Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

91 komentářů

george
25. ledna • 11:01

ti co jezdi ve vracich z minuleho stoleti,vedi vsechno nejlepe.kdyz je mazda tak spatna tak si vemte rychlou pujcku a kupte si ojetou skodu.

Petr Macháček
13. ledna • 18:59

Docela silný soupeř Škoda Skala. Problém nápravy je kvalitou silnic v ČR.

trrt
2. prosince • 16:45

První pohled je zklamani. Interier vypada dobre, i kdyz ten opticky "křivě" zasazenej displej uprostřed působí... no křivě a nepřirozeně. A ty jejicj trapný lekllý čěrný plasty si už mohli odpustit. Každopádně že přišla o multilink mě teda u mazdy překvapilo taky dost! Nepochybuju, že bude jezdit dobře, ale mohla by líp, jsem fakt zvědavej na testy. Nevěřím těm jejich řečem, podle kterých se nám snaží vnutitt, že ta "trubka" je vlastně lepší než ML, no nevim nevim, uvidíme. Největší zklamání je teda ale exteriér, opět si nechám poslední soudy až ji uvidim naživo, ale zatím jak říkám - zklamání. Totiž ten koncept kai vypadal proporčně hodně dobře, jenžo to byl proste koncept a teď ho klasicky osekali do sériovky a je z toho taková divná věc, která konept sice připomíná, ale není to proste ono, hlavně ten zadek takovej bublinovitej. Těším se na testy, snad druhej dojem bude lepší.

pepe
30. listopadu • 15:03

Ten hatch. je ale hrozná šereda 3-[ Sedan naopak jeden z nejhezčích v nižší třídě...

Tomáš
30. listopadu • 10:24

AWD = že tam nebude torzni tyč. Tam možná bude ten podvozek lepší.. No pokud nevyzkouším ten podvozek s torzní tyčí, nevěřím že je lepší jak mulťak...

Michal
29. listopadu • 20:46

Ta torzka(trubka)vzadu sníží váhu-emise,je prostorově míň náročná a Mazda ještě sníží náklady na výrobu a tím víc vydělá.Pokud prostě chceme víceprvek tak jít o třídu výš nebo ke konkurenci.

josephko
29. listopadu • 16:37

Jdu blejt, velebnosti.

...
30. listopadu • 12:14

A vyblej se klidně do svého ;-)

JK
29. listopadu • 3:46

Čistě vizuálně je tenhle HB asi spolu s Giuliettou jediný, který bych si uměl představit vlastnit, jinak mě tato kategorie příliš neoslovuje, protože prostě "neplodí" hezká auta. Nicméně má to jednu zásadní chybu. Tahle krátká trojka měla mít kliky zadních dveří zapuštěné do ráno oken jako Alfa 156. Ta silueta si o to sama dokonce říká. Ta klika na zadních dveřích je detail, který podvědomě vybízí zamyslet se, co mi na zámku vadí. Tvarem nic, ale detail to mrší. A uvnitř sedadla. Jejich stavba a prošívání působí jak z fábie, což silně sráží dojem z jinak docela solidního interiéru.

E15
29. listopadu • 11:55

absolutně nesouhlasím. Klika zadních dveří je zcela správně. Maskovat ji a hrát si na dvoudvéřové kupé by byla jednak šaškárna a druhak by auto vypadalo nevyváženě (jako všechna taková auta), protože přední dveře jsou na takové "imaginace" prostě příliš krátké ;-)

JK
29. listopadu • 20:53

Absolutně nesouhlasit samozřejmě můžete. Nicméně nevyváženě to naopak vypadá právě teď. Stejně tak např u DS 3 crossback, kde je klika zadních dveří jak pěst na oko. Jde pouze o čistotu tvarů, nikoli o nápodobu coupé. U takto organicky střiženého tvarosloví, jako má nová 3 HB, nebo onen DS 3, jsou ty kliky najednou vyloženě cizím tvarem, který narušuje harmonický přechod do zadních blatníků. Přední klika to sama ustojí. Ideálně zapuštěná do dveří. Ostatně tyhle madla od lednic by už zase mohly pozvolna ustupovat něčemu vkusnějšímu.

Olaf Guerda
28. listopadu • 23:11

Štylko a parádní svezení, tohle je alternativa Němcům, ne nějaký z...y tfujdaj.

Stofy
28. listopadu • 22:46

Nemuzu si pomoct, ale vidim v tom Seat Leon z devadesatejch.

petrpan
29. listopadu • 17:30

Ano toho Leona mi taky pripomelo hned jak jsem videl prvni fotku

JK
29. listopadu • 3:37

Co by za to Seat dal, aby někdy jeho auta vypadala alespoň takto zajímavě. ;)

Martin
28. listopadu • 16:24

No mě se ten zadek hatche naopak dost líbí. Připomíná mi Fiat Bravo a nějakou Alfu, jen nevím model. Určitě je o dost zajímavější, než má stávající trojka.

kolemjdoucí
28. listopadu • 16:20

nezobrazuje se mi galerie fotek, jen černý čtverec, znáte na to nějaký fígl?

Mirek
28. listopadu • 20:31

Nemáš chodit stále jen kolem a máš číst pořádně diskuze. Vypni si Adblock, případně uBlock a dej refresh.

mpolan
28. listopadu • 22:24

Blbost. Na Edge to jde i s blokováním. Na IE taky. Nefunguje to ve firefoxu, je jedno zda s blokováním či bez něj.
Autorevue jde do sraček. Teď už vším. Kvalitou článků, diskusním "materiálem", i kvalitou webu samotného.

Mirek
29. listopadu • 5:40

Blbost je z velké části to, co píšeš ty. Na Firefoxu to po vypnutí Adblocku funguje. Mírně jsi zapomněl na Chrome, tam se to chová stejně, po vypnutí funguje. A jak víš co on používá?

mpolan
29. listopadu • 14:17

Chromáka nepoužívám, to není prohlížeč.
Na FF mi to nešlo ani v jednom případě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
29. listopadu • 14:26

Něco máš špatně, funguje mi to naprosto bez problémů.

neverim
28. listopadu • 15:47

ze to rikam, ale ta verze sedan mnohem lepsi... ten zadek hatchbacku se hrube, hrube nepovedl... :-O

Ne321
28. listopadu • 15:16

Ted jsem zrovna s rentalovou Mazdou 3 najezdil nejakych dva tisice kilometru po Jordansku a i kdyz to holatko bylo v mnoha ohledech dost zoufale (ani tempomat to nemelo), tak jsem si rikal jak super to sedi i na tech jejich silene rozmlacenych silnicich a ze to pritom ani prehnane nedrnca. Koukam, ze s novou generaci se uz takovy vykon opakovat nebude, protoze torzka na rozmlacene silnici v zatackach pokazde ustreli. Zase o duvod mene koupit tuhle Mazdu. Ten podvozek a sedacky bylo jedine co mne na tom aute zaujalo.

Joe Doe
29. listopadu • 9:50

Mal som M3 prvej generacie ale facelift, brat jazdi na aktualnej.Podvozky tych aut sa spravaju asi takto - vies ako kazdom kamienku na ceste, ale necitis ho.

ACE
28. listopadu • 14:49

Jak to tady pročítám, tak jsem snad jedinej, kdo netuší jak bude auto fungovat v reálu. Proč jen ty automobilky zaměstnávají samý polodementní inženýry a a zcele neschopný testéry, když tady to supermozkama doslova přetejká. Já si radši před závěrečným soudem počkám na všechna fakta a hlavně opravdovou jizdu.

Joe Doe
28. listopadu • 21:40

Vsetky nie ;)
To mas tak... pred par rokmi som sa vo Frankfurte pocas novinarskych dni bavil s ludmi od nemenovaneho nemeckeho ladica. Long story short... Citujem: ako ladici vieme vylepsit akekolvek europske auto. Vacsina japonskych aut... mozeme ich zrychlit, lepsie spomalit atd... ale nevieme ich vylepsit.”

Stanislav Neřeknu (standa777)
28. listopadu • 14:31

Máme doma Mazdu 3 (8 let) a velká spokojenost - ale tohle se mi nelíbí. Kromě té zadní nápravy má prostě hnusný zadek - připomíná mi starého Megana. Auta od Mazdy mám rád, ale tohle je pro mě osobně zklamání....

Martin
28. listopadu • 16:26

Nelíbí je v pořádku. Mě se nelíbí aut....prostě je nechci :-D

Stanislav Neřeknu (standa777)
28. listopadu • 16:33

To máte pravdu, ale pokud design "odrazuje" stávajícího majitele a trochu fanouška značky tak je to možná špatně. Ale to ukážou až čísla o prodejnosti :-)

Martin
28. listopadu • 16:42

Vaše trojka je předchozí generace té současné a ta je opravdu mimořádně krásná - aspoň pro mě. Současná trojka se mi líbí jen sedan. Taky jsem fanda značky, máme v rodině současnou dvojku.

Stanislav Neřeknu (standa777)
28. listopadu • 18:44

Mě se moc líbí i ta Vaše generace. Naše samozřejmě taky, ale je to extra závislé na barvě - máme výrazně modrou metalízu hezká kola a to vypadá dobře. V tmavě šedé to auto naopak úplně zaniká... Vzhled je samozřejmě subjektivní :-)

Anti-automat
28. listopadu • 14:20

Moja volba by bola zakladny motor a sedan. Len mam obavy z tej zvazujucej sa strechy (myslim tym miesto nad hlavou vzadu). Tento zlozvyk sa coraz viac rozsiruje. Ale inak moc c moc pekne :-)

Klap
28. listopadu • 10:42

HB až po B sloupky krása, ale zadek je těžký fail, obrovská masa plechu nad zadním kolem a jakási vajíčkovitost zadní části vůbec neladí s dynamicky střiženým předkem s dlouhým čumákem. Sedan vypadá o dost lépe právě díky zadku.

Marek71
29. listopadu • 8:32

Asi už jsem konzerva, ale taky se mi víc líbí sedan. A nejen u této generace.

Pantani
28. listopadu • 13:59

Taky nevím, nad čím se tady občas někdo rozplývá, že jak je to klasický Mazdovsky krásný, protože krásný jen to jen po B sloupek, pak to jde rychle k ledu. Na starý trojce byly 18" kola velký, tady ty 18" jsou mrňavý. Stejně jako to bylo na Type-R - hnus. S tou masou plechu na zádi to vypadá jako chrobák. Nepěkný, nepovedený, předělat! Zato interiér je moc pěknej, byť to zase nemá posuvnou loketní opěrku, zato je to jednoduchý a bude to doufám mít i pěkný budíky. Za interiér palec nahoru.

Klap
28. listopadu • 14:07

100% souhlas.

Petr
28. listopadu • 10:42

Nevím no... Musím přiznat, že jsem poprvé u Mazdy z novinky jako celku zklamaný...

H
29. listopadu • 20:23

Také mě Mazda 3 zklamala. Jaký má význam vyvíjet takového nástupce, když současný model má mnohem vytříbenější design, jak esteriéru, tak interiéru?

mpolan
28. listopadu • 10:18

Ale jo, něco do sebe to má. Ale výhled vzad bude u hatchbacku mizerný až nulový.

Joe Doe
28. listopadu • 10:44

Pri cuvani pomoze kamera, pri jazde staci.

mpolan
28. listopadu • 10:57

Při jízdě to určitě nestačí, ale na druhou stranu, lidi už dnes stejně nekoukají, co se děje kolem nich. Jen otrocky točí volantem a nepřemýšlí. Ale takoví si zase nejspíš nekoupí Mazdu...

Viper
28. listopadu • 10:11

Zajímalo by mě zda někdo řeší to, že na firefoxu nejdou otevírat kapitoly zdejších článků a navíc přestala fungovat i obrázková galerie.... :-/:-/:-/

trrt
2. prosince • 16:36

..nefunguje s adblocekerem :) To maji taj chvalne

Ladislav
29. listopadu • 11:55

Nefunguje ani na google chromu.

Honza
28. listopadu • 9:59

V roce 2015 jsem koupil Mazdu 3 G165 s motorem bez turba, normalni rucni brzdou a ventilky (bez mereni tlaku) a s viceprvkem. A ted motor s kompresorem a jeste k tomu hybrid, s tlacitkem misto brzdy, s trubkou vzadu, a mozna s merenim tlaku v pneu a filtrem pevnych castic :-(

Martin
28. listopadu • 16:52

V roce 95 jsi mohl koupit 323F se šesti a bez rámečků skel. Ještě dřív jsi (ne)mohl koupit Xedos 6. Podle mne vůbec nejzajímavější designovej kus.. Doba jde bohužel dopředu.

Joe Doe
28. listopadu • 21:33

Aaah, 323F s dvojlitrovym sestvalcom, regulerne 4-dverove kupe. Aaaah, sen meho mladi ;)

Marek71
29. listopadu • 8:24

A nebyl tam ten 6-valec dokonce jenom 1.8? Stejně jako v MX-3? Měl jsem MX-3 1991, ale bohužel jenom 1.6... moje první rodinné auto, i hluboký kočárek se tam vešel :-)

Joe Doe
29. listopadu • 9:47

Dvojliter to bol. MX-3 (a Xedos 6) mal K8 1845 ccm, 323F (a MX-6) mala KF 1995 ccm.

Jozin
28. listopadu • 11:31

To jsi koupil jeste moc dobre ve spravny cas. Ted je to uz pro nas "retro" ridice konecna. Jedine jeste Ford Mustang , ale to je jina financni kapitola.

LM
28. listopadu • 9:52

Hm, lešeňovka, tak to je těžká bída.

OnlyTruth
28. listopadu • 8:54

konecne awd... kazdy vie ze k premii bude treba awd... nie ako bmw ide proti svojej koncepcii a bude chciet predavat 1 predny pohon za cenu zadneho ... aky neznalec si to kupi to fakt neviem...

Joe Doe
28. listopadu • 9:15

Vsetky modely Mazdy za poslednych 10-12 rokov sa vyrabali aj ako AWD - vratane Mazdy 2.Akurat boli dostupne len v Japonsku.

OnlyTruth
1. prosince • 18:20

hej ale napriklad v dieselu a s manualom.. co tak spravit sportovy benzinovy manual alebo luxsuny s automatom

TOM
28. listopadu • 8:33

Design nádhera! Jak exteriér, tak interiér. Zadní nápravy je škoda, třeba jí budou mít jen slabší verze. A i tak věřím že ji Mazda dokáže vyladit do maximální možné míry.

Vlk z Vlkohradu
28. listopadu • 16:31

Osobně mi to nepřijde zase až tak velká pecka jak jsem čekal, můžou za to ty světlomety, které jsou v sérii o něco větší než měla studie. Ale zezadu se mi to oproti studii líbí o něco víc. Interiér je ale parádní. Celkově vzato mě nebude tolik mrzet, že jsem nepočkal a před rokem koupil třetí generaci...

jM
28. listopadu • 9:15

exteriér tradičně mazdovsky špičkový, ale interiér je už pro starší fajnšmekry ;-)

Shimi
28. listopadu • 7:19

Další automobilka, která v nižší střední odchází od nezávislého zavěšení k lešenářské trubce? Tak to je smutné.

jean
28. listopadu • 10:23

Ale však čítaj, to bude tichšie a menej to bude vibrovať :-D - asi sa otočila fyzika za 20 rokov, s tými istými argumentami sa zavádzal multilink... Smutné, čo sa s autami stalo, hlavne že má každé multimediálny systém.

mpolan
28. listopadu • 10:17

Straaašná tragédie. Mégane s trubkou je co do sportovnosti lepším náčiním, než ostatní s víceprvkem. Chce to jen umět a Mazda podvozky umí.
Ty rozhodně nebudeš tím, kdo by dokázal poznat rozdíl.

separovany opat
28. listopadu • 13:18

mpolan: O sportovnost mi skutecne vubec nejde. Jde mi o bezpecnost. Uz nekolikrat jsem zazil, kdy predchozi vozidlo udelalo naprosto necekanou mysku a ja se musel bud hodne rychle vyhybat a nebo velmi ostre brzdit. Naposledy se mi to stalo nedavno na A3 u letiste ve Frankfurtu nad Mohanem (chape nekdo, proc se ta reka v Cestine jmenuje Mohan?). Pomerne husty provoz, zhruba ve 160 km/h kousek pred nas do pruhu uhnul kamion a zacal brzdit, coz jsem skutecne necekal, protoze jsem pred nej nevidel. V levem pruhu se hodne rychle priblizovalo ze zadu jine auto, takze uhnout vlevo neslo. Mel jsem ruce plne prace a hlavu plnou hodne neprijemnych myslenek.Musim se priznat, ze nejsem a ani netouzim byt zavodnikem. Me ridicske umeni konci u bezpecneho premistovani se z bodu do A do bodu B a vetsi ambice nemam. Tudiz vubec nemam natrenovanu reakci na situaci, kdy zacne byt zadni naprava nervozni a hrozi prechod do nestability. A uprimne receno, nejsem si jisty, zda by tuto situaci vubec nekdo ustal. Kolem jela rada jinych, pomerne rychle jedoucich aut s ridici me urovne, kteri se rovnez nechaji hodne rychle vylekat. V tento okamzik jsem byl hodne rad, ze mne auto hodne podrzelo a k nicemu nedoslo. Takze proto lpim na viceprvkove zadni naprave.

xxc
29. listopadu • 7:48

A co to ma s bezpecnostou? Porovnajte u Mazdy losi test pri 76 km/h a napr. Peugeot 308 s lesenarskou trubkou v 80+ km/h. Peugeot sa vyhne na beznej dialnici kamionu lepsie. Asi vedia, preco to tam dali. Kto bude servisovat zahrdzavenu este aj zadnu napravu? :-) Mozno na inych autach bude rozdiel v napravach vacsi, ale Mazda nikdy rychla nebola, ma iba sportovy pocit.

mpolan
28. listopadu • 14:34

To samé dovede dobře naladěná příčka, jen se to musí prostě umět. A naopak, jak dokazovali léta Korejci, i víceprvek se dá totálně podělat.

separovany opat
28. listopadu • 16:56

Ani dobre naladena pricka nikdy nemuze mit stejne vysokou tuhost jako dobre naladeny viceprvek. Tedy pokud jsou obe reseni udelane ze stejneho materialu, ktery nema rozdilne vlastnosti v tlaku a tahu, a pokud je to v nasem vesmiru, kde funguje nam znama fyzika.

Moik
28. listopadu • 11:11

Svezl jsem se s novým Focusem (3dny) a z řízení a chování auta jsem teprve poznal, že nemá multilink. Až jsem se ohnul pod auto, došlo mi, proč v zatáčkách..prostě plave. Je to výborné auto a výborný podvozek, 99% řidičům bude stačit, 70% vyrazí dech jeho jízdní vlastnosti a mně by vlastně stačil taky..jen že to jde poznat.

Freddka
29. listopadu • 10:34

Nastesti novy Focus ma i verzi s multilikem a stejne tak ma nezavisle zaveseni i kazdy kombik bez ohledu na motorizaci. Tak kup kombik a je to :-)

Mirek
28. listopadu • 12:57

Na rovné cestě to prakticky nepoznáš a nepomůžou ti ani zatáčky. S novým Focusem jsem jezdil, ale přesně nastal tento problém, že jen po rovných cestách a na obyčejné okresky jsem se nedostal, nebyl čas.
Před léty tvrdili to stejné u Octavie, že nejde poznat zadní nápravu bez multilinku. Jel jsem s ní po rychlostní komunikaci a bylo vše OK, ale potom jsem sjel na horší okresky a byl jsem doma, šlo velice dobře poznat jaká náprava je vzadu.

Freddka
29. listopadu • 10:31

Viz muj prispevek vyse - POZNAS to! Zrovna u Octavie a Golfu to poznas hned i na dobrem asfaltu pri jizde rovne. Sorry ale je to tak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
29. listopadu • 11:57

Nechci se hádat, ale vsadím se, že na cestě typu rychlostních komunikací a dálnic to nepoznáš a přesně po takových jsem jel. Faktem zůstává, že není auto, jako auto. Octavia má podle mě horší podvozek tohoto typu, než Focus.
Při rovné jízdě a rovné cestě, to poznáš jedině, když se podíváš co tam máš, jinak jsi kouzelník a nezlob se, to již hodně kecáš.

Vincent
28. listopadu • 10:48

jenže megane s trubkou je sportovní jenom ve verzi RS a je tvrdý jak prkno, zcela nevhodný na rozbité (zvláště pak české) silnice. Ano, na okruhu není lešeňovka problém a naopak to může být i jistá výhoda (nižší hmotnost), protože na okruhu nejsou díry jak na tankodromu. Na běžné (tedy často rozbité) silnici je víceprvek daleko vhodnější, protože rázy do jednoho kola zachycené v prudce jeté zatáčce se nepřenáší do druhého kola takže jízda je daleko pohodlnější, tišší a i přilnavost podvozku je vyšší, protože na díře ztratí přilnavost jenom jedno kolo.

Shimi
28. listopadu • 10:34

mpolan: Pokud nejsi úplná lopata, tak rozdíl poznáš na první příčné nerovnosti v ulici. A nesnaž se být tak křečovitě nad věcí, to se týká hlavně té poslední věty, protože ti to nejde a je to hrozně poznat.

EXPERT
29. listopadu • 8:43

Dristy malych decak co na auta nikdy nebudu mat. Nova Kia ceed ma viacprvkovu zadnu napravu a na 77km mala najhorsi vysledok - snad len Dacia skoncila horsie.Naopak, Focus s torznou tycou tam vyhral test - taky dobry podvozok snad nemali od zaciatku testu.Mazda a Ford zdielaju podvozky, preto aj ten rovnaky posun k torznej tyci. Naco ti je marketing, ked sa na tej Kia vykokotis pri 70km a ja na Focus / Mazde vsetko zvladnem krasne pri 88km/h.Decka na forach...

Joe Doe
29. listopadu • 9:42

"Mazda a Ford zdielaju podvozky"Uz nezdielaju. Posledny Ford, ktory zdielal podvozkove skupiny s Mazdou bol americky Fusion. Aby som bol presnejsi, pouzival podvozkove skupiny vyvinute Mazdou.

mpolan
28. listopadu • 10:56

Jasně, mistře závodníku. Ve skutečnosti nepoznáš vůbec nic, ale na internetu si klidně piš, jak to dovedeš. Přeju ti to. Ta křeč je především tvá vlastní, ale to ostatně víš sám nejlíp, řekl bych už dlouhé roky.

krab
29. listopadu • 12:53

píšeš nezmysly

mrazik
28. listopadu • 21:50

Jde to poznat a mam tu cest poznavat rozdl kazdy den cesto do prce. V pravouhle zatacce je zvlneny asfalt a tam se viceprvkove zaveseni zadku projevi jako lepsi reseni, proste to je citit a zvlaste se stoupajici rychlosti je rozdil citelnejsi.
Nicmene lze souhlasit s tim, ze vetsina ridicu to nepozna.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
29. listopadu • 10:27

Naprosty souhlas s malou vyjimkou - podle me to vetsina (tedy vic nez pulka) ridicu pozna, pokud si sednou do obou a muzou to porovnat.
Ale to se v realite skoro nikdy nestane, nebo jste nekdy sli kupovat auto treba Octavii a projeli si verzi s a bez torzky? Pochybuju.

Vezír
28. listopadu • 11:44

Mpolane, tvůj vozový park minulosti a i současnosti napovídá tomu, že o tom víš úplné hovno, jasné?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
28. listopadu • 12:56

Bráško? Kde ty se tu bereš?

Shimi
28. listopadu • 11:04

mpolan: Jenom potvrzuješ mnou napsané.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
28. listopadu • 12:56

To ty taky. :-)

Freddka
29. listopadu • 10:23

100x jsem si precetl, jak torzka v Golfu nejde poznat. Tisickrat jsem to cetl.Najezdil jsem cca 250 tisic v Golfu 6 a 7 s viceprvkem.
Potom jsem najezdil asi 10 tis km v golfu 7 s torzkou.Torzka je poznat OKAMZITE, je to znat kazdy jediny den i pri normalni klidne jizde:
- velky rozdil na cestach s nekvalitnim povrchem (smerova stabilita, filtrovani nerovnosti, nervozita auta) - i ve meste je to rozdil
- o poznani horsi smerova stabilita na dalnici (obecne pri rychlostech nekde nad 100) - predevsim na dalnici si vsimnete ze musite casteji korikovat smer volantem, auto je jakoby nervozni (auto bylo uplne nove, zadny problem s geometrii apod tam nehledejte).
- kdyz nekde "smejknete" par zatacek (zadny rallye panove, jen par serpentin), zjistim i ja jako nezavodnik a amater, ze s torzkou a bez torzky je to jako nebe a dudy - je to takovy rozdil, ze pokud nekdo pred vami da zatacku v golfu s nezavislym zavesenim a zkusite to v golfu s torzkou ve stejne rychlosti, skoncite v prikope. Tohle je pro me asi nejvetsi prekvapeni - vubec jsem necekal, ze to bude takovy rozdil
- torzka je o poznani hlucnejsi (to podle me nemusi byt pravidlo vzdy mozna to je jen odladenim / kvalitou silentbloku apod)No a od te doby jiz neverim nicemu jako "ta torzka je jako viceprvek, nepoznas to". Jsou to kecy, je to blbost.
S torzkou se daji delat veci, treba i rychla auta (Megane RS, Fiesta ST apod) ale jde to ruku v ruce s dost tvrdym podvozkem (protoze omezenim propruzeni se logicky snizuje negativni vliv toho pevneho propojeni mezi levym a pravym kolem).Megane RS byl uplny prkno. Uplny. Motokara. Nepouzitelny pro zivot. Predchozi Type-R uplne to samy. Fiesta ST zrovna tak... prestante uz obhajovat torzku. Je to bez debat mene sofistikovane levnejsi reseni, ktere proste JE poznat.

fanatik
29. listopadu • 19:11

bla bla bla...expert sa ozval...tuna viacprvkova naprava (hroza a des a pohroma)
https://www.youtube.com/watch... tuna torzka (najlepsi podvozok v kompaktnej triede v teste)
https://www.youtube.com/watch... radsej verim niekomu - kto ma ako profesionalnych jazdcov tak i profesionalne vybavenie a podmienky a zdokumentuje to aj videom - ako uplakanym deckam - kde sa podvozky a auta radia k nabozenstvu. Alebo novinarom ktory sa chovaju ako prostitutky (ak Kia dobre zaplati, tak budu pisat superlativy).je mi jedno ake auto a aka znacka na ktorej jazdim - pozriem testy (hlavne ruske, tie su snad to naj co internet ponuka a hlavne nezavisle), potom zajazdim a sam poznam ci je smejd (Kia) alebo uplny kral (Focus). A ziadny tvrdy podvozok vo focuse nebol, to len ako priklad.To ze ma Golf naprd urobenu torzku je problem VW, nie Mazdy. Este raz, dolezity je podvozok, nie koncepcia.

Shimi
29. listopadu • 10:33

Freddka: Tesat do kamene! Ale tomu virtuálnímu teoretikovi to stejně nevysvětlíš.

separovany opat
28. listopadu • 10:05

"Ta vyniká zvýšenou tuhostí, nižší hmotností a také má zajistit nižší úroveň vibrací a hluku směřujících do kabiny vozu. Poslední zmíněné vlastnosti mají být dle Mazdy zajištěny taky změnou na podvozku, kdy vzadu novinka již nepoužívá zavěšení multilink, ale jednoduší rozvržení s torzní tyčí. Vpředu mluvíme o vzpěrách McPherson."Je zajimave, jak Mazda tvrdi, ze reseni zadni napravy torzni tyci je pouzito za ucelem zajisteni nizsich vibraci a hluku v kabine. Jeste zajimavejsi je, jak neprimo dava toto reseni do spojitosti se zvysenou tuhosti a nizsi hmotnosti. To snad abychom se tesili na okamzik, az nam bude tvrzeno, ze margarin vlastne dela topiku chutnejsi a zdravejsi nez maslo. Otazkou je, zda je tam skutecne torzni tyc a nebo kyvna naprava. Ono to sice vypada dost podobne, ale funkcni rozdily jsou pomerne zasadni.At tak, ci tak, je to pro mne velike zklamani.

separovany opat
28. listopadu • 10:14

Aha, na obrazku 25/25 jsou videt na zadni naprave i vinute pruziny, takze je to dnes tak oblibena vlecena kyvna naprava. Je to reseni, ktere uspori misto a tudiz umoznuje vetsi zavazadlovy prostor nez viceprvkove reseni. Lec z hlediska axialni tuhosti to neni nejlepsi reseni, v zatackach se deformuje dramaticky vice (treba i 100x) nez ten znamy viceprvek. Je tedy evidentni, ze prioritami Mazdy jsou cena, hmotnost a zavazadlovy prostor. Jizdni vlastnosti jsou az na druhe koleji. Skoda. :-( :-( :-( :-(

Mirek
28. listopadu • 15:03
mrazik
28. listopadu • 21:48

Takhle vzadu udelane to mel i muj Escort z roku 1993.

jM
28. listopadu • 9:12

adaptivní tlumiče a esp přeci, koho dneska zajímá, jak auto opravdu jezdí (mně)

Joe Doe
28. listopadu • 9:12

Toto ma dost sokovalo...Vzdy je tu Auris/Corolla, navyse ako full hybrid.

Doporučujeme

Články odjinud