Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích modernizací, tu poslední teprve loni. Zaměřila se na designové změny a zlepšení jízdních vlastností, nyní se však šlo více do hloubky.
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Jednou z nejvýznamnějších změn poslední modernizace Mazdy 6 je systém G-Vectoring, který má auto lépe „naučit“ zatáčet. Neříkám, že by to šestka nějak výrazně potřebovala, co do jízdních vlastností patří ke špičce svého segmentu, G-Vectoring je však geniální ve své jednoduchosti.

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Trik je v krátkodobém ubrání plynu v nájezdu do oblouku, čímž se přenese hmotnost, zatíží přední náprava, a po srovnání volantu se plyn opět automaticky přidá, aby se více zatížil zadek. Neříkám, že je rozdíl v chuti zatáčet nějak výrazně znatelný, spíše jde o další vybroušení už tak velmi dobrého základu.

Zatímco dosud jsme tuto generaci znali s přeplňovanými vznětovými a výhradně atmosférickými motory Skyactiv, s velkou modernizací však značka mění plány a zahrnuje do nabídky přeplňovanou verzi Skyactiv 2.5T se systémem vypínání dvou válců. Nejde o úplnou novinku, tento motor se už předloni představil v SUV CX-9, kde má výkon 184 kW a točivý moment 420 N.m dostupný v rozmezí 2000 až 5000 otáček. Párován je s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Mazda zatím motor Skyactiv 2.5T nabídne na severoamerickém trhu, Evropa by si jej však také zasloužila, protože konkurence podobně výkonné turbomotory motory má. Zatím si musíme vystačit pouze s atmosférickou verzí (141 kW). Vedle nového agregátu dostala modernizovaná Mazda 6 také radarový adaptivní tempomat s funkcí „stop and go“ nebo zcela nový 360stupňový kamerový systém. Premiéra proběhne už 29.11.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků