Nová Mazda 6 se na první pohled moc nezměnila, dostala však turbomotor

Máme tu další novinku z autosalonu v Los Angeles. Představena byla nová Mazda 6. Co přináší?

Premiéru v Los Angeles si odbyl další očekávaný vůz. Mazda 6 se nám představila v plném kráse, avšak co se exteriéru týče, na první pohled je mnoho změn neudálo. To nejdůležitější se totiž nachází pod kapotou. 

Jde o jednotku Skyactiv-G 2.5 T, tedy zážehový čtyřválec, který dává výkon 186 kW a 420 Nm točivého momentu. Je přeplňovaný systémem Dynamic Pressure Turbo, což je u šestky novinka, vzhledem ke konkurenci však nevyhnutelná. Mazda říká, že nástup síly je okamžitý.

Dosud nejsilnější agregát, jaký šlo v Mazdě 6 pořídit na českém trhu, byla atmosférická dva-pětka s výkonem 141 kW a šestistupňovým automatem, což je skříň, která je bezvýhradně předurčena novince 2.5 Skyactiv-G T. Mimochodem, motor pochází z SUV CX-9.

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Jedním ze zajímavých nových prvků je automatické vypínání dvou válců. Bude probíhat při rychlostech mezi 30 až 80 km/h, aby se šetřilo palivo. Jak Mazda uvádí, že přechod mezi a čtyř- a dvouválcovým režimem proběhne bez povšimnutí řidiče.

Další velké změny hledejme v interiéru. Palubní deska je nová, je na ní použito několik velmi příjemných materiálů včetně dřeva nebo kůže Nappa. Kokpitu vévodí osmipalcový displej infotainmentu Mazda Connect, celkově působí vzdušným a prostorným dojmem.

Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Sedadla jsou také nová, ta přední mají nově i možnost odvětrávání. Další technologií, která má na palubě Mazdy 6 premiéru, je plnohodnotný radarový adaptivní tempomat s funkcí stop and go nebo projekční head-up dispej. Zapomenout nesmíme ani na volitelný sedmipalcový displej TFT v přístrojovém štítu.

Exteriér se však takových změn nedočkal. Mazda 6 má stále klasickou mřížku chladiče a LED světlomety. Můžeme vidět i doplňující mlhovky. Vůz na fotografiích dostal ikonockou barvu Soul Red Crystal, kterou Mazda s oblibou využívá. Nová jsou v neposlední řadě sedmnácti- a devatelnáctipalcová kola.

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Na Mazdě 6 je však pár věcí, které na první pohled nejsou vidět, ale přesto jsou důležité. Inženýři si totiž vyhráli s podvozkem, který je nyní pevnější. Nově nastaveno je i zavěšení a řízení. Výsledkem by měl být neutrálnější chování celku. Řízení má pak doznat zlepšení v oblasti zpětné vazby.

Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny. V prodeji se objeví na jaře příštího roku.

Prohlédněte si fotografie modernizované Mazdy 6:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 29 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků