Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích modernizací, tu poslední teprve loni. Zaměřila se na designové změny a zlepšení jízdních vlastností, nyní se však šlo více do hloubky.
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Jednou z nejvýznamnějších změn poslední modernizace Mazdy 6 je systém G-Vectoring, který má auto lépe „naučit“ zatáčet. Neříkám, že by to šestka nějak výrazně potřebovala, co do jízdních vlastností patří ke špičce svého segmentu, G-Vectoring je však geniální ve své jednoduchosti.

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Trik je v krátkodobém ubrání plynu v nájezdu do oblouku, čímž se přenese hmotnost, zatíží přední náprava, a po srovnání volantu se plyn opět automaticky přidá, aby se více zatížil zadek. Neříkám, že je rozdíl v chuti zatáčet nějak výrazně znatelný, spíše jde o další vybroušení už tak velmi dobrého základu.

Zatímco dosud jsme tuto generaci znali s přeplňovanými vznětovými a výhradně atmosférickými motory Skyactiv, s velkou modernizací však značka mění plány a zahrnuje do nabídky přeplňovanou verzi Skyactiv 2.5T se systémem vypínání dvou válců. Nejde o úplnou novinku, tento motor se už předloni představil v SUV CX-9, kde má výkon 184 kW a točivý moment 420 N.m dostupný v rozmezí 2000 až 5000 otáček. Párován je s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Mazda zatím motor Skyactiv 2.5T nabídne na severoamerickém trhu, Evropa by si jej však také zasloužila, protože konkurence podobně výkonné turbomotory motory má. Zatím si musíme vystačit pouze s atmosférickou verzí (141 kW). Vedle nového agregátu dostala modernizovaná Mazda 6 také radarový adaptivní tempomat s funkcí „stop and go“ nebo zcela nový 360stupňový kamerový systém. Premiéra proběhne už 29.11.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků