Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích modernizací, tu poslední teprve loni. Zaměřila se na designové změny a zlepšení jízdních vlastností, nyní se však šlo více do hloubky.
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Jednou z nejvýznamnějších změn poslední modernizace Mazdy 6 je systém G-Vectoring, který má auto lépe „naučit“ zatáčet. Neříkám, že by to šestka nějak výrazně potřebovala, co do jízdních vlastností patří ke špičce svého segmentu, G-Vectoring je však geniální ve své jednoduchosti.

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Trik je v krátkodobém ubrání plynu v nájezdu do oblouku, čímž se přenese hmotnost, zatíží přední náprava, a po srovnání volantu se plyn opět automaticky přidá, aby se více zatížil zadek. Neříkám, že je rozdíl v chuti zatáčet nějak výrazně znatelný, spíše jde o další vybroušení už tak velmi dobrého základu.

Zatímco dosud jsme tuto generaci znali s přeplňovanými vznětovými a výhradně atmosférickými motory Skyactiv, s velkou modernizací však značka mění plány a zahrnuje do nabídky přeplňovanou verzi Skyactiv 2.5T se systémem vypínání dvou válců. Nejde o úplnou novinku, tento motor se už předloni představil v SUV CX-9, kde má výkon 184 kW a točivý moment 420 N.m dostupný v rozmezí 2000 až 5000 otáček. Párován je s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Fotogalerie: nová Mazda 6 do posledního detailu

Mazda zatím motor Skyactiv 2.5T nabídne na severoamerickém trhu, Evropa by si jej však také zasloužila, protože konkurence podobně výkonné turbomotory motory má. Zatím si musíme vystačit pouze s atmosférickou verzí (141 kW). Vedle nového agregátu dostala modernizovaná Mazda 6 také radarový adaptivní tempomat s funkcí „stop and go“ nebo zcela nový 360stupňový kamerový systém. Premiéra proběhne už 29.11.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků