nedohledu, protože Mazdu a potažmo prodejce nezajímá ani znalecký posudek, ani rozbory z laboratoří, že auto není v pořádku. Tak nám stojí v garáži a čekáme a čekáme. A co se týká vaček, turba, čerpadla atd., tak to např. dle diskuzního fora v Německu není jen problém prvních dvou let výroby, ale i roku 2014, možná i mladších. A s tím designem souhlasím, také jsme si toto auto vybrali, že je hezké s vcelku nadčasovým designem, až na ty problémy a nemalé finanční výdaje...........Chtěli jsme auto pro rodinu, místo toho jezdíme tím starším a nebo dalším půjčeným autem. A jak jste psali o laku, tak musím jenom souhlasit. Na starším autě mám lak v lepším stavu, než na CX-5.

Shr3k
4. prosince • 11:00

Nelze prostě porovnávat laky, které padají z nově postavených lakoven s laky staršími. Nové lakovny jedou jen na vodě, žádná ředidla, používají se přesně lisované plechy a vysoce krycí pigmenty, aby vrstva laku byla maximálně tenká a tvrdá. Takový lak pak nelze leštit strojně leštičkou, za celou dobu životnosti max. tak 3x-5x. Nová lakovna v Kvasinách je na tom podobně - u některých metalíz u Superbu je po nasvícení pořádným světlem vidět, jak je auto flekaté - jak má tenkou vrstvu báze.

Mitch
22. listopadu • 7:26

O problemu 2.2 D se vedelo uz v roce 2013. Mazda ma vyborne benzinove motory, ale naftove ma proste spatne. Proto taky benzinove motory od Mazdy vedou vsechny zebricky spolehlivosti, zatimco naftove jsou na dne. Predpokladam, ze u vaseho auta ale bude neco vic, ze vam to Mazda neuznava - bouracka a oprava mimo autorizak apod. To se pak vyrobce krouti a je to beh na dlouhou trat.

Shr3k
4. prosince • 10:54

Mno, ale motor Mazda R2 (2.2 MZR-CD) je zase výjimečně dobrý. Nové SHčko je holt laděné strašně ekologicky, baští přes EGR značnou část vlastních exkrementů, je značně odlehčené, aby se točilo. Ale zase biturbo je složené z normálních turb, ne VGT, které se rychle zaseknou. Nešťastné je řešená ta IDEVA - přizdvizování výfukových ventilů v době sání - výfuková vačka tak většinu času funguje bez rolny, protože se rolna používá jen když je motor studený. Karbon v oleji, kterého je díky velké recirkulaci spalin opravdu hodně, pak funguje jako prima brusná pasta. U vaček a vahadel se přešlo z nitridování na cementování, ale ten motor by měl dostat močovinu (což nová CX-5 dostane - potvrzeno CEO Mazda), aby fungoval spolehlivě a nemusel se při likvidaci NOx spoléhat jen na obrovský chlazený EGR a neefektivní chod.

Tomáš
23. listopadu • 22:25

Ani tak nevidím problém v neuznání, jako v komunikaci, která vlastně ze strany prodejce není žádná. Což je to nejvíce negativní na celé značce Mazda. A bohužel znám další lidi s obdobnými problémy. Kdyby to bylo nějakým neautorizovaným servisem, tak aspoň člověk ví, že si za to může sám. Spíše nechápu, proč se např. v Německu, Rakousku atd. Mazda chová jinak, než v ČR. To je ta vizitka celé naší společnosti. Neznám auto a značku bez problémů, aut jsem měl dost, ale vždy jsem viděl snahu řešit problém, ať už byl závažnější či nikoliv. A právě proto nemůžu této značce přijít na jméno, byť DESIGN opravdu špatný není.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shr3k
4. prosince • 10:45

Arogance některých lidí ze zastoupení je v okruhu fanoušků značky celkem známá, stejně jako některých prodejců a servisů. Bylo by skvělé, kdybys mohl svoje zkušenosti popsat na https://www.mazdaklan.cz/forums/zkusenosti-se-serv... ...

jo
21. listopadu • 11:51

A budou už mít u Mazdy konečně vyšší odolnost karoserie a podvozku vůči korozi?

homer
22. listopadu • 4:47

pověstná byla spojka a prostředníček při reklamaci - jak je na tom teď?

Pantani
21. listopadu • 12:06

Přidávám se k dotazu!

Lomo
21. listopadu • 13:54

S koroziou to je zrejme vyrazne lepsie uz teraz. Ale laky su velmi makke a lahko poskriabatelne. Na svojej ani nie rocnej CX-5 som za pol roka mal tolko skrabancov ako za 10 rokov na predchadzajucom aute. Z toho pohladu odporcucam radsej kupit bielu farbu, aspon tie drobne skrabance nebude vidiet. Alebo investovat peniaze do dodatocnej ochrany laku.

PepaJ
5. prosince • 22:47

Za mekke a vodoreditelne laky.. podekuj panum do Bruselu " nasi slavne EU ":(((

anonym
22. listopadu • 8:17

Já mám na svojí trojce najeto 30000 mil, zatím nehnije, přestože žiju v horách, kde sněží a solí docela dost. A když procházím servisem, kde mají najednou na zvedáku třeba 8 mazd různého stáří, žádné rezavé hrůzy nevidím. Ale ten lak je katastrofa, auto je poškrábané jak kdyby projelo válečnou zónou. Manželka jezdí v CX-5, tam je ten lak v lepším stavu, ale taky má méně najeto. Jinak obě auta jezdí bez problémů, až na automat v CX, který na dálnici zbytečně drží vysoké otáčky, tak raději řadím ručně.

jirka
22. listopadu • 9:19

ja jsem jezdil M6 tri roky na Blizkem vychode a oboje vbylo v pohode. 2.0 s automatem. Faktem vsak je, ze podvzoky maji jeste dodatecnou antikoroz ochranu, coz predpokladam neni problem ani u nas. Skrabancu na laku jsem si nijak nevsiml a ze jemny pisek tam je jako smirkl, o tom neni pochyb:-)

Kalimero
21. listopadu • 11:02

Tomu říkám povedený design... ne jako ta neforemná obluda jménem Škodyjak :-P

tom
21. listopadu • 15:17

Tak to je asi vec nazoru. Osobne naopak nechapu komu se libi ta obrovska tlama a auto, ktere je z boku tak disproporcni, tj dlouha haubna, pak dvere ridice a prohla linka jak kdyby byl zadek z jineho auta.

Pavel
22. listopadu • 16:18

Věc názoru bezpochyby, nicméně design Mazdy je obecně považován v laických i odborných kruzích za absolutní špičku, a s tím se ztotožňuji i já. Tato nová verze oproti předchozí má daleko propracovanější detaily - již není třeba měnit koncepci a proporce. Ty jsou vyvážené. A ta dlouhá haubna, jak píšete, jen od počátku automobilismu považována za pozitivum, nikoliv negativum. Mazda se tak svojí kvalitou ve všech ohledech blíží premiovému segmentu, kde jsou tyto dlouhé haubny zcela běžný jev.

Kalimero
22. listopadu • 8:58

Disproporční auta byla Roomster, Fabia 2, Superb 2... zrůdičky.

Anonym
22. listopadu • 0:01

Velka tlama, pripadne uzka svetla se nemusi libit kazdemu, to chapu. Ale disproporcni? Tohle auto? To cumim, ze to takhle nekdo muze videt

Doporučujeme

Články odjinud