Nová Mazda 3 Sedan je o 120 mm delší než hatchback

Mazda vypustila do světa kompletní detaily týkající se modelu 3 s karoserií sedan, který se nedávno poprvé ukázal na oficiálních fotografiích. Japonská novinka měří celkově 4580 mm na délku, což znamená, že je delší o rovných 120 mm než základní hatchback. Rozvor náprav ovšem zůstal logicky identický, takže se bavíme o rozměru 2700 mm.

Nová Mazda 3 s karoserií sedan na prvních fotkách

Nová Mazda 3 s karoserií sedan na prvních fotkách

Středem pozornosti u sedanu je samozřejmě také zavazadelník. Vstupní otvor je široký 1102 mm a základní objem činí 419 litrů. V porovnání s hatchbackem zvládne sedan o 69 litrů více. Za zmínku stojí také hmotnost. Mazda slibuje pouze 1196 kg, čímž by se nová trojka v provedení sedan stala jedním z nejlehčích automobilů ve své třídě. Zároveň se také máme těšit na prvotřídní aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,258 (u hatchbacku to je 0,275).

Mazda 3 sedan: dvoulitr útočí (velký test)

Mazda 3 sedan: dvoulitr útočí (velký test)

Nabídka motorizací není překvapením. Základem je benzinová jedna-pětka SKYACTIV-G s výkonem 100 koní a s manuální šestistupňovou převodovkou. V kombinovaném provozu si řekne o pět litrů na 100 km. Výkonnější možností je zážehový dvoulitr ve verzích naladěných na 120 a 165 koní. Standardem je opět šestistupňový manuál, přičemž první jmenovaný spotřebuje podle tabulek 5,1 l/100 km, druhý pak o sedm deci více.

Mazda 3: detailní představení, motory a srovnání s předchůdcem

Mazda 3: detailní představení, motory a srovnání s předchůdcem

Zájemci o diesel mají k dispozici jednu položku, a sice naftovou dva-dvojku SKYACTIVE-D s maximálním výkonem 150 k a vrcholem točivého momentu 380 Nm dostupných od 1800 ot./min. S manuální převodovkou by se měla tato varianta dostat v kombinovaném cyklu pod hranici čtyř litrů.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků