Nová Mazda 6 se na první pohled moc nezměnila, dostala však turbomotor

Máme tu další novinku z autosalonu v Los Angeles. Představena byla nová Mazda 6. Co přináší?

Premiéru v Los Angeles si odbyl další očekávaný vůz. Mazda 6 se nám představila v plném kráse, avšak co se exteriéru týče, na první pohled je mnoho změn neudálo. To nejdůležitější se totiž nachází pod kapotou. 

Jde o jednotku Skyactiv-G 2.5 T, tedy zážehový čtyřválec, který dává výkon 186 kW a 420 Nm točivého momentu. Je přeplňovaný systémem Dynamic Pressure Turbo, což je u šestky novinka, vzhledem ke konkurenci však nevyhnutelná. Mazda říká, že nástup síly je okamžitý.

Dosud nejsilnější agregát, jaký šlo v Mazdě 6 pořídit na českém trhu, byla atmosférická dva-pětka s výkonem 141 kW a šestistupňovým automatem, což je skříň, která je bezvýhradně předurčena novince 2.5 Skyactiv-G T. Mimochodem, motor pochází z SUV CX-9.

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Jedním ze zajímavých nových prvků je automatické vypínání dvou válců. Bude probíhat při rychlostech mezi 30 až 80 km/h, aby se šetřilo palivo. Jak Mazda uvádí, že přechod mezi a čtyř- a dvouválcovým režimem proběhne bez povšimnutí řidiče.

Další velké změny hledejme v interiéru. Palubní deska je nová, je na ní použito několik velmi příjemných materiálů včetně dřeva nebo kůže Nappa. Kokpitu vévodí osmipalcový displej infotainmentu Mazda Connect, celkově působí vzdušným a prostorným dojmem.

Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Sedadla jsou také nová, ta přední mají nově i možnost odvětrávání. Další technologií, která má na palubě Mazdy 6 premiéru, je plnohodnotný radarový adaptivní tempomat s funkcí stop and go nebo projekční head-up dispej. Zapomenout nesmíme ani na volitelný sedmipalcový displej TFT v přístrojovém štítu.

Exteriér se však takových změn nedočkal. Mazda 6 má stále klasickou mřížku chladiče a LED světlomety. Můžeme vidět i doplňující mlhovky. Vůz na fotografiích dostal ikonockou barvu Soul Red Crystal, kterou Mazda s oblibou využívá. Nová jsou v neposlední řadě sedmnácti- a devatelnáctipalcová kola.

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Na Mazdě 6 je však pár věcí, které na první pohled nejsou vidět, ale přesto jsou důležité. Inženýři si totiž vyhráli s podvozkem, který je nyní pevnější. Nově nastaveno je i zavěšení a řízení. Výsledkem by měl být neutrálnější chování celku. Řízení má pak doznat zlepšení v oblasti zpětné vazby.

Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny. V prodeji se objeví na jaře příštího roku.

Prohlédněte si fotografie modernizované Mazdy 6:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků