Nová Mazda CX-5 odhalena. Dostane speciální lak a drobné inovace

Během show v Los Angeles představila aktualizovaný model CX-5 také japonská automobilka Mazda. Jaké novinky a inovace model pro rok 2017 nabídne?

Mazda na poslední významné akci tohoto roku odhalila aktualizovaný model CX-5. Středně velký crossover japonské automobilky nenabízí žádnou revoluci, oproti svému předchůdci však několik zajímavých změn nabídne. Na trh v Japonsku vstoupí tento kousek už příští rok v únoru, postupem času se pak začne prodávat i v dalších zemích, včetně České republiky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Není žádným překvapením, že CX-5 je vlastně zmenšenou verzí modelu CX-9. Nutno dodat, že i v menším provedení vypadá design zdařile. Přední části dominuje širší mřížka s logem výrobce, kterou po stranách doplňují nové světlomety. Tvary z profilu jsou téměř stejné jako u předchůdců, s výjimkou drobných chromových prvků kolem oken. Zadní část pak zdobí zejména ostrá světla, která se napojují na hladší páté dveře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Úprav se však nedočkala jen vnější část, ale také interiér. Kompletním redesignem prošla středová konzola, kterou doplňuje také displej s informačním systémem. K dispozici je přídavná obrazovka, která informuje o stavu vyhřívání sedadel a nabídne rovněž varovné zprávy. Designéři si na show v Los Angeles vysloužili pochvalu za hranatý vzhled, chromové doplňky, a oproti předchozí generaci také kvalitnějším materiálům.

Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Vůz CX-5 pro rok 2017 bude také nabízen ve zcela nové barvě, kterou je Soul Red Crystal. Může se to zdát jako banální informace, avšak na této inovaci si Mazda dala opravdu záležet. Nový lak v sobě totiž spojuje několik vrstev nátěrů. Směs hliníkových prvků spolu se světelnou absorpcí dokáží i na zastíněných místech vytvořit vizuálně hodně výrazný vzhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V motorové nabídce žádné výrazné změny nečekejme. Základem budou benzinové dvoulitrové a 2,5litrové čtyřválce. Některé trhy se pak dočkají také zástupce vznětových jednotek, kterým bude 2,2litrový čtyřválec. Novinkou tak bude jen systém G-Vectoring Control, který během jízdy vyladí točivý moment tak, aby bylo ovládání vozu co možná nejsnazší.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků