| Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu

| Mazda 6 po faceliftu

 | Mazda 6 po faceliftu
 | Mazda 6 po faceliftu
 | Mazda 6 po faceliftu
 | Mazda 6 po faceliftu
20
Fotogalerie

Nová Mazda 6 se na první pohled moc nezměnila, dostala však turbomotor

Máme tu další novinku z autosalonu v Los Angeles. Představena byla nová Mazda 6. Co přináší?

Premiéru v Los Angeles si odbyl další očekávaný vůz. Mazda 6 se nám představila v plném kráse, avšak co se exteriéru týče, na první pohled je mnoho změn neudálo. To nejdůležitější se totiž nachází pod kapotou. 

Jde o jednotku Skyactiv-G 2.5 T, tedy zážehový čtyřválec, který dává výkon 186 kW a 420 Nm točivého momentu. Je přeplňovaný systémem Dynamic Pressure Turbo, což je u šestky novinka, vzhledem ke konkurenci však nevyhnutelná. Mazda říká, že nástup síly je okamžitý.

Dosud nejsilnější agregát, jaký šlo v Mazdě 6 pořídit na českém trhu, byla atmosférická dva-pětka s výkonem 141 kW a šestistupňovým automatem, což je skříň, která je bezvýhradně předurčena novince 2.5 Skyactiv-G T. Mimochodem, motor pochází z SUV CX-9.

Jedním ze zajímavých nových prvků je automatické vypínání dvou válců. Bude probíhat při rychlostech mezi 30 až 80 km/h, aby se šetřilo palivo. Jak Mazda uvádí, že přechod mezi a čtyř- a dvouválcovým režimem proběhne bez povšimnutí řidiče.

Další velké změny hledejme v interiéru. Palubní deska je nová, je na ní použito několik velmi příjemných materiálů včetně dřeva nebo kůže Nappa. Kokpitu vévodí osmipalcový displej infotainmentu Mazda Connect, celkově působí vzdušným a prostorným dojmem.

Sedadla jsou také nová, ta přední mají nově i možnost odvětrávání. Další technologií, která má na palubě Mazdy 6 premiéru, je plnohodnotný radarový adaptivní tempomat s funkcí stop and go nebo projekční head-up dispej. Zapomenout nesmíme ani na volitelný sedmipalcový displej TFT v přístrojovém štítu.

Exteriér se však takových změn nedočkal. Mazda 6 má stále klasickou mřížku chladiče a LED světlomety. Můžeme vidět i doplňující mlhovky. Vůz na fotografiích dostal ikonockou barvu Soul Red Crystal, kterou Mazda s oblibou využívá. Nová jsou v neposlední řadě sedmnácti- a devatelnáctipalcová kola.

Na Mazdě 6 je však pár věcí, které na první pohled nejsou vidět, ale přesto jsou důležité. Inženýři si totiž vyhráli s podvozkem, který je nyní pevnější. Nově nastaveno je i zavěšení a řízení. Výsledkem by měl být neutrálnější chování celku. Řízení má pak doznat zlepšení v oblasti zpětné vazby.

Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny. V prodeji se objeví na jaře příštího roku.

Prohlédněte si fotografie modernizované Mazdy 6:

2018-mazda6 (1).jpg2018-mazda6 (2).jpg2018-mazda6 (3).jpg

 

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud