Nová Mazda CX-5 má české ceny. Počet výbav a motorů je velký, vybere si každý

Mazda CX-5 odhalila svůj facelift v polovině minulého měsíce. Nyní už se oblíbené SUV dostalo i na český trh.

Mazda CX-5 startuje s výbavou Emotion, mezi jejíž klíčové prvky se řadí třeba podélně i výškově nastavitelný volant, tempomat, hlídání slepých úhlů, manuální klimatizace, 8palcový infotainment, bluetooth, LED světlomety či 17palcová ocelová kola. Výbava je dostupná pro standardní zážehový motor Skyactiv-G165 s pohonem přední nápravy a manuálem. Stojí 647.900 Kč.

Challenge rozšíří výbavu o 17palcová hliníková kola, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, zatmavená boční okna, automatické přepínání dálkových světlometů či systém hlídání jízdních pruhů. S motorem Skyactiv-G165 vyjde na 750.900 Kč a lze si už připlatit 50.000 Kč za pohon všech kol a 52.000 Kč za šestistupňovou automatickou převodovku.

Jeli jsme Mazda Power Eco Race. Diesel-benzin e-Skyactiv X byl velké překvapení

Jeli jsme Mazda Power Eco Race. Diesel-benzin e-Skyactiv X byl velké překvapení

Tato výbava je k mání už i jako vznětová předokolka Skyactiv-D150 za 820.900 Kč. Pohon všech kol může mít ale diesel až od výbavy Revolution. Kdo chce od Challenge trochu víc, může sáhnout po variantně Challenge Plus, která do vozu přidá větší infotainment s podporou zrcadlení chytrých telefonů a navigací nebo přední i zadní parkovací senzory se zadní parkovací kamerou. Tento „paket“ vyjde na 48.000 Kč pro oba motory.

Mazda CX-5 2022: Technické údaje zážehových motorů
Motor Skyactiv-G165 Skyactiv-G165 Skyactiv-G194 Skyactiv-G194
Objem [cm3] 1998 2488
Výkon [kW/ot.min] 121/6000 143/6000
T. moment [N.m/ot.min] 213/4000 258/4000
Pohon 2WD AWD 2WD AWD
Převodovka 6M (6A) 6M (6A) 6A 6A
Zrychlení [s] 10,5 (9,9) 10,9 (10,4) 9 9,3
Max. rychlost [km/h] 201 (192) 198 (188) 195 195
Poh. Hmotnost [kg] 1560 (1585) 1627 (1645) 1640 1701
Spotřeba [l/100 km] 6,8 (7,3) 7,6 (7,7) 7,6 8
Údáje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Další výbavou je Attraction. Do vozu přidá odmrazování stíračů a vyhřívaná přední sedadla a volant. Pro motor Skyactiv-G165 vyjde na 811.900 Kč, pro Skyactiv-D150 na 881.900 Kč. Nadstavba Attraction Plus za 47.000 Kč obsahuje 19palcová hliníková kola, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, bezklíčový přístup do vozu, barevný head-up displej či kameru s rozhledem okolo celého vozu.

Nová Mazda 2 bude převlečená hybridní Toyota Yaris. Je to nejlepší možné řešení

Nová Mazda 2 bude převlečená hybridní Toyota Yaris. Je to nejlepší možné řešení

Další výbavou je Revolution. Zde už dostanete větší nálož asistenčních systémů, adaptivní tempomat, audiosystém Bose s deseti reproduktory či zadní LED svítilny. Verze s automatem dostanou pádla pod volant a čtyřkolky zase off-road režimy. S motorem Skyactiv-G165 vyjde na 868.900 Kč a se Skyactiv-D150 na 938.900 Kč.

Mazda CX-5 2022: Technické údaje vznětových motorů
Motor Skyactiv-D150 Skyactiv-D150 Skyactiv-D184
Objem [cm3] 2191 2191
Výkon [kW/ot.min] 110/4500 136/4000
T. moment [N.m/ot.min] 380/1800-2600 445/2000
Pohon 2WD AWD 4WD
Převodovka 6M (6A) 6M (6A) 6A
Zrychlení [s] 9,9 (10,7) 10,1 (10,9) 9,6
Max. rychlost [km/h] 204 (200) 199 (196) 208
Poh. Hmotnost [kg] 1704 (1718) 1785 (1820) 1800
Spotřeba [l/100 km] 5,6 (6,1) 6,3 (6,6) 6,6
Údáje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

U této výbavy už ale můžete zvolit i silnější motory. Skyactiv-G194 je čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem 143 kW (198 koní) a je dostupný pouze s automatem. S výbavou Revolution vás vyjde na 933.900 Kč. Na druhé straně je diesel Skyactiv-D184, čtyřválec o objemu 2,2 litru s výkonem 136 kW (184 koní). Lze ho mít pouze se čtyřkolkou a automatem, což se odráží na minimálně ceně 1.053.900 Kč za stejnou výbavu.

Nadstavba Revolution Top přidá vyhřívání i zadním sedadlům, zatímco přední obohatí o funkci ventilování. Zároveň přidá předním sedadlům funkci elektrického ovládání s pamětí a můžete si zvolit bílé kožené čalounění. Příplatek činí 40.000 Kč. Tímto jsme vyplácali standardní nabídku a můžeme se tak přesunout k limitkám, které jsou tři.

TEST Mazda MX-30 e-Skyactiv: A není to málo, Antone Pavloviči?

TEST Mazda MX-30 e-Skyactiv: A není to málo, Antone Pavloviči?

Dobrodružná verze Newground vychází z verze Attraction Plus a přidává k ní černá 19palcová kola, sedadla z umělé kůže se zeleným prošíváním a elektrickým ovládáním, voděodolnou podložku do zavazadlového prostoru, černá vnější zpětná zrcátka či ochranné kryty vpředu i vzadu. Dostupná je pro všechny motory. Se základním benzinem vyjde na 888.900 Kč.

Luxusní Takumi Plus vychází z Revolution Top a obsahuje lesklé hliníkové devatenáctky, větší koncovku výfuku, lemování podběhů v barvě karoserie, čalounění z kůže Nappa s červeným prošíváním, bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, dřevěný dekorační panel v interiéru a na přání i střešní okno. Vyhraněná je pouze větším motorům. Se Skyactiv-G194 a automatem vyjde na 1.000.900 Kč.

Mazda uvede nová hybridní SUV CX-60 a CX-80. Potvrdila nový šestiválec i Wankel

Mazda uvede nová hybridní SUV CX-60 a CX-80. Potvrdila nový šestiválec i Wankel

Poslední a sportovněji střiženou limitkou je Homura Plus, která taktéž vychází z výbavy Revolution Top. Má černá kožená sedadla s červeným prošíváním, černou stropnici, větší koncovku výfuku, černé orámování přední masky s červenými akcenty či spodní část nárazníků a podběhy v leskle černé barvě. Dostupná je pro všechny motory. Se Skyactiv-G165 je startovní cena 943.900 Kč.

Mazda CX-5 2022: České ceny
Motory Skyactiv-G165 Skyactiv-G194 Skyactiv-D150 Skyactiv-D184
Emotion [Kč] 647.900 - - -
Challenge [Kč] 750.900* - 820.900 -
Challenge Plus [Kč] 798.900* - 868.900* -
Attraction [Kč] 811.900* - 881.900* -
Attraction Plus [Kč] 858.900* - 928.900* -
Revolution [Kč] 868.900* 933.900 938.900* 1.053.900
Revolution Top [Kč] - 973.900 - 1.093.900
Newground [Kč] 888.900* 922.900 958.900* 1.073.900
Takumi Plus [Kč] - 1.000.900 - 1.120.900
Homura Plus [Kč] 943.900* 1.008.900 1.013.900* 1.128.900
*příplatek za automat činí 52.000 Kč. Za pohon všech kol 50.000 Kč.
Motor Skyactiv-G194 pouze s automatem. Příplatek za AWD je stejný.
Skyactiv-D184 pouze AT a AWD.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků