Nová Mazda 6 se na první pohled moc nezměnila, dostala však turbomotor

101 komentářů

Milan P
26. listopadu • 19:46

Nikde jsem nenašel ten 186kW motor v nabídce. Nevíte, od kdy a zda vůbec, se bude v ČR nabízet?

Antiautomat
30. listopadu • 19:08

Pekne, mojou volbou by bolo nieco jednoduchsie v benzine a manuale.

Dix_
30. listopadu • 18:51

V ČR v prodeji od února 2018 včetně 2.5 Skyaktiv T.B-]

Lubos
30. listopadu • 21:51

No pokial viem, tak az maj (kveten) a o 2.5T sa este nerozhodlo.

Martin
30. listopadu • 12:10

To auto mám a to i v motorizaci 2.5i a je to radost z jízdy, ale pak se svezu v Octavii RS s 2.0 Tsi v manuálu a mám z toho svezení větší radost, svezu se ve Focusu RS a chci si cvrnknout radostí do textilu, svezu se v Mondeu 2.0 ecoboost a mám větší radost. Svezu se s Mazdou 6 2.5T a budu mít totální radost, takže se těším až to vyměním.To auto nění žádná střela a je to někdy trápení předjíždět i o třídu menší vozy :-( ale já to chtěl, protže jsem snad vždy měl Mazdu 6 :-)

JohnST
30. listopadu • 17:10

Kvitujem, ze aj napriek tomu, ze to auto mate tak ho nevychvalujete nekriticky do nebies, ale ste schopny napisat objektivne ako to funguje. To tu vacsina ludi nema a zbytocne sa tu hadaju a nadavaju si.B-]

Joe Doe
30. listopadu • 12:55

Problem je medzi volantom a sedadlom vodica.

Martin
30. listopadu • 14:01

Tady tví kolegové udělali krásný videotest, pod který bych se podepsal, ale dynamika je prostě slabší a tak můžeš mít zlaté ručičky a né vždy jde všechno...https://www.youtube.com/watch...

Lubos
30. listopadu • 23:59

Dynamika nie je slabsia, je jednoducho primerana vykonu, velkosti a hmotnosti auta. Ze to robi "kraval" je prirodzene, atmosféra ponukne vykon vo vyssich otackach. Je tam slusny automat, radi to samo :-D takze okrem toho zvuku je to jedno. A niekomu prave zvuk vytocenej atmosféry vyhovuje. Ak nie, treba sa obratit na ine znacky. Tento motor sa da vazne porovnat s novsimi VW 1.8T. Cim sa ale odlisuju, je realna spotreba, ktoru ma Mazda nizsiu.

Petr
1. prosince • 8:39

čtyřválec dělá jenom kravál, atmosféra je to nejlepší co můžeš mít, ale jen v šesti nebo osmihrnku, čtyřválec je o ničem.

Noname
30. listopadu • 13:07

A nebo jen někdy z hovna bič neupleteš

mpolan
30. listopadu • 13:55

Jenže ta hovna mají lidé v hlavách. Proč od dálničního cesťáku čekají chování hothatche nebo supersportu? Šestka je sedan střední třídy, manažerský vůz. S ním bych měl odjet Praha-Ostrava na jeden zátah a vystoupit v klidu a pohodě, bez rozlámaných zad, jako z koncernových žebřiňáků.
Vlastně máš pravdu, z hovna bič neupleteš... proto taky v diskusích padají taková "moudra" jako z nuly na dvěstě a Fabia TSI...

stealth01
30. listopadu • 14:25

Koncernovy zebrinak? Vzkaž jim do Bentley, ze Mazda 6 je na tom podvozkově lépe. I když ona stačí A6 se vzduchovým podvozkem. Ale Mazda to je extra třída, Rolls-Royce se muže zahrabat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
1. prosince • 11:27

A jeee, koncernový demagog stealth opět v akci. :-D

Joe Doe
30. listopadu • 18:28

Poviem to inak...Prva generacia Priusu je o proti najnovsiemu Bugatti v uplne inej galaxii, pouziva modernejsi pohon, modernejsiu techniku atd.Bugatti sa spolieha na prachobycajny spalovaci motor... a ako ukazuju rozne garazove firmicky, postavit vykonnejsie auto nie je az take zlozite :)

Martin
30. listopadu • 14:13

Mám ho jako auto do rodiny ve verzi wagon, ale jako dálniční cesťák to opravdu není, když se táhneš za kamionem do mírného kopce a on se zařadí a ty chceš vystřelit, musíš jít s otáčkama vysoko a dost se ten automat napracuje :-) pak je samozřejmě v kabině kravál a není to úplně krásný a návykový zvuk tento motor v otáčkách, když jsme jeli s děckama na výlet, naložení miliónem krámů, tak to bylo chvílema až nepříjemné, jak se otáčky pořád držely vysoko. Jako manažerský vůz spíše vidím něco s více než 4 válci, kde jen lehce přidám plyn a ono se to krásně rozjede bez zbytečného vytáčení motoru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
1. prosince • 12:04

To ti ale udělá každý automat, pokud motoru dovolíš, aby šel s otáčkami moc nízko.

Pavel
30. listopadu • 20:18

Martine máte pravdu, že manažerský vůz na dálnici není zcela typické či vhodné zařazení. Spíše je to vůz na okresku a určitě ne pro manažera.
já tedy nemám s automatem sebemenší problém předjet víceméně "cokoliv" kdekoliv.
Doporučuji projet auto tam, kde je jeho domov - v zatáčkách. pokud máte schopnosti na to, abyste využil na maximum podvozek a motor, nebudete sklamaný. a zvuk motoru, přiznám se, že je pro mne návykový, neměnil bych.
na druhou stranu jsem se již setkal s člověkem, který si koupil šestku v červené s manuálem a stěžoval si, že tam převodovka je nějaká blbá a blbě se mu řadí a jezdí ve městě - ano byl to realitní makléř = manažer a auto si koupil proto, že hezky vypadá

qwertz
30. listopadu • 14:05

No jo a proto téměř všichni manažeři, kteří na to mají, jezdí v koncernových žebřinácích :-PAle možná jen dost nečtou diskuze na autorevue, aby konečně prohlédli....:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
1. prosince • 11:29

Neznám mnoho manažerů, kteří by si za své vlastní prachy koupili škodárnu či passata. Vlastně asi žádného. Ti je rozhodnutím vedení dostávají.
A pokud už je člověk na takové úrovni, že si může diktovat, co chce za auto, pohybujeme se v oblasti prémie a to je na jinou diskusi. Ale jo, proč ne, demagogii se meze nekladou.

Pavel
30. listopadu • 20:10

...tak je otázka, co by si manažer, který na to má, koupil, kdyby si kupoval auto za své.
Nyní si nevybavím manažera, obchoďáka, technika, který by si kupoval auto za své.

stealth01
30. listopadu • 14:25

:-D

ello
30. listopadu • 11:29

Ten problem, ze auto hodi nudzovy rezim kvoly filtru pev.castic nie je ziadna novinka. Mozno treba zmenit styl jazdy. Robia to auta ktore behaju zväcsa po meste a tak vodic malo vyuziva rychlost nad 100km /hod. Neviem v akom pomere mate mesto/okresky/dialnice ale ked prevlada mesto tak treba ist obcas na dialnicu najst si bezpecny usek a dat nohu na podlahu. To by malo pomoct. Ked ale jazdite dialnice castejsie tak mate problem ktory musi Mazda vyriesit.

mazdak byvaly
30. listopadu • 18:11

Nemyslí si, že je to problém vypalování filtru pev. částic:
Zjednodušeně řečeno motory 2.2 Skyactiv-D vyrobené do září 2013 mají u 4 ventilů z 16 tvrdší vahadlo než vačku, což v kombinaci s různou karbonizací oleje má za následek různě velký otěr, někde malý, někde velký.
Už jenom ta svolávačka a její název o tom vypovídá samo o sobě:
Schválně to kopíruji, kdyby to p. shr3k chtěl mazat. (Už to zamkl :-)) Popsal to fakt pěkně, až na jednu věc. A to, že ty piliny v tom oleji si tam pěkně plavou jako sardinky v oleji a do doby než se ten olej vymění, tak tam nasekají pěknou paseku. Poškodí písty, válce i kroužky a motor je zralý na GO po najetí 15.000km. O tom nepíše ani slovo. Já s těma pilinami najel prvních 15.000 km, než jsem dostal pozvaní na výměnu oleje kvůli brzdám
Svolávací akce - Neobvyklé chování brzdového pedálu u motoru 2.2 Skyactiv-D (SH) 9. 4. 2015 shr3k správce Člen týmu mazdaklan.cz ,,nezávislé forum,,Tak se pochlubte, už vás také svolali?Jak se nám (potencionálně postiženým, tedy těm, kteří mají auto vyrobené cca před polovinou září 2013) tak pěkně zadírají naše výfukové vačky (viz vedlejší téma), tak po motoru kolují kovové piliny a ty nám ucpávají vakuovou pumpu posilovače brzd. Jeden z příznaků je i to, že auto přestává brzdit v okamžiku, kdy motor pracuje na volnoběh, např. při popojíždění po parkovišti a je opakovaně šlapáno na brzdový pedál. Copak u aut s automatickými převodovkami, tam jen hrozí, že se leknete, že auto najednou nemůžete udržet na místě, aniž byste nebyli vzpříčení mezi sedačkou a pedálem brzdy, tak prostě vyřadíte. Ale hodně lidí s manuálem vyřazuje při jízdě z kopce a tam by někteří mohli být najednou velmi nemile překvapeni, když by potřebovali zabrzdit a ono jim to ve stovce neposilovalo.Postup prohlídky je takový, že:
otestuje se vakuová pumpa při volnoběhu, jestli při opakovaném mačkání brzdového pedálu udrží podtlak nižší než 35 kPa - hodnota u nové pumpy je asi 7-8 kPa
všechny motory (jak s dobrým, tak se špatným podtlakem) jsou pak vypláchnuty vyplachovacím olejem
pokud je pumpa ucpaná, je vyměněna za novou
všechny motory jsou následně naplněny novým olejem a je použit nový olejový filtr
Co mi nejde na rozum je, že byl pro diesely SH nedávno zaveden jemnější olejový filtr SH01-14-302A a starý olejový filtr SHY2-14-302 se má dávat už jen do benzinových motorů PE/PY. Pro tuto akci to však neplatí a pokud není skladem nový, klidně tam prý mohou dát ten starý.
https://www.mazdaklan.cz/forums/mazda6-gj-gl.41/pa... ...

mazdak byvaly
30. listopadu • 10:35
nathan
30. listopadu • 10:43

Mazda nikdy neuměla dělat dobré a spolehlivé naftové motory. Na druhé straně její silnou stránkou jsou špičkové benzíny. Když jsi měl jak sám říkáš předtím už několik Mazd tak nechápu co tě vedlo jít do dehtu. Chtěls ušetřit na palivu pár tisíc korun ročně? Krátkozraké. A sám vidíš kam vede podobné uvažování B-]

Joe Doe
30. listopadu • 12:54

Diesel, ktory sa montoval do CX-7 bol na technologicky na urovni aktuanej porovnatelnej generacie TDI.

Stan
30. listopadu • 12:01

Špičkové benzíny :D

pavel
30. listopadu • 12:23

Jojo, a nejlepší je ten v Cilu!

mazdak byvaly
30. listopadu • 10:49

to není o naftě a benzínu. To se mohlo stát klidně v benzínu. To je o přístupu Mazdy, importéra k zákazníkům. :-(

nathan
30. listopadu • 11:04

Neznám anabázi tvého příběhu a chápu, že jsi po negativní zkušenosti zapšklý a rozzlobený. Na druhé straně já osobně mám s přístupem Mazdy zkušenosti dobré.

mazdak byvaly
30. listopadu • 11:13

To se mi stalo 3x!!!
Ahoj Mazďáci,
tak jsem na Silvestra bohužel zažil jako to, co už mnozí z vás (M6 2.2D AT, 16 měsíců stará, najeto asi 58k km, 17k po servisní prohlídce): po cestě červená kontrolka a známé hlášení "Low oil pressure. Engine damage possible. Check oil level". Kontroloval jsem stav oleje (o těchto problémech popisovaných zde na fóru jsem v danou chvíli nic nevěděl), byl v pořádku - lehce nad maximem (ne na značce "x"). Telefon na Mazda Assistance, kde mi sdělili, že s autem není možné dále jet a je nutné ho odtáhnout do servisu.
Paráda, naštěstí jsem byl téměř v cíli, takže domluvený odtah na Nový rok do Auto Palace Spořilov, zapůjčení auta atd (díky Mazda Assistance vše proběhlo celkem hladce - kdyby tak všechno fungovalo u Mazdy, bylo by to super).
Dnes mi technik z Auto Palace (pan Dědič) sdělil, že na autě žádnou závadu nezjistili, že se jedná o "provozní stav, kdy v důsledku častěji probíhající regenerace DPF filtru došlo ke kontaminaci motorového oleje palivem", neboli, toto může nastat kdykoli v budoucnu znovu. Když jsem se ptal, jestli mu připadá normální, že u ani ne 1,5 roku starého auta k tomuto dojde a evidentně může dojít i v budoucnu, tak mi sdělil, že on auto nekonstruoval a že každý, kdo si naftovou Mazdu kupuje, tak ví, že auto takto regeneruje a že tedy tento stav může nastat.
Já tedy za sebe musím říct, že ne, já jsem si to auto rozhodně s tímto nekupoval a rozhodně ani nejsem ochoten akceptovat u ani ne 1,5 roku starého auta se skoro milionovou cenovkou, že se na něj nemůžu spolehnout a v podstatě kdykoli se mi může stát, že mě auto někde nechá a budu řešit odtah a náhradní auto atp. (a po záruce toto vše nejspíš i na vlastní náklady, o možných komplikacích v zahraničí ani nemluvě).
Dnes budu psát dopis/reklamaci do Mazdy a uvidím, co se bude dít. Dám sem pak vědět postup/výsledek.
Do té doby - máte někdo zkušenosti s reklamací auta na základě těchto stavů? Stalo se to někomu z vás opakovaně? Pokud dojde na případně řešení přes právní zástupce/soudy, je někdo z vás ochoten se se mnou v této snaze spojit? Myslím, že se nemůžeme nechat tímto způsobem odbývat a měli bychom se pokusit si prosadit svá práva. Pokud nás bude víc, tak máme myslím větší šanci na úspěch a i to právníky/tisk bude více zajímat....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
30. listopadu • 19:05

2.2D AT
Dalej necitam.

pavel
30. listopadu • 11:55

Ta závada, kterou popisujete, je bohužel typická pro nové diesly od Mazdy.Sám jsem byl majitel nové M3, servisoval také u AP Spořilov- měl jsem ale štěstí a koupil si benzín, takže bez problémů.O problémech s naftou se toho napsalo už moc, hlavně na mazdafóru se názory majitelů shodují. Pokud bych Vám mohl poradit, zbavte se jí co nejdřív a kupte Mazdu buď v benzínu, nebo naftu od jiného výrobce. Není náhoda, že sehnat M3 nebo M6 se silnějším benzínovým dvou, příp. dvouapůllitrem je problém, kdežto nafťáků je v nabídce dost a s pozoruhodně nízkou cenou oproti benzínovým variantám. Chování AP Spořilov berte jako standart v těchto situacích, stížnosti proběhly hromadně přímo u šéfa Mazdy ČR a bez valného úspěchu. A to se ještě plno rádoby odborníků vypisuje o tom, jak je šestka super ojetina- před koupí auta si příště přečtěte co nejvíc informací od majitelů a nedejte na různé testy a recenze. Taky servis je u Mazdy obecně horší. To se pak jeden nediví, že Češi kupují škodovky....

nathan
30. listopadu • 10:22

Mazda 6 je jednoznačně nejlepší a nejhezčí vůz ve své kategorii. A za dobrou cenu. Jen hlupák by za tu samou cenu kupoval nesmysly z koncernu nebo korejské vozy nebo cokoli jiného.

stealth01
30. listopadu • 11:22

Ja tomu pořád nerozumím. Mazda dělá zajímavá auta, ale proč bych měl být hlupák, když se rozhodnu pro jinou značku? Tato Mazda 6 je opravdu moc pěkné auto s dobrou technikou. Bohužel tito fanatici mi ji vždycky zhnusí.

Joe
30. listopadu • 11:03

Ať si každý koupí co chce, proč hned řeči o hlupácích...?

Stan
30. listopadu • 10:42

Sám si hlupák, soused a zároveň dobrý kamarád tu tvou mazdu má a když vzal srnku (měl to pojištěno) tak jsme se dívali na seznam oprav a cen dílů a mysleli si, jestli to neposlali třeba z Mercedesu. Jo, a když jsme jeli na chatu (4 chlapi, výčep + 2 bečky) tak to vůbec nejelo, motor 2.5i. Ještě jsem, si z něho dělal srandu ať to přišlápne, že se na nás v kopci lepilo Clio :D

Pavel
30. listopadu • 20:03

...cenu náhradních dílů nebudu komentovat, počkejme na ceny dílů až padne clo na dovoz z Japonska.
Jen k zamyšlení: víte, že se mazda vyráběla v Británii? nebyl tedy problém s clem, ale byl problém s kvalitou. Proto mazda přestěhovala výrobu zpět do Japonska a raději zatěžuje svoje vozy clem.No a pokud jde o 4 chlapi a dvě bečky. Vůbec si nedovedu dovodit, kolik může váš šest vážit. Ale jelikož vím, jak jezdí 2,5i ve čtyřech dospělých a s jedním malým dítětem, tak mohu konstatovat to, že jezdí jako auto se 192 koníky s automatem, který logicky něco sebere. těžko mohu být naštvaný, že auto nejezdí, jako s 250 koni, když je nemá.moc bych to ale neřešil, protože stejně většina řidičů neumí opravdově využít ani těch 192 koní, pokud tedy nepočítám zašlápnutí na dálnici.

nathan
30. listopadu • 11:01

Nauč se pochopit psaný text. Já psal o M6 a o tom, že jen hlupák si za ty samé peníze koupí něco jiného. A k tomu Xedosu 9, soused ať ho honem rychle prodá. V esvé době to byla vlajková loď Mazdy a tomu odpovídá všechno, úroveň výbavy která je i na dnešní dobu skvělá, úroveň pohonného ústrojí, podvozek a samozřejmě i cena ND. Když už jsem u toho, v ČR je několik servisů které se specializují na Xedosy a ND umí sehnat za přijatelné peníze, spolehlivě a rychle. A kecy o tom, že to vůbec nejelo a podobné žvásty o Cliu za prdelí vykládej u těch beček svým kámošům na chatě. Buď to má tvůj soused totál vylágrovaný a v tom případě je lajdák nebo to mám v pořádku a pak neumí jezdit s atmosférou. Ještě jednou, prodat Xedose a pořídit si Octavii nebo Passat v turbo dehtu.

Stan
30. listopadu • 11:55

Boha jeho. Vylágrovaný? To auto má najeto 5000 km. Je to nové. Clio zrychlí stejně jako třeba Fabia s 1.2 tsi na stovku za 9.9s ta super Mazda za 8s to není rozdíl, který by byl úplně markantní, Když si do té mázdy sednou 4 chlapi a těžší náklad, tak ta atmosféra nejede a můžeš jí drtit v 6tis. a nejede. Pak to Clio se ti na prdel přilepí ani nevíš jak...PS: Mazda s 2.5 zrychluje na 200 lehce přes 30 vteřin, to je ubohéé!

nathan
30. listopadu • 12:37

Ty jezdíš v ČR 200km/hod? Kde? pronájímáš si okruhy v Mostu nebo v Brně? A když jednou za čas jedeš po autobahnu v DE, tak tam zastavíš a z nuly zrychluješ na 200? Bože můj:-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stan
30. listopadu • 13:28

Nemusíš zastavovat na nulu i zrychlení ze 100 na 200 je k pláči. A ano, jezdím u nás v ČR i mnohem rychleji, když to situace dovolí. Měl jsem několik atmosfér a prostě je to lemra líná, když se budeme bavit o čtyřválci a tento je prostě lenivec, když v tom jedeš 90 a dáš podlahu, tak máš chuť vyskočit z auta a potlačit ho, dělá to jen kravál a zrychlení nikde. Než jedeš třeba 170 (což je moje běžná cestovní rychlost na dálnici u nás) tak máš pocit, že je to nekonečné... Ale zaslepencům a uctívačům co mají hlavu v prdeli to stačí... A to ani nebudeme otevírat pružné zrychlení, protže když chceš ať to jede alespoň normálně, tak nesmí otáčky klesnout pod 3000.... Škoda mluvit, když atmosféru, tak jedině s pořádným objemem a min. 6 válcy...

Roman
4. prosince • 10:44

Běžně jezdíš na dálnici 170? Tak to se za prvý nedivim, že ti ta 6 přijde líná a za druhý jsi pěknej krypl.

nathan
30. listopadu • 15:16

Tebe nechci na silnici potkat. Střelců jako jsi ty potkávám denně dost. A ubezpečuji tě, že několikrát jsem v situaci kdy se hnal kolem blázen hlava nehlava bez váhání vytočil 158 a nahlásil SPZ. Kecy o tom, že ty to máš přeci v rukou a jseš king i v rychlostech 170-240 si nech pro ožraly v hospodě. Ti budou uznanlivě kývat hlavou a možná tě budou i plácat po ramenou. Jseš nebezpečný a arogantní ubožák, permanentní hrozba pro ostatní účastníky silničního provozu.

Jebat nathana
30. listopadu • 15:37

Ano, mám to nejen v rukou a hlavně, hlavně a znova hlavně v hlavě blbečku. Takže tam kde je to nebezpečné a nepřehledné se nebudu hnát a nebudu předjíždět, ale tam kde je to bezpečné, prostě jedu. Mnohem nebezpečnější jsou čuráci co hlásí SPZtky a drží se třeba v levém pruhu. Znám debila co jede v 90 oněch 90 a je v levém a neuhne, protže se tam stejně nesmí jet více, bych ho nakopal i když je to známý... Když jedu ze služebky třeba ve 3 ráno a na dálnici nepotkám skoro jediné auto, tak nemám problém jet třeba 250 a necítím se jako zabijácký střelec... Jen musíš mít v hlavě, kdy a kde je to možné a to já mám.

nathan
30. listopadu • 16:07

Hmmmm, sestřelit v noci na dálnici když máš naloženo 250 srnu, lišku nebo třeba i psa je cesta k průseru který může skončit tragédií. Ty se zabiješ, tvoje žena i děcka přijdou o tátu a možná v rotaci kterou na 100% nezvládneš smeteš i ten jediný vůz který bude shodou náhodou zrovna v té sekundě ve tvý trajektorii. Ano, jseš mistr volantu. Nastříkej si to na ten tvůj slavný služebák sprejem abys to všem ukázal. Kdo to tady čte si obraz o tvé ubohosti udělá sám.

Pavel
30. listopadu • 10:55

1.2 pojede urcite lip ;-)

Stan
30. listopadu • 11:41

Jsou situace, kdy nao, clio je na stovce za 9,9s a mazda za 8s nalož mazdu 4 lidmi a bagáží a clio ji natrhne prdel...

Václav
1. prosince • 8:17

A kam bys do Clia ty 4 lidi a bagáž naložil? :-), aby byly rovné podmínky.

Mitch
30. listopadu • 11:02

No budes se divit, ale ta Mazdi atmo 2,5i proste nejede. Koncern nabizi oturbeny 206kW dvoulitr a 140kW dvoulitr a oba jedou znatelně lip. Ta 2,5i spis konkuruje 1,4TSi.

Joe Doe
30. listopadu • 12:50

Nauc sa jazdit.

ACE
30. listopadu • 11:21

Teď tu o Červený Karkulce, to říkej lidem co se s ní neprojeli. Jede parádně, rozhodně srovnatelně s koncernovou 1.8.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
30. listopadu • 11:48

No právě. Vrcholná mazda 6 motorizace odpovídá středu nabídky pro Passat/Superb.

ACE
30. listopadu • 15:49

Ano ještě teď odpovídá, o tom není sporu. Ale situace se pomalu mění koncern momentálně nejvýkonnější motor ruší a Mazda dorovnává. Takže budou tak nastejno. (A můžou jen smutně koukat jak je pomalu začíná drtit Kia, která nenápadně pluje o kategorii vejš.)

qwertz
30. listopadu • 16:05

Koncern vyřadil 2.0TSI 206kW u Superbu/Passatu, neboť bude nahrazen novou verzí. Nejvýknější motor koncernu v této třídě je 4.0TSI 445kW u Audi 6.Co se týče KIA tak jako vtip fakt dobré. Jen nevím, jestli si děláte legraci porovnáváním s Kia optima, nebo jste myslel všechny 3 kusy Kia Stinger co se v evropě prodaly (btw zadakolkou manažeři fakt nejezdí)

ACE
30. listopadu • 18:27

A6 je o stupeň vejš. 2 TSI bude nahrazen novou, slabší verzí. Nevím kolik se prodalo Stingerů v evropě, jen je evidentní že deklasuje Supa i Arteona což je stejná třída, jen bohužel o výkonový stupínek níž. Aby nedošlo ke zbytečným výlevům emocí, já nejsem fanda Kie, jen konstatuju co je evidentní.

qwertz
30. listopadu • 20:13

Pomineme-li fakt, že žádné stupně neexistují (definice neexistuje), rozměrově má stinger nejblíže k Audi A6. Passat i Superb jsou výrazně menší auta:
Rozvor: Audi A6 2912mm, Stinger 2905mm, Passat 2791mm
Šířka: Audi A6 1874mm, Stinger 1870mm, Passat 1832mm
Délka: Audi A6 4943mm, Stinger 4830mm, Passat 4767mm
https://www.vybermiauto.cz/katalog/audi/a6-avant/tec... ...
https://www.vybermiauto.cz/katalog/kia/stinger/techn... ...
https://www.vybermiauto.cz/katalog/volkswagen/passat... ... Passat je výrazně menší auto takže cpát ho do stejné neexistují třídy se Stingerem je podivné. Jediný rozdíl mezi A6 a Stinger je větší přední nárazník A6.Evidentní je pouze to, že KIA jakkoli se její produkce možná zlepšila, má do skupiny VW hodně daleko. A I kdybychom přistoupili na vaši teorii a srovnávali výrazně menšího Passata se Stingerem, jediný důvod proč Passat nemá 3.0TSI nebo 4.0TSI je fakt, že v této výkonové a cenové kategorii je v koncernu Audi. Ještě minulá generace měla 3.6 V6 motory, takže zastavět tam větší motor problém není.Co se týče ironické poznámky s 3ks prodaných Stingerů, to není nic proti tomu autu, ale narážka na emise, které se v EU vyhodnocují také po celou produkci automobilky. A tam je opravdu rozdíl v obrovských počtech Passatů a Superbů proti relativně malému počtu prodaných Stingerů a jejich vlivu na cekové emise produkce automobilky.

Václav
1. prosince • 8:16

Limit 4 válce je vlastnost nové platformy pro danou třídu (Passat, Octavia, Superb). Tedy delší 6ti válec se tam nevleze. V současné generaci těchto modelů se šestiválec zabudovat nedá.

qwertz
1. prosince • 11:07

To není pravda. Platforma MQB takové omezení nemá, a největší aktuálně prodávaný motor na této platformě je 3.6 V6 (Atlas). Arteon s tímto motorem má VW také, a nyní zvažuje, zda jej pustí do prodeje.
https://www.autoevolution.com/news/volkswagen-built-an-... ...

ACE
30. listopadu • 20:36

Ale to řazení do kategorií jsem si přeci nevymyslel já, takhle to řadí automobilky samotné :D A mě je v této souvisloti naprosto jedno, jakej motor má koncernová Audi, nebo koncernové Porsche nebo koncernové Bugatti (mají motory výborné). Ke Kie taky netahám Hyundai a nějaký jeho pětilitrový osmiválce. Proto taky nesrovnávám Passat, ale Arteon, který se Stingrem takřka totožný co se rozměrů týče a folks prezentuje jako svoji vlajkovou loď, opět jsem to nevymyslel, to samé tvrdí Kia o Stingeru. Cenově jsou taky v podobné kategorii, Kia je asi trošku výhodnější a v testech lépe hodnocená. Opět zdůrazňuji, já ty testy nedělal, jen z nich vycházím. A nemůžeš koukat jen na místní evropskej trh, v americe se zase prodává Kia a folkse tam znají možná tak jako brouka.

qwertz
30. listopadu • 22:04

30. 11. 2017 15:49 jste napsal, že koncern ruší nejvýkonější motor, a drtí ho KIA. Teď mi zase tvrdíte, že se o koncernu nebavíte. Ten zmatek si tu vyrábíte sám, krom toho VW si segmentuje svoje značky jiným způsobem než korejci, takže dohadovat se tady nad tím, jestli VAG zastropoval VW na dvoulitru a KIA v koncernu na třílitru je plantání hrušek s jabkama.Mě je to úplně jedno, ale Arteon je pořád znatelně menší auto než stinger, má o 7cm kratší rozvor náprav.Americký trh vám neberu, ale argumentovat Americkým trhem v mnohem náročnější Evropě je zcestné. Americká auta jsou v evropě bez předělávek dost špatně prodejná (názorně to je vidět třeba u Fordu, který kvůli evropanům musí předělávat ty americké holobyty v interiéru). Naproti tomu Audi, BMW a MB tvoří v USA vrchol.

a
2. prosince • 15:24

Stinger má motor uložený podélně a primárně pohon zadních kol. Auta s touto koncepcí mívají delší rozvor při srovnatelné prostornosti kabiny s auty s primárním pohonem předních kol s motorem napříč. Jinými slovy těch pár cm navíc neznamená nic.

ACE
30. listopadu • 23:01

Jasný, chceš se hádat, tak si to užij, na hraní se slovíčky bez konce nemám čas, ani náladu.

Stan
30. listopadu • 11:45

Prd. Mazda 6 2.5i je na stovce za 8s a na 200 za cca 30+s, takže jede bííídně. 15 let starý superb s 2.8 V6 jede stejně... Podvozek je samozřejmě pokročilejší a s šestkou je radost jezdit okresky, ale zase nic nadprůměrného...

Joe Doe
30. listopadu • 12:52

Zrychlenie 0-100 km/h je pri produkcnych autach jazdiacich po realnych cestach jedna z nejnepodstatnejsich charakteristik.A vytiahnut v debate zrychlenie 0-200 moze len, sorry za vyraz, totalny kreten.

Stan
30. listopadu • 13:14

Chceš snad vytáhnout u atmosféry pružné zrychlení??? :-D Při zrychlení z 0 na 200 se ukáže celek, nebo zrychlení z 90 na 150, které osobně využívám nejvíce, tam to taky bude smutný příběh. Tak si strč své moudra do prdele a běž si vybarvovat omalovánky...Nebo snad patříš mezi ty kokoty co si myslí, mám 2.5i se 141 kW, nikdo kdo má o koník méně me nepředjede a jestli jo, tak jsem čurák já a nemůže za to auto. Ty musíš být dobrý kretén

Joe Doe
30. listopadu • 18:22

V prvom rade sa upokoj.Pomohli by ti dve veci:1. Vzdelat sa.
2. Naucit sa soferovat.

ACE
30. listopadu • 15:45

Já myslím že drtivá většina lidí až tak nemyslí na to jestli je někdo předjede a nebo ne, ale prostě si kupují auto které jim vyhovuje. Když někdo jede rychlej než já, pustím ho a jsme spokojení oba. Kde potřebuješ, tak razantní zrychlení z 90 -150??? na dálnici?? A co máš za káru, že 190k je pro tebe zoufale málo.

qwertz
30. listopadu • 16:06

Nejde jen o výkon, ale i průběh točivého momentu. Např. 190k 2.0TDI aktuálně prodávané v Superbu a Passatu se zdá poněkud mdlé prakticky všem.

Václav
1. prosince • 8:11

Ten diesel je bohužel skutečně líný. To je dané úpravou sw. Přestože mačkáte pedál na podlahu, elektronika nedávkuje palivo do motoru podle pedálu, ale podle sebe, aby zamezila skokovému nárůstu emisí. Ten motor se sice na slíbený výkon dohrabe, ale do otáček jde výrazně pomaleji, než by mohl. Z toho ten pocit mdlé odezvy.
Jinak doma jako druhé auto máme Mazda 6 2.0i a především si myslím, že jsme s atmosférickým motorem zapomněli jezdit. Do 3.500tis je to mdlé a pak to jede jako stihačka. Vlastně to co se považuje jako "chyba" :-) u motoru, tedy drž se nad 3.5tis otáček, je u atmosféry pro uvolnění výkonu přirozené. A spotřebu vysoké otáčky neovlivňují.

qwertz
1. prosince • 8:52

jenže tvrdit, že atmosféra žere méně něž turbo je nesmysl. Turbo motory prostě mají zřetelně menší spotřebu, což je dáno už tím, že mají vyšší energetickou účinnost (využívají odpadní energii výfukových plynů)

Eda
1. prosince • 13:56

Jo jenže nějak neuvažuješ, že to turbo musíš taky něčím pohánět a na to potřebuješ co?? no nějakou energii. Proto jsou taky přeplňované motory v minimální zátěži srovnatelné s atmosférou (na spotřebu) a v zátěži žerou prostě víc.

qwertz
1. prosince • 19:21

Zkuste se příště nejdřív zamyslet a potom psát. Turbo pohání v drtivé většině případů výfukové plyny, které u atmosférického motoru odchází zcela bez užitku pryč. Turbomotor tak využívá energii, která u atmosféry přijde vniveč. Právě díky tomu mají turbomotory vyšší účinnost.Vaše dojmy o spotřebě jsou skutečně úsměvné a popírají zákon o zachování energie. Při srovnání dvou totožných motorů s turbem a bez turba bude rozdíl okolo 15%.

Eda
1. prosince • 20:16

Vy jste asi právnk nebo nějakej lokální šéfik, že?? Velké ego, ale malé znalosti. Zeptejte se prosím nějakého technicky vzdělaného, nebo si něco nastudujte a nechtě těch odborně hospodských blábolů. I překonání odporu je vynaložení energie, ale to je asi marný, že. Popřípadě se pokuste vysvětlit ten zázrak, proč ve srovnávacích testech turba žerou víc, viz. jeden klasickej Civic v Mazda3 a rozdíl při klidné a ostré jízdě.

qwertz
1. prosince • 22:37

Nemáme argumenty, tak se přesuneme do roviny osobních invektiv? To vaší argumentaci jistě dodá váhu. Bohužel z vaší pomatené argumentace není zřejmé, o čem to vlastně blábolíte (I překonání odporu je vynaložení energie), takže vám to asi budu muset vysvětlit úplně polopatě: Kinetickou energii výfukových plynů můžete buď vypustit bez užitku ven (atmosféra), nebo použít na roztočení turba (turbomotor). A vy se nám tu pokoušíte tvrdit, že díky tomu je atmosféra efektivnější?To běžte vykládat Dr Chocholouškovi, protože to je jako tvrdit, že vodohospodáři kteří na řece postavili hydroelektrárnu využívají její energii méně, než ti co ji nechají jen tak odtéct do oceánu.:-DA k těm vašim testům (které jste se neobtěžoval odkazovat), turba žerou mín. Asi o 15%:
https://www.svetmobilne.cz/downsizing-motoru-opravdu... ...
(data pochází ze spritmonitor.de)

Kamil
3. prosince • 13:05

https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo... studuj a možná i přijdeš na ten problém v účinnosti problém a jestli ne, tak už je to marný

Kamil
3. prosince • 12:37

Hele ty si od toho chocholouška asi právě vylez. Přečetl sis vůbec do konce o čem Ti psal? Že turbo žere víc když jedeš pilu, nikde netvrdí, nebo jsem to alespoň nezaznamenal, že je atmosféra úspornější, naopak, píše že ta Honda žere míň než Mazda, při jízdě na pohodu. Ty seš jak moje bejvalka, taky neposlouchala o čem se vlastně mluví a furt mlela dokola jak kolovrátek. A taky mě napad jeden případ, byl to jen autosalon, ale proč ne Mazda vs. Opel vs Peugeot. A to technické vzdělání, nemáš viď, on se nakonec trefil ;-)

ACE
30. listopadu • 18:37

Právě, pocity a měření mohou být mnohdy někde jinde. A točivý moment motoru a na kolech, to je něco zcela jiného. Takže i auto s "mdlým" točákem motoru, může být na kolech lepší a měření to potvrzují, na to stačí výkon motoru a správné zpřevodování. Bohužel to dost lidí nechápe.

qwertz
30. listopadu • 20:22

No jasně. Ale o tom se nemá smysl vůbec bavit. Vezměte si průběh výkonu a točivého momentu u atmosféry. Maximum je někde na konci spektra otáček, musíte tomu stát za krkem a v červeném poli přeřadit - tzn přesun do oblasti s menším výkonem i krouťákem. Naproti tomu turbobenzíny mívají z pohledu těchto veličin výrazně lepší spektrum využitelných otáček, tzn. menší kolísání při změnách rychlostních stupňů. O situaci, kdy neřadí precizní automat ale řidič ručně ani nemluvě.

ACE
30. listopadu • 20:44

Jasně že mají turba větší zátah při stejné kubatuře, bohužel taky mají znatelně vyšší spotřebu když jim "stojíš na krku". A pokud si budu vybírat třeba nižší střední a volit nadopovanej litr, nebo dvoulitr s prakticky stejným výkonem, budu volit dvoulitr. Podle mě pojede ve finále líp. Bohužel žádnou srovnávačku jsem nenašel, ale byl bych na ni sám zvědavej.

qwertz
30. listopadu • 13:32

Tak ona taky atmosféra ztrácí výkon v závislosti na atmosférickém tlaku. Např. v 500m.n.m je to už cca 5%.

stealth01
30. listopadu • 11:28

No jezdí dobře. Žádný výkonový zázrak to není, ale to se po Mazdě ani nežádá.

ACE
30. listopadu • 16:04

Ano přesně tak, není to trhač asfaltu. Vím že Okt. je jiná kategorie, ale s tou jezdím běžně a s Mazdou jsem se byl projet jen pro zajímavost a byl jsem přijemně překvapen i projevem motoru, který za oturbenou 1.8 rozhodně nezaostává (nic více nic méně), Mazda podle mě jen citelně líp zatáčí a řadí. Tvrzení že nejede... co na to říct, to je opravdu jen o úhlu pohledu, na závody na okruhu je slabá, na ježdění na našich silnicích je až až.

nathan
30. listopadu • 11:12

Srovnáváš hrušky a jablka. Atmo a turbo. Navíc motor v tom Xedosu 9 byl uveden na trh v 1993. Jaké motory v tom období nabízel koncern? Odpovím, ve srovnání s tím o kterém je řeč prostě ubohé. Srovnávej motory které jsou plus minus vývojově a konstrukčně ze stejného období.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
30. listopadu • 11:27

No rozhodně měl koncern dvanáctiválec v nabídce pro Audi. V roce 1998 udělali osmnáctiválec W18 pro Bugatti. Mohu vědět, jakou motorovou paletu nabízela Mazda? Končila na nizkoobjemovem šestiválci.
Ono se stačí projet s Audi Quattro z roku 1980 s famoznim petivalcem.

JosVerstapen
1. prosince • 15:23

Video Blokařu nespamuj tedy pořád s těma tvýma božskýma čtyřma krúžkama :)
Hele mám v paměti taky Audi 100 a to bylo taky luxusní svezení, ale na xedos 9 to nemělo ANI náhodou....hold všechny auta v těchto letech, hlavně prémie byly kvalita TOP...teď je to šrot

GR8
1. prosince • 15:30

Videoblokař má celou hlavu v řiti koncernové...:-DB-]

JosVerstapen
1. prosince • 15:55

On to tady plní na několika serverech čoveče....někdy je to hrůza.
Samo někdy to má i hlavu patu tož tak.

GR8
1. prosince • 16:21

JJ..Jen se koukni na jeho nejkomplexnější test Q7...:-DB-]

bzzz
1. prosince • 19:46

Aspon ma sve nazory podlozene... a v diskuzich je vacny/slusny.

JosVerstapen
2. prosince • 19:02

No jednou jsem četl od něho cca cituji: "občas si uvařím kafé a vezmu židličku a sednu si k mé M3 do garáže a jen tak se jí kochám" .....no ty p.i..o to jsem faktu čučel jak guma
Takové materiální looser fakt miluju, nebo spíš ho lituju. Jenom sráží značku BMW a AUDI ke dne a pohled na jejich nespornou kvalitu. Za to tyto značky prostě obecně nemusím, když vidím co dělají jejich fanoušci (mainly BMW).

Joe Doe
30. listopadu • 10:15

Lenze na rozdiel od konkurencie ma motor v Mazde stale normalny objem...

Ruda
30. listopadu • 10:07

Taková chyba. Kdyby udělali raději 6 válec skyactiv, atmosféra. Kruci, hned bych šel udělat objednávku...

nathan
30. listopadu • 10:30

Já mám pro radost jeden starší klenot, Mazda Xedos 9 2.5i V6 24v v naprosto skvělém stavu a jezdit s tím je prostě nepřenositelný zážitek. Ticho, komfort, dokonalý zvuk motoru, všechno funguje, nic se na tom nekazí. Žena má novou CX3, atmo čtyřválec, 2.0 150 koní, benzín, automat, čtyřkolka. Stála 630 tisíc. V podstatě to samé co jsem napsal o Xedosu. Tato značka jde svou cestou a jsem rád že dělá věci tak jak je dělá.

JosVerstapen
1. prosince • 15:06

Tak ten Xedos 9 v této motorizaci (i obecně) Vám závidím, kdysi na škole mě vezl kamarád pouze s Xedosem 6 a do dneška na to vzpomínám, co to bylo za vesmírnou loď.
Neuvěřitelné pohodlí, motor letěl neskutečně a skutečně interiér i exteriér vypadal neskutečně fantasticky....takové jsou moje vzpomínky :)

GR8
1. prosince • 15:25

Mám podobnou zkušenost. Jako mladík po studiích jsem se vez v roce 2002 s majitelem firmy, pro kterou jsme realizovali zakázku. Měl tehdy Xedos 9. Valili jsme na Prahu po dálnici. Neuvěřitelně tomu nakládal. Jelo to strašně. Tenkrát jsem si říkal, že tohle bych jednou chtěl. Dnes, když si to můžu dovolit, nic podobného Mazda nedělá.

qwertz
30. listopadu • 11:33

No, evidentně máte zajímavé preference. Autov interiéru menší než Polo za 630tis.....? No hlavně že tu furt musím číst jak VW koncern je strašně předraženej :-P

nathan
30. listopadu • 11:36

Žena jezdí 90% času sama. A pytle s cementem nevozí. Proto jí CX 3 velikostně vyhovuje.

qwertz
30. listopadu • 11:45

No já nijak nerozporuji vaši volbu nebo preference, ostatně mi do toho vůbec nic není. Ta ironická poznámka byla spíše k některým diskutujícím, kteří by už tady pomateně hýkali, kdybyste si místo CX-3 koupil třeba Q2. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud