Nová Mazda 3 Sedan je o 120 mm delší než hatchback

Mazda vypustila do světa kompletní detaily týkající se modelu 3 s karoserií sedan, který se nedávno poprvé ukázal na oficiálních fotografiích. Japonská novinka měří celkově 4580 mm na délku, což znamená, že je delší o rovných 120 mm než základní hatchback. Rozvor náprav ovšem zůstal logicky identický, takže se bavíme o rozměru 2700 mm.

Nová Mazda 3 s karoserií sedan na prvních fotkách

Nová Mazda 3 s karoserií sedan na prvních fotkách

Středem pozornosti u sedanu je samozřejmě také zavazadelník. Vstupní otvor je široký 1102 mm a základní objem činí 419 litrů. V porovnání s hatchbackem zvládne sedan o 69 litrů více. Za zmínku stojí také hmotnost. Mazda slibuje pouze 1196 kg, čímž by se nová trojka v provedení sedan stala jedním z nejlehčích automobilů ve své třídě. Zároveň se také máme těšit na prvotřídní aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,258 (u hatchbacku to je 0,275).

Mazda 3 sedan: dvoulitr útočí (velký test)

Mazda 3 sedan: dvoulitr útočí (velký test)

Nabídka motorizací není překvapením. Základem je benzinová jedna-pětka SKYACTIV-G s výkonem 100 koní a s manuální šestistupňovou převodovkou. V kombinovaném provozu si řekne o pět litrů na 100 km. Výkonnější možností je zážehový dvoulitr ve verzích naladěných na 120 a 165 koní. Standardem je opět šestistupňový manuál, přičemž první jmenovaný spotřebuje podle tabulek 5,1 l/100 km, druhý pak o sedm deci více.

Mazda 3: detailní představení, motory a srovnání s předchůdcem

Mazda 3: detailní představení, motory a srovnání s předchůdcem

Zájemci o diesel mají k dispozici jednu položku, a sice naftovou dva-dvojku SKYACTIVE-D s maximálním výkonem 150 k a vrcholem točivého momentu 380 Nm dostupných od 1800 ot./min. S manuální převodovkou by se měla tato varianta dostat v kombinovaném cyklu pod hranici čtyř litrů.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků