Nová Mazda 3 Sedan je o 120 mm delší než hatchback

Mazda vypustila do světa kompletní detaily týkající se modelu 3 s karoserií sedan, který se nedávno poprvé ukázal na oficiálních fotografiích. Japonská novinka měří celkově 4580 mm na délku, což znamená, že je delší o rovných 120 mm než základní hatchback. Rozvor náprav ovšem zůstal logicky identický, takže se bavíme o rozměru 2700 mm.

Nová Mazda 3 s karoserií sedan na prvních fotkách

Nová Mazda 3 s karoserií sedan na prvních fotkách

Středem pozornosti u sedanu je samozřejmě také zavazadelník. Vstupní otvor je široký 1102 mm a základní objem činí 419 litrů. V porovnání s hatchbackem zvládne sedan o 69 litrů více. Za zmínku stojí také hmotnost. Mazda slibuje pouze 1196 kg, čímž by se nová trojka v provedení sedan stala jedním z nejlehčích automobilů ve své třídě. Zároveň se také máme těšit na prvotřídní aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,258 (u hatchbacku to je 0,275).

Mazda 3 sedan: dvoulitr útočí (velký test)

Mazda 3 sedan: dvoulitr útočí (velký test)

Nabídka motorizací není překvapením. Základem je benzinová jedna-pětka SKYACTIV-G s výkonem 100 koní a s manuální šestistupňovou převodovkou. V kombinovaném provozu si řekne o pět litrů na 100 km. Výkonnější možností je zážehový dvoulitr ve verzích naladěných na 120 a 165 koní. Standardem je opět šestistupňový manuál, přičemž první jmenovaný spotřebuje podle tabulek 5,1 l/100 km, druhý pak o sedm deci více.

Mazda 3: detailní představení, motory a srovnání s předchůdcem

Mazda 3: detailní představení, motory a srovnání s předchůdcem

Zájemci o diesel mají k dispozici jednu položku, a sice naftovou dva-dvojku SKYACTIVE-D s maximálním výkonem 150 k a vrcholem točivého momentu 380 Nm dostupných od 1800 ot./min. S manuální převodovkou by se měla tato varianta dostat v kombinovaném cyklu pod hranici čtyř litrů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků