Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích modernizací, tu poslední teprve loni. Zaměřila se na designové změny a zlepšení jízdních vlastností, nyní se však šlo více do hloubky.
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Jednou z nejvýznamnějších změn poslední modernizace Mazdy 6 je systém G-Vectoring, který má auto lépe „naučit“ zatáčet. Neříkám, že by to šestka nějak výrazně potřebovala, co do jízdních vlastností patří ke špičce svého segmentu, G-Vectoring je však geniální ve své jednoduchosti.

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Trik je v krátkodobém ubrání plynu v nájezdu do oblouku, čímž se přenese hmotnost, zatíží přední náprava, a po srovnání volantu se plyn opět automaticky přidá, aby se více zatížil zadek. Neříkám, že je rozdíl v chuti zatáčet nějak výrazně znatelný, spíše jde o další vybroušení už tak velmi dobrého základu.

Zatímco dosud jsme tuto generaci znali s přeplňovanými vznětovými a výhradně atmosférickými motory Skyactiv, s velkou modernizací však značka mění plány a zahrnuje do nabídky přeplňovanou verzi Skyactiv 2.5T se systémem vypínání dvou válců. Nejde o úplnou novinku, tento motor se už předloni představil v SUV CX-9, kde má výkon 184 kW a točivý moment 420 N.m dostupný v rozmezí 2000 až 5000 otáček. Párován je s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Mazda zatím motor Skyactiv 2.5T nabídne na severoamerickém trhu, Evropa by si jej však také zasloužila, protože konkurence podobně výkonné turbomotory motory má. Zatím si musíme vystačit pouze s atmosférickou verzí (141 kW). Vedle nového agregátu dostala modernizovaná Mazda 6 také radarový adaptivní tempomat s funkcí „stop and go“ nebo zcela nový 360stupňový kamerový systém. Premiéra proběhne už 29.11.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků