Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích modernizací, tu poslední teprve loni. Zaměřila se na designové změny a zlepšení jízdních vlastností, nyní se však šlo více do hloubky.
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Jednou z nejvýznamnějších změn poslední modernizace Mazdy 6 je systém G-Vectoring, který má auto lépe „naučit“ zatáčet. Neříkám, že by to šestka nějak výrazně potřebovala, co do jízdních vlastností patří ke špičce svého segmentu, G-Vectoring je však geniální ve své jednoduchosti.

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Trik je v krátkodobém ubrání plynu v nájezdu do oblouku, čímž se přenese hmotnost, zatíží přední náprava, a po srovnání volantu se plyn opět automaticky přidá, aby se více zatížil zadek. Neříkám, že je rozdíl v chuti zatáčet nějak výrazně znatelný, spíše jde o další vybroušení už tak velmi dobrého základu.

Zatímco dosud jsme tuto generaci znali s přeplňovanými vznětovými a výhradně atmosférickými motory Skyactiv, s velkou modernizací však značka mění plány a zahrnuje do nabídky přeplňovanou verzi Skyactiv 2.5T se systémem vypínání dvou válců. Nejde o úplnou novinku, tento motor se už předloni představil v SUV CX-9, kde má výkon 184 kW a točivý moment 420 N.m dostupný v rozmezí 2000 až 5000 otáček. Párován je s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Mazda zatím motor Skyactiv 2.5T nabídne na severoamerickém trhu, Evropa by si jej však také zasloužila, protože konkurence podobně výkonné turbomotory motory má. Zatím si musíme vystačit pouze s atmosférickou verzí (141 kW). Vedle nového agregátu dostala modernizovaná Mazda 6 také radarový adaptivní tempomat s funkcí „stop and go“ nebo zcela nový 360stupňový kamerový systém. Premiéra proběhne už 29.11.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků